Hasan Basri Bayraktar 29 Temmuz 2009 Paylaş 29 Temmuz 2009 (düzenlendi) Bundan önce buna benzer bir çok konuyu konuşmuştuk ama... Arkadaşlar ,bir aydır sonuçlarını beklediğim için ancak konuyu açabildim.Yaklaşık bir ay önce arkadaşlarımdan ikisi türbülatör denilen bir aparatı arabalarına taktırdılar. Ve bu kullanımları sonucunda 1,3 cdtı combo araçta, ki 42000 km de .Yakıt tasarrufu %18. Ve ikinci araçta 2004 50000 k da Ford fusion ,yakıt tasarrufu %22 . Bu veriler ışığında ,daha sonra resminide ekliyeceğim ,çok basit görünümlü bu aparatın fiyatı 145 lira. Bu aparat emme manifoldunun önüne takılıyor. Bende taktırıp denemek istiyorum .Ayrıca mal beğenilmezse 3 ay içerisinde geri iadeside mümkün . Bugün arkadaşımın Santa fe yede taktırdık .Araba Kemere gidip gelecek ondan da verileri alınca buraya eklerim. 29 Temmuz 2009 tarihinde Hasan Basri Bayraktar tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 29 Temmuz 2009 Paylaş 29 Temmuz 2009 Çağlar'ın taktığından değilmi bu. ? Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar 30 Temmuz 2009 Yazar Paylaş 30 Temmuz 2009 Çağlar'ın taktığından değilmi bu. ? O gözümden kaçmış demek ki. Taktıran arkadaşlar ilk önceleri şüphe ile yaklaştılar ama şu an çok memnunlar. Aparatı takmak ve çıkartmak çok kolay.Samsunda 300 e yakın araç takmış ve sadece 3 araç geri iade etmiş. Bende denemek istiyorum ama lpg de düzensizlik yaparmı bilemiyorum.Sanırım bunuda deneyip göreceğim. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 30 Temmuz 2009 Paylaş 30 Temmuz 2009 Bunun lpg'li araçlar için olanı vardır diye tahmin ediyorum.. Bir an önce dene Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar 30 Temmuz 2009 Yazar Paylaş 30 Temmuz 2009 Benzinli ,dizel ve lpg li araçlara uyguluyorlar. Tasarrufun azı çoğu olmaz Baktık ki lpg ye gerek yok söküveririk. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 30 Temmuz 2009 Paylaş 30 Temmuz 2009 Lpg'yi de dibe vurdursak kötü mü olur Yorum bağlantısı
Mahmut Şahin 31 Temmuz 2009 Paylaş 31 Temmuz 2009 bu türbülatör nedir? nasıl çalışır? Yorum bağlantısı
Eren Yavuz 31 Temmuz 2009 Paylaş 31 Temmuz 2009 alıntıdır.... FIRAT ÜNİVERSİTESİ TEKNİK RAPOR Sayı:800/48 5/11/1999 Konu:Türbülatörlerin Kullanılabilirliginin Araştırılması Isı transferinin arttırılması veya hava yakıt karışımının daha iyi yanması sağla mak için akış ortamının türbülans şiddetinin arttırılması gerekir.Bilindigi gibi teoride ısı geçişi iyiligi ve akışkanın daha iyi karışmasını sağlamak için akış kanı hareketlendirecek türbülatörlerin kullanılması zaruridir.Türbülatörler (türbülans üreticeleri)şekilde görüldügü gibi akışkanı karıştırarak ek türbülans üretir.Ek türbülans sayesinde akışkanlar daha iyi karışır,akışkanın akım yolu uzar, daha iyi ve daha verimli yanma gerçekleşir.Böylece motor içerisinde,eksoz moni foldunda,eksoz supablarında ve eksoz susturucusunda artık madde birikimi ve çökelmesi az olur ve bu gibi motor parçalarının kullanım ömürleri uzar. Akış ortamına yerleştirilen türbülatörler,akışkanın sınır tabakasının parçalanmasını ve tekrarlı olarak yeniden oluşmasını sağlar.Duman borulu kazan hücreleri,türbü latörleri uzun bir süredir kazanların duman boruları içerisinde kullanmaktadır. Türbülatörler,dönmeli ve şiddetli akış ürettiklerinden,benzinli motorlarda benzin ile havanın daha homojen karışımını sağlamakta ve akışkana ek dönme vermek tedir.Böylece karbüratör girişine monte edilen türbülatör vasıtasıyla karbüratörde oluşan şiddetli türbülans sayesinde hava-yakıt karışımı homojen olarak karışmakta, iri yakıt damlaları da şiddetli türbülansla pulverize hala gelmektedir. Emme manifoldu girişine monte edilen türbülatör vasitası ile de türbülansın sönüm lemeden şiddetinin arttırılması amaçlanmıştır. Elazığ Fırat Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi Otomotiv A.B.D laboratuarında, benzinli motorlarda,eşit motor ayarlarında,hem türbülatörlü hemde türbülatörsüz deneyler yapılmıştır ve yapılan deneyler sonucu aşağıdaki sonuçlar elde edilmiştir. Deneyler benzinli motorun hem kalbüratör girişine hemde emme manifoltu girişine Türbülatör yerleştirilerek gerçekleştirilmiş ve yapılan deneyler sonucunda aşağıdaki sonuçlar elde edilmiştir.Türbülatörlerin: -Hava-yakıt karışımını mükemmel sağladığı, -Benzin sarfiyatını düşürdügü, -Yanma iyileştiginden dolayı vuruntuyu önlediği ve bu nedenle motorun sessiz çalıştığı, -Devamlı ölçülerek kontrol altında tutulan eksoz emisyondaki çevre kirletici artıkların azaldığı, -Yanma iyileşeceğinden,motor parçalarında karbon birikintilerinin azalacağı, -Motor düzenli çalışacağından motor ömrünün artacağı, -Yanmanın daha düzenli olması sonucu bujilerin kullanım ömürlerinin artacağı, -Motor yağının kullanım ömrünün artacağı,tespit edilmiştir. Göründügü gibi kalbüratör girişine ve emme manifoltu girişine yerleştirilen türbülatörler ile teorikte olduğu gibi deneyler sonucunda da Türbülatörlerin yanmayı iyileştirdiği tespit edilmiştir. Türbülatörlü durumlarda,hava akışında bir zorlama olup olmadığı araştırılmak üzere türbülatörlü ve türbülatörsüz durum için düz boru deneyi yapılmıştır,düz boruda türbülatörlü hal ile,türbülatörsüz hal için basınç kayıpları ölçülerek kar- şılaştırılmıştır.Akışkanın iyi karışması ve motor performansındaki artış yanında basınç kayıplarındaki artışın ihmal edilecek kadaraz olduğu tespit edilmiştir. Türbülatörün ürettiği dönmeli akışı tespit edebilmek için;akış gözleme deneyleri yapılmış,cam boru içerisinde yerleştirilen türbülatörün akışkanı mükemmel karış- tırdığı,her kanatın bir dönmeli türbülans üretici olduğu fotoğraf ve video görüntüleri ile tespit edilmiştir. Son zamanlarda bir çok otomotiv firmasıda türbülatörlerin faydalarını kavramış, fakat türbülatörlerin imalatlarının güçlügünden ve ek ekonomik maliyet getirecegin den,bunun yanında yavaş yavaş karbüratörlü araçların yerini enjeksiyonlu araçların alınması nedeniyle türbülatör kullanılmamıştır. Fakat mono enjektörlü(tek enjektörlü) ve multi enjektörlü (her silindir girişine 1enjektör) motorlarda emme manifoltu girişine türbülatör yerleştirilmesiyle daha güzel hava-yakıt karışımı sağlana bileceginden yanmanın iyleşeceği ve karbüratörlü motorlardaki güç artışlarının bu tip motorlarda da görülecegi kanaa tine varılmıştır. Türbülatörler karbüratör üzerine sabit sökülmez yapılmış olsa imalatları çok güç bakımlarının bazen imkansız olması gibi sorunlarla karşılaşılırdı.Böyle tak-çıkar lı olmasıyla değiştirilme kolaylığı,bakım kolaylığı,daha ucuza maliyet ve imalat kolaylığı sağlanmıştır. Yorum bağlantısı
Cemal Arslan 31 Temmuz 2009 Paylaş 31 Temmuz 2009 anladığım kadarı ile havayı basınçlı olarak veriyor...peki fazla hava yada basınçlı hava ...zarar vermez mi ? yada artısı eksisi nedir ? ve sanırım turbosuz araçlar için geçerli... Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 31 Temmuz 2009 Paylaş 31 Temmuz 2009 Detaylı bir video veya fotograf bulamadım ben.. Yorum bağlantısı
Eren Yavuz 31 Temmuz 2009 Paylaş 31 Temmuz 2009 ben tek resim bulabildim oda ekte,pervaneden oluşmuş gibi http://www.blogcu.com/kullanici/erturbulator Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 31 Temmuz 2009 Paylaş 31 Temmuz 2009 Ya sanırım bu türbülatörlerinde değişik markaları var. Bunda ertürbülatör yazıyor.Bizim bu konuda baştan sona kadar bahsettiğimiz şey bu mu?Eğer buysa bence pek bişeye benzemiyor Yorum bağlantısı
Eren Yavuz 31 Temmuz 2009 Paylaş 31 Temmuz 2009 bence farklı markalar vardır ben bunu buldum internette Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar 31 Temmuz 2009 Yazar Paylaş 31 Temmuz 2009 (düzenlendi) Evet bizim taktırdığımız ürün bu.Mikserli olan değil de diğerleri .Yani allatki sırada bulunanlar.42 ve 54 sayıları ile numaralandırılmışlar. Biz daha geniş olan 54 ü taktırdık.Taktıran arkadaşlar fazlasıyla memnunlar .Yalnız tanıtım kartında, Vitesi düşük hızlarda değiştirin ve aracı yumuşak sürerek aşırı sürat yapmayın deniyor. Araçları bende öncesi ve sonrası ile kullandım ve vites değişme devrinin daha aşağlarda gerçekleştiğini gördüm.Özellikle yokuşlarda çekişin arttığını çok net gözlüyorsunuz. Maliyeti gerçekten çok ucuz ve söküp takması çok basit olan bu aparatı denemekte fayda görüyorum. Ayhan : gereçeketen ürünü gördüğümde bende senin gibi düşündüm .Ama marifetli bir aparat. 31 Temmuz 2009 tarihinde Hasan Basri Bayraktar tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 31 Temmuz 2009 Paylaş 31 Temmuz 2009 Çağlar'ın taktığından değilmi bu. ? bı nano charger değil mehmet abi ayrıca yine %20 tasarrufta iddalı geldi bana karbratörlü araçlarda verimi olabilir ama enjeksiyonlu araçlarda bilmiyorum Yorum bağlantısı
Görkem Yagtu 31 Temmuz 2009 Paylaş 31 Temmuz 2009 bende nano charger mı diyecektim tam. Aslında o da biraz işe yarıyor ama verdiğiniz fiyata değmez. Bu Türbülatörü merak ettim taktıran arkadaşlardan bir resim istesek?? Yorum bağlantısı
Emre Özen 31 Temmuz 2009 Paylaş 31 Temmuz 2009 (düzenlendi) birkaç ay öncesinde arkadaşımın aveosuna (1.4) taktık bu sistemden çekişlerde falan faydasını gördü çok da fazla farkeden birşey yok ama yinede etkisini biraz da olsa belli ediyor özellikle de yamaçlarda 3 aydır kullanıyor bu sistemi henüz bir şikayeti olmadı kendi aracımda da kullanmak istiyorum jsv nin bulabildim ayrıntılı fotoğraf jsvTurbo türbülans sistemi olarak geçiyor bir de bunu buldum; 31 Temmuz 2009 tarihinde Emre tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Onur Demir 31 Temmuz 2009 Paylaş 31 Temmuz 2009 Bence bunun bir işe yarayabilmesi için; biryere elektrikle falan bağlanması ve dönmesi sağlanmalıdır( e buda olmayacağına göre) Diğer türlü içeri giren hava sadece pervaneyi döndürecektir ve aynı hamam aynı tas Yorum bağlantısı
Görkem Yagtu 31 Temmuz 2009 Paylaş 31 Temmuz 2009 bana da bu resimdeki ürün dediğiniz gibi düşündürttü. Sadece jsv nin bildiğimiz aksesuarlarına benziyor Yorum bağlantısı
Muhittin Kaplan 31 Temmuz 2009 Paylaş 31 Temmuz 2009 Elekrikli olsa ne olur ki. kaç bar basabilecek ? Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar 31 Temmuz 2009 Yazar Paylaş 31 Temmuz 2009 Onur. pervane diye bir şey yok. orası sabit dökümlü bir yapı.Hava filitresinden sonra emme manifoldundan önce uygun olan bir yere takılıyor.Sacdan yapılmış bir malzeme.Gelen hava oraya çarpınca dönerek manifolda giriyor. Şu ana kadar taktıran arkadaşlar ki bu adamlar arabaları konusunda ve yakıt hesabı konusunda bizden çok daha hastalar. En ufak bir şikayetleri yok ve de niye şimdiye kadar bunu taktırmamıştık diye hayıflanıyorlar. Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı 2 Ağustos 2009 Paylaş 2 Ağustos 2009 Yav bu türbülatör dediğiniz olay adı üzerinde türbülans yaratan bir aparat. Gaz ve yakıt brülörlerinde de kullanılır, düzgün yanma olması için. Hava-yakıt karışımının homojen şekilde dağılmasını sağlar.Yakıtın daha küçük taneciklere ayrılabilmesini sağlarlar. Ama bu nereye takılır nasıl olur, yanma odası geometrisine göre nasıl yerleştirilmelidir, basıncı vb. nedir? Bunlarla ilgili rapor yok mu? Her araca farklı etki eder bence... Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar 2 Ağustos 2009 Yazar Paylaş 2 Ağustos 2009 (düzenlendi) Çukurova ve Fırat üniversitelerinden alınmış raporları var. Tasarım tescili,faydalı model belgeli ve marka tescilide var. 2 Ağustos 2009 tarihinde Hasan Basri Bayraktar tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı 2 Ağustos 2009 Paylaş 2 Ağustos 2009 Hasan hocam tatmin edici birşey yazmıyor ki raporlarda...Bana şunu desin, şu model araçta, şuraya monte edildiğinde, aynı çalışma şartları altında şu kadar tasarruf sağlanmıştır. Y.Lisans tezim motorlarla ilgiliydi, 5 dk. önce ölçtüğün değer, 5 dk. sonra farklı çıkar, laboratuvarda... Ha faydası vardır, onu bilemem, ama çok yuvarlak anlatım var raporda... 1 Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar 2 Ağustos 2009 Yazar Paylaş 2 Ağustos 2009 (düzenlendi) Cenk doğru ... Arkadaşlarımın arabalarında da farklı değerler çıktı zaten. Ama şu var ki kesinlikle tasrruf sağlıyor. Yalnız şöyle bir durum var yüksek devir çevrildiğinde araç arıza yapıyormuş.Sanırım fazla hava girişi dolayısıyla farklı durumlar ortaya çıkıyor. Hava filitresinden sonra herhangi uygun bir yere (emme manifoldundan önce) Karbüratörlü araçlarda hava filitresi içine.,karbülatürün üstüne. 2 Ağustos 2009 tarihinde Hasan Basri Bayraktar tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Recommended Posts