Utku Çay 6 Şubat 2009 Paylaş 6 Şubat 2009 (düzenlendi) Ben de sizden bir şey rica etcem.Sadece aracın önüne bakma lafını bırakın çünküm ben öyle bir şey demiyorum.Ben yorumlarımda ileriye bakıp sabitlenmiyorum.Gözünüzü biraz aşağı indirmeniz önünüzdeki 2-3m karelik alanı görmeye yardımcı olur.Göz hareketsiz kalmaz ve mutlaka 5 sn bir görürsünüz o yerleri.Fakat kısa farlar bu noktada etkisiz kaldığı için düşünmezsiniz bu noktaları.Ben aracımı 2008 yılında 2008 model aldım ve çok seviyorum.Onun için bu ayrıntıları düşünmekte ısrar ediyorum. gözünüzü aşağıya indirirseniz mavi alanı görürsünüz, o alana bakmaya gerek yok zaten, çünkü kırmızı alanda daha önceden farketmişsinizdir o alanı ! çünkü kırmızı alan gayet iyi bir şekilde aydınlanıyor ! mesela resimdeki mavi alanın içindeki 2 tane su birikintisini daha önceden farkedip arabayı ortalmışım, ama kırmızı alana geldiğinde farketmişim.. zaten mavi alanda iken farketmiş olsaydım tepki veremezdim bile, fırsatım olmadan girerdim çukura hatta kırmızı halkanın tepesinde yine bir su birikintisi gözüküyor, bunu farketmek için sis farına ihtiyaç var mı? başka da birşey yazmaya gerek, doğru kararı okuyanlar versin, biz sizle anlaşamayıcağız 6 Şubat 2009 tarihinde Utku tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Eralp Şahin 6 Şubat 2009 Paylaş 6 Şubat 2009 gözünüzü aşağıya indirirseniz mavi alanı görürsünüz, o alana bakmaya gerek yok zaten, çünkü kırmızı alanda daha önceden farketmişsinizdir o alanı ! çünkü kırmızı alan gayet iyi bir şekilde aydınlanıyor !mesela resimdeki mavi alanın içindeki 2 tane su birikintisini daha önceden farkedip arabayı ortalmışım, ama kırmızı alana geldiğinde farketmişim.. zaten mavi alanda iken farketmiş olsaydım tepki veremezdim bile, fırsatım olmadan girerdim çukura hatta kırmızı halkanın tepesinde yine bir su birikintisi gözüküyor, bunu farketmek için sis farına ihtiyaç var mı? başka da birşey yazmaya gerek, doğru kararı okuyanlar versin, biz sizle anlaşamayıcağız Yokuş yukarı aynı durum geçerli mi sizce?Yaptığınız yolculuğun yüzde kaçı iniltili çıkıntılıdır?Her iniltide ve çıkıntıda açıp kapayacaksam işim var.Dediğiniz durum düzlükte geçerli bence.Kaldığı mavi alanda fark edip bir şey yapamam diyorsunuz.Aracınızı 80 den 60 ma düşürün ve her çukura bu şekilde dikkatli girin emin olun birçok masraftan kurtulacaksınız. Ayrıca çukuru sisler kapalı iken arabada teyp çocuk vs gibi nedenlerden dolayı göremeyebilirsiniz?Son olarak her yer öle su birikintisi olsa şimdiye bunu tartışmazdım. Yorum bağlantısı
Utku Çay 6 Şubat 2009 Paylaş 6 Şubat 2009 Yokuş yukarı aynı durum geçerli mi sizce?Yaptığınız yolculuğun yüzde kaçı iniltili çıkıntılıdır?Her iniltide ve çıkıntıda açıp kapayacaksam işim var.Dediğiniz durum düzlükte geçerli bence.Kaldığı mavi alanda fark edip bir şey yapamam diyorsunuz.Aracınızı 80 den 60 ma düşürün ve her çukura bu şekilde dikkatli girin emin olun birçok masraftan kurtulacaksınız.Ayrıca çukuru sisler kapalı iken arabada teyp çocuk vs gibi nedenlerden dolayı göremeyebilirsiniz?Son olarak her yer öle su birikintisi olsa şimdiye bunu tartışmazdım. şu soruya cevap alabilir miyim? sürücü hareket halinde iken önüne çıkan çukuru en erken ne zaman farkeder? Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 6 Şubat 2009 Paylaş 6 Şubat 2009 Farları sis farı ile beraber yaktığımda yol daha iyi aydınlanıyor demek tamamen piskolojik. Sis farının aydınlattığı kısım farların yüksekte olması sebebiyle aracın tam önüne ışık düşüremediği kısımdır. Sisli havalarda farlar sis dediğimiz su buharını aydınlatarak yolu görmemizi engeller. Işık yola ulaşamadan etkisini kaybeder. Uzunları açtığımızda yolu çok daha zor görürüz. Sis farı ise alcakta olduğu için yola daha yakındır ve alcakta daha az olan sisin içinden geçerek yola ulaşabilir ve kısa mesafede etkilidir. Zaten sisli havada hızli gidemiyoruz ve uzun bir aydınlatma olmasada sorun olmaz. Bu yazıdan herhalde sis farlarının ne zaman yakılması gerektiği mantığı anlaşılmıştır. Yorum bağlantısı
Eralp Şahin 6 Şubat 2009 Paylaş 6 Şubat 2009 şu soruya cevap alabilir miyim?sürücü hareket halinde iken önüne çıkan çukuru en erken ne zaman farkeder? Utku Bey ben artık bu tartışmanın bitmeyeceğini düşünüyorum.Siz açmayın ben açarım sis farını.Ben kendime sis farının yarar sağladığını düşünüyorum ve size iyi geceler diliyorum. Yorum bağlantısı
Utku Çay 6 Şubat 2009 Paylaş 6 Şubat 2009 Utku Bey ben artık bu tartışmanın bitmeyeceğini düşünüyorum.Siz açmayın ben açarım sis farını.Ben kendime sis farının yarar sağladığını düşünüyorum ve size iyi geceler diliyorum. sizide karşınızdaki sürücüleri rahatsız etmekten çekinmediğiniz için teşekkür ediyorum... iyi geceler Yorum bağlantısı
Eralp Şahin 6 Şubat 2009 Paylaş 6 Şubat 2009 sizide karşınızdaki sürücüleri rahatsız etmekten çekinmediğiniz için teşekkür ediyorum...iyi geceler Lütfen kendi kişisel fikirlerinizi nesnel yapmaya çalışmayın.Ben hep kendi düşüncem olduğunu söyledim cümlelerimin sonunda.Buda sizin tamamen kendi görüşünüz olmakla beraber eski kalmış bir düşünce olduğunu ve yeni araçlarda böyle bir durumun olmadığını düşünüyorum. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 6 Şubat 2009 Paylaş 6 Şubat 2009 Sis farının görevi ve işlevi bellidir arkadaşlar.. Neyi tartışıyorsunuz, anlamadım ben.. Yorum bağlantısı
Burak Karadeniz 6 Şubat 2009 Paylaş 6 Şubat 2009 peki bu yeni arabalarda direksiyona duyarlı sis farını niye koyuyorlar sizce? Yorum bağlantısı
Utku Çay 6 Şubat 2009 Paylaş 6 Şubat 2009 (düzenlendi) peki bu yeni arabalarda direksiyona duyarlı sis farını niye koyuyorlar sizce? büyük ihtimal virajı alırken farlar döndüğü için, ön tarafda oluşan aydınlatma kaybını en aza indirmek için tabi araştırmak lazım bir forumda skodanın sisteminde yeralan altdaki farların, sis değil, sabit viraj farı olduğundan bahsediyor.... 6 Şubat 2009 tarihinde Utku tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Burak Karadeniz 6 Şubat 2009 Paylaş 6 Şubat 2009 büyük ihtimal virajı alırken farlar döndüğü için, ön tarafda oluşan aydınlatma kaybını en aza indirmek için onu zaten direksiyona duyarlı normal farlarla yapmışlardı tartışmayı uzatmak için değilde merak ettiğim için soruyorum yanlış anlamayın, sis farı sizin bahsettiğiniz kadar kötü birşey olsaydı böyle her direksiyon hamlesiyle otomatik yanar hale getirmezdi heralde büyük otomobil firmaları diye düşünüyorum sadece. nasıl bundan belli bir zaman öncesine kadar gündüz farları açık olanları, farların açık kapat diye uyarıyorduysalar, sis farları da belli bir zaman sonra standartlaşacak ve bu konuşmalarımıza tebessümle bakıcaz belkide Farımda hep açık, yolumda. (diye sloganı bile vardı) Yorum bağlantısı
Utku Çay 6 Şubat 2009 Paylaş 6 Şubat 2009 (düzenlendi) onu zaten direksiyona duyarlı normal farlarla yapmışlardı tartışmayı uzatmak için değilde merak ettiğim için soruyorum yanlış anlamayın, sis farı sizin bahsettiğiniz kadar kötü birşey olsaydı böyle her direksiyon hamlesiyle otomatik yanar hale getirmezdi heralde büyük otomobil firmaları diye düşünüyorum sadece. nasıl bundan belli bir zaman öncesine kadar gündüz farları açık olanları, farların açık kapat diye uyarıyorduysalar, sis farları da belli bir zaman sonra standartlaşacak ve bu konuşmalarımıza tebessümle bakıcaz belkide Farımda hep açık, yolumda. (diye sloganı bile vardı) bir forumda skodanın sisteminde yeralan altdaki farların, sis değil, sabit viraj farı olduğundan bahsediyor.... (Kaynak: Selçuk Keleş) 6 Şubat 2009 tarihinde Utku tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Burak Karadeniz 6 Şubat 2009 Paylaş 6 Şubat 2009 bir forumda skodanın sisteminde yeralan altdaki farların, sis değil, sabit viraj farı olduğundan bahsediyor....(Kaynak: Selçuk Keleş) bu yeniliği bulunca ismine sabit viraj farı demiş olabilirler ama onlar sis farıdır sonuçda. Sis farı isteyince o araca birde ayrıca sis farı takmıyorlardır heralde. skoda, audi, vw, mercedes sadece benim bildiğim markalar. Yani karşıdan geleni olumusuz etkileyecek bir özellik geliştirmezler diye düşünüyorum ben. Yorum bağlantısı
Utku Çay 6 Şubat 2009 Paylaş 6 Şubat 2009 (düzenlendi) bu yeniliği bulunca ismine sabit viraj farı demiş olabilirler ama onlar sis farıdır sonuçda. Sis farı isteyince o araca birde ayrıca sis farı takmıyorlardır heralde.skoda, audi, vw, mercedes sadece benim bildiğim markalar. Yani karşıdan geleni olumusuz etkileyecek bir özellik geliştirmezler diye düşünüyorum ben. evet skodanın global sitesinde bu farların hem sis hem viraj farı olduğundan bahsediyor virajı dönerken yanmasının nedeni 60 derecelik açı ile dönülen viraj yönünde aydınlatma yapması imiş şöyle bir durumda var, dikkat ederseniz farlar viraja girince hemen yanıyor, çıkınca hemen kapanıyor, demek ki sürekli açık kalması güvenli değil... 6 Şubat 2009 tarihinde Utku tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 6 Şubat 2009 Paylaş 6 Şubat 2009 Devamlı yanan farlar ile donanmış araçlar satılmaya başladı bile. Audi-Fiat gibi markalarda var. Markaların çeşitli çözümleri var ama hiçbiri sis farını kullanmıyor. Audi fara gömülü LEd kullanıyor, Fiat 35W ampullu ayrı bir far kullanıyor ama ayrıca sis farları da var. Bu gündüz farları kontak ile açılıp kapanıyor. fiatın dizaynı sis farı gibi , bu bizim gibi ülkelerde Polisle sıkıntı yaşatacak ama zamanla alışacaklar. Yorum bağlantısı
Utku Çay 6 Şubat 2009 Paylaş 6 Şubat 2009 (düzenlendi) fiatın dizaynı sis farı gibi , bu bizim gibi ülkelerde Polisle sıkıntı yaşatacak ama zamanla alışacaklar. yanlarında o farların sis değil, viraj farı olduğuna gösteren birşeyle gezsinler gerçi bizim polisler onu da bilmezler ama netice de herşeyin başı eğitim viraj farlı arabaya uygunluk belgesi veren bakanlık, polislerine de birer talimat gönderip bilgilendirme yapsın, viraj farı nedir? sis farından nasıl ayırt edilir diye? 6 Şubat 2009 tarihinde Utku tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Burak Karadeniz 6 Şubat 2009 Paylaş 6 Şubat 2009 şöyle bir durumda var, dikkat ederseniz farlar viraja girince hemen yanıyor, çıkınca hemen kapanıyor, demek ki sürekli açık kalması güvenli değil... iyide bu viraja girince karşıdakinin güvenliğini önemsemiyor ama virajdan çıkınca hemen karşıdakileri mi düşünüyorda kapanıyor. Tamamen direksiyona verdiğimiz açıyla çalışan farlar bunlar. Malum özellikle istanbulda da direksiyon düz bir şekilde çok uzun yol gidemezsiniz yani sürekli ya sağdaki ya soldaki yanacaktır. Ben çıplak gözle golfünkine baktım benim focusun sis farından hiçbir farkı yok. (aydınlatma şiddeti, açısı, gücü gibi...) Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 6 Şubat 2009 Paylaş 6 Şubat 2009 Bu viraj far sadece düşük hızda ve 60 derecenin üstündeki virajları dönerken yanmıyormu ? Yorum bağlantısı
Utku Çay 7 Şubat 2009 Paylaş 7 Şubat 2009 Bu viraj far sadece düşük hızda ve 60 derecenin üstündeki virajları dönerken yanmıyormu ? evet Mehmet bey Arkadaşların sis farını her zaman kullanılabilir hale getirme çabaları sonucu, viraj farı yanıyorsa sis farıda yanar, bir sakıncası yoktur diye bir şey yaratma gayretindeler Yorum bağlantısı
Bayram Bekman 7 Şubat 2009 Paylaş 7 Şubat 2009 abi,önlere razıyım xenon yoksa ve ayarlıysa.. ama arka sıslerı gereksızce gece-gunduz süs lambası sanıp yakanlara cıdden ağır sövuyorum,umarım gocunmazlar.. cunkı ben onların sislerıne maruz kaldıgımda gocunmuyorum,dırek sövüyorum.. transıt sahıl yolunda adamın bırının dakıkalarca sisli tacızıne maruz kaldım.uzun yaktım korna bastım kapatmadı. cıkısta kıstırdım ındım asagı dedım nedır arkadasım senın sorunun?? '''ben onları parklarla beraber baglattım arkadan guzel gorunuyo dıye''' dedi!!! eee ne yapacagız şimdi?? egıtım abıcım egıtım..ehlıyet kursunda şaft nedır dıye soracagına, sıslerı acık gezmenın yarar-zarar'ını ogretsınler artık!! Yorum bağlantısı
Aykut Aydoğdu 5 Temmuz 2009 Paylaş 5 Temmuz 2009 birde şu bakımdan düşünün önünün nerde bittigini kestiremediginiz bir pathfinderla sis farları açmak çukur vb gibi şeyler bakımından avantajlı oluyor ayrıca bizzat 3.50 mt uzaklıkla sisler açık albeanın içine bindim rahatsız edici hiçbir yanı yok sis farları orjinal ve xenon olmadıktan sonra hiç bir problem çıkmaz iyi forumlar ... Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 5 Temmuz 2009 Paylaş 5 Temmuz 2009 Bazı araclarda sis farının biri aya, diğeri venüse, farın biri jupitere, diğer farda saturne bakıyor. Onlar daha rahatsız edici. Yorum bağlantısı
Aykut Aydoğdu 5 Temmuz 2009 Paylaş 5 Temmuz 2009 evet bende onu demek istiyorum standart sis farları sorunlu degil Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 5 Temmuz 2009 Paylaş 5 Temmuz 2009 viraj dönerken yanan extra lambalar yeni bir teknoloji değil 1960 model citroen lerde bile mevcut olan bir donanım. Ama bunun sis farını yakık olarak gezmekle ne alakası var anlayamadım. Biz asker araçta komutan olduğu anlaşılsın diye yakardık dikkat çeksin belli olsun diye. Yorum bağlantısı
Ali Gürsoy 5 Temmuz 2009 Paylaş 5 Temmuz 2009 genelde gençler daha doğrusu hız tutkunu gençler arka kar lambasını kendi gibi salakça araba kullananlara belli etmek için açıyolar . he ama ön sisler genelde yeni arabalarda ayarlı oluyor ve bence gece veya gündüz sakıncalı değil . şehir içi trafiğinde tabi . Yorum bağlantısı
Recommended Posts