Yücel Aydoğan 28 Temmuz 2009 Paylaş 28 Temmuz 2009 arkadaşlar benim 1.8 115 beygir 98 model ghia bir escort aracım var bundan önceki aracımda 97 1.6 idi bu araçlarda dikkatimi çeken birşey söylemek istiyorum bu araçlar motorları soguk iken çok seri oluyorla yanlız motor ısısı 90 dereceye geliyor fan açıyor ondan sonra araçlarda performans düşüyor .ben motor suyunu boşalttırdım komple radyötörü ve motoru yıkattım ondan sonra özel karışımdı 4 litre antifiriz koydurdum .fan müşürünü degiştirdim termostat tı degiştirdim .şu an fanım m ve a harfi arasında devreye giriyor uzun yolda herhangi bir sıkıntı yok .kaloriferim gayet iyi ısıtıyor devirdaim yeni ama ben performans kaybı olmadan kullanmak istiyorum aracımı ve dogan şahin gibi sürekli fan açmasını istemiyorum.bunu için bazı forum sitelerini araştırdım bazı arkadaşlar termostat söktürmeyi öneriyor bir kaç yerdede focuslarda yapıyorlarmış termostatı deliyorlarmış öyle çözüm buluyorlarmış .bu termostar delme olayını bilen varmı hani şöyle düşünüyorum termostat var ama az da olsa motora sürekli sogumuş su saglıyor böylelikle motorun aşırı ısınması önlenmiş oluyor ve belli dereceye ulaşınca termostat açarak su tahliyesinin devamlılıgını saglıyor . bu konuda bilgisi ve yorumu olan arkadaşlardan bilgi bekliyorum .özellikle ustalarımızdan bilgi bekliyorum sizi bu işin ehlisiniz bizden çok daha iyi bilirsiniz . Yorum bağlantısı
Mehmet Ezginler 28 Temmuz 2009 Paylaş 28 Temmuz 2009 Escortlar genelde (m) harfının üzerınde fan açar, bence açma yeri normal ama termostat delme işi bana garip geldi parçanın orjinalligini bozmayın derim. Yorum bağlantısı
Yusuf Eker 28 Temmuz 2009 Paylaş 28 Temmuz 2009 yücel zetec motorlar sıcagı sevmeyen motor türü.bu sorunu 2 sekilde cözebilirsin.1.si aracın hava filtre girişindeki akısmetreye 20-30 lira arası satılan performans modulu var onu takabilirsin.googledde arat bulursun.rolenin görevi arac soguk olarak beyine sinyal göndererek performans düşmesini önlüyor.2.si ise yazın senin dedigin gibi delik termostat kullanmak.kısın normale dönmek.ama sana önerim performans modulu kullanman... Yorum bağlantısı
Ahmet Özay 28 Temmuz 2009 Paylaş 28 Temmuz 2009 Sakın termostatı deldirmeyin.Yazın iyi ama kışın aracınız hiç ısınmaz bu sebeple yüksek yakıt harcar araç.Bunları nerden mi biliyorum 2 sene önce kendi aracımda denemiştim... Yorum bağlantısı
Yücel Aydoğan 29 Temmuz 2009 Yazar Paylaş 29 Temmuz 2009 (düzenlendi) bende termostat delme işlemini yaz ayları için kullanmayı düşünüyorum kışın tekrar orjinal termostat taktırırım .altı üstü 10 liralık parça .kışlık bakıma gidince normal termostat taktırırım . benim anlamadıgım bu aracı tasarlarken ford neden böyle bir hataya düştü .herşey dörtdörtlük ama motor ısınınca ne performans kalıyor nede sürat tam bir eşek .hele araç lpg li ise motor daha çabuk ısınıyor ondan sonra hiç performans arama zaten .tabiri caiz ise motor şişiyor .bilmiyorum focus araçların motorlarıda aynı mı ama ben bu motoru sevmedim 10 km yolda helede dur kalk yapıyorsan en az 3 kere fan açıyor dikkat etmezsen fanın devreye girmezse direk conta yakarsın .bazı araçları motorlar örnek opel - toyata gibi araçların motorlarıda tam tersi abi araç ısnıdıkça açılıyor .bizde 97 toyata da var daha bir gün arabanın fan açtıgını duymadım .sıfır aldık 200 binde araba daha gram yag eksiltmiyor motor dedegin bence böyle olmalı . yorumlarınız için teşekkür ederim .her iki altarnatifide deneyecegim 29 Temmuz 2009 tarihinde Mehmet tarafından düzenlendi Ba??rmayal?m l Yorum bağlantısı
Yücel Aydoğan 30 Temmuz 2009 Yazar Paylaş 30 Temmuz 2009 akşam biraz araştırdım akışmetreye takılan parçayı ama aklıma geldi şimdi bu parça sürekli motoru performanslı çalıştırıyor iyide motorun sogumasına yardımcı olmuyor ki sıcak motor birde siz performans alıyım diye yükleneceksiniz motorun ömrünü kısaltır bence bu dediginiz bence en güzeli motorun sogutulmasını saglamak .ama bu nasıl olacak bilmiyorum arkadaş neden diger araçların motorlar hiç fan açmazken bizimkiler hemen tofaş gibi fan açıyor .arkadaş dogan ım vardı oda böyleydi avrupa aldık kurtulduk diye sevinirken bu da ondan beter çıktı hani termostat araştırdım 70 derecede felan açan yok öyle birşey satılmıyor .hani termostat erken devreye girse motorun harareti yükselmez vede fan aça aralıgı uzar Yorum bağlantısı
Recommended Posts