İçeriğe Yönlendir

Focus II - Supap Sorunu


Ömer Aşçıbaşı

Recommended Posts

Mehmet Acar
Bendede2004 focus ticari var.Ankara'da taksiciyim.353.000km oldu. Bende ki sorun ise araba sabah benzinle çalışınca gaz yemiyor resmen boğuluyor lpg ye geçince sorun kalmıyor hersey normale dönüyor.Araç ısınınca gün içince aynı arızayı gercekleştirmiyor.Ama motor bir iki saat soğuyunca zor calısıyor bırde gazı yemiyor stop ediyor.Araba sanki boğuluyor gibi gaza basınca(benzinde)rolanti ibresi geri aşağıya iniyor.Komple benzin pompası aldım 215TL'ye.Olmadı arıza yine devam.1/2 benzin(97 oktan) vardı depoda onu bitirdim.Yaklasık 75tl'lik 97 oktan yine benzin aldım benzin katkısı koydum nafile arıza devam.Enjökterleri makinasına bğlatıp temizlettim nafile.Bujileri değiştirdim sonuç yine aynı.B enzinkelebeğini ve onun yanında ki valfide temizlediler netice aynı.Benzin filitresini degiştirdim sonuç aynı.Bu cumartesi otokoçta kompresör testi yaptıracağım.Herhalde subap arızası cıkacak gibi bizede yaklasık 1000 tllik bir masraf gözüküyor başka yapmam gereken ne var önerilerinizi bekliyorum?

Çok basit olabilir ama akü kutup başlarını sökün, 15 dakika bekleyin, sonra takın Muhtemelen rölanti ve gaz yememe sorunu çözülecektir.

Yorum bağlantısı
Uğur Duman
Çok basit olabilir ama akü kutup başlarını sökün, 15 dakika bekleyin, sonra takın Muhtemelen rölanti ve gaz yememe sorunu çözülecektir.

bunu otokocta yaptılar ama sorun devam ediyor

bu arada arabamın buji kabloları bobın ve bujılerınıde degıstırdım.sorun aynı sogukken calısmıyor araba 354000de arabama 215000de kapak acıldı.Kompresyon testi degerleri iyi cıktı.

Yorum bağlantısı
  • 5 ay sonra...
Atila Taşçı

Nazar değmesin benim focusumda 2010 ocak ayından beri teleflex lpg sistemi takılı aracım 45000 de lpg sistemi için kalibrasyona dahi gitmedim, piyasadaki en ucuz gazı alıyorum sadece 15000 km de bir fitrelerini değiştiriyorum, 40000 km dir lpg ye bağlı arıza yaşamadım. Teleflex ile ilgili tek sıkıntım benzine geçiş ısısını düşürmeme teleflex servisi müsaade etmiyor ( haklılar) burada da kışlar biraz uzun sürdüğünden kış aylarında benzin tüketimim artıyor. Bütün bunlara rağmen aracımın yarın lpg arızası vermeyeceğini kimse garanti edemez; aracın orijinal halini bozduktan sonra bu iş kumar haline geliyor. Geçenlerde servise gittiğimde bana ilk olarak lpg arızası yaşayıp yaşamadığımı sordular onlara da bir kaç tane lpg arızası gitmiş demek oluyor ki bizim araçlarımız (özellikle ti vct motorlu focuslar, mondeolar) lpg dönüşümüne hassaslar, bu yüzden buradaki abilerimizin tavsiyelerine uyarak 4000 devir üzerinde fazla kalmamaya gayret ediyorum 4000 devirde 130 km yi rahat görüyorum ,daha yüksek hızlar için ise benzine geçiyorum. Bizi bu saçmalıklara mecbur eden petrol fiyatlarını ve vergi sisteminide buradan selamlıyorum.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Taksi motoru marş bastıktan sonra uzun süre kapanmadan gider, yani hep sıcak motor ile, ömürleri bu yüzden uzundur, mukayesede yanıltır. Ayrıca ford motoru susuz kalmadıkça çalışır çalışır çalışırr....

Yorum bağlantısı
Serkan Dönmez
Merhabalar...

Sübap sorunu başlığını görünce ne kadar sevindim anlatamam...Konu kapanalı 1 seneyi geçmiş ama yeniden gündeme gelmeli çünkü benim de aynı sorun yüzünden birkaç gündür kafam çok bozuk, arabamdan soğudum ya...Bu subap sorunu ne kadar karşılaşılan bir sorun çok merak ediyorum...Yöneticilerin dikkatine...aracım F1...sorunun tartşılması, emsal sıkıntıların görülmesi açısından ve de konu kalabalıklığı olmasın diye buraya yazıyorum...

Aracım 2004 Focus Ghia HB (otomatik), 95.000 km de, OMVL marka P serisi LPG kiti takılı, 2. sahibi taktırmış, yaklaşık 30-35000 km dir lpg li kullanılıyor...

4 gün önce arıza lambası yandı zaten o anda sorun hissediliyordu, motorda titreme, gaz yemiyormuş gibi bir çekiş düşüklüğü...

Hemen güvendiğim, devamlı da gittiğim bir yer ve ustası olan Bosch Car Servise gittim, bilgisayara bağlandı, arıza kodu görüldü...kodu not etmedim, hatırlamıyorum da..."Silindir I, Ateşleme kesici....." şeklinde gerisini hatırlamadığım bir arıza açıklaması çıktı karşımıza...

Tahmin ettiğim üzere bir ateşleme sıkıntısı çıkmıştı ama yakıt kalitesinden kaynaklanabileceğini de bir kenara atamadım çünkü lpg den kaynaklanan benzer bir arıza yaşamıştım birkaç ay önce, lpg kitinin bakımı sonrasında...O zaman ki arıza emisyondan değerinden olduğu ortaya çıkmıştı. Ustam "yeni temizlendi ya, dağa yaylaya çıktın mı oksijenden nasıl ciğerin yanar, bu da öyle olmuş" demişti :)

Bu seferki öyle değilmiş, buji kontrol edildi - temiz -, bobinden herhalde dedik, sıfır orjinal bir bobin çıkardık kutudan taktık, - değilmiş, sorun geçmedi - Ve korktuğumuz başımıza geldi, ustam "hocam I numaralı silindir de sorun, subap kaçırıyor, üfürüyor, emiş yapacağı yere üflüyor, değişmesi lazım" şeklinde anlayabileceğim dilde anlattı bana (pek motor bilgim yoktur da)...1000 TL yakın bir masraf olduğunu söyledi (bu noktada da biraz uçtu gibime geliyor)

Netice de sorun tespit edildi, daha öncede 1-2 focus un titreme sıkıntısı ile bobin problemiyle geldiğini söyledi ustam...LPG bu focus larda böyle sorunlar çıkarıyor genelde dedi...sonuçta bu gaz...benzinden daha yüksek bir yanmaya sahip, dolayısıyla motoru daha çok yıpratıyor, yiyor işte bu şekilde dedi... Hak da vermiyor değilim, bu araçlar yeni nesil teknoloji, birçok aksam elektronik kontrol, her ne kadar sıralı mıralı sistem olsada kardeşim bu araba benzinle çalışacan bir motora sahip, havagazı da ne...oldum olası zaten lpg kullanmayı sevmem ama malesef focus a da benzinle binilmiyor ki içiyor mübarek...neyse allah nasip ederse bundan sonra 2006-08 TDCI bakacam inşallah...

Bu arada bunları söyleyen ustam başka, 90.000 bakımını yapan başka usta (tatilde memlekette Konya da yapıldı bakım, yetkili, özel servis felan değil ama iyi bir ford ustası, ailedeki diğer fordlar da hep onun elinde) Niğde, Bor da ikamet etmekteyim, yakınlarda bildiğiniz güvenilir ustalar varsa bilgilendirirseniz sevinirim...

Şimdi sorularım...

Benim sorunum da triger değiştikten 5000 km sonra çıktı ortaya Ömer bey inki gibi, bu bir tesadüf mü? (triger 90.000 bakımında değişti 2 ay evvel, bakımdan bu yana hiçbir sorunum yoktu, pat diye çıktı bu sorun)

Triger montajından, sente den kaynaklanan bir sorun olsa niye 5000 km sonra olsun, hemen olmaz mı?

Kalitesiz yakıt (LPG) bu soruna yol açar mı?

Motoru fazla sıkıştırma, düşük viteste yüksek devirli kullanma yani anlıyacağınız kullanıcı hatası böyle bir arızaya sebep olur mu?

Benzinli kullanılsa bu arıza yine olur muydu?

Ateşlemenin yetersiz olması ya da fazla olması sebep olabilir mi? (LPG bakımında usta, buji tırnaklarını kısmıştı daha kuvvetli ateşleme için, lpg de ateşleme biraz daha kuvvetli olsa daha iyi olur şeklinde beni tatmin etmeyen birşey söylemişti, 90.000 bakımında orjinal bujilerinden taktık, hiçbirşeyini de oynamadık)

Yani bu sorunun nedeni ne? LPG mi, kullanıcı hatası mı yoksa subap ömrü mü bitmiş, hepsi tesadüf mü? (yoksa nazar mı ettik ettirdik arabaya, aracımı beğenen çoktur da :( )

Bu subap değişimi bana kaça mal olur, şu an bu şekilde kullanmam daha başka sorunlara yol açar mı?

Özellikle ustalardan cevap ve yorum bekliyorum, şimdiden teşekkürler...

aracı yeni aldım ,lpg hiç takılmamış ben taktırdım.motorda titreme var lpg takkılalı 1000 km bile olmadı,benzine alınca daha çok titriyor bujilere bobine kablolara subap a bakılsa ölümü değilmi anlaılırmı.gaz yememe performans kaybı rölantide titreme bendede mevcut,baskı balatayamı yok sa onlara mı bağlamak uygun olur,her ihtimalde masraflar ne şekilde olur.bilginizi rica ederim.

saygılar.

Yorum bağlantısı
Soner Alp
aracı yeni aldım ,lpg hiç takılmamış ben taktırdım.motorda titreme var lpg takkılalı 1000 km bile olmadı,benzine alınca daha çok titriyor bujilere bobine kablolara subap a bakılsa ölümü değilmi anlaılırmı.gaz yememe performans kaybı rölantide titreme bendede mevcut,baskı balatayamı yok sa onlara mı bağlamak uygun olur,her ihtimalde masraflar ne şekilde olur.bilginizi rica ederim.

saygılar.

Aynı sorunu bende yaşıyorum. Yetkili servisteki usta aracın triger setinin değişimine bağladı kusuru Avans ayarından kaynaklanıyor dedi. Kısmetse yarın sökecekler tekrar ayarlayacaklar..

Yorum bağlantısı
  • 3 ay sonra...
Serkan Koşar

öncelikle herkese merhaba;

sorunum aynı. emmiye (ilk defa foruma yazan birisi olarak emmi dememin sorun olmayacağını düşünüyorum. saygısızlık etmem istemem. kusurum varsa şimdiden affola.) mail attım fakat foruma tam olarak bakmadığımı gördüm. kendisinden özür dilerim. araç lpg'de olduğu gibi benzinde de rölantide titreme yapıyor. buji, buji kablosu, ateşleme bobini hepsine bakıldı. bu sabah kompresyon ölçümü yapıldı. farklılık olduğunu söylediler. yapılacak işlem olarak silindir kapağı ve subaplara bakılarak gerekli işlemlerin yapılacağı...3 gündür bu işle uğraşıyorum. artık sıkıldım ve en sonunda ustaya bugün ne gerekiyorsa yap dedim....

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Serkan Bey..

Kompresyon değerleri neymiş..

Carbon Clean yapıldı mı hiç. ?

Yorum bağlantısı
Serkan Koşar
Serkan Bey..

Kompresyon değerleri neymiş..

Carbon Clean yapıldı mı hiç. ?

sayın üstad 12, 9, 26, gibi rakamlar söylediler...tam olarakda anlamadığım için detaylı sormadım.

carbon clean yapılmadı...

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
sayın üstad 12, 9, 26, gibi rakamlar söylediler...tam olarakda anlamadığım için detaylı sormadım.

carbon clean yapılmadı...

26 olmaz da 12 ve 9'u hatırlıyorsanız sorun var demektir...

Keşke önce bir carbon clean deneseydi..

Yada inşallah, bildiğin gibi yap dediğiniz usta bildikleri olan bir ustadır da, iş yapmış olmak için rektefiye etmez aracı...

Yorum bağlantısı
Serkan Koşar
26 olmaz da 12 ve 9'u hatırlıyorsanız sorun var demektir...

Keşke önce bir carbon clean deneseydi..

Yada inşallah, bildiğin gibi yap dediğiniz usta bildikleri olan bir ustadır da, iş yapmış olmak için rektefiye etmez aracı...

üstad inanın iki arada bi derede kaldım;

yapacakları işlem silindir kapağının taşlanması...

link vermek yasak değilse bi arkadaşım göndermiş...

Yorum bağlantısı
Serkan Koşar
Tahmini bütçeyi verdi mi size... ?

subaplarla alakalı 300 tl.

genel masraf 1000 lira

bunun içinde orası açılmışken triger set v kayışı klima kayışı devir daim pompası buji kablosu (yan sanayi olduğu için değişiyor)

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Ömer Ali Ayhan

Lpg sürekli fakir karışımda çalıştıysa subaplara zarar verebilir..

Benzer bir sorunla bende karşılaşmıştım..

2. silindirin enjektöründen map'a paralel alınan kablo egr borusuna sürterek aşınmış, kısa devre yapıyordu.. Bu kısa devre süresince 2. silindirin hem benzin hem de lpg enjektörü çalışmıyordu..

Osman Usta sihirli küresiyle bakıp söylemişti de, bulmuştuk :biggrin:

selam arkadaşlarım aranızda yenıyım bu konuyu çeşitli konularda mesaj olarak gördüm ama ayrıntılı yardımınıza ihtiyacım var. aracımda sıralı sistem lpg var ve üç dört aydır dönerken yavaşlayıp duracakken rolantide çalışırken gaz verip bırakınca araç stop ediyordu. Burdaki yorumları okuyarak çeşitli bilgiler edindim ve ustaya götürdüm. usta bi baktı dedi ya kelebek ya rolantı valfı yada zamanlayıcı ayarındandır falan sonra bilgisayara bagladı ve araçda motordakı 4. gözde bi arıza gösteriyordu. neyse uzatmayım ilk önce usta dediği seylerın hepsini kontrol etti onardı fılan ama duzelmedi araç ve dediki subaplardan yapıo. kalktık değiştirelim dedik aracı söktu kapak taşlandı falan geri toplamış bugun ama dördüncü gözü komperosör saatiyle ölçünce sıfır gösteriyo ve dediki ya blokta eğrilik var ya da sekman kilitlenmiş yakıt artıkları falan girmiş araya dedi rektefeci gelip bakcak yarın tekrar sökmeye başladılar. Çok üzüldüm bende arabam için.. Acaba burda birileri yanlış işlem mi yaptı acaba?

Yorum bağlantısı
Nihal Türkmen Boz

2008 model ford focus aracım var 100.000km de lpg li araçta tekleme arızasından dolayı servise götürdüğümde 2. silindirin çalışmadığı söylendi buji bobin kontrol edildiğinde sorunun sibop olduğu söylendi bu focusarda lpg den dolayı bunu hep yapıyormuş dendi 100.000 de sibop yakması normalmi bunu yapmaması için ne yapmamaız gerekli daha önce yaşayan oldumu aracın ilk sahibiyim bu arada bilgi birikimlerinizi aktarırısanız sevinirim

benim araçta lpg'li bunlarda subab yağlama sistemi takarlar lpg yi takınca lpg devreye girince 3-4 dakikada bir subablara yağ gönderir eğer bunda arıza varsa subablara yağ gitmediğinden belki olabilir

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Mustafa Turgut

Bende Dün 2007 Focus aracımı sanayiye götürdüm. Araçta çekişte falan hiç bir sıkıntı yoktu akat rampalarda özellikle gaza ani basınca birinci viteste yarım saniyelik gecikme yapıyordu sanayiye ustama götürdüm.Gerekli kablo buji ateşleme sistemleri değişti sorun devam . Buji yerlerine cihaz bağlayıp kontak çevidiler ve sol baştan ikinci gözde benimde gördüğüm üzere diğer deliklerin yarısı gücünde basınç vardı. Sonuç malım sübap kaçırıyor. Bugün taşlama ve sübap değişimi yapılacak. Üzüldüm araç daha 50 binde 10 bin km önce BRC sistemi taktırdım sorunsuz biniyordum. Bir yandan da diyorum rampada elfreni ile kalkıp geçerdim. Yaptırmasamıydım dedim. iki ara bir derede kaldım sonunda yap dedim ustaya zamanla artar yakıtta sıkıntı yaratır dedi.arabamda üst devirlerde rölantide hiçbir sorun yoktu tek sıkıntı ani gaz pedalına basınca hafif bir gecikme değdi mi sizce :)

Fiyat işçilik falan 1000 Tl civarı. Akşama doğru almaya gideceğim. Sorunsuz arabamda bu işlem sonrası inşallah başka sorunlar baş göstermez

Yorum bağlantısı
Mustafa Turgut

İşlemleri yaptık arabanın çekişi arttı . fakat ilk sorunum gaza boştayken ani bastığımda gecikme devam ediyor. Sanki avans ayarlarında sıkıntı var gibi. Brc den tüpü geçen sene taktırdım. ayarlara filan karışmadım bir sene sonra 8 bin km sonra sübapların yanması çok kötü. Fakir karışımdan olur diye okudum öğrendim. aRACA GARANTİSİ DEVAM EDERKEN KENDİ KALİBRASYON HATALARINDAN sübapların gitmesi BRC servisinin suçu değilmi. Öyle arabayı bağıra bağıra süren bir kişide değilim  :))

Aracın Bakımları km gelmeden yıllık servisinde yapılır.  

Diğer souna gelince bir usta bulduk Tüpün enjektörlerini tek tek test edecekler yakıt atım oranlarına bakacaklar .BRC beyninden kuşkulanıyorlar. tüp kalibrasyonlarının Benzin kalibrasyonlarını da bozabileceği söyleniyor.Bakalım bayramdan sonra gidip bir kaç deneme daha yapacağız. Fikri olan varsa dinlemeye hazırım arkadaşlar

 

 

Herkese iyi bayramlar.....

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Lpg kalibrasyonu benzin haritasını bozar ama, bunun testi kolay, aracı 200 km benzinde kullanın, herşey çıkar ortaya.

Arıza lambası yanık olarak araç kullanmayın.

10 Bin km çok kısa, lpg enjektörleri bozuk olabilir.

Araçta maf sensörü var mı ?

Yorum bağlantısı
Mustafa Turgut

Maf sensörünün ne olduğunu bilmiyorum ama kelebeği temizlerken bir sensör temizlendi siyak 6-7 cm uzunluğunda siyah 

 

200 km benzinde kullandıktan sonra neyi fark etmem lazım Mehmet abi

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...