İçeriğe Yönlendir

90.000 km bakımda başıma gelenler


Mazhar Uzun

Recommended Posts

Mehmet Akın
yıl olarak zaman doluyor ama 7 sene değişmeden kullanan arkadaşlarım var sorun olmadı ama şu 5 sene meselesi kafamı kurcalıyor

için rahat olsun benim araba 2000 model,daha geçen ay değiştirdim trigeri 88.000 km de. Tabi bu demek değilki kesinlikle seninkinede bişey olmaz. Kafam rahat olsun diyosan tabi ki karar senin

Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz
Yasin bey Mazhar beyin hakkı olan nedir tam olarak ? Yapılan hata kimden veya neden olursa olsun servis zaten gerekli herşeyi yaparak hatayı kendi üstlendi , bu gibi olaylar servislerdeçok nadir karşılaşan olaylardır ve serviste değiştirdiğiniz içinde garantili şekilde hakkınızı alırsınız fakat sanayide bu tarz olaylar servislerden çok daha fazla oluyor ve karşılığını almanız tamamen ustanın ruhsal durumuna bağlı hiç bi hak iddaa edemezsiniz.

Servislerde dışarda bir ustanın ayda değiştirdiği kadar günde triger değişiyordur kimse sadece tek bir olayla kimseyi kötüdür veya iyidir diye yargılıyamaz kanısındayım.

Katılıyorum. Benim kuzen Vectranın trigerini 3 kuruş ucuz diye sanayide değiştirtmiş. Evin önünde araba kaldı, çekici ile servise. Bir ton masraf çıktı. Değiştirttiği yer de hatasını üstlenmedi tabi. 3 kuruş tasarruf edeyim derken belki 3 kat para çıktı cebinden. Bir süre sonra ben de değiştirdim. Bana tavsiyesi "Aman git servise değiştirt. Diğer türlü işin şansa kalmış, hiçbir hak iddia edemiyorsun".

Yorum bağlantısı
Mazhar Uzun

işin özü yapılan işlerden sonra çıkacak arızaların maddi külfiyeti üzerimizde kalmaması için yetkili servis fakat özel servisde bu işi çok iyi yapan ve yaptığı işin arkasında duran ustayı bulmak ben buldum darısı sizin başınıza

Yorum bağlantısı
Cemal Arslan

triger seti 4 yılda bir yada marka modele göre 90-120 bin km de bir değişir.

başkasında bir şey olmadı diye düşünmeyin...olursa ...çıkacak zararı oluşacak hasarı düşününü...300-400 lira için sizce bu riske girmeye değer mi ????

7 yıl olmuş 8 yıl olmuş 10 yıl olmuş....öyle araçlar gördüm...10 yaşında orijinal lastiği var üzerinde...kar'a mı geçti ? kendinide karşısındaki insanıda tehlikeye atmış olmadı mı ?

bir motor 3-4 bin liraya çıkıyor...300 lira için değmez...

zamanında değiştirin...

Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz
işin özü yapılan işlerden sonra çıkacak arızaların maddi külfiyeti üzerimizde kalmaması için yetkili servis fakat özel servisde bu işi çok iyi yapan ve yaptığı işin arkasında duran ustayı bulmak ben buldum darısı sizin başınıza

Tanıdık, bildik usta varsa iyi tabi. Ama gidip konuşunca hiçbir usta da "ben bu işi daha önce yapmadım" demiyor. Direkt dalıyor :D Yapa yapa öğrenirim nasıl olsa diyor herhalde. Hassas işlerde de elinde patlayabiliyor :)

Yıllar önce Şahin vardı, yolda giderken gaza yüklendiğinde sıçrama yapıyordu. Sanayiden bir usta tavsiye ettiler. Öğlen gittim akşama kadar değişmedik biryeri kalmadı arabanın. Bujiler, ateşleme kabloları, benzin pompası. Karbüratör açıldı hatta egzoz bile kesildi. Her defasında test ve sonuç olumsuz. En son karanlık basınca tamirci "abi serviste benim bacanak vari bir de o baksın dedi". servis kapanmak üzereyken gittim, bacanağını buldum. adam sorunu dinledi, karbüratörü açtı ve o minik şamandıranın tutunduğu saat pimine benzer parçayı temizleyip geri taktı. Sonuç olumlu. Topu topu 15dk. Şimdi Şahin bu, Focus filan değil ama adamlar karşılaşmadıkları için bilmiyorlar. arabamın mındar olmasına mı yanayım, sabahtan akşama zamanıma mı yanayım. Tabi usta sorunu bulamadığı için sabahtan akşama çalışmasına rağmen 5 kuruş para kazanamadı, o da ayrı bir konu.

Yorum bağlantısı
Halit Bebek
işin özü yapılan işlerden sonra çıkacak arızaların maddi külfiyeti üzerimizde kalmaması için yetkili servis fakat özel servisde bu işi çok iyi yapan ve yaptığı işin arkasında duran ustayı bulmak ben buldum darısı sizin başınıza

Mazhar Bey dün ben de süreyya ustaya gittim ve benim subaplardan birindeki aşırı gevşeklik giderildi ve ses konusu çözüldü.

Teşekkürler

Yorum bağlantısı
Yasin Çelik
Yasin bey Mazhar beyin hakkı olan nedir tam olarak ? Yapılan hata kimden veya neden olursa olsun servis zaten gerekli herşeyi yaparak hatayı kendi üstlendi , bu gibi olaylar servislerdeçok nadir karşılaşan olaylardır ve serviste değiştirdiğiniz içinde garantili şekilde hakkınızı alırsınız fakat sanayide bu tarz olaylar servislerden çok daha fazla oluyor ve karşılığını almanız tamamen ustanın ruhsal durumuna bağlı hiç bi hak iddaa edemezsiniz.

Servislerde dışarda bir ustanın ayda değiştirdiği kadar günde triger değişiyordur kimse sadece tek bir olayla kimseyi kötüdür veya iyidir diye yargılıyamaz kanısındayım.

Mazhar abicim böyle bir sorun olsa servisin vay haline her triger değişiminde sente atlardı. Ama bu konuyu ustalarla konuşup bilgi alışverişi yapacam bakalım hangi tarafta yanlış var.

Sn. Can bey ben servisin diğer değişimleri üstlenmediğini ve bunuda araç sahibine mal ettiklerini anladığım için tepki gösterdim

Sonuçta hepimizin aracı var ve güvenilir adresler arayışında olmamak için kendi orjinal servisine gidiyoruz ve dışarıdakinin neredeyse iki katı fiyat ödiyerek işlem yaptırıyoruz . evet sorun sanaii yada diğer herhangi bir ustada oluşsa bunu anlıyabilirim sonuçta nadirdir tek dir ama yaşayan için bence telafisi olmadığı sürece kötü bir durum bu bununla ilgili haklarımız nelerdir gerçekten bilmiyorum ama servislerde illaki bir müşteri hakkı vardır yada olmalı düşüncesindeyim.

Yorum bağlantısı
Cemal Arslan

Kılık Otomotivden Ahmet Usta diyor ki... :(

ford focus araçlarda triger bakımı şehir içi çalışan araçlarda 90 bin şehir dışında çalışan araçlarda 120 bin km dir.

yada 4 yıldır...

ama bu fordların sentesi krank ve egzantriklerde kilitleme kaması olmadığından dolayı sente ayarı çok zordur.

kayışın sökülüp takma işleminde sente ayarını çok hassas ayarla civatası sıkma işleminde sıra takibi ve uygun ayar kullanılmazsa sente ayarı kaçar

işlem sırası önce krank civatası sıkılır egzantrikler sente aparatı takılı piston üst ölü noktaya kompretör saatle alınır egzantrik dişlisi tutma aparatı ile dişli tutulur egzantrik civataları elle sıkılır.

bu işlemde sente atlamaz

motor bu işlemden sonra krank 2 tur çevirilir kayış gergi bilyasının ayarına bakılır sente yeniden kontrol edilir. bunun amacı civataları sıkarken kaçma olup olmadığını kontrol edilir pistonumuz kompretör saatle üst ölü noktaya alınır egzantrik kilitleme aparatı yerine takılır yerine takılıyorsa sorun yoktur...

civatalarıda sıkarken gevşememesi için noktait (civata sabitleyici) kullanılması tavsiye edilir

Yorum bağlantısı
Halit Bebek
Kılık Otomotivden Ahmet Usta diyor ki... :(

ford focus araçlarda triger bakımı şehir içi çalışan araçlarda 90 bin şehir dışında çalışan araçlarda 120 bin km dir.

yada 4 yıldır...

ama bu fordların sentesi krank ve egzantriklerde kilitleme kaması olmadığından dolayı sente ayarı çok zordur.

kayışın sökülüp takma işleminde sente ayarını çok hassas ayarla civatası sıkma işleminde sıra takibi ve uygun ayar kullanılmazsa sente ayarı kaçar

işlem sırası önce krank civatası sıkılır egzantrikler sente aparatı takılı piston üst ölü noktaya kompretör saatle alınır egzantrik dişlisi tutma aparatı ile dişli tutulur egzantrik civataları elle sıkılır.

bu işlemde sente atlamaz

motor bu işlemden sonra krank 2 tur çevirilir kayış gergi bilyasının ayarına bakılır sente yeniden kontrol edilir. bunun amacı civataları sıkarken kaçma olup olmadığını kontrol edilir pistonumuz kompretör saatle üst ölü noktaya alınır egzantrik kilitleme aparatı yerine takılır yerine takılıyorsa sorun yoktur...

civatalarıda sıkarken gevşememesi için noktait (civata sabitleyici) kullanılması tavsiye edilir

Cemal kardeşim, faydalı bir bilgi. Doğru görünüyor. Paylaşım için teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci
(düzenlendi)
Kılık Otomotivden Ahmet Usta diyor ki... :)

ford focus araçlarda triger bakımı şehir içi çalışan araçlarda 90 bin şehir dışında çalışan araçlarda 120 bin km dir.

yada 4 yıldır...

ama bu fordların sentesi krank ve egzantriklerde kilitleme kaması olmadığından dolayı sente ayarı çok zordur.

kayışın sökülüp takma işleminde sente ayarını çok hassas ayarla civatası sıkma işleminde sıra takibi ve uygun ayar kullanılmazsa sente ayarı kaçar

işlem sırası önce krank civatası sıkılır egzantrikler sente aparatı takılı piston üst ölü noktaya kompretör saatle alınır egzantrik dişlisi tutma aparatı ile dişli tutulur egzantrik civataları elle sıkılır.

bu işlemde sente atlamaz

motor bu işlemden sonra krank 2 tur çevirilir kayış gergi bilyasının ayarına bakılır sente yeniden kontrol edilir. bunun amacı civataları sıkarken kaçma olup olmadığını kontrol edilir pistonumuz kompretör saatle üst ölü noktaya alınır egzantrik kilitleme aparatı yerine takılır yerine takılıyorsa sorun yoktur...

civatalarıda sıkarken gevşememesi için noktait (civata sabitleyici) kullanılması tavsiye edilir

tam sanayi usulu bir degişim.

tarihinde Ya?ar Demirci tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Cemal Arslan

yaşar kardeş ne demek istedin valla anlamadım ? sanırım sanayi ağzı mı demek istedin ? eğer öyleyse zaten bunları ben değil ahmet ustanın ağzıyla yazdım o söyledi ben yazdım ...

amaç herkes paylaşsın...öğrensin...bilgi sahibi olsun... :)

Yorum bağlantısı
Mazhar Uzun

""Mazhar abicim böyle bir sorun olsa servisin vay haline her triger değişiminde sente atlardı. Ama bu konuyu ustalarla konuşup bilgi alışverişi yapacam bakalım hangi tarafta yanlış var.""

sayın can kardeş araştırıp doğrusu neyse bulacagım dedin bu tür arızaların sente atlama hastalıkları adına çözüm amacıyla fakat bir cevap gelmedi olayı biliyorsun motorun sentesini krank kasnagını tespitleyen civata iki diş uzunlığundan dolayı krank miliylede arkadaş olmuş senteyi bozmuş , aynı vidanın iki diş küçüğünü taktık sente ayarı yapıldı araba şu anda olması gereken gibi çalışıyor.

Yorum bağlantısı
Karani Gülistan

Bunları okuyunca, iyiki v6 da triger kayışı yerine zincir varmış dedim.Edindiğim bilgiye göre zincir çok daha uzun ömürlüymüş.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...