Mazhar Uzun 20 Temmuz 2009 Paylaş 20 Temmuz 2009 Arabam 92.000 km iken 90.000 bakımını yetkili bir serviste yaptırmak istedim.Her zaman gititiğim ustaya danışmadım.Belki satarsam yetkili servisin kayıtlarında görünür düşüncesiyle. Ankarada yetkili bir servise gittim ,degişmesi gereken malzemeler triğer,ve buna baglı diğer kayış ve rulman kasnak..vb. malzemelerin tamamı degiştirildi arabayı çalışır halde bana teslim ettiler,bende dışarıda bir test sürüşü falan yapmıyacakmısınız dedim gerek yok sen kullan bir sorun olursa gelirsin dediler. Ertesi gün pazar günü yaklaşık 33 km gittim,biryere park ettim 4 saat sonra park yerinden çıkamadım.Araba gıv gıv gıv çalışmıyor.Servise ait mobil servis geldi arabaya her türlü numarayı çekti olmadı,çekici ile servise gitmesi gerek dedi,peki dedk çekici geldi servise pazar akşamı bıraktım. Pazartesi sabahı arabamızla bakımı yapan usta ugraşırken gördüm,bana sentesi kaçmış galiba motorun içinin sökülüp bakılması gerektiğini söyledi,onada peki, söküldü ve doğru sente bir diş atlamış 8 valf egilmiş degişmesi geregtiğini söylediler daha sonra 16 valf degiştirildi Yine arabayı çalışır vaziyette verdiler test sürüşünü yapmadılar bir sorun olursa getir bakarız dediler. Araba çalışıyor fakat eski ataklığının yarısı yok gaz veriyorum yemiyor çekişten düştü telefonla bildirdim valfler alışana kadar olabilecegini ifade ettiler. Bunun üzerine hem özel işlerim hemde tatil amacıyla yola çıktım 3.000 km yol yaptım arabanın çekişi degişmediyokuşlarda yavaşladı 4 le çıktığım yerleri 2 ile çıkmaya başladık Motor arıza lambamız yandı servise güvenim kalmadığı için özel bir yere giderek arıza kodlarına bakıldı, hava emişi yetersiz zengin,fakir gaz olayları görünüyor denildi resetlendi yine yaparsa bakalım ilgili sensörleri degiştirelim dediler,lpğ devresine ait beyin de resetlendi beyin bilgilerinin normal oldugu teyit edildi. Ben artık lpğ den olacagını düşünerek devamlı benzinde kullanmaya başladım fakat durum yine aynı gaz yemiyor çekiş düşük ensonunda 120 mt lik yüzde 40 meyilli bir yokuşun başında kaldık araba bayıldı gitmez geri geri aşagıya in başka yolları deneyerek gittik biz debriyaj dan şüphelenerek hertürlü araca bakan devamlı gittiğim ustam süreyya ustaya baskı balata degiştirmek için gittim. Ustama 90.000 km bakım için servise gittiğimi triğer ve avadanlıklarının degiştiğini sente atlattıklarını ve 16 valfin degiştigini tek tek anlatarak arabanın gaz yemediğini çekişin düştüğünü yokuşlarda debriyaj tam kavramıyor,onunda degişmesini ifade ettim. Ustam süreyya usta şu senteye bir bakalım dedi üst kapağı söktü sol yandaki kayışı söktü kayışa bağlı kasnak ile sağa sola çevirerek üstten ölçüm yapıldı bunun sentesini yine kaçırmışlar dedi.Sente ayarını yaptı ve kasnagın saplama vidasın uzun olduğu için eksantirik miline dgdiğini bununda fordlarda üretim hatası olduğunu ifade ederek normalinde iki diş düşük saplama vidası kasnaga takılarak olay çözüldü. Servisteki arkadaşlar sente ayarını yapıyor fakat bu kasnagın vıdasını elle degilde tabancayla sıktığından yaptığı sente ayarı bozuluyor farkında degil.yani bu vidayı elle sıkmış olsa bir yerlere sürtünerek gittigini anlayacak hiç bir yere sürtünmeden vidanın sıkılması gerekiyor,vidanın boyu iki diş uzun olduğu için bir yerlere sürtüyor eksantirk miline buda yapılan sentenin ayarını bozuyor bu yorum sevgili ustam süreyya demirele aittir tekniker oto bakım servisi 1.cad.9. sokak no 23 şaşmaz telf 278 06 40 Arabam şu an itibaren eski günlerine döndü teşekkürler süreyya usta servismi ben almayayım Yorum bağlantısı
Eren Yavuz 20 Temmuz 2009 Paylaş 20 Temmuz 2009 gecmis olsun,sonu tatlı bitmiş çok şükür..Maliyeti ne oldu bu olayın size? Yorum bağlantısı
Mazhar Uzun 20 Temmuz 2009 Yazar Paylaş 20 Temmuz 2009 arkadaşlar maliyet konusuna hiç girmedim canım çok sıkıldı fakat hepsinden de allah razı olsun diyorum inanın en ufak bir kötü düşünceyle olaylara yaklaşmadım Fakat süreyya ustama verdiğim ücret veya istediği ücret beni çok mahcup etti servisin belkide 50 de biri Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 20 Temmuz 2009 Paylaş 20 Temmuz 2009 İşte yine bir focus ve yine bir sente atlama olayı..Anlayan usta anlıyor anlamayan bişey yok diyor..Geçmiş olsun.Bana sorarsanız sizin subaplarda boşuna değişti.Çünkü 1 diş sente atlamasına supalarda sorun olmuyor.Keşke önce son gittiğiniz ustanıza gitseydiniz. Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 20 Temmuz 2009 Paylaş 20 Temmuz 2009 Geçmiş olsun neyseki sorununuz çözülmüş.. Yorum bağlantısı
Mazhar Uzun 20 Temmuz 2009 Yazar Paylaş 20 Temmuz 2009 Ahh ayhan bey seviste kaydı guydu olsun mantığı Bu esnada süreyya ustamdan da özür diledim sorun inanı yarım saate kalmadan çözüldü Yorum bağlantısı
Mazhar Uzun 20 Temmuz 2009 Yazar Paylaş 20 Temmuz 2009 İşte yine bir focus ve yine bir sente atlama olayı..Anlayan usta anlıyor anlamayan bişey yok diyor..Geçmiş olsun.Bana sorarsanız sizin subaplarda boşuna değişti.Çünkü 1 diş sente atlamasına supalarda sorun olmuyor.Keşke önce son gittiğiniz ustanıza gitseydiniz. subablara para vermedim servis hatasını kabul etti,fakat sente ayarını ikinci defa yanlış yapmışlar,malum civatanın boyunun uzunlugundan dolayı ayarladığı sente yi bozmuş Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 20 Temmuz 2009 Paylaş 20 Temmuz 2009 Subaplar için para almadılarsa bence değişim yapmamışlardır.Çünkü 16 subap epey bir rakam tutar.Süreyya ustanız değişimi onaylayıp, evet bunları değişmişler dedi mi??Zaten Süreyya ustanıza sorsaydınız 1 diş sente ile subap eğmiyceğini söylerdi.Benim araç 1.5 diş atlamasıyla hiç bir sıkıntı yaratmadı.Ben özel servisten şaşmıyorum Yorum bağlantısı
Sezgin Geridönmez 20 Temmuz 2009 Paylaş 20 Temmuz 2009 Benim aracım 140.000 km'ye kadar her 10.000 km'de bir Otokoç'a gitmiş, bozmayı becerememişler. Artık yetkili servis yüzü görme şansı hiç yok desem yeridir. İyi bir Ford ustası buldum, ona götürüyorum. Yorum bağlantısı
Mazhar Uzun 20 Temmuz 2009 Yazar Paylaş 20 Temmuz 2009 Subaplar için para almadılarsa bence değişim yapmamışlardır.Çünkü 16 subap epey bir rakam tutar.Süreyya ustanız değişimi onaylayıp, evet bunları değişmişler dedi mi??Zaten Süreyya ustanıza sorsaydınız 1 diş sente ile subap eğmiyceğini söylerdi.Benim araç 1.5 diş atlamasıyla hiç bir sıkıntı yaratmadı.Ben özel servisten şaşmıyorum 16 subap degiştiğini ifade ettiler buji tarafına rastlayan 8 valfde egilme oldugunu serviste test ettiler servis motoru anlaşmalı bir özel motor bakım yerine gönderdi oradan gelen ifade bu sekiz valfi degiştirirsek olmaz tamamaını onaltısıda degişmesi gerektiğini söylediler telefon konuşmaları böyleydi 16 valf degiştikten sonra bir diş atlayarak 3000 km yol yaptım fakat çekiş yok gaz yemiyordu Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 20 Temmuz 2009 Paylaş 20 Temmuz 2009 Ben bu durumda servise değilde özel ustanızın dediğine inanırdım.Ustanız sorsaydınız mutlaka anlardı.Veya sormadan da size söylerdi. Yorum bağlantısı
Mazhar Uzun 20 Temmuz 2009 Yazar Paylaş 20 Temmuz 2009 inanın o sormadığımın pişmanlığını yaşıyorum, servisteki ustalarımız azıcık konulara kafa yoramıyorlar/yormuyorlar söt tak tamam Yorum bağlantısı
Halit Bebek 20 Temmuz 2009 Paylaş 20 Temmuz 2009 Mazhar Bey geçmiş olsun, neyseki sorun çözülmüş... Ama bende de sorununuza benzer seyler var.... Hatta bu sabah bir konu actım bir dizi soru sordum ama yanıtlayan da yok... Süreyya ustaya ugramayı düşnüyorum.... Aklıma takılan ise 2 diş uzun vida olayı...Sırf bu vida yüzüden sente kacıyor ve motor calısmıyor öyle mi? Ayhan da ben de sente atladıgını baska bir serviste gördük ve düzelttirdik ayarı. Sonucta ayhanın da benim araba da ii durumda.Yani sente 1 diş atladı yazmışsınız, bu anlamda subaplar o kadar egildiyse ayhanın 2 diş atlayan aracının daha beter durumda olması gerekirdi...Ama ayhanın focusu da cok ii durumda...Benimki de 1 diş atlamasına ragmen, ayhanın arac benimkinden ii durumda... Yorum bağlantısı
Mazhar Uzun 20 Temmuz 2009 Yazar Paylaş 20 Temmuz 2009 sente atlamış veya sentesi kaçık veya atlak olmuş ifadeler bunlar bu kaç mm dir kaç cm dir ben bilemem bu gün sabah olayı çözdük bir telefonla bilgi alabilirsin belki ben yanlış bir cümle ifade etmiş olabilirimyanlız sentesinin kaydırılmış olduğunu üzerine basa basa söylediler süreyya usta telefon 2780640, olayı daha detaylı ve çözümünü söyleyebilirler,işi bilen ustalarada sahip çıkmak gerekir,tecrübelerimde bunu söylüyor. Yorum bağlantısı
Mazhar Uzun 20 Temmuz 2009 Yazar Paylaş 20 Temmuz 2009 sevgili can ben abartılı bir şey söylemedim olanları yazdım kimseyede kırgın degilim herkes elinden geleni yaptı fakat son 16 sübap valfi degiştikten sonra çekişlerde ve süratlerde azalma oldu yeni valf alışması gerekir denildi 3000 km gittim yine aynıydı özel servis olayı çözdü, Ben sizin servisin adınıda belirtmedim verdiğim ücretide belirtmedim,gerek görmedim yetkili bir servistede başıma gelenleri olduğu gibi ifade ettim bence eksiklik araçları test manasında en az 50 km gibi yollarda denemiyorlar. Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 20 Temmuz 2009 Paylaş 20 Temmuz 2009 Focusların sente olayını da anlamadım gitti.Ancak araçta trigerden sonra böyle bişey yaşanmışsa elbette servisin payı bunda büyüktür.Yalnız ben 2 cm lik vidanın uzun olmasına katılmıyorum.Focuslar 99 dan beri üretiliyorda 2005 olmuş hala vidanın uzun olduğunu tespit edememişler mi?Her usta bu sente atlama olayını başka sebeplere bağlıyor.Ancak sentesi kaçmış aracı her ustada anlayamıyor.. Yorum bağlantısı
Mazhar Uzun 20 Temmuz 2009 Yazar Paylaş 20 Temmuz 2009 ayhan bey iki cantim degil iki diş vidanın boyu eksantirik miline degiyor bu esnada yapmış olduğun sente ayarını bozuyor iki diş kısa saplama vidası takıldığında ise vıdanın ucu boşa çıkıyor bu esnada araba model ve yaşlarına göre bu dizayn de degişebilir,diğer modelleri ben bilmiyorum benim kasteddiğim kendi aracım içindir. Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 20 Temmuz 2009 Paylaş 20 Temmuz 2009 Mazhar abicim isim vermekte sakınca görmedim olayı bildiğim için arkasındayım tüm yapılanların diye yazdım ben , yoksa sana karşı veya yazdıklarına karşı en ufak bir darğınlığım veya kızgınlığım yok zaten.Bu arada durumu ustalara anlattım böyle bir hata varmış diye olamaz imkansız diyorlar zaten o vidanın bahsi geçen yerle alakası yokmuş kısacası teknik bir anlatım yanlışlığı var ortada Mazhar abicim. +1 vida olayını bende ilk kez duydum.Öyle bir üretim hatası şimdiye kadar giderilirdi. Yorum bağlantısı
Mazhar Uzun 20 Temmuz 2009 Yazar Paylaş 20 Temmuz 2009 krank kasnagının civatası sökülürken zor söküldü ve uçtaki dişler deforme olmuştu yeni civata yetkili ford malzemecisinden alındı fakat iki diş küçük diğer taraftan civatanın söküldüğüyer yeniden payfayla dişi düzeltildi triğer kayışının gerdirme rulamanında bozukluk yoksa senteyi atlatabilen eleman olarak bu civatanın olduğunu ustam süreyya usta ifade etti,serviste triger degiştiğine göre bu rulmanında sağlam olduğunu orjinal olabilecegin söyledi eğer gerdirme rulmanı bozuk ise sente atlatabilecegini ifade ettiler eski civatanında krank miline degdiğini ve senteyi bozduğunu söylediler.. sevgili can ustamın telefonu 278 06 40 eger bu iş böyle olmaz imkansız ...vb diyorsanız arayabilirsiniz ve bundan sonraki arızalara en azından bir çözüm olur. Yorum bağlantısı
Rıdvan Kocabaş 20 Temmuz 2009 Paylaş 20 Temmuz 2009 (düzenlendi) bu kadar yazılandan sonra insan trigeri değiştirmekten korkuyor. Benim ki hala orjinal 28.00 km de ama seneye değiştireyim diyorum 6.senesi olacak seneye, ama keşke 10 yıl olsa sürede değiştirmesem 20 Temmuz 2009 tarihinde R?dvan Kocaba? tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 20 Temmuz 2009 Paylaş 20 Temmuz 2009 bu kadar yazılandan sonra insan trigeri değiştirmekten korkuyor. Benim ki hala orjinal 28.00 km de ama seneye değiştireyim diyorum 6.senesi olacak seneye, ama keşke 10 yıl olsa sürede değiştirmesem korkunun ecele faydası yok..Tecrübelerime göre 80-90 bini görmeden değişmeyin. Yorum bağlantısı
Rıdvan Kocabaş 20 Temmuz 2009 Paylaş 20 Temmuz 2009 (düzenlendi) korkunun ecele faydası yok..Tecrübelerime göre 80-90 bini görmeden değişmeyin. yıl olarak zaman doluyor ama 7 sene değişmeden kullanan arkadaşlarım var sorun olmadı ama şu 5 sene meselesi kafamı kurcalıyor 20 Temmuz 2009 tarihinde R?dvan Kocaba? tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Yasin Çelik 20 Temmuz 2009 Paylaş 20 Temmuz 2009 (düzenlendi) geçmiş olsun olay gerçekten çok can sıkıcı ve yanında epeyce ir maddi kayıp söz konusu .Peki iyide şimdi bu yapanın yanına karmı kalaak yani bi hal çaresi yokmu bu servisle ve bunun gibi iş yapanlarla ilgili Sonuçta insanlar güvenilir ve hakkını arıyacakları mantığı ile iraz fazla ödeyip servisi tercih ediyorlar. Eee nerede hak arama? nasıl olur bu iş böyle anlamadım 20 Temmuz 2009 tarihinde Yasin_ tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mazhar Uzun 20 Temmuz 2009 Yazar Paylaş 20 Temmuz 2009 yanlız bu olayda kimsenin art niyeti yok herkes gerçekten yardımcı olmaya çalıştı tek eksik bilgi ve tecrübe ustalarımızın kendilerini güncelleyememeleri sorunumu kendini güncelleyen ustam yarım saat te çözdü Yorum bağlantısı
Mazhar Uzun 21 Temmuz 2009 Yazar Paylaş 21 Temmuz 2009 sevgili can konu ile ilgili iddialar ustam süreyya ustaya ait telefonu 278 06 40 benim sorunumu çözdü bundan sonraki olaylara çözüm için bir telefon edin sorun doğrumu degilmi ön yargılı olmayın ben yetkili serviside gördüm normal serviside gördüm olaya ön yargılı bakmadım,teknik olarak belki yanlış bir şey ifade etmiş olabilirim, doğrusu ustaya sormak Yorum bağlantısı
Recommended Posts