İçeriğe Yönlendir

Ön takımdan gelen TAK TAK TAK vurma sesi


Berk Doğan

Recommended Posts

Berk Doğan

Arkadaşlar merhaba,

Sizlerle, aracımla ilgili başıma gelen bir problemi ve çözümünü paylaşmak istedim. Belki aynı sıkıntıyı çekenler mevcuttur.

Madde madde sıralayacağım:

Araç : Focus I 2004 collection 2004 model HB 60000 km

Problem : Ön taraftan gelen rahatsız edici gürültü.

Gürültünün özellikleri:

- "Tak tak" şeklinde bir anda başlayan periyodik bir vuruntu. Ayakların altından da oldukça hissediliyor. Ayrıca direksiyon ve tüm ön paneli de titretiyor.

- Gürültünün meydana geldiği koşullar : araç yükte (gaza basılırken) veya çok yüklü iken rampa yukarı meydana geliyor. Boş viteste ve rampa aşağı pek hissedilmiyor.

- Özellikle 3. yada 4. vitesten sonra başlıyor, 120 km hızdan sonra kesiliyor yada fark edilmiyor. Ayrıca dönüşlerde de ses artıyordu.

Teşhis ve tanı:

- yapılan deneme sürüşlerinden sonra ilk etapda viraj demirinde lastiklerden dolayı bir boşluk oldugu tespit edildi. Sonuç olarak ön viraj lastikleri değiştirildi.

- askı rotların (z-rot) birinde boşluk görüldü, değiştirildi. Hatta ticari connect aracın z rotları takıldı. (tavsiye üzerine),

Sonuç gürültü aynen devam...

- Direksiyonu durdugu yerde sağ sol yaptıgımızda alttan sağlam bir gürültü geliyordu (yine ayak altından hissedilen). Direksiyonda sağlam bir boşluk oldugu belliydi. Direksiyon merkezi komple degiştirildi.

Sonuç, direksiyon kaymak gibi ama gürültü gene devam.

- Motor kulağında boşluk gördük. Özellkle geri viteste motor yüke bindiginde Lakk diye ses yapıyordu, onu da degiştirdik, gürültü gene yok olmadı.

- Son çare arabayı lifte kaldırdık ve 100 km ye kadar 5. viteste boşa hız yaptık. Gaza yüklenildiginde aynı gürültü gene devam ediyordu.

Artık son çare, daha önce yüzelsel olarak kontrol ettirdigimiz aksları komple söktük. İlk bakışta problem görülmeyen akslarda, sadece akstan anlayan 2. bir ustaya danıştıgımızda,

Aks kafalarının arızalı oldugunu öğrendik.

Aks fakaları komple degişti, orta mafsallar kaynakla tamir edildi.

Şimdi gürültü mürültü kalmadı.

Hepinize sevgiler...

Yorum bağlantısı
Yasin Çelik

Epeyce bir zahmet çekmişsiniz ama sonuç olumlu tebrikler.

Ustalar her biri ayrı derler :flowers:

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş
Bu ses için ilk önce akslara bakmayan ustalar utansın.. :flowers:

+1907

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Bu kadar masrafa bence yazık olmuş.Tamam yapılan iş yanınıza kar kalır.Elbet ilerde değişecektiniz ama zamanı gelmeyen parçalarda arada kaynamış gibi.Neyse sorun hallolmuş en azından..Bu tip seslerde tablalar,akslar,z-rotlar ve terazi kolu ilk bakılması gereken yerlerdir.

Yorum bağlantısı
Okan Yücel

Ben bile daha 1 yıllık sürücüyüm, ilk aklıma gelen aks kafaları oldu, başıma geldi çünkü :) Tecrübe ve bilgilerine güvendiğimiz ustalar bile böyle yapıyorsa kime emanet edeceğiz arabaları bilmiyorum artık.

Yorum bağlantısı
Fazlı Özdemir

Bu işlemlere toplamda ne kadar harcadınız?

Yorum bağlantısı
Berk Doğan

Zaten bizde ilk önce akslardan şüphelendik fakat söktüklerinde görünürde çok bişi yoktu. Klasik "klik" mafsal seslerini veriyordu.

Bir de aks problemlerinde benim bildigim, araç harekete geçerken tak tak ses gelir ve devrini aldıgında kesilir. Bunda 3. vitesten sonra başlıyordu sesler.

Ayrıca, viraj demirindeki ve z rotdaki boşlukları görünce önce ucuz parçalardan başlayım dedik.

Neyse, tecrübe oldu bize. En azından direksiyonun da düzelmesine çok sevindim.

Toplamda 500 civarı tuttu.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...