İçeriğe Yönlendir

Debriyaj/Baskı Balata


Şükrü Güzelsu

Recommended Posts

Serkan Toker

Arabayı servise yürür vaziyette götürdü iseniz, belkide balata soğuyunca normale dönmüş olamazmı? Volanın zarar gördüğüne ben pek inanamadım işin gerçeği. Eğer imkanınız varsa başka bir servis deneyin bence...

Yorum bağlantısı
Bahadır Şahin
Bahadır bey bana katılıp katılmamanız önemli değil.Gönül ister ki buradaki tüm forum arkadaşlarımız hiç zarar görmesin,işleri yolunda gitsin.Ama maalesef başınıza gelen olay kullanıcı odaklı bir durum.Yani keşke zararınız telafi edilse bundan ben de memnuniyet duyarım.Ancak bazı gerçekleri de görmemiz lazım.Umarım istediğiniz yönde gelişmeler olur.

Teşekkürler ben de öyle umuyorum.

Kullanıcı odaklı olduğunu biliyorum ama ben herhangi bir hata yaptığımı düşünmüyorum. Gerçekten hatam olsa arabayı gereksiz yerde çok zorlamış olsam kabul ederim. Acemi de değilim ki arabalara özel ilgim ve düşkünlüğüm vardır.

Neyse ben elimden geleni yapıcam bakalım neler olacak

Arabayı servise yürür vaziyette götürdü iseniz, belkide balata soğuyunca normale dönmüş olamazmı? Volanın zarar gördüğüne ben pek inanamadım işin gerçeği. Eğer imkanınız varsa başka bir servis deneyin bence...

yok parçaları gördüm volanda da yanıklar vardı

Yorum bağlantısı
Bahadır Urhan

Volan değişimi bu araçlarda garip değil. Normalde de zaten baskı-balata değişiminde volan da kontrolden geçiyor ve gerek görülürse o da değiştiriliyor. Burada aracın baya zorlandığı anlaşılıyor. Siz mutlaka özenmişsinizdir ama sonuçta aracın el kitabında bile "meyilli yerlerde el frenini kullanarak" kalkılması tavsiye ediliyor. Siz de zaten el frenini kullandığınızı yazmışsınız? Ford tüketiciye "dik yokuşlarda balata sıyırır, volanı telef eder diye uyarı yapmıyor ki ! bence size "garanti dışı" denmesinin nedeni, gerçekten de sürücü hatası olan olaylar karşısında baskı-volan değişimi kapısını açmak istememeleridir. Fotoğraftan neyi, nasıl anlamışlar da garanti dışı demişler.

Ayrıca Baskı-balata+volan değişimi fiyatı 3000 lira mı? bu şehirden şehire fark mı gösteriyor. Ben 6 ay kadar önce, bu fiyatın neredeyse yarısına ve hem de Ford servisinde orjinal parçalar takılmak suretiyle Baskı-balata ve volanı değiştirmiştim.

Yorum bağlantısı
Bahadır Şahin

volan 1500+kdv imiş baskı balata 1000 tl civarı imiş, kalanı da işçiliktir sanırım

Yorum bağlantısı
Ufuk Kılınçarslan

Öncelikle büyük geçmiş olsun;bu olay benim başıma gelse ilk fırsatta arabadan kurtulurdum herhalde ;800 km yapmış bir aracın kaza yapmadığı sürece oluşan bütün sorunlarının garanti kapsamına girmesi gerekir diye düşünüyorum.Sonuçta bahadır bey acemi biri değil aracı ne kadar zorlayıp zorlamıyacağını çok iyi biliyordur yoğun trafikte sadece bahadır beyin aracı sorun çıkardıysa ve bu araç henüz 800 km yapmış sıfır araç ise kesinlikle aracın tekrar sıfırlanması gerekir diye düşünüyorum.(çok net hatırlamasamda bir yakınımın opel astrasında oluşan buna benzer bir sorunun garanti kapsamından halledildiğini duymuştum.kendisine ulaşmaya çalışıyorum ulaşabilirsem olayın nasıl gerçekleştiğini sizlere daha detaylı aktarmaya çalışacağım)

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Geçmiş olsun, balata problemlerinde, yüzeyin durumu, malzeme problemi var mı yok mu sorusuna cevap verir. Yalnız başka bir konuya dikkat çekeceğim:

1. Her koku - duman sonrası balata bitmiş demek değildir.

2. Sizin servise gittiğiniz anda araçta kalkışta problem var mıydı? Yani sadece o günki koku-duman anlatımınız üzerine mi söküldü, eğer ki kalkışta, kavramada sorun yok ise, sökülmesi baştan yanlış

3. Koku-duman sonra kavramada sorun oluştu ise ve garantiye girmiyor ise, aracınızı özel serviste aynı parçalar ile daha hesaplı yaptırma özgürlüğünüz mevcut. Volant yüzeyi renk değiştirmişse de, tornada ince bir paso alınır, sorun da çıkarmaz. Orjinal parça ve fatura ile yine de itiraz hakkınzı saklıdır, eski parçaları atmadıkça!

Yorum bağlantısı
Bahadır Şahin

Koku ve dumandan sora kavrama değişti. Yukardan kavramaya başladı ayrıca aracın çekişi de düştü.

Yorum bağlantısı
Hakan Gürsu

Arkadaşlar 800 km deki bi aracın balatasını insan acemi olsa bile bitiremez yapmayın yahu....Kesinlikle fabrikasyon bir hata var...Üstelik arkadaşımız acemide değil..

Arkadaşım sonuna kadar hakkını ara sakin ve nazik olma kesinlikle.Bağar çağar ancak böyle şansın olabilir...

He birde bu debriyajı biten araç Fiat falan olsa bi çok arkadaş fabrikasyon hata...ne bekliyorsunki fiat işte derdi kesinlikle...

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Yapısı gereği nekadar ısınırsa okadar çabuk biter. Yarım debriyaj ve gaza fazla basarak debriyaj balatasını çok fazla ısıtmayın.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
Arkadaşlar 800 km deki bi aracın balatasını insan acemi olsa bile bitiremez yapmayın yahu....Kesinlikle fabrikasyon bir hata var...Üstelik arkadaşımız acemide değil..

Arkadaşım sonuna kadar hakkını ara sakin ve nazik olma kesinlikle.Bağar çağar ancak böyle şansın olabilir...

He birde bu debriyajı biten araç Fiat falan olsa bi çok arkadaş fabrikasyon hata...ne bekliyorsunki fiat işte derdi kesinlikle...

Üstelik 800 km boyunca o yokuşu çıkmaya çalışmadı. Sadece 200 metre. Bırakın 800 km'yi. 200 metrede bitmiş bir debriyaj bu.

Yorum bağlantısı
Hakan Baha

Ben burada %100 fabrikasyon veya işçilik veya malzeme hatası olduğuna inanıyorum. Daha motoru açılmamış sıfır bir arabanın 3000 tl masraf çıkarması sadece fordun halt yemesidir. Diğer yandan şimdi gidip arabayı 1000 liraya özel serviste yaptırsa aracın garantisi bozulacak. Bu tip olaylar insanı gerçekten de ford dan soğutuyor. Ayrıca ben ortada 3000 tl lik bir arıza olduğunu da düşünmüyorum.

Yorum bağlantısı
Necat Ertan

Geçmiş olsun, üzücü bir durum. Baskı balata ile ilgili Otosandan farklı yaklaşımda bulunan firma yoktur sanırım. Çok daha pahalı parçaları garantiden değiştirken, baskı balataya gelince hassas davranıyorlar. Haklı olsalar dahi müşteri memnuniyetini bir nebze de olsa gözetmeleri gerekir.

Mümkünse masrafı otosan ile bölüşerek yetkili serviste yaptırmaya çalışın. Yoksa dışarıda güvenilen bir özel serviste daha hesaplı yaptırın derim.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

bahse konu arızalanmış parçaları ford otosana kargolayıp gönderin .

İncelenip sonuclanması 15 günü bulucaktır.

Sonuc itibariyle parcanın garanti kapsamına alınıp alınmayacağı size bildirilecektir.

Otosan resim üzerinden parca üzerinde yorum yapamamaktadır.

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz
bahse konu arızalanmış parçaları ford otosana kargolayıp gönderin .

İncelenip sonuclanması 15 günü bulucaktır.

Sonuc itibariyle parcanın garanti kapsamına alınıp alınmayacağı size bildirilecektir.

Otosan resim üzerinden parca üzerinde yorum yapamamaktadır.

O zaman servis baştan savmış demekki!

Yorum bağlantısı
Bahadır Şahin
bahse konu arızalanmış parçaları ford otosana kargolayıp gönderin .

İncelenip sonuclanması 15 günü bulucaktır.

Sonuc itibariyle parcanın garanti kapsamına alınıp alınmayacağı size bildirilecektir.

Otosan resim üzerinden parca üzerinde yorum yapamamaktadır.

Fakat tan otodan fotoları otosan istemiş. O fotoğraflar üzerine otosan kullanıcı hatası kararını verdi. Bizzat görüşmek için bi türlü otosana ulaşamadım. Kaydınızı aldık sizi arayacaklar diyolar ama daha arayan soran yok

Yorum bağlantısı
İlhan Kayım

Siz sanırım çağrı merkezini 444 36 73 aradınız. Onlar size dönüş yapacaklardır.Bekleyin.Umarım sorununuz çözülür.

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Bende Ford almaktan korkar oldum..Sadece bu olay değil birçok sebep var.Sanırım sıfır bir araç alsam ford almam.

Yorum bağlantısı
Bahadır Şahin

Benim bundan önceki arabam vw idi ve çok memnundum. Ford almakla büyük hata yaptığımı düşünüyorum. Bi daha asla ford almam.

vw arabasına sahip çıkıyor.

Yorum bağlantısı
Yurdaer Elay

Bizim arkadaş 308'in yarı otomatik şanzımanını dağıttı garantiden değiştiler... Bu firmaların ne zaman ne yapacağı belli olmuyor. Diğer taraftan 308'in kronik arızası olan ön fren disklerinin eğilmesi nedeniyle frene basınca aracın titremesi durumun garanti kapsamına girmiyor. Değiştirmek yerine tornaya gönderiyorlar. Servis konusunda hiçbir firmada bir standart yok maalesef.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Balata arızalarında, fotoğraf ile teşhis mümkündür. Tahmin: aslında volant yüzeyindeki yanığa bakarak ta sonuca bağlamış olabilirler.

Yorum bağlantısı
Bahadır Şahin

Bugün Otosan'dan aradılar. Talebimi ve iddialarımı tekrar değerlendirdiklerini, masrafların %80'nin garanti kapsamında kendileri tarafından karşılanacağını, %20'sinin benim karşılamam gerektiğini ayrıca işçilik ücreti de alınmayacağını söylediler.

Tamamını karşılamaları gerektiğini yinelesem de fazla ısrar etmedim. Şansımı zorlamak istemedim ve arabamı bugün teslim aldım.

Öyle ki; şimdi arabanın debriyajı ilk aldığım gündenkinden çok daha iyi geldi. Debriyaj pedalının hem daha hafif, hem de kavramasının daha iyi olduğunu hissettim...

Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz
(düzenlendi)

Geçmiş olsun,yine de olumlu sonuçlanmış. Benzer sorunlar her markada olabiliyor. Ama bu debriyaj balatası olayı çok kişinin huzurunu kaçırmaya başladı. Buna bir çözüm bulmaları lazım.

Bir de %80-%20 gibi bir oranı neye göre belirliyorlar acaba. Neden 70-30 veya 10-90 değil?

tarihinde Sayg?n Can O?uz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...