Çağdaş İbiş 22 Temmuz 2009 Paylaş 22 Temmuz 2009 Serkan abi o km'deki arabaya binilmez, seni bi dertten kurtarayım gel 10500TL vereyim. 500'ü sırf senin için bak Yorum bağlantısı
Serkan Toker 22 Temmuz 2009 Paylaş 22 Temmuz 2009 üstat helal olsun sana :-) hedef 150.000 ise. peki senin daha önce hiç değişmemiş değilmi? mazottan olabilir belki? bugüne kadar hep opetten eurodizel aldım sorun yoktu. 2 hafta önce adana tekir yaylasının dağlarına vurdum arabayı, 4 kişi ile 1. viteste kaldı asfalt yokuşta. otobandan başka bi firmadan aldım bu sefer mazotu. normalden çok düşüktü çekişi, farkı hemen hissettim. kışında hanıma epey bi araba çalıştırmıştım, debriyajı yemiş diye düşündüm :-) bakan usta değişmesi gerek, balatan bitmiş en üstte kavrıyor dedi ama. şu turbo hortumuna baktırayım bi. ilgin için sağol. Araba devirleniyorda yokuşu çıkamıyorsa tamam balatadır, ancak motorun gücü yetmiyor gibi ise başka yerlerede bakın, ayrıca Ford'ların debriyajları hep yukardan kavrar. Ben arabayı sıfır almıştım, hala aynı balata ile biniyorum. Serkan abi o km'deki arabaya binilmez, seni bi dertten kurtarayım gel 10500TL vereyim. 500'ü sırf senin için bak O paraya Escort vermiyorlar Çağdaşım cingözüm. Dark ısmarlayım ben sana en iyisi... Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 22 Temmuz 2009 Paylaş 22 Temmuz 2009 Komşunun 2005 110bin km'deki fiestanın debriyajıda çok yukarda kavrıyor. Neredeyse debriyajı bırakıyorum, %90 diyebilirm. Kalan %10luk kısa bir bölümde tam kavrıyor. 1. viteste rampada dip ga yaptım devir kaçırması vs yok ama pedalçok üste çıkıyor. Debriyajı bıraktım arac neden kalkamdı diyecek kadar, ama yinede kavrama kısa mesafede bile yumuşak titremesi ve iyi kavrıyor. Yorum bağlantısı
Alper Dereli 23 Temmuz 2009 Paylaş 23 Temmuz 2009 LUK marka set yaklaşık 230TL civarı olması gerek + işçilik Yorum bağlantısı
Akif Kaplan 23 Temmuz 2009 Paylaş 23 Temmuz 2009 LUK marka set yaklaşık 230TL civarı olması gerek + işçilik sağol alper, büyük ihtimal luk taktıracam, http://www.reklam yasak.com.tr/urun_detay.asp?pid=10683 bu sitede senin dediğin fiyat yazıyor. işçilik konusunda niğde-kayseri-sivas'ta tavsiye edebileceğiniz iyi bir usta varmı? serviste yaptırmak istemiyorum. piyasaya göre fiyat farkı epey yüksek geliyor. birde bu 2004 TDCI larda bilyeli bilyesiz filan yazıyor. tam olarak hangi parçayı almam lazım. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 23 Temmuz 2009 Paylaş 23 Temmuz 2009 Serkan bey haklı eğer bir sorun yoksa, sizde düzgün kullanırsanız balata 100k yı rahat geçer, ben taunusta 100k nın çok üstünde balata değişirdim öyle hemen bozulamaması lazım. Yorum bağlantısı
Serkan Toker 23 Temmuz 2009 Paylaş 23 Temmuz 2009 sağol alper, büyük ihtimal luk taktıracam, <a href="http://www.reklam yasak.com.tr/urun_detay.asp?pid=10683" target="_blank">http://www.reklam yasak.com.tr/urun_detay.asp?pid=10683</a> bu sitede senin dediğin fiyat yazıyor. işçilik konusunda niğde-kayseri-sivas'ta tavsiye edebileceğiniz iyi bir usta varmı? serviste yaptırmak istemiyorum. piyasaya göre fiyat farkı epey yüksek geliyor. birde bu 2004 TDCI larda bilyeli bilyesiz filan yazıyor. tam olarak hangi parçayı almam lazım. Kayseri'de Yaşar ustamız var ( Oto Deva ) , bilgi ve tecrübelerini burada bizimle sık sık paylaşır. Anlaşmalı işyerleri bölümüne bakarsanız görebilirsiniz iletişim bilgilerini. Yorum bağlantısı
Bahadır Şahin 24 Eylül 2009 Paylaş 24 Eylül 2009 Merhabalar, Yaklaşık 1 ay önce focus dizel HB titanium aldım.Arabam henüz 800 km'de. Arabamdan çok memnundum. Arife günü yoğun trafik olduğu bi yerde yaklaşık 200 metrelik bir yokuşu, adım adım dur kalk yaparak tırmanıyodum ki arabadan kokular gelmeye başladı. Arabam çok yeni olduğu için önce konduramadım, başka arabadan geldiğini düşündüm. Arabayı zorlamamaya hatta mümkün olduğunca el freni ile kalmaya çalışıyodum. Yokuşun en dik kısmı olan sonlarına doğru koku yoğunlaşınca ve kaputun altından dumanlar çıkmaya başlayınca hemen kenara çektim açtım kaputu ve anladım ki debriyaj baltası yanmış. Bayramdan sonra aracı tan otoya götürdüm ve garanti kapsamında tamir edilmesini talep ettim. Tan oto garanti kapsamına alınmasında kendilerinin karar veremeyceklerini, otosanın parçaları sökmelerini ve fotolarını kendilerine göndermelerini söylediklerini bildirdiler. Otosan fotolara göre garantiye alınıp alınmayacağına karar veriyormuş. Bugün tan otodan aradılar ve otosanın garantiyi kabul etmediğini ayrıca debriyaj balatasının yanısıra volanın da yandığını ve masrafların 3000 tl tuttuğunu söylediler. Tabiki ben çıldırdım. Şimdi otosana kendim ulaşmaya çalışıyorum. Sonuç alamazsam faturayı ödeyip tüketici mahkemesine başvurmayı düşünüyorum. Sizlerin yapmam gereken konusunda önerilerinizi bekliyorum... Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz 24 Eylül 2009 Paylaş 24 Eylül 2009 Geçmiş olsun. Daha 800 km'deki aracı bile sahiplenmiyorlar. Ayıp...Otosan'ın zaman zaman garantiden baskı balata değişimi yaptığını duydum. Kendinizin ulaşması işe yarayabilir. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 24 Eylül 2009 Paylaş 24 Eylül 2009 Yüksek torklu araç uzun süre yarım debriyaj yüzünden balatayı kolay sıyırır. Aracı kaldırırken gaza basmasanız bile zaten yüyür. Bu şekilde kaldırabilirdiniz.Çok gaz vererek kaldırmak balatayı yorar. Bence hukuki yapacak bir şey yok çünkü kullanıcı hatası gibi duruyor. Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz 24 Eylül 2009 Paylaş 24 Eylül 2009 Yüksek torklu araç uzun süre yarım debriyaj yüzünden balatayı kolay sıyırır. Aracı kaldırırken gaza basmasanız bile zaten yüyür. Bu şekilde kaldırabilirdiniz.Çok gaz vererek kaldırmak balatayı yorar. Bence hukuki yapacak bir şey yok çünkü kullanıcı hatası gibi duruyor. Ben de şimdi böyle bir uyarının kullanma kılavuzunda yazıp yazmadığını merak ettim. Eğer o araca özgü birşey ise kitapçıkta yazması gerekirdi. YAzmıyorsa bence tüketicinin hakkı vardır. Yorum bağlantısı
Cemal Arslan 24 Eylül 2009 Paylaş 24 Eylül 2009 aslında olay normal...elbetde bu kitapçikta belirtilmek zorunda...ancak sanırım önemsemiyorlar... bazı parçalar vardır ki kullanıcı hatasına girer...bu yüzden belirtmemişlerdir. debriyaj balatası maalesef kolay sıyırır...yada yanar... bu yüzden otomatik şanzıman...en güzeli...asla sıyırma derdi yok...sert kalkış yapmadığın sürece bir şey olmaz... Yorum bağlantısı
İlhan Kayım 24 Eylül 2009 Paylaş 24 Eylül 2009 Geçmiş olsun, Yaşadığınız sorun kullanım kaynaklı arıza oluşumunu gösteriyor.Baskı balatanın garantiye girebilmesi için baskı şemsiyelerinde eğiklik v.s. olması gerekirki buda fabrikasyon bir arızadır ve bunu vitese zor geçme şikayeti ile anlayabilirdiniz.Baskı balata kullanıcı ile birebir çalışan bir parça olduğu için hukuki yoldan bir sonuç alacağınızı sanmıyorum.Ben daha düşük km lerde bile bu v.b. sebeplerden garanti dışı kalan baskı balatalara şahit olmuştum. Yorum bağlantısı
Bahadır Şahin 24 Eylül 2009 Paylaş 24 Eylül 2009 Yüksek torklu araç uzun süre yarım debriyaj yüzünden balatayı kolay sıyırır. Aracı kaldırırken gaza basmasanız bile zaten yüyür. Bu şekilde kaldırabilirdiniz.Çok gaz vererek kaldırmak balatayı yorar. Bence hukuki yapacak bir şey yok çünkü kullanıcı hatası gibi duruyor. Evet düz yolda gaza basmadan bile yürür ama yokuşta gaza basmak gerekiyor. Ben 15 yıllık şöförüm onlarca araba kullandım hiç balata yakmamıştım. Bi balatanın bu kadar kolay yanmaması gerek. Hele ki 1 aylık bi arabanın. Kesinlikle garanti kapsamında olması gerektiğini düşünüyorum. Zaten arabadan soğudum, bi garanti dışı demeleri beni fordtan daha da soğuttu. Geçmiş olsun,Yaşadığınız sorun kullanım kaynaklı arıza oluşumunu gösteriyor.Baskı balatanın garantiye girebilmesi için baskı şemsiyelerinde eğiklik v.s. olması gerekirki buda fabrikasyon bir arızadır ve bunu vitese zor geçme şikayeti ile anlayabilirdiniz.Baskı balata kullanıcı ile birebir çalışan bir parça olduğu için hukuki yoldan bir sonuç alacağınızı sanmıyorum.Ben daha düşük km lerde bile bu v.b. sebeplerden garanti dışı kalan baskı balatalara şahit olmuştum. Peki ya volan? O da yanmış ve esas pahalı parça o.. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 24 Eylül 2009 Paylaş 24 Eylül 2009 Otomobil lastiği 5binde de bitebilir 100binde de. Sürekli patinajla ve sert frenle kullanılırsa 5bin kmde de bitebilir. Ondan garantiye girmez. Tabii ki sizin öyle kullandığınızı sanmıyorum ama ispat etmeniz çok zor. Yorum bağlantısı
Kemalettin Karatum 24 Eylül 2009 Paylaş 24 Eylül 2009 Geçmiş olsun. ve Allah sabır versin diyorum. Benzer bir durumla karşılaşmış olsam ve 3.000 TL lik bir masraf ödemek zorunda kalsam 3.000 gün uyuyamazdım herhalde.... Yorum bağlantısı
Bahadır Şahin 24 Eylül 2009 Paylaş 24 Eylül 2009 Bahadır Bey,Araç Dizel miydi ? evet dizel Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 24 Eylül 2009 Paylaş 24 Eylül 2009 Şimdi benim anlamadığım nokta şu : Volan da hasar varsa bunu servis gördüğünde anlamadı mı? Anladıysa eğer zaten bunu otosana bildirmeye gerek yoktu çünkü garanti kapsamına girmez.Araç çok zorlanmadıkca Volan zarar görmez..Araç ister 800 km de olsun ister 80 bin km de olsun baskı-balata kullanıma bağlı olarak zarar görebilir.Doğrudan kullanıcıya bağlı bir durumdur. Yorum bağlantısı
Bahtiyar Aydoğdu 24 Eylül 2009 Paylaş 24 Eylül 2009 Yüksek torklu araç uzun süre yarım debriyaj yüzünden balatayı kolay sıyırır. Aracı kaldırırken gaza basmasanız bile zaten yüyür. Bu şekilde kaldırabilirdiniz.Çok gaz vererek kaldırmak balatayı yorar. Bence hukuki yapacak bir şey yok çünkü kullanıcı hatası gibi duruyor. bence ford'un ayıbı geçmiş olsun, bende yeni degiştirdim aracımın baskı balatasını her an gümleyebilir yani ölemi... Yorum bağlantısı
İlhan Kayım 24 Eylül 2009 Paylaş 24 Eylül 2009 Aracınızda Çift kütlelili darbe sönümleyici bir volan bulunmakta.Bu sebebpten dolayı çok fazla sıklıkla dur kalk yapıldığı için debriyaj balatası ve volan arasındaki sürtünme aşırı ısınmaya sebep oluyor.Bu sebepten volan yüzeyinde yanma meydana geliyor.Volanı değiştirmediğiniz takdirde aracınızda kalkarken titreme şikayetiniz olur. Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 24 Eylül 2009 Paylaş 24 Eylül 2009 bence ford'un ayıbı geçmiş olsun, bende yeni degiştirdim aracımın baskı balatasını her an gümleyebilir yani ölemi... Dikkatli kullanmak şart.Kısıca şunu söyleyim..Özellikle focuslarda parça yıprandığı için değilde baskı yüzeyi yandığı için değişim oluyor.Balata kısmı sağlam kalıyor.Baskı yandığı içinde kavrama tam gerçekleşmiyor.Kaçırıyor.Yani sıfır değişmiş bir parçada baskıyı yakmak çok zor değil Yorum bağlantısı
Bahadır Şahin 24 Eylül 2009 Paylaş 24 Eylül 2009 Şimdi benim anlamadığım nokta şu : Volan da hasar varsa bunu servis gördüğünde anlamadı mı? Anladıysa eğer zaten bunu otosana bildirmeye gerek yoktu çünkü garanti kapsamına girmez.Araç çok zorlanmadıkca Volan zarar görmez..Araç ister 800 km de olsun ister 80 bin km de olsun baskı-balata kullanıma bağlı olarak zarar görebilir.Doğrudan kullanıcıya bağlı bir durumdur. Size katılmıyorum. Bir arabanın balatası, kolay yanıyorsa gerçekten bi sorun var demektir. Bundan sonra her yokuşta trafik sıkışırsa korkucam herhalde. Arabayı zorlamadım bile denebilir. Bi de aşırı zorlasaydım ısı volanı da aşıp motora zarar verecekti herhalde. Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 24 Eylül 2009 Paylaş 24 Eylül 2009 Bahadır bey bana katılıp katılmamanız önemli değil.Gönül ister ki buradaki tüm forum arkadaşlarımız hiç zarar görmesin,işleri yolunda gitsin.Ama maalesef başınıza gelen olay kullanıcı odaklı bir durum.Yani keşke zararınız telafi edilse bundan ben de memnuniyet duyarım.Ancak bazı gerçekleri de görmemiz lazım.Umarım istediğiniz yönde gelişmeler olur. Yorum bağlantısı
İlhan Kayım 24 Eylül 2009 Paylaş 24 Eylül 2009 yeni araçların balatasında kansere yol açtığı gerekçesi ile asbest kullanılmamaya çalışılıyor .Buda balatanın daha yumuşak olmasına ve ısıya daha az dayanıklı olmasına neden oluyor ve beraberinde böyle sorunlar ortaya çıkıyor.Çok dikkatli olmak lazım. Yorum bağlantısı
Recommended Posts