Enis Sever 30 Mayıs 2012 Paylaş 30 Mayıs 2012 Murat Bey arabayı normal kullanan birinin debriyajı 60-70 binde bitirmesi bence imkansız. Benim aracımda chip tuning olduğu halde hala fabrikasyon debriyajı üstte aracım 94.000 km civarında. Eğer aracınız benzinliyse trw veya luk takın ancak dizelse kesinlikle sachs takın çünkü sachs dışındaki markalar TDCİ torkuna dayanmıyor diye duymuştum. Yorum bağlantısı
Burak Koca 30 Mayıs 2012 Paylaş 30 Mayıs 2012 (düzenlendi) Murat Bey arabayı normal kullanan birinin debriyajı 60-70 binde bitirmesi bence imkansız. Benim aracımda chip tuning olduğu halde hala fabrikasyon debriyajı üstte aracım 94.000 km civarında. Eğer aracınız benzinliyse trw veya luk takın ancak dizelse kesinlikle sachs takın çünkü sachs dışındaki markalar TDCİ torkuna dayanmıyor diye duymuştum. Hocam orjinal olarak aracın üzerinde bulunanda Sachs marka mı? Hocam bu arada Pert'e çıkarttığım eski aracımız Lacetti'de baskı-balata 33.000 km'de değişmişti. Ki öyle anormal şekilde kullanmıyorduk, zaman zaman devirli kullanım, fakat genel olarak normal kullanım şeklinde. Ki patinaj çektirmemeye de özen gösteriyordum. Bence bu durum birazda şans işi. Ayrıca herkesin kullanım tarzı farklı olduğu için, net bir şeyde söylemek zor. Sonuçta bana göre normal kullanım, size göre agresif kullanım olabilir, bana göre performanslı kullanım; size göre normal kullanım da olabilir... Bu arada hocam sizin Chip Tuning'den sonraki güç ve tork değerleriniz nedir? Ve nereye yaptırmıştınız. Bende Mehmet Gazihan'a yaptırdım, eskişehir'de Dyno olmadığı için ölçüm yapamadık fakat, Mehmet Gazihan 137-138 hp civarı güç, 310 nm civarı da torka ulaştığını söyledi. 30 Mayıs 2012 tarihinde Burak Koca tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ümit Yıldız 30 Mayıs 2012 Paylaş 30 Mayıs 2012 Hocam orjinal olarak aracın üzerinde bulunanda Sachs marka mı? Evet araç üzerindeki Sachs markadır. Yorum bağlantısı
Burak Koca 30 Mayıs 2012 Paylaş 30 Mayıs 2012 Evet araç üzerindeki Sachs markadır. Peki hocam teşekkürler Yorum bağlantısı
Onur Çam 30 Mayıs 2012 Paylaş 30 Mayıs 2012 arkadaşlar geçen gün serviste z-rot değişimi yaptırırken debriyaj balatanı değiştirsen iyi olur dediler kaç para dedim 1400 TL tutar dedi arabanın kalkışında hiçbir sorun yok gayette memnunum sadece bazen geri vitese zor geçiyor birde araçta 4-5 kişi varsa 130 km üstüne çıkamıyorum sizce ne yapmalıyım. Yorum bağlantısı
Fırat Ozan Atılgan 30 Mayıs 2012 Paylaş 30 Mayıs 2012 Bizim dizel focusunda debriyajı oldukça sert gelmeye başladı bana. Bir süredir seat ibiza kullanıyorum ve ondan sonra focusu kullandığım zaman aracı kullanmak bana işgence gibi geliyor. İkisinin arasındaki farklılıktan dolayımı yoksa baska balatanın değişim zamanı geldimi bilemiyorum. Yukarda kavrama olayı yok ama sanki araçta eski performansta yok gibi.. Adanada özel bir servise baskı balata değişim için fiyat sormuştum. Marka söylemediler ama orjinal marka + şanzıman yağı + işçilik 400 TL gibi bir fiyat verdiler. Fiyat normalmidir acaba? Yorum bağlantısı
Serkan Toker 30 Mayıs 2012 Paylaş 30 Mayıs 2012 Fena değil fiyat, Luk marka tercih ederseniz daha iyi olur sanki.. Yorum bağlantısı
Burak Koca 30 Mayıs 2012 Paylaş 30 Mayıs 2012 Fena değil fiyat, Luk marka tercih ederseniz daha iyi olur sanki.. Hocam Luk marka, Sachs'dan daha mı iyi diyorsunuz yani? Yorum bağlantısı
Serkan Toker 30 Mayıs 2012 Paylaş 30 Mayıs 2012 Orijinalinde genelde Luk marka çıkıyormuş, pek değiştirdiğim bir şey değil de... Yorum bağlantısı
Burak Koca 30 Mayıs 2012 Paylaş 30 Mayıs 2012 üstünden çıkanlarda luk sanırsam piyasanın en iyisi o Orijinalinde genelde Luk marka çıkıyormuş, pek değiştirdiğim bir şey değil de... Yani hocam orjinalinde Sachs değilde Luk var? Orjinalinde ne varsa, değişimde yine aynısını koymak mantıklı, aynı yada yakın fiyata daha iyisi bulunana kadar Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 30 Mayıs 2012 Paylaş 30 Mayıs 2012 Orijinalinde genelde Luk marka çıkıyormuş, pek değiştirdiğim bir şey değil de... Kullanılan otomobilllerde değişir bu parça, yokuş aşağı, bidon gibi kendi kendine yuvarlananlarda değil... Yorum bağlantısı
Enis Sever 31 Mayıs 2012 Paylaş 31 Mayıs 2012 Hocam orjinal olarak aracın üzerinde bulunanda Sachs marka mı? Hocam bu arada Pert'e çıkarttığım eski aracımız Lacetti'de baskı-balata 33.000 km'de değişmişti. Ki öyle anormal şekilde kullanmıyorduk, zaman zaman devirli kullanım, fakat genel olarak normal kullanım şeklinde. Ki patinaj çektirmemeye de özen gösteriyordum. Bence bu durum birazda şans işi. Ayrıca herkesin kullanım tarzı farklı olduğu için, net bir şeyde söylemek zor. Sonuçta bana göre normal kullanım, size göre agresif kullanım olabilir, bana göre performanslı kullanım; size göre normal kullanım da olabilir... Bu arada hocam sizin Chip Tuning'den sonraki güç ve tork değerleriniz nedir? Ve nereye yaptırmıştınız. Bende Mehmet Gazihan'a yaptırdım, eskişehir'de Dyno olmadığı için ölçüm yapamadık fakat, Mehmet Gazihan 137-138 hp civarı güç, 310 nm civarı da torka ulaştığını söyledi. Aracın orjinalinde bulunan Sachs marka. Bende chipi Mehmet Gazihan'a yaptırdım ama gücü ölçtürmek daha nasip olmadı. Benim de tahminim 137-138 hp civarı. Sizde DPF var mı varsa chip tuning sırasında Mehmet Gazihan iptal etti mi? Yorum bağlantısı
Burak Koca 31 Mayıs 2012 Paylaş 31 Mayıs 2012 Aracın orjinalinde bulunan Sachs marka. Bende chipi Mehmet Gazihan'a yaptırdım ama gücü ölçtürmek daha nasip olmadı. Benim de tahminim 137-138 hp civarı. Sizde DPF var mı varsa chip tuning sırasında Mehmet Gazihan iptal etti mi? Hocam imkanınız varken Dyno'ya sokun aracı. Hatta keşke Mehmet Gazihan'da soksaydınız, hazır aracınızı Chipletirken Eskişehir'de Dyno olmadığı için, tam olarak bilemiyorum aracımın ne kadar güce ne kadar torka sahip olduğunu. DPF iptali garanti dolayısıyla yok hocam, bizim araçta Mehmet Gazihan'ın söylediğine göre 137-138 hp, 310 nm civarı da torka ulaşmış. DPF iptali olsaydı, 145-150 hp arası güç alınabileceğini söylemişti Mehmet Gazihan, araç garantiden çıkmasın diye DPF iptali yaptıramadık. Zaten bizim beyin biraz sorunlu çıktı, OBD'den yapılamadı Chip Tuning, Ecu sökülüp istanbula gönderildi; Mehmet Gazihan yazılımı, Eprom'u ECU'dan söküp, Eprom'a yükledi ve ECU'yu geri gönderdi. İlk yüklediğinde araç çalışmadı, bizde tekrar İstanbul'a göndermek zorunda kaldık. İkinci sefer yüklediğinde bir aksilik çıkmadı neyseki ve çalıştı araç Yorum bağlantısı
Serkan Toker 31 Mayıs 2012 Paylaş 31 Mayıs 2012 Kullanılan otomobilllerde değişir bu parça, yokuş aşağı, bidon gibi kendi kendine yuvarlananlarda değil... Bu sabah itibari ile 46k oldu, bilginize... Yorum bağlantısı
Mustafa Karabulut 4 Haziran 2012 Paylaş 4 Haziran 2012 konu kirliliği olmasın diye bu başlık vasıtasıyla sorunumu paylaşmak istiyorum. Bildiğiniz gibi bizim MUS 100.000 km'yi devirdi ve bugün itibariyle 101200 km oldu, araçta bir kaç gündür gaz yememe, gitmeme, sanki klima açıkmış ve motoru zorluyormuş gibi bir durum oluştu. Aracı benzine alıyorum yine aynı, hiçbir şey değişmiyor, araba gitmiyor. Kalkışlarda deviri 1200-1500 rpm yapmadan arabayı kaldıramıyorum. Herhangi bir koku filan yok, ayrıca aracı aldığımdan beridir debriyaj yukarıda kavrıyordu, yine yukarıda kavrıyor, yani ayırt edebileceğim, pedal yüksekliği ile hissedebildiğim bir durum yok, kalkışlarda titreme yok. Sadece araba gitmiyor, kesin anlayanınız vardır beni, araba klima açıkken nasıl boğuluyorsa, aynen o hale geldi, resmen motoru birşey frenliyor gibi, ama rölantide devirlenme sorunumuz yok. Sorunu özetlersem ; Baskı balata bitmiş mi ? Acilen değişmesi gerekiyor mu ? 2009 model 115 ps için önerdiğiniz baskı balata markası nedir ? Volantı değiştirmek zorundamıyım ? ve işçilik dahil yetkili ve özel servis fiyatları nedir ? Yorum bağlantısı
Mustafa Karabulut 4 Haziran 2012 Paylaş 4 Haziran 2012 Peki gaza basınca, devir yükseldiği halde mi gitmiyor, yoksa devir de mi nazlanarak yükseliyor? devirde nazlanıyor Ahmet Abi, resmen gaz yemiyor araba, ama boşteyken sorun yok, redline yapıyorum. Yorum bağlantısı
Mustafa Karabulut 4 Haziran 2012 Paylaş 4 Haziran 2012 (düzenlendi) O zaman, debriyajdan ziyade başka yerlerde de sorun aramak lazım bence. CC yaptır, hava akışmetre ve etrafındaki parçaları bir temizlettir, bakalım düzelecek mi. cidden abi, 100.000 km'dir o dediklerinin hiçbirini yaptırmadım, koy yağı, koy suyu devam et mantığıyla hareket ettim. bu hafta içi bırakayım arabayı dediklerini bi yaptırayım. peki bunlara rağmen düzelme olmazsa baskı balata diyebilirmiyiz abi ? 4 Haziran 2012 tarihinde Mustafa Karabulut tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 4 Haziran 2012 Paylaş 4 Haziran 2012 balata bitse, devir yükselir, hız yükselmez? bence de kurum bağlamış gibi, yollarda redline yapıyor musun? Yorum bağlantısı
Mustafa Karabulut 4 Haziran 2012 Paylaş 4 Haziran 2012 balata bitse, devir yükselir, hız yükselmez? bence de kurum bağlamış gibi, yollarda redline yapıyor musun? abi aynen dediğin gibi, ne devir yükseliyor ne de hız artıyor. yollarda redline yapma şansım olmuyor abi, ancak ordu-fatsa arasında 30 km'lik bir yol var, genelde boş oluyor, arada sırada gidip gaza bastığım oluyor, ama araba yine gitmiyor, aldığım günden beri kafama takılan şeyi aklıma getirdin 4. vites redline de 180 gören araba, 5. vitesde 190 diyor daha da gitmiyor. 0 km den beridir böyle. dip gaz yaptığımda 1. vites 60, 2. vites 100, 3. vites 140, 4 ve 5 az önce dediğim gibi oluyor. ama dediğim gibi son 1 haftadır araba gitmiyor, bende üstüne gitmiyorum. Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 4 Haziran 2012 Paylaş 4 Haziran 2012 Bobini de kontrol etmek lazım sanki Yorum bağlantısı
Mustafa Karabulut 5 Haziran 2012 Paylaş 5 Haziran 2012 (düzenlendi) Bujileri değiştin mi Mustafa ? Bobini de kontrol etmek lazım sanki Abi en son bosch lpg bujilerini taktırmıştım. Az önce ustaya gittim ve aracın egzosuna bi hortum bağladı ve hortumun bağlı olduğu makinedeki değerleri değişik devirlerde ölçtü, motor kurum bağlamış cc yapmamız lazım dedi, debriyaj ile ilgili olarak da kalkış ve kavrama ile ilgili birşeyler yaptı, en az 60 bin daha gider dedi, cc yapalım sonucu görünce çok şaşıracaksın dedi. 5 Haziran 2012 tarihinde Mustafa Karabulut tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Burak Koca 5 Haziran 2012 Paylaş 5 Haziran 2012 Abi en son bosch lpg bujilerini taktırmıştım. Az önce ustaya gittim ve aracın egzosuna bi hortum bağladı ve hortumun bağlı olduğu makinedeki değerleri değişik devirlerde ölçtü, motor kurum bağlamış cc yapmamız lazım dedi, debriyaj ile ilgili olarak da kalkış ve kavrama ile ilgili birşeyler yaptı, en az 60 bin daha gider dedi, cc yapalım sonucu görünce çok şaşıracaksın dedi. Hocam CC'yi kaç bin km'de bir yaptırıyorsunuz? Biz lacetti'de 30.000-35.000 km civarında yaptırmıştık (Benzinli olduğu için Lacetti'yi örnek verdim) Yorum bağlantısı
Mustafa Karabulut 5 Haziran 2012 Paylaş 5 Haziran 2012 Hocam CC'yi kaç bin km'de bir yaptırıyorsunuz? Biz lacetti'de 30.000-35.000 km civarında yaptırmıştık (Benzinli olduğu için Lacetti'yi örnek verdim) arabam 100 binde ve hiç yaptırmadım Yorum bağlantısı
Burak Koca 5 Haziran 2012 Paylaş 5 Haziran 2012 arabam 100 binde ve hiç yaptırmadım O zaman gerçekten sıkıntı olabilir hocam. Bence de, eğer bir sorun çıkarmayacaksa(araçlara hiç cc yapılmamışsa, belli bir km'den sonra cc yapılmasının sorun çıkarabileceği söyleniyor; bunun için motoru inceleyip, daha sonra uygunsa cc yapan yerler var.) kesinlikle yaptırın. Çoktan CC vakti gelmiş aracınızın Öyle güzel bir araca ( ) Cc yaptırmamanızı ayıpladım doğrusu Yorum bağlantısı
Recommended Posts