İçeriğe Yönlendir

Debriyaj/Baskı Balata


Şükrü Güzelsu

Recommended Posts

Haluk Şentürk

baskı balata değişirken ille de bilyanın değişmesi gerekir mi? 2005 tdci fiesta için soruyorum.

Yorum bağlantısı
Hakkı Öz
öncelikle s.a. arkadaşlar.

başlıkta yazdığım gibi aracın baskı balatası (debriyaj balatası) değişim zamanı gelmiş. ustaların bana söylediği bu.

araba dik yokuşlarda 1. viteste zorlanıyor. kalkışlarda debriyaj en yukarda alıyor. 2 kere debriyaja basıp ara gazı vermek zorunda kalıyorum.

sevgili ustalarım sizden ricam bu işten en ucuz nasıl çıkarım. parçayı kendim alıpmı değiştirteyim. dışarda ya da serviste bu işin maliyeti ne kadar olur. yaz tatili dönüşü değiştirmeyi planlıyorum. değişim için gerekli parça fiyatları ve işçilik ücreti konusunda bilgi verebilirmisiniz? araç 85.000 km de.

yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.

Hocam Niğde Kayseriye yakın Tavsiyem Oto Deva ile görüşün Yaşar usta ve kardeşleri var danışmanız iyi olur. hem fctr üyelerine indirim yapıyorlar.benim arabam da 2004 fiesta 92 binde henüz idare eder debriaj balatalarım sıkıntı görmedim hiç...

http://www.otoclubturkiye.com/forum/Kayseri-Ot...va-t174469.html

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
baskı balata değişirken ille de bilyanın değişmesi gerekir mi? 2005 tdci fiesta için soruyorum.

Buna, şanzımanı indiren usta karar versin...

Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar
(düzenlendi)

Benimde debriyajın kavraması falan normal ama arada devir yükseltip debriyajdan ayağımı çektiğimde devir düüşmüyor bi süre yüksek kalıyor sora kavrıyor :p ama onun dışında bi sorun yok... sanırım artık son dönemlerini yaşıyor :D Bende 142.039 km deyim :p

tarihinde Yi?itcan Co?ar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Haluk Şentürk
(düzenlendi)
Buna, şanzımanı indiren usta karar versin...

teşekkürler abi.internetten sipariş vereceğim için yalandan bilya parası vermeyeyim dedim.maaşallah bizim bilya da amma para

tarihinde Haluk ?ent tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Erim Gülaçtı

merhaba arkadaşlar. 2004 1.4i benzinli fiestamın debriyaj baskı-balatasını önümüzdeki 1-2 ay içinde değiştirmeyi düşünüyorum. bu nedenle internetten de araştırıyorum fiyatları. birkaç sitede gördüğüm fiyatlat ilgimi çekti. örneğin a sitesinde kdv dahil 144 TL (luk marka), b sitesinde 304 TL (sachs marka), c sitesinde baskı-balata-bilya (luk marka) kdv dahil 212 TL, d sitesinde baskı-balata (luk marka) kdv dahil 190 TL. sizce bu farklar nereden kaynaklanıyor? markalardan mı yoksa kar marjlarından mı? çok teşekkürler..

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Şahsi ithalat + vergi vermek ya da vermemek + ya tutarsa gibi sebepler olabilir. Nadir de olsa hatalı üretim malları piyasaya girebiliyor, Garet turbo da yaşanmıştı.

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Guest Murat Erdo?an

Benim Ford ile tanışmam fiestayla oldu. Bir sene kullandım. Sonrasında LPG takılı 2004 model Mondeo Ghia-X model araç kullandımki inanılmaz güzeldi. Bunu da iki sene kullandım. En sonunda ÖTV avantajı var diyerek Haziran 2009 da sıfır Focus Titantum-X modelini aldım. Yaklaşık bir ay önce kapalı garaja girmeye çalıştım ama elektrik arızasından dolayı kapı açılmadı ve dik yokuştan geri geri çıkmak zorunda kaldım. Toplam 7-8 metrelik bir mesafe. Biraz yavaş çıkmak zorundaydım çünkü yanlardaki geçiş mesafesi bir hayli dardı. Sonuçta çıktım evet ancak arabada leş gibi bir koku oldu ve bir hafta burnumu kapatarak arabaya binmek zorunda kaldım. Ben iyi niyetli düşünerek aracın içine yoğun egzoz dumanı girdi diye düşündüm. İlginç olan aynı günlerde benden 3 ay sonra sıfır focus alan iş arkadaşımın başına yokuşta kalkarken aynı şeylerin gelmesi. Onda koku az olmasına rağmen bayan olmanın verdiği tedirginlikle OTOKOÇ a götürdü aracı. OTOKOÇ daha kaputu açar açmaz baskı balata yanmış, bu kullanıcı hatasıdır demişler. Hatta deneme sürüşü bile yapmamışlar. Bildiğim kadarıyla kaputu açar açmaz bu arızanın görülmesi mümkün değil. Ayrıca yine bildiğim kadarıyla araç ilk çalıştığında titreme yapar. Böyle bir durum yokken bile araç henüz 3000 de olmasına rağmen 1000 tl lik masraf çıkardılar. Arkadaşım FORD istanbul merkezle resmen kavga etti ve bu kadar yeni bir araçta böyle bir arızanın çıkmasının anlamsız olduğunu, varsa bile garanti kapsamında yapılması gerektiğini söyledi. İstanbul merkez önce kullanıcı hatası yapacak birşey yok demesine rağmen en sonunda 500 küsürlük bir fatura çıkararak yenisini taktı. Bende bu süreci izledim. Aracımda hala bir miktar koku var. Yanlız aracı kullanırken hiçbir sorun yaşamıyorum. Bu aşamada sizin fikirlerinize ihtiyacım var. Servise aynı şekilde götürdüğümde kuvvetle muhtemel baskı balata ve belkide volan değişimi zorunlu diyecekler ve daha 5500 de garanti kapsamında olan aracım için büyük bir masraf çıkaracaklar. Forumda okuduğum kadarıyla TUR OTO bu konuda oldukça yardımcı oluyormuş. Sizce TUR OTO ya götürmeli miyim, yoksa normal servis zamanı olan Haziran ayını bekleyerek o zaman mı baktırmalıyım? Ayrıca mahkemeye versem nasıl bir yol izlemeliyim? Değerli görüşlerinizi bekliyorum

Yorum bağlantısı
Sancak Zengin

Hadi gözün aydın..Güle güle kullan.

Ancak forumun başında ustaların yorumları beni biraz ürpertti doğrusu yani bence daha önce araba kullanmış bir kişi istese de 800km deki bir aracın baskı-balatasını bitiremez.. Resmen zor iş yahu bu, ancak bazıları kalkıp olabilir deyince açıkçası bana tuhaf geldi. Aslında işten anlıyan kişiler en başında yorum olarak kesinlikle üstüne git hukuki bir yola gerek yok çünkü haklısın demeliysi sanki?

Yorum bağlantısı
Halit Saygın
bahadır bey çok geçmiş olsun.inşallah sorununuz çözüme kavuşur.

Bence bu araçların hastalığı bu.Şirkette kullandığımız focus(2007 tdci)10.000 kmde yanmıştı debrijaj balatası.Bende aynı tip aracı kullanıyorum ve işimiz gereği sürekli trafikte olduğumuz için yokuşlara gelince bir de trafik varsa tırsıyorum yanacak diye çünkü biraz yarım debrija yapınca hemen başlıyo koku.Bence bu durum aracın bir eksikliği istanbulda araba kullanan bir illaki yokuşta da kalıcak yeri geldimi 1 2 saat dur kalkta yapıcak.Yazık bence otosanın ayıbı.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Bende kullanırken fark ettim, özellikle ford araçlar eğimli yolu geri geri çıkamıyor, bir terslik var araba kalkarken bile zorlanıyor titriyor, başka markalarda buna rastlamadım, benim fiestada geri geri kalkamıyor zorlarsam yakacağımı hissediyorum, böyle yerlerde aşşağı gidip dolaşıyorum yada bu şekildeki yerlere girerken geri dönüşü olan yada kaçabileceğim yerlere giriyorum, bu nasıl iştir, tamam geri geri zorlanırda bu kadar olması fazla, tasarımda bir sorun var sanırım.

Yorum bağlantısı
Guest Yavuz Ya??z
(düzenlendi)

Arkadaşlar,rekabet büyüdükçe,araç fiyatları da düşüyor,düşen araç fiyatları üreticileri parça ve servislerden kazanmaya yönlendiriyor maalesef.

Düşünün 31000'e Ford Focus'a biniyorsunuz.Ben hatırlıyorum eskiden sadece çok zengin olanlar Focus tarzı arabalara binerdi ama şu anda 0 km Focus almak sadece bir tercih meselesi.Ama gelin görün ki yarım kiloluk,tornacıya gidip 50 liraya istediğiniz çelikten tornada yaptıracağınız bir volan: 1500 lira,yani arabanın 1/20 fiyatı.Düşünün 20 volan dişlisi 1 Focus ediiyor.Yahu araba 1200 kilo; volan yarım kilo ha eder,ha etmez.

Mantıksızlığın sebebi aşırı rekabet ve aşırı düşen araç fiyatları.O üretici de bunun tasarımcısına,üreticisine,teknolojisine,elektriğine,suyuna,demirine,plastiğine herşeyine para veriyor.Çıkaracak o parayı bir şekilde.

Ben kullanıcı hatası gibi bir sebebin, söz konusu olayda vukuu bulduğuna inanmıyorum.Kimse 800 km araba'nın debriyaj balatasını yakmayı beceremez.İstediğiniz tamirciye aracınızı götürün,balatanızı kontrol ederken;çeker el frenini,asılır gaza o şekilde kontrol eder.Hatta fren-gaz yaparak deneyecektir.Ben denetirken adama öyle bir çemkirdim ki ne yapıyorsun diye,adam korkudan kekeleyerek"Abi öyle kolay bozulsa,bu millet hep yolda kalır,yokuşta ne yapacak ya ?"demişti haklı olarak.

Yani olay tamamen araç kaynaklı olarak düşünülmeli.Allah'tan %80'ini karşılamışlar.Ama aklınızda bulunsun.Bu tip bir olayla karşılaşıldığında,tanıdık servisler genelde müşteriyi korumak isterlerse,garantiyi kaldırmadan,ikinci el buldurtabiliyorlar.Yani o volan dişlisi,kazalı bir Focustan 400-500 liraya temin edilebilir pekala.

İnşallah başka kullanıcılar da bu tip sorunlarla karşılaşmazlar.

tarihinde Yavuz Ya??z tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Eyüp Pelit

Bana fiyatlar yüksek geldi bende mondeo var ve diskleri 130 (önler)-140 (arkalar) lira arasında para verip aldım. Ayrıca daha ucuzlarıda vardı ama ben orjinal olsun diye pahalısını aldım.(İstanbul Merkez Oto Aksaray/İstanbul)

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran
Bana fiyatlar yüksek geldi bende mondeo var ve diskleri 130 (önler)-140 (arkalar) lira arasında para verip aldım. Ayrıca daha ucuzlarıda vardı ama ben orjinal olsun diye pahalısını aldım.(İstanbul Merkez Oto Aksaray/İstanbul)

İyi de arkadaş disk fiyatlarından değil baskı-balata fiyatlarından bahsetmiş :nazar:

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Özer Kır
(düzenlendi)

Merhaba ,

Konu biraz eski ama yenisini açmamak için buradan devam edeyim dedim. Eskişehir Otokoç'a yağ değişimi için gittiğimde oradaki görevli baskı balatanın da değişmesi gerektiğini söyledi. Yani en azından kısa sürede yaptırırsan iyi olur dedi. Bende tabiki doğal olarak fiyat sordum ve 1100 lira olduğunu söyledi bende gülümsedim ve sesimi çıkarmadım.

Şimdi nette fiyat araştırması yapınca parçanın en fazla 300 lira olduğunu gördüm. 800 lira işçilik mi yani ? Ya da bu işin piyasası ne durumdadır merak ediyorum ve düşüncelerinizi bekliyorum.

Saygılar

tarihinde Misafir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Haluk Şentürk

işçiliğe 100- 120 lira falan alıyorlar.800 lira soygun düzeni.dışarıda herşey dahil en fazla 500 liraya yaptırabilirsiniz...

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Serkan Özdoğan

arkadaşlar bizim başımıza geldi sizlerde duymuş olun ve sizin başınıza gelmesin.

biz arabayı 1 ay filan oluyo alalı aldıgımda debriyaj dan ayağımızı çekerken tek liyodu araba bizde alışkın olmadıgımızdan filan sanıyoduk ama öyle değilmiş.

geçen gün göstermek bir çözüm bulmak için götürdük arabayı şuan arabanın krank değişiyo =)

debriyaj baskı balatası bitince debriyaja her bastıgımızda kranka vuruyomuş galiba buda krankın doğru çalışmasını engelliyomuş. doğru çalışmadıgı içinde okuyucu büjilere yanlış komut gönderip arabanın tekleme sorunu ortaya çıkıyomuş. okuyucunun başınıda yemiş bitirmiş zaten tamircinin dediğine göre biraz daha böyle binilseymiş araba blok kırarmış..

yani lafın kısası arkadaşlar debriyaj, baskı balata bittiğinde en kısa zamanda değiştirmeye bakın ..

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Ustanız biraz abartmış..Krank sensörü hasar gördüğünde araç önceleri stop etme daha sonra da hiç çalışmama eğilimine girerdi.Krank pozisyon sensörü değişince her şey düzelirdi.Aracın blok kırması söz konusu değildi.Krank sensörü bujilere değil Aracın Beynine bilgileri yollar.

Yorum bağlantısı
Serkan Özdoğan

araba ara ara stop ediyodu. krank pozisyon sensörünü bilseydim tek onun deişmesini söylerdim. fakat arabayı kaldırdılar askıya adam gösterdi boşluk vardı krank yaratmış dedi :)

o bujiler kısmını yanlış yazmışım

Yorum bağlantısı
Sabri Güngör

Aracınızın arızasının debriyajla bir ilgisi yok. Bu arıza focus1lerin kronik arızasıdır arızanın sebebi grank gezi

Yataklarının grank yanağına dar bir alana basmasıyla alakalıdır. Tarihi hatırlamıyorum otosan bir tarihte yetkili

Servislere bu yatakların geniş yüzeye basanlarını göndermişti servislerde araçlara garanti dahilinde takmışlardı

Burada enteresan olan fiestada bu arızanın oluşu fiesta motoru ile focus1 motoru prensip olarak aynı dizaynda

Olsada ben fiyestada bu arızaya rastlamamıştım. Şayet grank yanağı çok aşırı aşınmadıysa 1 tk ana yatakla

İşlemi bitirebilirsiniz

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Vasıta sanırım fiesta, focus değil. Balata kaynaklımıdır bilmem, ama daha önce bir tamirat ta görmüş olabilir, sensörü yakın takmışlardır vb. ama ustanın da abarttığı kadar ilerlemezdi. Mühim olan bulunmuş, tamir edilmiş olması.

Yorum bağlantısı
  • 5 hafta sonra...
Özgür İncigülcan

Abilerim,arkadaşlar. Herkese merhaba benim sıkıntım şu.

Aracım alındıgın günden beri İzmir ford duğlesete bakılmaktadır.12.03.2010 da 75bin bakımını yaptırdım.Yeni lastik almıştım ayar yapılmasını istedim.Neyse aracımı aldım bakım yapıldıgını ARACIN ÇOK İYİ ,HİÇBİR SORUNU OLMADIGINI üstüne basa basa söylediler.Lastiklerdede ayar yapılmış gibi tebeşirle işaretlemişler. Ben onları görünce dedim yaptılar herhalde yola cıktımki ne ayarı .. Aracın direksiyonunu düz yaptıgımda araba bildigin sağa gidiordu. Dedim herhalde unuttular boşladım ve bornovada sanayiye götürdüm ve adamın söyledigi ayar bozulmuş dediler sol ön lastık birde dogru dilerleri kötü arka sağ lastık inanılmaz kötüydü. Neyse 2 hafta önce aracımda buji kabloları deişti araçımı eniştem kullanırken sallamaya başlamış sarmış vs 450 liraya yaptırdım.Bgunde işteyken telefon geldi ve babam o kötü haberi verdi vitesler geçmiyormuş.Şu anda beklemedeyim servisten gelecekler. Balata kokusu var arabada calıstırdım ve kapartoya actım koku var. Benim ögrenmek istedigim duğleste bunları anlasılamazmıydı? En azından buji kablolarını anlayamazmıydı? Acaba hiç aracıma bakılmadımı diyorum.Çünkü lastik ayarı hic yapılmamıştı. Ve sizce simdiki sorun nedir. Kaça patlar. Herkese simdiden teşekkürler

Yorum bağlantısı
Rıdvan Kocabaş
(düzenlendi)

sorun baskı balatası gibi duruyor, vitesler geçmediği ve koku olduğu için :lol2:

tarihinde R?dvan Kocaba? tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2

Lastikte tebeşir izi varsa balans ayarı yapılmıştır. Siz direksiyonu düz tutarken aracın sağa gitmesi rot ayarı ile ilgili. Ateşleme sisteminde ise bir arıza olduğu genelde zor tespit edilir ama bilgisayara bağlandığında çıkan grafiklerden ateşlemenin sağlıklı olup olmadığı anlaşılabilir. Ancak tam olarak hangi parçadan olduğunu anlamak zor. Vites konusu ise bana da baskı balata sorunu gibi geldi.

Yorum bağlantısı
Özgür İncigülcan
(düzenlendi)

Ben duğlesten rot balans ayarı die belirttim ama durum buydu. Ben bujilerle ilgiilide aracın bazen calısmadıgını zor calıstıgını söyledim. Bu bujilerlemi ilgilidir? Debriyaja ayagımı bastıgımda cok yumuşak peki baskı balata pahalımıdır? Ve neden olur arkadaşlar bu

tarihinde Misafir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...