Yiğit Kardıçalı 5 Ocak 2013 Paylaş 5 Ocak 2013 volant + debriyaj bilyası ellenmedi mi? Debraj bılyası degıstırıldı.. Yorum bağlantısı
Metin Çilo 6 Ocak 2013 Paylaş 6 Ocak 2013 Kardeş şimdi önce teyb kodu kısmına gelelim. Muhtemelen yedek anahtarınız vardır onun üzerinde siyah bir şerit üzerinde 4 haneli bir rakam var kod o. Teybten 1 rakamının oldugu yere basarak kodun birinci rakamını bulana kadar basıyorsunuz aynı işlemi 2.3.ve 4 tuşlar içinde yapıyorsunuz sonra 5 nolu teyb tuşuna basarak kodu onaylıyorsunuz. Eğer kot yok ise Yetkili servislerden alabilirsiniz. Debriyaj baskı balayta bilya için. baskı vre balatanın bittigini anlamak için aracın devir saati yükselir ama arac hızlanmasz ise balatanın bitmiş olma ihtimali yüksek. Focuslarda debriyaj genelde yukarıdan kavrıyor bu normal Araçtaki titreme aracın dizel olduğu için enjektörlerden kaynaklanabilir ve ya kötü yakıt almış olabilirsiniz veya sizden önce kötü yakıt kullanlmıştır o sorun ortaya çıkmış olabilir. Yorum bağlantısı
Abdulkadir Cin 30 Ocak 2013 Paylaş 30 Ocak 2013 2 gün önce bostancı sanayide 2007 focusuma Debraj baskı balata değişimi ve bir kaç parça değişilkiğ yaptım kullanılanan malzeme sanchs baskı balata seti ( araç üstünden çıkanda buydu ) Fiyat 700 tl işçilik dahil.. Baskı balatanın gittiğini nasıl anlarız : Öncelilkle forumuda okudum ardından emin oldum açıkcası ancak benim anlamamı sağlayan nedenler.. Aracın kmsi geldiği için huylanmaya başladım önceleri ardından birden yakıt tüketimimin artmasına yordum.. Herhangi bir şekilde devirde artma tarzı birsey olmadı ancak yokuş cıkarken devir düşmesi zaman zaman yapıyordu.. Onun dışında araçta vites değiştirdikten sonra 1-2-3 uncu viteslerde trafikte yavaş giderken belirgin bir titreme oluşmaya başlamıştı.. Şimdi Focus kullanıcısı arkadaşlara bir kaç sorum olacak.. Ben debraj setini değiştirdim ve yukarıda kavrıyor. debraj yumuşacık, gaz vermeden kalkabiliyor araç.. bu debraja zarar verir mi haftaya gidip ayar yaptırmayı düşünüyorum.. Onun dışında bu işlem yapılırken akü söküldügünden Radyo Kod istiyor yardımcı olabilecek var mı ? aracım 2007 focus ghia sony teyp var.. Forumdaki diğer konularda yaşadıklarımı ve deneyimlerimi paylaşacagım yaklaşık 1 yıldır Focus TDCI kullanıyorum ve hatrı sayılır bakımlar yaptırdım.. Deneyımlendik ve gözlemlerimi paylaşmak isterim. YİĞİT BEY sağ güneşlik üzerinde yazıyor olmalı. bende aküyü değiştirdiğimde orada bulumuştum. Yorum bağlantısı
Önder Kuru 30 Ocak 2013 Paylaş 30 Ocak 2013 Ben Değiştirdim yazım baskı-balata-bilya. Parçayı kendi aldım internetten aldım 300TL işçilik 150 TL. Toplam maliyet 450. Yetkili serviler de ise fiyat 1250+KDV Ben yiyemedim sen ye... Bu ne ya 450 TL nerde 1250 TL x 1,18 = 1475 TL nerde? Yorum bağlantısı
Yıldırım Özsevgeç 11 Mart 2013 Paylaş 11 Mart 2013 Arkadaşlar Merhaba, 2.el araç alırken aldığımız aracın "volanında ve baskı balatasında" sorun olup olmadığını yetkili servis anlar mı? Bu konuda yardımcı olabilirseniz sevinirim. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 11 Mart 2013 Paylaş 11 Mart 2013 kuvvetle ihtimal anlar, ancak bu 5000km sonra debriyaj bitmeyecek demek değildir, anlık tespit olarak anlaşılır 1 Yorum bağlantısı
Yıldırım Özsevgeç 11 Mart 2013 Paylaş 11 Mart 2013 Çağlar Bey, şu an satmakta olduğum aracım için takas teklifi aldım. Aracı ustaya gösterdim, bir tanesi volan diğeri de motor kulaklarında sorun var dedi. Bu konuda ne yapmalıyım? Yorum bağlantısı
Tufan Günaydın 12 Mart 2013 Paylaş 12 Mart 2013 (düzenlendi) hocam benim aracında volantta cok az ses var istop ederken beni rahatsız etmediği için 600 cıvarı bi para verip değiştirmeyi dusunmedim yerine baskı balata ve debriyaj bilyasını değiştirdim yakınlarda işcilik ve parçalar 650 lira tuttu araç c max 1.6 tdci ghia 2005 baskı balata biterken debriyaj yukarda kavrar ama ne kadar gideceği hakkında ustalar kesın bi şey söyleyemez aracı aldıgımda usta idare eder 20-30 bin gider dedi ama 2000 km de tırt oldu ve bu 2000 km de uzun yol yanı 12 Mart 2013 tarihinde Tufan Günaydın tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 12 Mart 2013 Paylaş 12 Mart 2013 Eskiden halatlı sistemdi debriyajlar, balata bittikçe, pedal yukarılara doğru gelince kavrardı, şimdi ise hidrolik sistem, en aşağıya kadar basıp ta basıncı en fazla miktarda artırmadıkça kavramaz, eski itpe alışmışı yukarda kavrar der. 2 Yorum bağlantısı
Yıldırım Özsevgeç 12 Mart 2013 Paylaş 12 Mart 2013 Bugün rize de almayı düşündüğümüz arabayı önce yetkili servise sonra da sanayide çok güvenilir bir ustaya götürdük. Servis hemen şanzımanı indirmemiz lazım dedi ve tam kararı o zaman verebileceklerini söyledi. Dİğer ustamız ise kesinlikle bu aracın volantında bir sorun olmadığının garantisini verdi. Şimdi soruyorum sizlere yetkili servisler sadece ceplerini doldurmayı mı amaçlıyorlar? yoksa sanayideki ustalar çok mu bilgisiz! 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 12 Mart 2013 Paylaş 12 Mart 2013 çok karmaşık bir soru. bunu anlamanın en güzeli garantili bir araba ile hem servise hem sanayiye gitmek. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 12 Mart 2013 Paylaş 12 Mart 2013 sorun: stop ederken gelen ses ve veya sallantı ise, volant ömrünü tamamlıyor demektir, ileri safhada dağılırsa yolda bırakır, debriyaj değişirken volandın da değişmesi en güzeli ve ekkonomiği olurdu Yorum bağlantısı
Ertan Alptekin 12 Mart 2013 Paylaş 12 Mart 2013 Hocam zor bir durum ama arabaların km'leri ne? Yorum bağlantısı
Şaban Arhan 12 Mart 2013 Paylaş 12 Mart 2013 Hazır konu açılmışken ben de danışayım dedim..Benim Focus'umda da çekiş düşüklüğü, yakıtın fazla olması, bir de 2. ve 3. viteslerde debriyajdan ayağımı kaldırıp gaza bastığımda hafif bir silkeleme var.Ayrıca aynı viteslerde gazdan ayağımı çektiğimde gıcırtıya benzer bir ses duyuyorum..Çok hafif rampalarda bile bazen hızlanmadan girmişsem yokuşun başında 2. vitesle çıkmıyor, bire çekince de 10 metre sonra ikiinci vitesi istiyor..Baskı balata ya da volantla alakalı mıdır acaba? Bu arada yakıtım fazla demiştim, şehir içi ortalama 7.5'in altın inmedi araba.. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 12 Mart 2013 Paylaş 12 Mart 2013 silkeleme aks kafasında da olabilir, yanmıiş volant yüzeyinden de , km ye göre çekiş düşüklüğü, kurumdan başlar turbo selonoidinden enjektöre kadar uzanabilir Yorum bağlantısı
Şaban Arhan 12 Mart 2013 Paylaş 12 Mart 2013 100 bin kilometrede aracım Çağlar Bey..O zaman ilk olarak kurumdan başlayarak mı gitmeliyim ? Carbon clean gibi bir şey tavsiye eder misiniz? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 12 Mart 2013 Paylaş 12 Mart 2013 emme hava borularının, intercooler dahil sökülüp içinin temizlenmesi + CC , bayağı fark yaratacak. Yorum bağlantısı
Şaban Arhan 12 Mart 2013 Paylaş 12 Mart 2013 Cevap içer teşekkürler..Bu hafta sonu hemen yaptırayım, sonucu merak ediyorum.. Yorum bağlantısı
Yıldırım Özsevgeç 12 Mart 2013 Paylaş 12 Mart 2013 Hocam zor bir durum ama arabaların km'leri ne? 55000 hocam. Yorum bağlantısı
Yıldırım Özsevgeç 12 Mart 2013 Paylaş 12 Mart 2013 corsa dizel 2005 model hocam. bu arada kmyi yanlış yazdım 120000 olacak. 55000 hocam. 120000 hocam yanlış yazdım. Yorum bağlantısı
Erden Yenice 13 Mart 2013 Paylaş 13 Mart 2013 (düzenlendi) Volan'a balata basmaz arkadaslar benmi yanlıs biliyorum. Volan değiştirmeye kalkmayın sakın. volan değiştirmek kolay bir iş degil motorun komple balansa girmesi icab edebilir. Baskı-Balata dediğimiz ikiliden bahsediyorsunuz dimi? 13 Mart 2013 tarihinde Erden Yenice tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 13 Mart 2013 Paylaş 13 Mart 2013 Volan'a balata basmaz arkadaslar benmi yanlıs biliyorum. Volan değiştirmeye kalkmayın sakın. volan değiştirmek kolay bir iş degil motorun komple balansa girmesi icab edebilir. Baskı-Balata dediğimiz ikiliden bahsediyorsunuz. Şunu açabilir misiniz? Yorum bağlantısı
Erden Yenice 13 Mart 2013 Paylaş 13 Mart 2013 Volan dediğimiz parça aracın en agır parçalarından birisidir. ve araç krankına dogrudan bağlantılıdır. Bu parcanın vazifesi marş motorunun araca ilk hareketi vermesinden ziyade, gerekli torku muhafaza edip istenildiği zamanda kullanılmasına yardımcı olmaktır. dolayısı ile bunu değiştirmek vs kolay iş değildir. her motorun volanı diğer motorlara uymayabilir. Akadamik dilde alıntı yaptım "Volanın en önemli özelliği kaybolacak enerjinin bünyesinde depolanabilmesi ve gerektiğinde bunu kullanma imkânı verebilmesidir. Genel bir volanın geometrik şekli, çapı büyük genişliği küçük boyutlarda bir nevi silindirik disk olmalıdır. Volanın sistemdeki yeri ise, imkân dahilinde dönüş sayısının en büyük olduğu yer olmalıdır. Bazı sebeplerden bu yer mümkün olmadığı takdirde en büyük devir sayısına yakın dönen yerde olmalıdır. Bu koşullarda, volan sistemdeki en büyük enerjiyi kazanabileceği durumdadır." Yorum bağlantısı
Recommended Posts