İçeriğe Yönlendir

Debriyaj/Baskı Balata


Şükrü Güzelsu

Recommended Posts

Cengiz Aratemur

Bence fiyat gayet normal.

4 ay oluyor sanırım bende o fiyat gibi bi rakam ödemiştim.

bu arada debriyaj pamuk gibi olmuştur :)

Yorum bağlantısı
Fatih Alp

Bence fiyat gayet normal.

4 ay oluyor sanırım bende o fiyat gibi bi rakam ödemiştim.

bu arada debriyaj pamuk gibi olmuştur :)

Bir an debriyaj yok zannettim. Usta ilk gün acemi gibi kalkışların olur dedi ama pek sıkıntı olmadı. Kafam rahat en azından.

focusun orjinal balatası valeo mu luk mu sachs mı?

Valla bende anlamadım. Ama herkes luk tavsiye ediyor fakat. Usta balatayı eline alınca "ooo orjinalmiş bak hoca" dedi fakat ben bakmadım. İyisini tak kafan ağrımasın metodunu her zaman tutarım ben. Yalnız kutunun üstünde valeo yazıyor zannettim ben. Unuttum ama yazın parçacıya bi sorayım.

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

focusun orjinal balatası valeo mu luk mu sachs mı?

Ford'un orjinali Motorcraft (FoMoCo). Motorcraft'a malzeme üreten firma sachs.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Alp
Engin Ünal

BSG marka baskı balata = 80 lira (bilya almadım)

Yağ + debriyaj yağı = 40 lira

İşçilik = 50 lira

170 lira

bsg kalkışlarda silkme yaptı , söküp iade ettik :)

LUK baskı balata 140 lira (bilyayı değiştirmedim.) BSG nin parası düşüldü

ikinci işçilik vermedim :) yağ ve debriyaj yağı içinde 20 lira verdim :)

Kaçlira oldu hesaplayabilen varmı :D

Yorum bağlantısı
Sinan Deli

kimseden çıt yok .. demek ki harbi sıyırmışım balatayı :)

olabildiğince güzel yumuşak kullanıyorum artık. ama pek de uzun ömürlügidecek demiyo içimdeki ses.. inşallah baskı balata içimdeki sesi duymaz :)

Yorum bağlantısı
Sinan Deli

abi keyfi de keyif.. arka koltukta oturana biraz sıkıntı. ammaa sürüşü bit tad kiii :)

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Ayrıca ilk 1000-1500 km. debriyaj balatasına oldukça nazik davranın...En hassas dönemidir... :yes: :yes:

Yorum bağlantısı
Guest ANIL ULAŞ

Öncelikle herkese merhaba. Fiesta için böylesi güzel yorumların yapıldığı bir foruma hiç denk gelmemiştim Gayet yararlı bilgiler mevcut. Ben de konuya birkaç şey eklemek isterim. Aracım 97 model olup 167bin km'dedir. Baskı balata setini geçen ay aldım ve değiştirttim. Parça çıktığında tamamen bitmiş oldunuğu gördüm İnternet üzerinden vermiş olduğum LUK marka debriyaj seti 155TL, bilyası yine LUK marka 125TL ve işçiliği 120 TL'ye mal oldu. Aracımın baskı-balatası alındığı günden beri değişmemişti. Şu an fişek gibi.

Yorum bağlantısı
Sinan Deli

bu kadar uzun süre nasıl dayandı abi

ben hiç mi kullanamıyorum demek ki

hakkaten sıkıntı var kavrama pedalını kullanma şeklimde

seninki ilk örnek değil

herkes aynı diyo ..

Yorum bağlantısı
Sinan Deli

abi o zaman mesele şu benim araba açısından..

prdal yukarda kavramaya başlayınca usatala balatan bitmiş diyor.. ben de yutmuş oluyorum

şöyle ki

en yukarıya yakın kavradığı zaman bile kalkışlarda patinaj yapmaz yokuşta geri kaçırmaz benim araba

anca ağzına kadar tombul teyzelerim oturursa çok dik yokuşta belki geri kaçırır

sanırım bitmemiş balatayı her seferinde bitmiş diye yuttum

bu arabaların da debriyaj ayarı yok ki

yukarda kavramaya başladığında bir ayar yaptırıp aşağı çekesin

Yorum bağlantısı
Sinan Deli

abi o zaman kesinlikle boşuna değişmiş bunlar

erimiş dedikleri balata ile yapabildiklerim :

-arabayı 1 vitese al gaz vermeden kendi ilerlesin hatta hafif rampada bile

-5. vitese al gayet devirli olarak artsın hızı

-yokuşun ağzında yarım debriyaj dur geri kaçırmasın

-el frenini kaldır 1 vitese tak zorla arabayı oynat yerinden

vesair

Yorum bağlantısı
Ersen Tapan

şöyle ki

en yukarıya yakın kavradığı zaman bile kalkışlarda patinaj yapmaz yokuşta geri kaçırmaz benim araba

Patinaj yapmıyorsa sorun vardır ;)

Yorum bağlantısı
Sinan Deli

patinaj da yapıyordu bitmiş dedikleri balata..

bir de murat yılmaz kardeş küt küt kavrıyo demişsin ya..

benim yeni debriyaj harbiden yapıyor onu

o kütletme usülünce vites değiştiriyorum anlamına mı gelir usülsüz iş yapmaya devam ediyorum anlamına mı gelir

yeni balatayı da eritmeyeyeyim kütürdete kütürdete :)

Yorum bağlantısı
Sinan Deli

patinajı ben yaptırırsam yapıyordu

ama gayri ihtiyari yapmaz yani kaçırmaz anlamında diedim

bilmem ki doğru mu dedim .)

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Metin Çilo

CC yi yaptırmadan önce silindir içi kompresyon değerlerini ölçtünüz mü ? ve işlem sonrası

Arkadaşlar bu "cc" nedir açıklarsanız sevinirim.Nedir ne zaman yapılır ...

Yorum bağlantısı
Tahir İlter

Arkadaşlar bu "cc" nedir açıklarsanız sevinirim.Nedir ne zaman yapılır ...

Carbon clean Abi motorun içinde ki kurumları temizletmek için yapılır.150 bin civarı yaptırmakta fayda olduğu söyleniyor.

Yorum bağlantısı
Oktay Servet

balata bitse, devir yükselir, hız yükselmez? bence de kurum bağlamış gibi, yollarda redline yapıyor musun?

mrb. Çağlar abi.

benzer bir problem bende de var 2 haftadır.bildiğim iyi bir usta yok güvenip te göstermedim kimseye.

vites değişimlerinden sonra düşük devirlerde çekiş azalması var sanki.

ama 2000 deviri geçtikten sonra toparlıyor hatta gayet seri.

klima açıkken daha belirgin oluyor.yüksek devirlerde kullanırsam hiç problem yok.ama sakin kullanımda 2000 devir altında zayıflık hissediyorum.

devriyaj sorunu olabilirmi acaba?daha önce yoktu böyle birşey.

teşekkürler.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Turgut Yıldırım

Arkadaşlar Baskı-balata'nın bittiğinin anlaşılmasının en kesin yolu nedir? Şu an aracımı kullanıyorum belki biraz geç hızlanma var gibi ama bilemiyorum. Debrijaya basınca devir yükseliyordu ustaya gittim. Hız sensörünü temizle dedim. Arabaya bindi biraz turladı. Hız sensörüne elektrikçi arkadaş bakmalı ama bu aracın baskı balatasının değişmesi lazım dedi. Hız sensörünü sök dedim sen önce bu sorunu bi çözelim deyince usta bana küstü :) işini öğretiyorum tiriplerine soktu kendini.

Neyse ben hız sensörünü kendim söktüm kontak sprey ile temizledim taktım. Şu an devir yükselmesi filan yaşamıyorum 2 haftadır. Ancak baskı balatanin değişmesi hususu kafama takılmadı değil. Emin de olamıyorum durduk yere değiştirme yapmak istemiyorum çünkü sadece işçiliğine 150-200 arası para istiyorlar malzeme hariç.

Bu olayı nasıl anlayabiliriz. Mesela araç boşta duruyorken vitesi 5'e alıp ayağımı yavaş yavaş debriyajdan çekince araç stop ediyor. Bu iyi birşey :)

Yokuş yukarı aracı durdurup frene basıp vitesi 1-2-3-4 veya 5 e alıp ayağı frenden çekince de şamzuman aracı el freni olmadan tutabiliyor. Sanırım bu da olması gereken.

Bunların dışında nasıl değişmesi gerektiğine emin olabilirim. Çünkü burada hangi ustaya gitsen biner bakar, sen zaten anlayamiyorsun evet evet baskı balata bitmiş değişmesi gerek diyerek değiştirecek.

Yardım lütfenn.

Yorum bağlantısı
Halil Hıdırlar

Hazır konu debriyajdan açılmışken debriyaj hidroliğine nereden bakılıp eksik ise nereden tamamlanıyor.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...