Mustafa Karabulut 5 Haziran 2012 Paylaş 5 Haziran 2012 O zaman gerçekten sıkıntı olabilir hocam. Bence de, eğer bir sorun çıkarmayacaksa(araçlara hiç cc yapılmamışsa, belli bir km'den sonra cc yapılmasının sorun çıkarabileceği söyleniyor; bunun için motoru inceleyip, daha sonra uygunsa cc yapan yerler var.) kesinlikle yaptırın. Çoktan CC vakti gelmiş aracınızın Öyle güzel bir araca ( ) Cc yaptırmamanızı ayıpladım doğrusu valla arkadaş kurbanı olduk diyebilirim, bişi yok oğlum sür gitsin dedi, ona uydum. Yarın sabah bırakıp öğlende alacağım düldülü Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 5 Haziran 2012 Paylaş 5 Haziran 2012 Kulakları çınlasın CemBo derdi ki... "Ayda bir yarım saat 4000 devir üstü araç kullanmak iyidir" Yorum bağlantısı
Mustafa Karabulut 5 Haziran 2012 Paylaş 5 Haziran 2012 Kulakları çınlasın CemBo derdi ki... "Ayda bir yarım saat 4000 devir üstü araç kullanmak iyidir" abi aslında bende öyle kullanıyorum ama neden bu durumla karşılaştığımı halen anlamadım, lpg'de kurum bağlama olayı benzine göre daha hızlı mı gerçekleşiyor ? 100 bin km'de ki arabamın cc'ye girmesinde bir sakınca var mı ? Yorum bağlantısı
Burak Koca 5 Haziran 2012 Paylaş 5 Haziran 2012 abi aslında bende öyle kullanıyorum ama neden bu durumla karşılaştığımı halen anlamadım, lpg'de kurum bağlama olayı benzine göre daha hızlı mı gerçekleşiyor ? 100 bin km'de ki arabamın cc'ye girmesinde bir sakınca var mı ? Hocam benim dediğim hadisede, genellikle 150.000 km sonrası; özellikle de 175.000-200.000 km'den daha yüksek km'ye sahip araçlar için dikkat ediliyor. Fakat yinede belirtmek istedim Ne geliyorsa arkadaşlar yüzünden başımıza geliyor hocam (İyisiyle de kötüsüyle de ) Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 5 Haziran 2012 Paylaş 5 Haziran 2012 abi aslında bende öyle kullanıyorum ama neden bu durumla karşılaştığımı halen anlamadım, lpg'de kurum bağlama olayı benzine göre daha hızlı mı gerçekleşiyor ? 100 bin km'de ki arabamın cc'ye girmesinde bir sakınca var mı ? CC iyidir kardeşim güvenle uzman bir yerde yaptırabilirsin. 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Karabulut 7 Haziran 2012 Paylaş 7 Haziran 2012 CC iyidir kardeşim güvenle uzman bir yerde yaptırabilirsin. Abi CC'yi yaptırdım, maf sensörü, akışmetre gibi akılda olan ne varsa temizlettim ama ahım şahım bi değişiklik hissedemedim, ayrıca yaptırdığım yer aracı 1 hafta boyunca benzinde kullanmam gerektiğini de üstüne basa basa söyledi, bu 1 hafta içinde aracın gaz tepkimesinde değişiklik olacak mı ? Aklında başka bir yer var mı kurcalanacak Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 8 Haziran 2012 Paylaş 8 Haziran 2012 Abi CC'yi yaptırdım, maf sensörü, akışmetre gibi akılda olan ne varsa temizlettim ama ahım şahım bi değişiklik hissedemedim, ayrıca yaptırdığım yer aracı 1 hafta boyunca benzinde kullanmam gerektiğini de üstüne basa basa söyledi, bu 1 hafta içinde aracın gaz tepkimesinde değişiklik olacak mı ? Aklında başka bir yer var mı kurcalanacak CC yi yaptırmadan önce silindir içi kompresyon değerlerini ölçtünüz mü ? ve işlem sonrası Yorum bağlantısı
Mustafa Karabulut 8 Haziran 2012 Paylaş 8 Haziran 2012 CC yi yaptırmadan önce silindir içi kompresyon değerlerini ölçtünüz mü ? ve işlem sonrası inan bilmiyorum abi, en güzeli temmuz'da yanınıza geldiğimde iyi bir yerde baktırırız artık. 1 Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 8 Haziran 2012 Paylaş 8 Haziran 2012 inan bilmiyorum abi, en güzeli temmuz'da yanınıza geldiğimde iyi bir yerde baktırırız artık. tamam kardeş Yorum bağlantısı
Sinan Deli 12 Haziran 2012 Paylaş 12 Haziran 2012 85 000 km'de 4.debriyajımı baskı balata değiştirdim. normalinedir abiler bunun. yedim mi ben bunu ; bana müstehak mı.. yoksa 20-30 binde bir baskı balata yemek adetten midir Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 13 Haziran 2012 Paylaş 13 Haziran 2012 Kullanım alışkanlığınızı değiştirmeniz lazım ; çok erken bitiriyorsunuz.. 1 Yorum bağlantısı
Aykut Sağbazar 13 Haziran 2012 Paylaş 13 Haziran 2012 bana debriyaj baskı balata için 200 tl fiyat verdi usta işcilik içinde 150 tl dedi normalmidir yoksa yan sanayi ürünümü bu fiyata çünkü bana yetkiliş servis 1100 gibi bi fiyat çekti Yorum bağlantısı
Sinan Deli 13 Haziran 2012 Paylaş 13 Haziran 2012 ben dediğim gibi defalarca değiştirdim. baskı balata işçilik 300-400 tl'den az tutmadı hiç biri Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 14 Haziran 2012 Paylaş 14 Haziran 2012 85 000 km'de 4.debriyajımı baskı balata değiştirdim. normalinedir abiler bunun. yedim mi ben bunu ; bana müstehak mı.. yoksa 20-30 binde bir baskı balata yemek adetten midir Focusu 125 binde sattım, değişmemiştim.. Mondeoyu 160 binde sattım değişmemiştim... Küçük motorlarda baskı balataya daha fazla yük biner ama fiestada bu durumun oluşmaması gerekir... Yorum bağlantısı
Sinan Deli 14 Haziran 2012 Paylaş 14 Haziran 2012 doğru debriyaj bırakma hareketi hangisidir ? a- ayağını gazdan yavaşça çek. debriyajı efendice dibine kadar bas. vitesi değiştir. ayağını efendice kaldırmaya başla. kavrama noktasına geldiğinde kademe kademe bırak. b- ayağını gazdan yavaşça çek. debriyajı efendice dibine kadar bas. vitesi değiştir. ayağını efendice kaldırmaya başla. orta hızda bırak. kavrama noktasına birden bırak tuturamadım ayarı Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 14 Haziran 2012 Paylaş 14 Haziran 2012 doğru debriyaj bırakma hareketi hangisidir ? a- ayağını gazdan yavaşça çek. debriyajı efendice dibine kadar bas. vitesi değiştir. ayağını efendice kaldırmaya başla. kavrama noktasına geldiğinde kademe kademe bırak. b- ayağını gazdan yavaşça çek. debriyajı efendice dibine kadar bas. vitesi değiştir. ayağını efendice kaldırmaya başla. orta hızda bırak. kavrama noktasına birden bırak tuturamadım ayarı Bu olay zamanla tecrübeyle olur; şehir içi ,şehir dışı değişir.. Ama genel olarak kavrama noktasına kadar hızlıca çekip kavradığı anda tek seferde bırakırım.. Kelimelerle anlatması biraz zor... 1 Yorum bağlantısı
Serkan Toker 14 Haziran 2012 Paylaş 14 Haziran 2012 Arka koltukta oturan vites değiştiğini anlamasın yeter... 1 Yorum bağlantısı
Sinan Deli 14 Haziran 2012 Paylaş 14 Haziran 2012 (düzenlendi) vites geçişlerim yumuşak. ama nasıl yedim ben bu balatayayı. hatta 2 hafta önce taktırdım. usta ; balatanın oturduğu metal yuvanın da tornadan geçtiğini ve bundan sonra erimesinin daha yavaş olacağını söyledi ama, pedal , baskı balatanın takıldığı 2 hafta öncesi gibi yumuşak değil. sertliğini kaybetmeğe başladı bile. e bazı şeylerin de sertliğini kaybetmemesi lazım malum 14 Haziran 2012 tarihinde Sinan Deli tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Serkan Toker 14 Haziran 2012 Paylaş 14 Haziran 2012 Montaj hatası da olabilir, aynı yerde mi değişiyor bu 4 balata ? Balata en çok rampalarda kallkışlarda yıpranır...Geri kaçırmanın önüne geçemiyorsanız el freninden destek almak faydalı olur...İnsanlar acemilik göstergesi diye kabullenip pek kullanmak istemezler ama geri kaçan aracı önce durdurup sonra ileri götürmek balataya iki iş yaptırmaktır... Yorum bağlantısı
Sinan Deli 14 Haziran 2012 Paylaş 14 Haziran 2012 abi hepsi farklı yerlerde. ha şu da var ki balata erimiş dediğim ; ustaları dinleyerek değiştirdim. bana kalsa o erimiş de değiştirdim dediğim balataları ben kullanırdım daha... Yorum bağlantısı
Sinan Deli 14 Haziran 2012 Paylaş 14 Haziran 2012 acaba ustalar daha kullanılabicek olan balatayı sırf işçilik parası almak için "ya abi bu balatayı sıyırmış, yakıtı içer tabi" dediler de ben de yedim mi.. bu olasılık da var.... Yorum bağlantısı
Fatih Alp 14 Haziran 2012 Paylaş 14 Haziran 2012 Merhaba arkadaşlar 2001 Focus hb aracımın baskı balatasını değiştirdim. valeo marka balata ve bilyesini 400 liraya aldım. usta da 120 tl işçilik + 40 tl yağ ücreti aldı. toplamda 560 lira tuttu. aslında öncesinde balata fiyatlarını araştırdım ama çok değişiklik gösteriyor fiyatları. çok mu büyük kazık yemişim 4 taksitte ödeyecem. Ustayı değiştireyim mi aceba ne dersiniz? Yorum bağlantısı
Savaş Değişli 14 Haziran 2012 Paylaş 14 Haziran 2012 Luk markalı (orjinal) baskı balata bilya +şanzuman yağı 400 lira.Konya Özel servislerinde.2 tanesini aradım aynı fiyat.Parçacıma sordum 3 lü set 260 lira.işçilikte 120 deseniz 380 lira. Sizinki bana biraz fazla geldi Yorum bağlantısı
Fatih Alp 14 Haziran 2012 Paylaş 14 Haziran 2012 Teşekkür ederim. Ustadan önce araştırdım fiyatlatı. debriaj balatasının fiyatı 120 den 200 e kadar gidiyodu ayrıca bilye de 70 ila 150 arasında oynuyordu. Usta parçacıdan getirtti bi tane valeo ama bizimkine uymadı geri götürttü. Bizimki hidrolikliymiş. 200 lira imiş. Bilyesine baktı iyice ve 6 ay daha gider dedi. istersen o zaman değiştirelim dedi. Bende değiştir gitsin dedim. Bilye de 200 tl imiş. İşçilik için normalde şanzumanı 250 liraya indiriyorlarmış ama bizimki biraz piyango gibi oldu hemşehri sayılırız usta ile120 lira aldı. 40 lirada yağ tuttu. böylece 200 bilye 200 balata 40 yağ 120 işçilik ile 560 ı 4 taksitte bayıldık. Ama aracın debriyajı çok yumuşadı ve iyi kavramaya başladı. Ama çok zahmetli imiş resmen motoru komple dağıttılar gibi bişey yani... Kazık yememişimdir inşallah... Luk markalı (orjinal) baskı balata bilya +şanzuman yağı 400 lira.Konya Özel servislerinde.2 tanesini aradım aynı fiyat.Parçacıma sordum 3 lü set 260 lira.işçilikte 120 deseniz 380 lira. Sizinki bana biraz fazla geldi Bende araştırmalarım sonucu senin dediğin kanıya vardım. ama bizim balatalar biraz pahalı imiş. bi tanesi geldi usta kutusunu parçaladı çıkarttı uymadı hidroliklimiymiş ne imiş. o yüzden pahalı dedi. Bana parçalar pahalı geldi ama işçilik olarak 120 lira bedava gibi. Çünkü şanzumanı 250 den aşağıya kimse indirmiyo onu iyi araştırmıştım. Balata da bu galiba http://www.otoparcasepeti.com/?urun-20830-FORD-FOCUS-DEBRiYAJ-BASKI-BALATA-SETi-1-6-MTR-BENZiN-2000-2006.html Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 14 Haziran 2012 Paylaş 14 Haziran 2012 Orjinal parçalar takılmış + taksit yapılmış, bence normal rakamalr Yorum bağlantısı
Recommended Posts