İçeriğe Yönlendir

Debriyaj/Baskı Balata


Şükrü Güzelsu

Recommended Posts

Mert Can Üzger

Servis 2. kalite bir parçayı nasıl stoklarında bulundurup takabilir?

Yorum bağlantısı
Akif Özkan

Geçmiş olsun.Müşteri hakem heyetiyle görüşmenizi tavsiye ederim.

Bu arada volant ve baskının fiyatları malum.Bu ikisinin değişimi gerektiği durumda hangisini orginal hangisini yan sanayi kullanmak daha mantıklıdır?

Yorum bağlantısı
Uğur Ersoy
(düzenlendi)

Trabzon Tunalar bu. Takılacak olan civatanın takılacağı yeri beni çağırıp sormuşlardı. İlk ve son gidişim oldu. Bir daha asla gitmem. İpekyolu sanayide Uzmaneller Ford servisi var. Oraya gidip bir baktırın derim.

tarihinde Uğur Ersoy tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Bartu Çınar

Geçmiş olsun.Bu tür hadiseler 100 kişiden birine denk gelir , o da sizi bulmuş.Hakkınızı kesinlikle arayın.İlk olarak servis kayıtlarını isteyin elinizde belge olsun.Sonra tüketici hakem heyetine başvurun.İyi akşamlar.

Yorum bağlantısı
Erdi Sağlam

orjinal baskı balatayı bilya dahil 380 tl ye aldım. volanda dahil yani baskı balata bilya volan yağ hepsi orjinal 1000 tl fiyatı var burda.keşke bi tanıdık vasıtası ile parçaları burdan temin edip güvenilir bi işçilikle maximum 1500 tl ye orjinal bir şekilde probleminizi giderebilirdiniz.

tekrardan geçmiş olsun

Yorum bağlantısı
Salih Arslan2

büyük geçmiş olsun. aracınız mercedes bile olsa böyle bir sorunla karşılalabilir ve bir daha asla mercedes görmek istemeyebilirsiniz. ama şu bizim ford ların KOÇ un elinde olması gerçekten benimde içimi acıtıyor, KOÇ sabancı bunların hepsi aynı malesef, size tavsiyem hakkınızı arayın sonuna kadar.

1700 tl dedikleri volant ve baskı balata yan sanayidir piyasada 1000 tl gibi bir rakama taktırabilirsiniz, aracınız gider sorunda çıkartmaz sadece volant ses yapar baskı balata ise kullanıma göre 100. bin km de görebilir.. orjinal volantı yetkili servis dışında bulamazsınız boşuna aramayın, bulsanız bile emin olun orjinal olmamama ihtimali çok yüksek.

Yorum bağlantısı
Kamil Özyurt

90lık dizelin orjinal volantı serviste 1700tl civarı olucaktı. Çıkmasını 600-700 tlye falan bulabilirsiniz. baskı balatayı yeni takmakta fayda var.

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Murat SETTAŞI

debriyaj balatasının bittiği yada sona yaklaştığı nasıl anlaşılır.farklı söylemlere göre bitik yada bitmek üzere olan balata üstten kavrar diyorlar kimilerine göre debriyaj kendini otomatik olarak ayarladığından dolayı üstten kavrar diyorlar.mesela dizelle benzinli arasında kavrama farkı var diyorlar dizelin debriyaj sisteminde yay olayı varmış.benim daha önce f2 vardı debriyaj balatasını değiştirmiştim değiştirmeden önceki kavrama ile değiştirdikten sonraki kavrama arasında hiç fark yoktu yani ikiside aynı seviyede kavrıyordu. kısacası yeni balata alttan mı kavrar üstten mi yada başka deyişle bitik balata üstten mi kavrar.denilene göre normal binicide 60-70 binde bir değişmeli deniliyor ne kadar doğrudur.değerli deneyimlerinizi ve bigilerinizi bekliyorum.herkese yorumları için teşekkürler

Yorum bağlantısı
Serkan Ünsalan

+iyice bittiğinde araba yerinden kıpırdamaz.1.viteste yüksek devirde kalkmaya çalışırsınız

Yorum bağlantısı
Murat SETTAŞI

+iyice bittiğinde araba yerinden kıpırdamaz.1.viteste yüksek devirde kalkmaya çalışırsınız

herkese teşekkürler yorumları için bir diğer konu debriyajın kavrama seviyesi dizel focusa bindim ayağını hafifçe kaldır araç hareket ediyor benim araçta ise ortaya yakın yerde kavrama eylemi gerçekleşiyor.bu normalmidir araç 41 binde.

Yorum bağlantısı

Normal kullanımda 40.000 Km.de debriyaj balatası bitmez. Ancak şehir içinde çalışan taksi/dolmuşlar gibi çok sık dur kalk yapılıyorsa olabilir. Genel olarak debriyaj pedalı balata bittikçe daha yukarıda (veya üstte) kavramaya başlar ve değişim geciktirilirse hiç kavramayacak kadar yukarı kalkar. Artık motor çalışırken vitese geçirmelerde zorlanmalar başlar ve araç vitesteyken hareket etmek istediğinizde motor devri yükseldiği halde araç hareketlenmez olur.

Ancak, yeni sistemlerde üretilmiş bazı araçlarda, balatanın aşıntısından bağımsız olarak kavrama noktasını sürekli aynı noktada tutan mekanizmalar var. Bu nedenle kavrama noktası değişikliği olmadan sadece yetersiz kavrama (debriyaj pedalının sertleşmesi) belirtileriyle debriyaj balatasının değişim zamanının geldiği anlaşılabiliyor.

Yorum bağlantısı
Önder Özcan

+ değişim zamanı gelen balata,biraz ısınınca kalkışlarda silkeleme yapar.en iyi sıkışık trafikte anlaşılır.

Yorum bağlantısı
Fatih Ardıç

bence aracınızı gerçekten işten anlayan birisine göstermeniz gerekir

debriaj balatası azalma durumu kullanarak anlaşılacak bir şey

kavrama noktası ve pedalın sertligi balatanın seviyesini hakkında fikir verebilir ama önemli olan bunu yorumlamak

Yorum bağlantısı
Mehmet Atlihan

ek bili olarak arabayi yeni aldigimda burdaki (viyana) otomobil clup ne götürmüstüm kontrol icin arac hareket halinde iken debriaj nasil diye sordugumda araba haraket halinde ve viteste iken ayagini debriaj pedalina basip cekmisti ne anlamisti bilmiyorum idare eder demisti 130binde km 109 ps 2005 disel

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

ek bili olarak arabayi yeni aldigimda burdaki (viyana) otomobil clup ne götürmüstüm kontrol icin arac hareket halinde iken debriaj nasil diye sordugumda araba haraket halinde ve viteste iken ayagini debriaj pedalina basip cekmisti ne anlamisti bilmiyorum idare eder demisti 130binde km 109 ps 2005 disel

Debriyaja bastığı an gaz verip, o an debriyajı bıraktıysa, anlamıştır..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Derdiyok

daha yeni baskı balata değiştirmiş biri olarak;

debriyaj pedalı sertleşir,yakıt sarfiyatı artar,kavrama üsste olur,araç performansınız azalır.gaz pedalına yüklendiğiniz vakit devir saati yükeslir ama hız o orantıda yükselmez.

Yorum bağlantısı
Murat SETTAŞI

Normal kullanımda 40.000 Km.de debriyaj balatası bitmez. Ancak şehir içinde çalışan taksi/dolmuşlar gibi çok sık dur kalk yapılıyorsa olabilir. Genel olarak debriyaj pedalı balata bittikçe daha yukarıda (veya üstte) kavramaya başlar ve değişim geciktirilirse hiç kavramayacak kadar yukarı kalkar. Artık motor çalışırken vitese geçirmelerde zorlanmalar başlar ve araç vitesteyken hareket etmek istediğinizde motor devri yükseldiği halde araç hareketlenmez olur.

Ancak, yeni sistemlerde üretilmiş bazı araçlarda, balatanın aşıntısından bağımsız olarak kavrama noktasını sürekli aynı noktada tutan mekanizmalar var. Bu nedenle kavrama noktası değişikliği olmadan sadece yetersiz kavrama (debriyaj pedalının sertleşmesi) belirtileriyle debriyaj balatasının değişim zamanının geldiği anlaşılabiliyor.

mükremin abi ben balatam bitik mi diye yazmadım aracın km sini sadece debriyajın kavrama pozisyonu doğrumu diye fikir almak istemiştim.yoksa 60-70 binden önce değiştirmem daha önceki aracımda öyle yapmıştım

Yorum bağlantısı

Murat kardeşim, debriyaj balatası kullanıcılar ve tamirciler için gerçekten sıkıntılı bir malzemedir. Şöyle ki, balata bitmeye yakın olana kadar ciddi bir uyarı vermez, (pedal yükselmesi bir uyarıdır ama yeni araçlarda o da olmuyor), kavrama kuvvetinin azalması ilk uyarıdır ama ondan sonraki sıkıntılar çok kısa bir zaman aralığında gelişir ve ilk uyarı ile bitiş arasındaki kullanım ömrü çok kısadır. Yani bunu fren balatasının bitmesi gibi düşünebiliriz. Nasıl ki frenlerde ışık yanana kadar balatanın ömrüyle ilgili bir fikrimiz olmuyor ve ışık yandığı anda doğru balata değişimine gidiyoruz, bunda da öyle ama ışık olmadığı için kullanımda hissedilen sıkıntılar sonucunda bir fikir edinebiliyoruz.

Yorum bağlantısı

mükremin abi ben balatam bitik mi diye yazmadım aracın km sini sadece debriyajın kavrama pozisyonu doğrumu diye fikir almak istemiştim.yoksa 60-70 binden önce değiştirmem daha önceki aracımda öyle yapmıştım

Her araçta pedal seviyesini (kavrama noktasının yerini) ayarlamak için bir yöntem vardır. Senin aracında nasıldır bilmiyorum ama, eski mekanik sistemlerde debriyaj telinin dışındaki spiralin boyunu uzatıp kısaltmaya yarayan bir somun marifetiyle bu işlem yapılmaktaydı.

Yorum bağlantısı
Mustafa Bulut

Şu anda focusum debriyaj seti değiştiğinden tamirde .

Usta benzine alıp gaza yüklendi.Araba 4000 devirde bile yeteri kadar hızlanmadı.

Ben nasıl anladım:

4 kişi ile rampa çıkarken benzin/gaz bitmiş te araba boğulmuş gibi olmuştu. resmen silkeleniyordu.

Gazdan ayağımı çekip arabanın ivmesi kadar gaz vererek rampa çıkabiliyordum.

Yorum bağlantısı
Mustafa Kestel

Arkadaşlar debriyaj baskı-balatası hakkında benim de bir sorum olacak :unsure2: Baskı-balatayı değiştireli henüz 22000km oldu, sanayide orijinal parça ile değiştirmiştim, herhangi bir sorun yok. Ancak geçenlerde servise uğradığımda usta debriyajın yayı yok dedi :unsure2: bu ne anlama geliyor ki acaba ? Aracım dizel; debriyajın yayı olmazsa bu ne gibi bir sorun yaratır, baskı-balatanın ömründen yer mi acaba ?

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Mustafa Kestel
(düzenlendi)

Arkadaşlar debriyaj baskı-balatası hakkında benim de bir sorum olacak :unsure2: Baskı-balatayı değiştireli henüz 22000km oldu, sanayide orijinal parça ile değiştirmiştim, herhangi bir sorun yok. Ancak geçenlerde servise uğradığımda usta debriyajın yayı yok dedi :unsure2: bu ne anlama geliyor ki acaba ? Aracım dizel; debriyajın yayı olmazsa bu ne gibi bir sorun yaratır, baskı-balatanın ömründen yer mi acaba ?

Saygılarımla.

Arkadaşlar bu konuda yardımcı olabilecek kimse yok mu :unsure2:

tarihinde Mustafa Kestel tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı

"Debriyaj yayı" çok belirsiz bir ifade. Her araçta debriyaj sisteminde aracın dizaynına göre farklı yaylar bulunur. Ancak debriyaj sistemini sizin farkedebileceğiniz şekilde etkileyebilecek bir yay yoktur. Araçlarda pedalın kavrama noktasına kadar olan boşluğunu alan, yani pedalı en üstte tutan bir yay vardır. Muhtemelen sizin aracınızda bu yay özelliğini yitirmiş veya takılmamıştır. Veya yayın görevini yapan başka bir sistem vardır ve o sistem pedalı yukarıda tutuyordur. Usta da bu sistemi bilmiyorsa yay göremediği için böyle bir şey söylemiş olabilir.

Eğer sizin kaygılarınızı haklı çıkaracak önemde bir eksiklik olsaydı 22.000 km. yapmanız mümkün olmazdı.

Yorum bağlantısı
Mustafa Kestel

"Debriyaj yayı" çok belirsiz bir ifade. Her araçta debriyaj sisteminde aracın dizaynına göre farklı yaylar bulunur. Ancak debriyaj sistemini sizin farkedebileceğiniz şekilde etkileyebilecek bir yay yoktur. Araçlarda pedalın kavrama noktasına kadar olan boşluğunu alan, yani pedalı en üstte tutan bir yay vardır. Muhtemelen sizin aracınızda bu yay özelliğini yitirmiş veya takılmamıştır. Veya yayın görevini yapan başka bir sistem vardır ve o sistem pedalı yukarıda tutuyordur. Usta da bu sistemi bilmiyorsa yay göremediği için böyle bir şey söylemiş olabilir.

Eğer sizin kaygılarınızı haklı çıkaracak önemde bir eksiklik olsaydı 22.000 km. yapmanız mümkün olmazdı.

Usta yetkili serviste çalışıyordu Mükremin Abi ve bana "Aracın debriyaj yayı takılmamış (yok) ve debriyaj biraz aşağıda kalıyor bu yüzden" dedi :unsure2: Ben de o günden beri korkuyorum açıkçası ancak aracın devir/hız dengesinde, çekişinde falan herhangi bir problem yok ve sizin de dediğiniz gibi eğer sorun oluşturacak bir şey olsa 22.000 km. boyunca bir belirtisi olurdu herhalde :unsure2: çok teşekkür ederim cevabınız için Mükremin Abi :flowers:

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...