İçeriğe Yönlendir

Debriyaj/Baskı Balata


Şükrü Güzelsu

Recommended Posts

Şükrü Güzelsu

arkadaşlar focus II dizel aracların baskı balatası ne kadar dayanıyo ve fiyat olarak kaç para tutuyo değiştiren yada bu konuda bilgisi olan varsa yardımnızı bekliyorum birde şunu soracam debriyajın dizellerde yüksekten kavraması normalmibenim araba yüksekten kavrıyoda normalmi değilm öğrenmek istiyorum

bu arada aracım 50000 km de

Yorum bağlantısı
Cemil Çınar

Fordlarda genelde yüksekte kavrama olayı var ve kendi ayarlıyor onu siz değiştiremiyorsunuz yani bence yüksekte kavraması bir problem değil.

2 sene önce 750 ytl ye Doğan Otomotiv de değiştirmiştim. Özellikle baskı balatayı herhangi bir yerde değil yetkili serviste değiştirmenizi tavsiye ederim ben çok sorun yaşamıştım siz de yaşamayasınız diye söylüyorum.

Yorum bağlantısı
Şükrü Güzelsu
(düzenlendi)

dizel aracın baskısı balata fiyatı dimi verdiğiniz fiyat yüksekten kavraması normalse sorun yok peki ortalama kac km dayanıyor bu baskı balata ya

tarihinde ? tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Cemil Çınar

Dizel ya da benzinli fark etmiyor sanırım Çağlar Bey daha iyi bilir.

Bu fiyat F1 Benzinli için ve 2 sene olacak neredeyse...

yerli üretim olanları da var...

125-130 ytl civarı

Daha sonra uğraşmak istemiyorsanız böyle bir parçayı yetkiliservis harici kurcalatmayın, ayrıca baskı balata takım olarak değişiyor tek başına değil bilya vs..

Yorum bağlantısı
Cemil Çınar
Bence yetkili servis kasmaya gerek yok. Debriyaj baltası değişimi çok fazla bilgi gerektiren bir iş değil. Herhangibir ford ustası değiştirebilir.

Hatırlamıyorsunuz sanırım, aynen dediğiniz gibi yapmıştım 6 ay dizel sesiyle kullandım, sonra serviste tekrar değiştirdim kurtuldum dışardan alırken malzemeye de dikkat etmek lazım ama ben olsam işi şansa bırakmam.

Ama dizelin sesine alışmışım dizel aldım :rolleyes:

Yorum bağlantısı
Erkan Özel

çok kalite bir debriyaj kiti alın (luk)gibi sorun yaşamazsınız tabiki şanzuman sökmeninde ayrıntıları var özen ister akisleri körüğünü çıkartmatan sökmek, baskıyı kastırmadan merkezlemek gibi işibilen birisi yapar kitin fiyatı ise 195 ytl

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik
Kaçırmaya başladığı zaman değiştirtin.

Bence yetkili servis kasmaya gerek yok. Debriyaj baltası değişimi çok fazla bilgi gerektiren bir iş değil. Herhangibir ford ustası değiştirebilir.

+1. Servis de servis demenin anlamı yok. Bi farkları yok zira. Daha fazla para verdiğiniz için psikolojik olarak daha iyi iş gibi gelse de,iyi bir usta çok daha iyisini,göz önünde çok daha uygun fiyata halledebilir. Tecrübenin bini bir para,yazmaya gerek yok. :rolleyes:

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Ahmet Can Kalkan
(düzenlendi)

Merhabalar arabamın baskı balatasi bitik olduğu için değiştiricem fakat piyasada bir sürü yere sordum fakat hangsi orjinal hangisi yerli falan hiç anlamadım bilgisi olan bi bilgilendirebilirmi ??

Ankarada Tan otoya sordum 900 YTL'den bahsediyor.

Fiat da bir tanıdık vardı ford parçasida satıyolarmış valeo diyolar orjinali 500 ytl diyor

Ford yedek parçacısına sordum bunun orjinali luk mu look mu öle bişi dedi 140 ytl miş

anlamadım ne yapacağimi bi bilgilendirebilrmisiniz orjinali hangisidir bu nerden alayım ankaradan bildiğiniz yer varsa şimdiden teşekkürler...

tarihinde Ahmet Can Kalkan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ahmet Can Kalkan

hmmm hocam sizdede galiba focus var fiyatlari ne civarda dır orjinalinin hiç değiştirdinizmi acaba

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

fiyat karşılaştırması yaparken:

1. Baskı-balata + debriyaj bilyası olarak mı

2. Kdv dahil mi gibi kriterlere de bakın.

Yorum bağlantısı
Ali Önvelioğlu

Merhaba.

Dün akşam yolda arabadan çok kısa süreli bir yanık kokusu geldi.Tekerleklerden sanıp yokladım ama koku tekerleklerden gelmiyordu.Kaputun içindede bişey göremedim.Çevreden de gelmiş olamaz.Çünkü hemen durdum.Dışarıda kötü birkoku yoktu.İnternetten araştırdığım kadarıyla debriyajda

problem olduğunda bu tür bir yanık kokusu oluşuyormuş.Acaba sorun ne olabilir?

Teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Düz yolda giden arabanın debriyaj balatasından yanık kokusu gelmesi sıradan bir durum değildir...

Çok hızlı değilseniz, çok yüklü değilseniz, çok dik bir yokuş çıkmıyorsanız, debriyaj balatası değildir..

Yağ kokusu olmasın ?

Yorum bağlantısı
Ali Önvelioğlu

Daha önce balatalardan el freninin çekili olduğunu unuttuğum için benzer bir koku hissetmiştim.O yüzden debriyaj yada frenlerden oluşabileceğini düşündüm.Yağ kokusu değildi sanırım.Arabanın bakımlarını yaptıralı 6 ay oldu.

Bu arada debriyajın kavramasında herhangi bir sertlik yok.Oldukça normal görünüyor.Hafta içinde uzun yola gideceğim için korktum.Yine servis yolu gözüktü.

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Dur kalk çok yapmadıysanız kokunun debriyajdan gelme ihtimali biraz zayıf..Ordan gelmiş olsaydı da zaten kaputu açınca veya lastiklerin orayı kokladığınızda kokuyu alırdınız hemencik kaybolacak bir koku değildir..

Yorum bağlantısı
Hüseyin Murat Arslan

ben acl servıste degıstırdım motocraft baskı bılya z rotlar 600 tl

Yorum bağlantısı
Ahmet Göksel

yanlış hatırlamıyorsam işçilik dahil 250 tl sıydı haziranda özel serviste değiştirdim. luk ama genede kesin cevabı yarın faturaya bakıp söylerim...

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Orjinali luk..Baskı balata 140 TL,bilyasıda 90 TL.Yani toplamda bu parçaların maliyeti 230 TL.Tabii işçilik hariç. 100 TL de işçilik koyarsanız bu işlemi normal şartlarda 330-350 TL arasına halledersiniz.(özel serviste)

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Akif Kaplan

öncelikle s.a. arkadaşlar.

başlıkta yazdığım gibi aracın baskı balatası (debriyaj balatası) değişim zamanı gelmiş. ustaların bana söylediği bu.

araba dik yokuşlarda 1. viteste zorlanıyor. kalkışlarda debriyaj en yukarda alıyor. 2 kere debriyaja basıp ara gazı vermek zorunda kalıyorum.

sevgili ustalarım sizden ricam bu işten en ucuz nasıl çıkarım. parçayı kendim alıpmı değiştirteyim. dışarda ya da serviste bu işin maliyeti ne kadar olur. yaz tatili dönüşü değiştirmeyi planlıyorum. değişim için gerekli parça fiyatları ve işçilik ücreti konusunda bilgi verebilirmisiniz? araç 85.000 km de.

yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Öncelikle debriyajdan emin olun bence, mazotu değiştirin, araba rölantide çalışırken gaza basıp devirlenmesinin rahat olup olmadığını gözleyin. Bende geçenlerde az kalsın debriyajı değiştirecektim. Araba durduğu yerde bile zor devirlenince mazotu bitirip başka istasyondan aldım. Turbo emiş hortumu yırtılmış onu değiştirdim. Araba şimdi eski haline döndü. Km. yi de yazayım, 129.000

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Öncelikle debriyajdan emin olun bence, mazotu değiştirin, araba rölantide çalışırken gaza basıp devirlenmesinin rahat olup olmadığını gözleyin. Bende geçenlerde az kalsın debriyajı değiştirecektim. Araba durduğu yerde bile zor devirlenince mazotu bitirip başka istasyondan aldım. Turbo emiş hortumu yırtılmış onu değiştirdim. Araba şimdi eski haline döndü. Km. yi de yazayım, 129.000

Maşallah, 400.000 leride görür inşallah :)

Yorum bağlantısı
Serkan Toker
Maşallah, 400.000 leride görür inşallah :)

Sağolun, 100k hedefti, ancak şimdi 150k hedefim. Yakıt sarfiyatı artarsa değiştirirm ama, gerek yok fazla zorlamaya...

Yorum bağlantısı
Akif Kaplan

üstat helal olsun sana :-) hedef 150.000 ise. peki senin daha önce hiç değişmemiş değilmi? mazottan olabilir belki? bugüne kadar hep opetten eurodizel aldım sorun yoktu. 2 hafta önce adana tekir yaylasının dağlarına vurdum arabayı, 4 kişi ile 1. viteste kaldı asfalt yokuşta. otobandan başka bi firmadan aldım bu sefer mazotu. normalden çok düşüktü çekişi, farkı hemen hissettim. kışında hanıma epey bi araba çalıştırmıştım, debriyajı yemiş diye düşündüm :-)

bakan usta değişmesi gerek, balatan bitmiş en üstte kavrıyor dedi ama. şu turbo hortumuna baktırayım bi. ilgin için sağol.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...