İçeriğe Yönlendir

Dikiz Aynaları


Emrah Talay

Recommended Posts

Emrah Talay

merhaba arkadaşlar elime bir dosya gerçti.

aracın sağ ve sol dikiz aynalarının aracımızı görecek şekilde değil de

yolu görecek şekilde (araca 90 derece açıyla) ayarlandığında kör noktanın çok inceldiğini belirtiyor.

dosyayı ekleyecektim fakat 100kb üzerinde olduğu için ekleyemedim.

ilk başlarda zorlanırsınız ama kullandıkça daha güvenli olduğunu göreceksiniz diyor.

içinizde dikiz aynasını bu şekilde kullanan var mı? paylaşırsanız sevinirim..

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Evet dikiz aynalarından bakıldığı zaman kendi aracınızı görmeyeceksiniz.Buna göre ayar yapmalısınız.Bunu Ankarada Güvenli sürüş eğitimi aldığımızda Hocamızda söylemişti.

Yorum bağlantısı
Süleyman Çetin

Ben bunu bilmiyordum.Paylaşım için teşekkürler.Benim aynalar araç+yol gösteriyor. :)

Yorum bağlantısı
Gürkan Üşenmez

Bu konu araçtan araca ve kullanım tarzından kullanım tarzına değişir. Uzun araçlar kullanırken minibüs, otobüs ve benzeri aracınızın belli bölgelerini görmek zorundasınız. Aksi takdirde bırakırsınız arabanın bir kaç parçasını orada... kullanım tarzını da anlatırım da forumdan atılırım :)

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

valla istanbul'da dikiz aynam arabamı görmeden park edersem, bi yeri çizmeden arabayı sokamam...

ki benim aynalar konveksiyonel bile değil...

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Şahsen araç bitim noktasını da göstercek şekilde ayarlarım, bence alışma meselesi. Kör nokta ister istemez kalacaktır.

Yorum bağlantısı
Cem Boneval
yalnız araç kullanırken oturulan şöför koltuğu uygun olmaz mı?

Yıllardır sözü edildiği şekilde ayarlanmış kullanıyorum aynalarımı, alışmada hiç zorluk çekmedim, trafikte de çok faydasını gördüm.

Yeni başlayanlara rehber:

1. Kafanızı sol cama dayayarak kaportanın bitim noktasını görecek şekilde sol aynanızı ayarlayın.

2. Kafanızı iki koltuk arasında tutarken (iç arka ayna hizası) sağ aynanızı ayarlayın.

3. Sürüş esnasında her iki aynadan da artık kaportanızı görmeyecek ancak yan şeritlerde çok daha geniş bir alana hakim olacaksınız.

4. Kontrol için şu gözlemi yapın: Arkadan sizi sollamak üzere yaklaşan bir araç iç aynada ortada belirecek giderek iç aynanın kenarına kayacak ve tam iç aynadan kaybolurken dış aynada görünür olacaktır.

5. Bu şekilde ayar yaptığınızda özellikle soldaki kör nokta nedeniyle kafanızı emin olmak için arkaya çevirme gereksiniminiz ortadan kalkacaktır.

6. Park ederken kaportyı izlemek için ister istemez biraz kafa boyun hareketleri ile yönünüzü belirlemeniz gerekecek, ancak bu seyir halinde kafa çevirmekten çok daha güvenli bir durum.

7. Minibüslerde yeni üretimlerde zaten açılı ikinci bir ayna bulunduğu için aynı kullanım tarzı sorunsuzca uygulanabiliyor.

8. Bir kere alışırsanız geri dönüşü yok!

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Dün bu ayar işi aklıma geldi ve aynaları o şekilde ayarlamıştım...

Akşam gelirken oldukça rahat ettim..

Önceden arkadaki aracın ışığı 3 aynama da düşüyor ve özellikle yan aynalar rahatsız ediyordu...

Son ayarımda ise.. sadece orta aynada görüyorum arkadaki aracı.. Ne zaman sağıma veya soluma girseler ancak o zaman ışığı gözüme geliyor..

Yorum bağlantısı
Serhat S. Yazıcı

Bende bunu yarın denicem çünkü arkadan gelen ışık beni çok rahatsız ediyor birde far ayarları bozuk olan vatandaşların xenonları kör edecek neredeyse..

Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz

Ben de 90 derece kullanıyorum ama ne zaman aracı servise bıraksam aynaları klasik sistem ayarlanmış olarak teslim alıyorum :D

Yorum bağlantısı
Emrah Talay
(düzenlendi)

Merhaba arkadaşlar powerpoint dosyası ve kb'si büyüktü.

fakat aşağıdaki linkteki sürücü kursunun sitesinde de sunu ekli oradan izleyebilirsiniz.

sadece küçük açılı ik tane kör nokta kalıyor. dün ben de denedim bunu.

arka tamponu görmek için parkta zorlana biliyo insan, ve arkadaki araç için sadece iç dikiz aynası kullanılması gerekiyor.

aracımın sağ sol dikizleri açılı olmasına rağmen 90 derecenin daha rahat olduğunu söyleyebilirim.

http://www.yollarsurucukursu.com/index.php/sfrkazacin

cem ağbi teşekkürler,

sizin yönteme göre tekrar ayarlıycam.

:-)

tarihinde Emrah Talay tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Cem Boneval
Bana da VIP soforlugu yapmis bir abimizin onerisi su yonde:

"Ayna mumkun oldugu kadar 90'a yakin olmali, ancak aynanin yaklasik %2 veya %3'luk bir kismi da aracin kenarlarini gostersin ki, uzaklik konusunda fikrin olsun."

Muhlis bu anlattığımız yöntemdeki açılanmada böyle bir görüş maalesef mümkün değil..

Yorum bağlantısı
Emrah Talay
gezginler.com da PIXresizer diye aratın ve bu küçük programı kurun. resimleri istenilen ölçüye getirebilirsiniz

teşekkürler sadık, da dosya resim değil powerpoint dosyasıydı önceki iletide linkinbi verdim inceleyebilirsiniz.

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Selçuk Keleş

Resimlerle konuşalım, bu ayar nasıl değiştirilmeli ?

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Kendi aracınızı görmeyecek şekile getirmeniz lazım.Yani fotoğrafa göre konuşursak biraz daha dışa doğru açmalısınız.

Yorum bağlantısı
Murat Dere
Dün bu ayar işi aklıma geldi ve aynaları o şekilde ayarlamıştım...

Akşam gelirken oldukça rahat ettim..

Önceden arkadaki aracın ışığı 3 aynama da düşüyor ve özellikle yan aynalar rahatsız ediyordu...

Son ayarımda ise.. sadece orta aynada görüyorum arkadaki aracı.. Ne zaman sağıma veya soluma girseler ancak o zaman ışığı gözüme geliyor..

Bende bunu yarın denicem çünkü arkadan gelen ışık beni çok rahatsız ediyor birde far ayarları bozuk olan vatandaşların xenonları kör edecek neredeyse..

işte bu yüzden biz (M&M) kararan ayna aldık taktık. ama bazılarına beğendiremedik. :) di mi M&M'nin diğer M'si?

Yorum bağlantısı
Cem Boneval
(düzenlendi)

Selçuk fotoğraf yan cama yakın çekilmiş, ya da kamera biraz solda, her nasılsa...

Yani eğer normal oturma pozisyonunda böyle görüyorsan daha fazla dışarı açman lazım, kendi kaportanı görmeyeceksin.

Yok göründüğü gibi sola yakın çekilmişse yeterli olabilir.

tarihinde Cem Boneval tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Faydalı bir paylaşım.

Bende aynaları aracı görmeyecek şekilde kullanıyorum. Yanaşırken veya dar yerlerde başımı biraz oynattığımda aracıda görebiliyorum.

Benim ayarlama şeklim şu şekilde ve çok pratik.

Şöför koltuğunu oturduğum normal sürüş konumundan 2 diş geriye çekip aynaları arka kapı kollarını yada kaporta bitim noktasını görecek çekilde ayarlıyorum ve koltuğu normal sürüş konumuna getiriyorum. Çok rahat oluyor. Hem yolu net görüyorum hemde yanaşırken sağa yada sola çok hafif hareket ettiğimde arabayıda görebiliyorum.

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Adnan Çakır
Yıllardır sözü edildiği şekilde ayarlanmış kullanıyorum aynalarımı, alışmada hiç zorluk çekmedim, trafikte de çok faydasını gördüm.

Yeni başlayanlara rehber:

1. Kafanızı sol cama dayayarak kaportanın bitim noktasını görecek şekilde sol aynanızı ayarlayın.

2. Kafanızı iki koltuk arasında tutarken (iç arka ayna hizası) sağ aynanızı ayarlayın.

3. Sürüş esnasında her iki aynadan da artık kaportanızı görmeyecek ancak yan şeritlerde çok daha geniş bir alana hakim olacaksınız.

4. Kontrol için şu gözlemi yapın: Arkadan sizi sollamak üzere yaklaşan bir araç iç aynada ortada belirecek giderek iç aynanın kenarına kayacak ve tam iç aynadan kaybolurken dış aynada görünür olacaktır.

5. Bu şekilde ayar yaptığınızda özellikle soldaki kör nokta nedeniyle kafanızı emin olmak için arkaya çevirme gereksiniminiz ortadan kalkacaktır.

6. Park ederken kaportyı izlemek için ister istemez biraz kafa boyun hareketleri ile yönünüzü belirlemeniz gerekecek, ancak bu seyir halinde kafa çevirmekten çok daha güvenli bir durum.

7. Minibüslerde yeni üretimlerde zaten açılı ikinci bir ayna bulunduğu için aynı kullanım tarzı sorunsuzca uygulanabiliyor.

8. Bir kere alışırsanız geri dönüşü yok!

Bende aynalarımı bu şekilde ayarlayıp 1-1,5 ay kadar kullandım.Fakat geçen gün eşim ön sağ oğlum arka sol kapıdan indiler bende duvar kenarına yanaşmaya çalışırken her ikisinide aynada kaybedince tamponun sağ tarafını duvara sürttüm.

Birde bu arada Eskişehire sabah gidip akşam geri dönmem gerekti hava karardıktan sonra bu düzende aynaları yeteri kadar kontrol altında tutamadığımı fark ettim,(Ani sollamalarda ve gece mesafe tahmininde problem yaşadığımı aynaya bakma süremin uzadığını iç dikiz aynasını sürekli kontrol etmezsem sollamalarda geçikme yaşadığımı) anladım ve eski düzenime geri döndüm.Yani arka kapının yarısından sonrasını görür pozisyonda daha hızlı sollamaya çıkabiliyorum.

Yorum bağlantısı
Emrah Talay

konuyu forumda paylaştıktan beri aynalarım bu şekilde. ilk başta alışmakta zorluk çekiliyoor. fakat +'ları -'lerinden fazla olduğu için bu süre kısalıyor. Ortak fikir olduğu üzere park ederken biraz öne doğrulmak önemli. bir de Cem hocanın tarif eetiği şeklde uygulamayı yapmadan önce mutlaka koltuk da doğru ayarlanmalı...

ben şöyle düşünüyorum park ederken doğrulmazsak tamponu ya da cantları çizdiririz ama yolda sollamaya çıkarken geniş açılı kör nokta bize soldaki aracı göstermezse kanatlarımızı takarız... :oghk:

Yorum bağlantısı
  • 4 ay sonra...
Emre Mut

02-09 model connect sahipleri ayna açısından bayağı şanslılar. hem geniş normal bir aynaya hemde altındaki açılı aynaya sahipler.örneğin 3 şeritli bir yolda en sol şeritten giderken en sağ şeritten gelen aracı bile görebiliyorsunuz.

Yorum bağlantısı
Guest Yunus G

Bence az da olsa aynalar aracı görmeliki arkadan gelen ile mesafe kontrolu yapılabilir.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...