Emrah Talay 20 Haziran 2009 Paylaş 20 Haziran 2009 merhaba arkadaşlar elime bir dosya gerçti. aracın sağ ve sol dikiz aynalarının aracımızı görecek şekilde değil de yolu görecek şekilde (araca 90 derece açıyla) ayarlandığında kör noktanın çok inceldiğini belirtiyor. dosyayı ekleyecektim fakat 100kb üzerinde olduğu için ekleyemedim. ilk başlarda zorlanırsınız ama kullandıkça daha güvenli olduğunu göreceksiniz diyor. içinizde dikiz aynasını bu şekilde kullanan var mı? paylaşırsanız sevinirim.. Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 20 Haziran 2009 Paylaş 20 Haziran 2009 Evet dikiz aynalarından bakıldığı zaman kendi aracınızı görmeyeceksiniz.Buna göre ayar yapmalısınız.Bunu Ankarada Güvenli sürüş eğitimi aldığımızda Hocamızda söylemişti. Yorum bağlantısı
Süleyman Çetin 20 Haziran 2009 Paylaş 20 Haziran 2009 Ben bunu bilmiyordum.Paylaşım için teşekkürler.Benim aynalar araç+yol gösteriyor. Yorum bağlantısı
Murat Dere 20 Haziran 2009 Paylaş 20 Haziran 2009 uzun bir süredir, benim aynalar 90 derece... alıştıktan sonra rahat oluyor. Yorum bağlantısı
Gürkan Üşenmez 20 Haziran 2009 Paylaş 20 Haziran 2009 Bu konu araçtan araca ve kullanım tarzından kullanım tarzına değişir. Uzun araçlar kullanırken minibüs, otobüs ve benzeri aracınızın belli bölgelerini görmek zorundasınız. Aksi takdirde bırakırsınız arabanın bir kaç parçasını orada... kullanım tarzını da anlatırım da forumdan atılırım Yorum bağlantısı
Ersin Karaca 20 Haziran 2009 Paylaş 20 Haziran 2009 http://bluefive.pair.com/pixresizer.htm buyrun pixresizer Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 21 Haziran 2009 Paylaş 21 Haziran 2009 valla istanbul'da dikiz aynam arabamı görmeden park edersem, bi yeri çizmeden arabayı sokamam... ki benim aynalar konveksiyonel bile değil... Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 21 Haziran 2009 Paylaş 21 Haziran 2009 Şahsen araç bitim noktasını da göstercek şekilde ayarlarım, bence alışma meselesi. Kör nokta ister istemez kalacaktır. Yorum bağlantısı
Cem Boneval 21 Haziran 2009 Paylaş 21 Haziran 2009 yalnız araç kullanırken oturulan şöför koltuğu uygun olmaz mı? Yıllardır sözü edildiği şekilde ayarlanmış kullanıyorum aynalarımı, alışmada hiç zorluk çekmedim, trafikte de çok faydasını gördüm. Yeni başlayanlara rehber: 1. Kafanızı sol cama dayayarak kaportanın bitim noktasını görecek şekilde sol aynanızı ayarlayın. 2. Kafanızı iki koltuk arasında tutarken (iç arka ayna hizası) sağ aynanızı ayarlayın. 3. Sürüş esnasında her iki aynadan da artık kaportanızı görmeyecek ancak yan şeritlerde çok daha geniş bir alana hakim olacaksınız. 4. Kontrol için şu gözlemi yapın: Arkadan sizi sollamak üzere yaklaşan bir araç iç aynada ortada belirecek giderek iç aynanın kenarına kayacak ve tam iç aynadan kaybolurken dış aynada görünür olacaktır. 5. Bu şekilde ayar yaptığınızda özellikle soldaki kör nokta nedeniyle kafanızı emin olmak için arkaya çevirme gereksiniminiz ortadan kalkacaktır. 6. Park ederken kaportyı izlemek için ister istemez biraz kafa boyun hareketleri ile yönünüzü belirlemeniz gerekecek, ancak bu seyir halinde kafa çevirmekten çok daha güvenli bir durum. 7. Minibüslerde yeni üretimlerde zaten açılı ikinci bir ayna bulunduğu için aynı kullanım tarzı sorunsuzca uygulanabiliyor. 8. Bir kere alışırsanız geri dönüşü yok! 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 21 Haziran 2009 Paylaş 21 Haziran 2009 Dün bu ayar işi aklıma geldi ve aynaları o şekilde ayarlamıştım... Akşam gelirken oldukça rahat ettim.. Önceden arkadaki aracın ışığı 3 aynama da düşüyor ve özellikle yan aynalar rahatsız ediyordu... Son ayarımda ise.. sadece orta aynada görüyorum arkadaki aracı.. Ne zaman sağıma veya soluma girseler ancak o zaman ışığı gözüme geliyor.. Yorum bağlantısı
Serhat S. Yazıcı 21 Haziran 2009 Paylaş 21 Haziran 2009 Bende bunu yarın denicem çünkü arkadan gelen ışık beni çok rahatsız ediyor birde far ayarları bozuk olan vatandaşların xenonları kör edecek neredeyse.. Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz 22 Haziran 2009 Paylaş 22 Haziran 2009 Ben de 90 derece kullanıyorum ama ne zaman aracı servise bıraksam aynaları klasik sistem ayarlanmış olarak teslim alıyorum Yorum bağlantısı
Emrah Talay 22 Haziran 2009 Yazar Paylaş 22 Haziran 2009 (düzenlendi) Merhaba arkadaşlar powerpoint dosyası ve kb'si büyüktü. fakat aşağıdaki linkteki sürücü kursunun sitesinde de sunu ekli oradan izleyebilirsiniz. sadece küçük açılı ik tane kör nokta kalıyor. dün ben de denedim bunu. arka tamponu görmek için parkta zorlana biliyo insan, ve arkadaki araç için sadece iç dikiz aynası kullanılması gerekiyor. aracımın sağ sol dikizleri açılı olmasına rağmen 90 derecenin daha rahat olduğunu söyleyebilirim. http://www.yollarsurucukursu.com/index.php/sfrkazacin cem ağbi teşekkürler, sizin yönteme göre tekrar ayarlıycam. :-) 22 Haziran 2009 tarihinde Emrah Talay tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Cem Boneval 22 Haziran 2009 Paylaş 22 Haziran 2009 Bana da VIP soforlugu yapmis bir abimizin onerisi su yonde:"Ayna mumkun oldugu kadar 90'a yakin olmali, ancak aynanin yaklasik %2 veya %3'luk bir kismi da aracin kenarlarini gostersin ki, uzaklik konusunda fikrin olsun." Muhlis bu anlattığımız yöntemdeki açılanmada böyle bir görüş maalesef mümkün değil.. Yorum bağlantısı
Emrah Talay 22 Haziran 2009 Yazar Paylaş 22 Haziran 2009 gezginler.com da PIXresizer diye aratın ve bu küçük programı kurun. resimleri istenilen ölçüye getirebilirsiniz teşekkürler sadık, da dosya resim değil powerpoint dosyasıydı önceki iletide linkinbi verdim inceleyebilirsiniz. Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 9 Temmuz 2009 Paylaş 9 Temmuz 2009 Resimlerle konuşalım, bu ayar nasıl değiştirilmeli ? Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 9 Temmuz 2009 Paylaş 9 Temmuz 2009 Kendi aracınızı görmeyecek şekile getirmeniz lazım.Yani fotoğrafa göre konuşursak biraz daha dışa doğru açmalısınız. Yorum bağlantısı
Murat Dere 9 Temmuz 2009 Paylaş 9 Temmuz 2009 Dün bu ayar işi aklıma geldi ve aynaları o şekilde ayarlamıştım... Akşam gelirken oldukça rahat ettim.. Önceden arkadaki aracın ışığı 3 aynama da düşüyor ve özellikle yan aynalar rahatsız ediyordu... Son ayarımda ise.. sadece orta aynada görüyorum arkadaki aracı.. Ne zaman sağıma veya soluma girseler ancak o zaman ışığı gözüme geliyor.. Bende bunu yarın denicem çünkü arkadan gelen ışık beni çok rahatsız ediyor birde far ayarları bozuk olan vatandaşların xenonları kör edecek neredeyse.. işte bu yüzden biz (M&M) kararan ayna aldık taktık. ama bazılarına beğendiremedik. di mi M&M'nin diğer M'si? Yorum bağlantısı
Cem Boneval 9 Temmuz 2009 Paylaş 9 Temmuz 2009 (düzenlendi) Selçuk fotoğraf yan cama yakın çekilmiş, ya da kamera biraz solda, her nasılsa... Yani eğer normal oturma pozisyonunda böyle görüyorsan daha fazla dışarı açman lazım, kendi kaportanı görmeyeceksin. Yok göründüğü gibi sola yakın çekilmişse yeterli olabilir. 9 Temmuz 2009 tarihinde Cem Boneval tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 12 Temmuz 2009 Paylaş 12 Temmuz 2009 Faydalı bir paylaşım. Bende aynaları aracı görmeyecek şekilde kullanıyorum. Yanaşırken veya dar yerlerde başımı biraz oynattığımda aracıda görebiliyorum. Benim ayarlama şeklim şu şekilde ve çok pratik. Şöför koltuğunu oturduğum normal sürüş konumundan 2 diş geriye çekip aynaları arka kapı kollarını yada kaporta bitim noktasını görecek çekilde ayarlıyorum ve koltuğu normal sürüş konumuna getiriyorum. Çok rahat oluyor. Hem yolu net görüyorum hemde yanaşırken sağa yada sola çok hafif hareket ettiğimde arabayıda görebiliyorum. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 29 Ağustos 2009 Paylaş 29 Ağustos 2009 Sadece park ederken veya dar bir yerden ger geri çıakrken sorun oluyor.. Yorum bağlantısı
Adnan Çakır 1 Eylül 2009 Paylaş 1 Eylül 2009 Yıllardır sözü edildiği şekilde ayarlanmış kullanıyorum aynalarımı, alışmada hiç zorluk çekmedim, trafikte de çok faydasını gördüm.Yeni başlayanlara rehber: 1. Kafanızı sol cama dayayarak kaportanın bitim noktasını görecek şekilde sol aynanızı ayarlayın. 2. Kafanızı iki koltuk arasında tutarken (iç arka ayna hizası) sağ aynanızı ayarlayın. 3. Sürüş esnasında her iki aynadan da artık kaportanızı görmeyecek ancak yan şeritlerde çok daha geniş bir alana hakim olacaksınız. 4. Kontrol için şu gözlemi yapın: Arkadan sizi sollamak üzere yaklaşan bir araç iç aynada ortada belirecek giderek iç aynanın kenarına kayacak ve tam iç aynadan kaybolurken dış aynada görünür olacaktır. 5. Bu şekilde ayar yaptığınızda özellikle soldaki kör nokta nedeniyle kafanızı emin olmak için arkaya çevirme gereksiniminiz ortadan kalkacaktır. 6. Park ederken kaportyı izlemek için ister istemez biraz kafa boyun hareketleri ile yönünüzü belirlemeniz gerekecek, ancak bu seyir halinde kafa çevirmekten çok daha güvenli bir durum. 7. Minibüslerde yeni üretimlerde zaten açılı ikinci bir ayna bulunduğu için aynı kullanım tarzı sorunsuzca uygulanabiliyor. 8. Bir kere alışırsanız geri dönüşü yok! Bende aynalarımı bu şekilde ayarlayıp 1-1,5 ay kadar kullandım.Fakat geçen gün eşim ön sağ oğlum arka sol kapıdan indiler bende duvar kenarına yanaşmaya çalışırken her ikisinide aynada kaybedince tamponun sağ tarafını duvara sürttüm. Birde bu arada Eskişehire sabah gidip akşam geri dönmem gerekti hava karardıktan sonra bu düzende aynaları yeteri kadar kontrol altında tutamadığımı fark ettim,(Ani sollamalarda ve gece mesafe tahmininde problem yaşadığımı aynaya bakma süremin uzadığını iç dikiz aynasını sürekli kontrol etmezsem sollamalarda geçikme yaşadığımı) anladım ve eski düzenime geri döndüm.Yani arka kapının yarısından sonrasını görür pozisyonda daha hızlı sollamaya çıkabiliyorum. Yorum bağlantısı
Emrah Talay 4 Eylül 2009 Yazar Paylaş 4 Eylül 2009 konuyu forumda paylaştıktan beri aynalarım bu şekilde. ilk başta alışmakta zorluk çekiliyoor. fakat +'ları -'lerinden fazla olduğu için bu süre kısalıyor. Ortak fikir olduğu üzere park ederken biraz öne doğrulmak önemli. bir de Cem hocanın tarif eetiği şeklde uygulamayı yapmadan önce mutlaka koltuk da doğru ayarlanmalı... ben şöyle düşünüyorum park ederken doğrulmazsak tamponu ya da cantları çizdiririz ama yolda sollamaya çıkarken geniş açılı kör nokta bize soldaki aracı göstermezse kanatlarımızı takarız... Yorum bağlantısı
Emre Mut 14 Ocak 2010 Paylaş 14 Ocak 2010 02-09 model connect sahipleri ayna açısından bayağı şanslılar. hem geniş normal bir aynaya hemde altındaki açılı aynaya sahipler.örneğin 3 şeritli bir yolda en sol şeritten giderken en sağ şeritten gelen aracı bile görebiliyorsunuz. Yorum bağlantısı
Guest Yunus G 14 Ocak 2010 Paylaş 14 Ocak 2010 Bence az da olsa aynalar aracı görmeliki arkadan gelen ile mesafe kontrolu yapılabilir. Yorum bağlantısı
Recommended Posts