İçeriğe Yönlendir

HHO


Ufuk Topal

Recommended Posts

Talip Eren

yanma odasında oluşan su çok azdır ve egzosdan atılır,oradaki suya bişey yapamazsınız ki zaten benzin yanarkende bir miktar su oluşur,benzinin içindeki hidrocarbon dan dolayı.dikkat ettiyseniz özellikle rölantide net görülebilir,arabalar egzoslarından su damlatır ve su damlatan motorada sağlıklı motor derler.asıl sorun ısıdan dolayı ayrışmadan buhar haline gelen su buharıdır...diğer sorunuza gelince evet 1 LPM gaz üretiyorum ama çok uzun süreli test etmediğim için ne kadar zamanda ne kadar su eksilir net bilemem ama 1 litre su bile çok uzun zaman yetecektir.örneğin suyu kaynatıp buharınıda sıkıştırmadan biryerde topladığınızı düşünün suya göre ne kadar fazla hacim kaplar malum.bunun gibi düşünebilirsiniz....

Yorum bağlantısı
Talip Eren
birde bu sekilde ( http://img142.imageshack.us/img142/8453/img0029tfb.jpg )

hücre suyun dısarısında nasıl calıstırıyorsunuz..su deposu ile elektrotlar farklı yerde..

plastik kutu su deposu ve gazı soğutma görevi yapıyor.kutunun altından çıkan hortum ünitenin altına giriyor üstteki iki adet şeffa hortumdanda gaz ve su birlikte çıkıyor,su tekrar kutuda kalıyor gaz yukarı çıkıyor.kutunun üniteden yukarıda olması lazım.bu sistem yer açısından avantaj sağlıyor malum artık arabaların kaputlarının altında eski arabalarda olduğu kadar boş alan yok hatta neredeyse yer yok.eğer yer bulunursa kutu üniteden yukarıda olması kaydıyla giriş çıkış hortumları uzatılarak boş bulunan farklı bir yere bile konulabilir.

Yorum bağlantısı
Faruk Tut

talip bey ,okuduğum bir makalede söyle deniyor:

"Hidrojen ve hava karışımı, değişmez bir oranda silindirlerin

girişmanifolduna verilmekte olup,motor gücü hidrojen-hava

karışım miktarlarını değiştiren bir valf vasıtasıyla

ayarlanmaktadır. Sistemde, özellikle yüksek hızlarda düzgün

çalışmayı sağlamak için, hidrojen hava karışımına su buharı

ilave edilmesi gerekebilir."

yani 2500 devirlerden sonra aracta duzgun bir yanma için (hidrojenin yuksek sıcaklıklarda erken tutusmasını onlemek için galiba..) su buharı verilmesinden bahsediyor..Bu makale yayınlandıgında suyu ultrasonic buharlastıran (ultrasonic nebulizatör) sistemler cok yaygın edildi(hava nemlendiriciler)..sence böyle bir sistemin kullanımı nasıl olur..

birde biz gazı manifolda vermeden nemini almaya calısıyoruz..sanki burada bir celişki var gibi..fikrinizi almak istiyorum

sevgiler

Yorum bağlantısı
Talip Eren

yakıt olarak sadece hidrojenin kullanılması durumunda manifolta su buharı veya silindire su püskürtme gibi uygulamalar yapılması gerektiğini okumuştum.behsedilen bu olabilir,bununda %20 güç kaybına yol açacağından bahsediliyordu.tabi tamamen hidrojenle çalışan motor baştan aşağı bu yakıta uygun yapıda olmalıdır.standart otto motorlarında(hepimizin arabasındaki motorun temeli) tamamen hidrojenin kullanılması birçok sakıncayı beraberinde getiriyor(yağa su karışması,erken ateşleme,geri patlama,oksitlenme vs).hele dizel motorlarda silindirin içindeki fazla su biyel kollarını bile eğebilir,benzinli motorlarda piston ile silindirin üst kısmının arasında tam sıkıştırma anında mesafe vardır dizel motorlarda sıkıştırma anında piston silindir kapağına tam yapışır,eğer içinde fazladan su olursa piston en yukarı çıkamayacağından biyel kolunu eğer.silindir kapak contası soğutma suyunu silindire kaçırdığı için iki tane biyel kolu eğilmiş bir dizel motoru gözümle gördüm.tabi o silindirler baya su almıştı.

Yorum bağlantısı
Faruk Tut

hocam unite dediginiz şeyi suya daldırıyorsunuz dimi..farklı bir tasarım gibi geldi bana..birde çelik metalleri yerleştiriken zikzak yerleştirmenin ne faydası olacak..+,-,+,-,+,- şeklinde yerleştirmeyle arasında bir fark varmıdır..

zannedersem aracınızda hala denemediniz..

cevabın için tesekkurler

Yorum bağlantısı
Talip Eren

evet bu farklı.youtube da dry cell diye aratırsanız aynı ünitenin videolarını izleyebilirsiniz.plakaları + - + - şeklinde dizilim yapmak en iyisi ama çok ısı üretiyor,seri plakalar yapmak lazım,zig zag dediğimde hem seri hem paralel gibi bişey oluyor.elektroliz için 1,24 volt yeterli oluyor yani 10 tane plakayı seri konfigrasyon yaparsanız her birine yaklaşık 1,38 volt düşer ama denedim iyi sonuç vermedi.3 veya 4 lü seri yapmak daha iyi oluyor.HHOFORUM sitesine bakarsanız orada bu konu üzerinde ciddi araştırma ve denemeler var,yabancı site ama gayet faydalı olacaktır.arabama taktım sistemi,ilk izlenimlerim özellikle alt devirlerde etkisini gördüm ama gaz yetersiz ve ısı sorununu aşmaya çalışıyorum,o yüzden uzun süreli çalıştırmadım.çok zamanda bulamıyorum uğraşmak için,yeni ve daha büyük plakalardan bir ünite daha yapacam,tabi vakit bulunca.gazı 1,5 lpm in üzerine çıkarmak lazım.gerçekten çok basit bir konu değil,iki metali hemen suya daldırıverip halledilemiyor,kendi içinde çok detayları ve hassas noktaları var.

Yorum bağlantısı
Muhittin Kaplan

İlgiyle Takip Ediyorum.

Da PWM (Benim Bildiğim se Tabi -Pulse Width Modulation-) i Ne için Kullanıyorsunuz. Anlamadım.

Yorum bağlantısı
Talip Eren

PWM dc motor hız kontrolünde kullanılan devredir,yani çekilen akımı kontrol eder,bende önceleri verimi arttıracağını düşündüm ama denemelerimde PWM le veya direk aküye bağlayarak aynı akımla aynı verimin alındığını gördüm.burada PWM in amacı akımı,motorun devrine göre artırıp azaltmak.yani sistem max 20 amper çekiyorsa rölantide iken atıyorum 5 ampere düşürebilmek.devrenin potansiyometresini gaz kelebeğine paralel çalışacak mekanik bir bağlantı yapacaz da önce diğer sorunları halletmek lazım.

Yorum bağlantısı
Faruk Tut

talip bey suyu safsu mu kullanıyorsunuz..birde içerisinde katalizör ekleme yaparak denediniz mi..sonucun degişmesi lazım ..(genelde potasyum hidroksit kullanıyorlar)..

pwm olayını talip bey iyi açıklamış.darbe genişlik modulasyonu..elektronik devre üzerinden bulunan potansiyometre ile hidrojen çıkışını arttırıp azaltabiliyorsunuz.

Yorum bağlantısı
Faruk Tut

hocam birde gaz çıkışını ne ile ölçüyorsunuz..ben de yakında denemek istiyorum..ucuz bir ölçüm yöntemi varsa denemek istiyorum

daha fazla gaz cıkısı için plaka yüzeyini degiştirelim ama ısı daha da artacak..adamlar plaka yerine celik tel kullanarak

(suya temas eden yuzey cok daha az) 2 lpm gibi gaz cıkısı alıyorlarsa ya pwm devremizdeki çok farklı frekaslarla oynayar denemeler yapacagız yada dedigim gibi katalizör olayına bakacagız

ayrıca bizim sistemde oksijen ve hidrojen beraber çıkıyor..tum gazı emme manifolda mı veriyorsunuz(oksijen ve hidrojen) yoksa ayrı yapılan duzenekle oksijeni hava kanalına hidrojeni yanma odasına mı veriyorsunuz ?

(sorular teker teker geliyor ama kusura bakma..yazılarınız çok aydınlatıcı oluyor)

sevgiler

Yorum bağlantısı
Talip Eren

saf su kullanıyorum,denemelerde normal musluk suyu kullanıyorum,malum denerken sık sık suyu değiştiriyoruz,saf su maliyetli olur.katalizörün amacı suyun iletkenliğini arttırmaktır,çekmek istediğiniz akıma göre katalizör ilave edebilirsiniz,verime artısı olmaz hatta hiç kullanmadan istediğimiz akımı çekebilsek daha iyi olur ama malesef su zannedildiği kadar iletken değil,hele saf su hiç iletken değil onda daha fazla katalizör kullanmak gerekiyor.katalizör olarak soda,sodyum hidroksit ve potasyum hidroksit kullandım,verim olarak farkları yok ama en iyisi çok daha az kullanılarak iyi iletkenlik sağladığı için potasyum hidroksittir.özetle suda katalizörü minimum seviyede tutmak lazım,elektroliz sonrası suyun rengi kahverengiye dönüyor ve içinde tortu oluşuyor.sebebi,bir miktar kromu çözüyordur ama çok az,asıl önemli olanı katalizör ve sudaki diğer maddeler(çeşme suyu).

Yorum bağlantısı
Faruk Tut

talip bey yaptıgınız hucre içerisinden su dolastırarak hidrojeni elde ediyorsunuz.su içerisine daldırarak degilde neden bu sekilde ..sizce verimi daha mı iyi?

birde elde ettiginiz hidrojeni ne ile ölçtünüz..(dakikada 2 litre diyorsunuz ya)

iyi çalışmalar

Yorum bağlantısı
Talip Eren

öncelikle hedefimiz 2 LPM civarı,daha o kadar üretmedik.sistemin bu şekilde dizaynıda kapladığı yer konusunda avantaj sağlıyor,başka bir artısı yok.ölçüm içinde burada bahsettiğimiz birim LPM (liter per minute),1 litre su gibi düşünmeyin,ağırlık değil hacim olarak ölçüyoruz,yani 1 litre=1 dm3 hacim kaplıyor.1 litrelik veya 500 ml lik pet su şişesini su ile dolduruyorsunuz,yine su dolu bir kova vs ağzı geniş bir kab hazırlıyorsunuz(su dolu küvet bile olabilir),içi dolu şişeyi ağzı suyun içine gelecek biçimde kovaya daldırıyorsunuz,şişe kendiliğinden boşalmayacak şekilde.zaman tutup gaz çıkan hortumu şişenin içine sokuyorsunuz ve çıkan gaz içerideki suyu dışarı itip şişeyi boşaltıyor,başlangıç ve bitiş sürelerini tutup şişenin kapasitesine göre LPM hesabını yapıyorsunuz(örneğin 20 saniyede 500 ml şişeyi boşaltıyorsa dadikada 1,5 LPM yapar).

Yorum bağlantısı
Faruk Tut

ölçüm yöntemi ilginç bir yöntem :lol2: degerli bilgilerin için tesekkur ederim.

öncelikle hedefimiz 2 LPM civarı,daha o kadar üretmedik.sistemin bu şekilde dizaynıda kapladığı yer konusunda avantaj sağlıyor,başka bir artısı yok.ölçüm içinde burada bahsettiğimiz birim LPM (liter per minute),1 litre su gibi düşünmeyin,ağırlık değil hacim olarak ölçüyoruz,yani 1 litre=1 dm3 hacim kaplıyor.1 litrelik veya 500 ml lik pet su şişesini su ile dolduruyorsunuz,yine su dolu bir kova vs ağzı geniş bir kab hazırlıyorsunuz(su dolu küvet bile olabilir),içi dolu şişeyi ağzı suyun içine gelecek biçimde kovaya daldırıyorsunuz,şişe kendiliğinden boşalmayacak şekilde.zaman tutup gaz çıkan hortumu şişenin içine sokuyorsunuz ve çıkan gaz içerideki suyu dışarı itip şişeyi boşaltıyor,başlangıç ve bitiş sürelerini tutup şişenin kapasitesine göre LPM hesabını yapıyorsunuz(örneğin 20 saniyede 500 ml şişeyi boşaltıyorsa dadikada 1,5 LPM yapar).
Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Salim İmamoğlu

Duyumlarıma göre (kesinlik yok)bu suyun ayrıştırılma meselesi çok öncedende yapılmış.Ama bir şekilde yapan kişi veya kişilerin bir şekilde susturulmuş.Yine duyumlarıma göre bu kişi veya kişileride susturan USA mışş.Artık ne kadar doğruluk payı var bilemiyorum.

Yorum bağlantısı
Nuri Başer

Bilindik elektroliz hücresi.. güzel çalışma ama yanma ürünü su buharı.. metal aksam pek hoşnut olmayacak bu durumdan.. :D ayrıyetten sadece yakıta ek katkı olarak veriyor sanırım h2 yi.. yoksa o boydaki bir elektroliz hücresinin motora yetecek debide h2 üretmesi imkansız gibi.. yine de çevre adına denenmesi bile güzel..

Yorum bağlantısı
Ayhan Seval

arkadaşlar bende hho generatörle ilgileniyorum ve kendi yaptığım katalizörle %20 benzine katarak çalıştırdım.fakat kablolarda aşırı ısınma var yardım edecek varmı

hho ile ilgilenenler varsa (ayhan_seval@hotmail.com)0 505 578 52 68

Yorum bağlantısı
Ayhan Seval

katalizörümü kendim yaptım yaklaşık 45-50 amp çekiyor .plakaları inceltmeyi düşünüyorum ama 316 0.4 mm krom levha bulamıyorum 1mm levha kullanıyorum

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...