Ufuk Topal 10 Ağustos 2007 Paylaş 10 Ağustos 2007 merhabalar Geçenlerde TV de canlı haber bülteninde böyle bir habere rastladım hidrogaz sistemli yakıt tasarufu. Araç üzerinde elektroliz yöntemiyle suyun atomlarına ayrıştırılarak, elde edilen hidrojen (H2) gazının içten yanmalı motorlarda ek yakıt olarak kullanılmasını sağlayan sistemdir diyorlar, manifolttan motora yollayan bir yapısı var. seri üretime geçince ucuzlayacakmış ama şu anda binek tip araçlarda 1000-1500 ytl %30 tasarufu sağlıyor diyorlar. LPG'ye , dizel, benzin hepsine takılıyormuş. ayrıntılı site: http://www.hidrogaz.com/ sizin bu konuda bilgileriniz varsa paylaşalım... "Suyla çalışan motor efsanesi" gerçekleşene kadar, bir çözüm olurmu? Yorum bağlantısı
Muhittin Kaplan 10 Ağustos 2007 Paylaş 10 Ağustos 2007 Youtube daki video ile bunların bahsettiği aynı şey değilki. Ayrıca Test ettim Alayı Fıs. Yakıt Tasarruflarının. http://www.otoclubturkiye.com/forum/index.php?...2&hl=elektroliz Yorum bağlantısı
Talip Eren 30 Ekim 2008 Paylaş 30 Ekim 2008 herkese selamlar...eskisi kadar sık foruma giremiyorum,fordumu satmıştım,şu an peugeot 306 ya biniyorum ama escortun tadını vermiyor açıkcası.hatta 306 yı satılık etmiştim tekrar escort alacaktım ama malum piyasa zayıf kriz falan,istediğim rakamı bulamayınca vazgeçtim...şu sıralar sulu sistem de denilen elektrolizle suyu hidrojen ve oksijen atomlarına ayırıp motora ilave yakıt olarak veren sistemle ilgileniyorum(gerçi bu sistemi satan firmalar var ama hem pahalı hemde açıklamaları beni pek tatmin etmedi)...yabancı sitelerde 60-100$ a kit halinde satılıyor ve montajınıda kendiniz yapıyorsunuz,ben kendim yapmayı planlıyorum bunu,çok karmaşık değil ama sizlerinde bu sistemle ilgili fikirlerinizi almak istedim,yabancı dilim çok iyi değil,site www.water4gas.com.detaylarını açıklamıyor tabi sitede.12 volt gerçekten yeterli olacakmı,akü voltajı sabit olduğundan motorun her devrinde eşit elektroliz yapması üst devirlerde yetersiz kalmasına sebep olmazmı gibi sorular var kafama takılan.sizde bi incelerseniz siteyi memnun olurum.uğraşmaya değermi acaba?şimdiden teşekkürler... Yorum bağlantısı
Nuri Başer 31 Ekim 2008 Paylaş 31 Ekim 2008 herkese selamlar...eskisi kadar sık foruma giremiyorum,fordumu satmıştım,şu an peugeot 306 ya biniyorum ama escortun tadını vermiyor açıkcası.hatta 306 yı satılık etmiştim tekrar escort alacaktım ama malum piyasa zayıf kriz falan,istediğim rakamı bulamayınca vazgeçtim...şu sıralar sulu sistem de denilen elektrolizle suyu hidrojen ve oksijen atomlarına ayırıp motora ilave yakıt olarak veren sistemle ilgileniyorum(gerçi bu sistemi satan firmalar var ama hem pahalı hemde açıklamaları beni pek tatmin etmedi)...yabancı sitelerde 60-100$ a kit halinde satılıyor ve montajınıda kendiniz yapıyorsunuz,ben kendim yapmayı planlıyorum bunu,çok karmaşık değil ama sizlerinde bu sistemle ilgili fikirlerinizi almak istedim,yabancı dilim çok iyi değil,site www.water4gas.com.detaylarını açıklamıyor tabi sitede.12 volt gerçekten yeterli olacakmı,akü voltajı sabit olduğundan motorun her devrinde eşit elektroliz yapması üst devirlerde yetersiz kalmasına sebep olmazmı gibi sorular var kafama takılan.sizde bi incelerseniz siteyi memnun olurum.uğraşmaya değermi acaba?şimdiden teşekkürler... Ben yıllardır bu konuyla uğraşıyorum.. çok sıkıntılı bir konu.. bazı sorunları aşmak lazım.. en basitinden Hidrojenin yanma ürünü Su buharıdır ve metal aksam için büyük tehlike (egzos sistemi için facia).. H2 sürekli üretmiyorsanız depolanması çok zor bir gaz.. düşük eşik enerjisi nedeniyle silindire girmeden motor ısısı ile dış yanma ve geri tepme yapabiliyor.. (tecrübe ve araştırmalar ile sabit) bahsedildiği kadar verimli bir sistem değil.. eğer istersen birkaç proje yollayabilirim.. bu arada meslek nedir?? Yorum bağlantısı
Talip Eren 31 Ekim 2008 Paylaş 31 Ekim 2008 (düzenlendi) öncelikle ilginiz için teşekkür ederim Nuri bey...mesleğim elektrik teknikeri ama uzun zamandır özel sektörde mesleğim dışında çalışıyorum.teknik konulara oldukça meraklıyımdır,yenilikler hep ilgimi çekmiştir.bu hidrojen sistemini burada (mersin de) daha önce yapmış bi usta var,şu an lpg işi yapşyor,hatta o dönemde gazetelerde röportajları var,patentinide almış ve %50 tasarruf sağladığını söyledi,bende benim arabama yapalım bunu dedim,çok uğraştırdığını,işlerinin yoğun olduğunu falan bahane etti,yapmamda demiyor ama tabiri caizse naz yapıyor.bende o zaman kendim yapayım deyip araştırmaya koyuldum ve nette bazı siteler buldum ama çok açık bilgiler yok tabi.eğer projeleriniz varsa ve paylaşırsanız çok sevinirim.en azından denemek istiyorum... 31 Ekim 2008 tarihinde Talip Eren tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Nuri Başer 1 Kasım 2008 Paylaş 1 Kasım 2008 Talip bey sizin gibi böyle konulara ilgili insanlar ile karşılaştıkça çok mutlu oluyorum.. inanın insanımız artık üretimden çok tüketim felsefesini benimsediği için yeni teknolojiler üretmekte zorlanıyoruz.. ben bu yakıt tasarrufu sisteminden çok "Tamamı ile Hidrojen ile çalışan ve bunun için uygun sistemlere sahip motorlar" üzerinde çalışıyorum.. mesleğim kimya mühendisliği.. bu konuda hayli araştırma yapmış olmakla birlikte teknik imkan bulabildiğim ölçülerde testler yapmaya çalışıyorum.. şu ana en önemli hedefim real time H2 jeneratörü.. depodan bağımsız üretken motorlar.. bilgi birikimlerimizi paylaşırsak güzel sonuçlar ortaya çıkabilir.. Yorum bağlantısı
Talip Eren 2 Kasım 2008 Paylaş 2 Kasım 2008 Nuri bey siz daha radikal yaklaşmışsınız olaya,tamamen H ile çalıştırmak sizinde bahsettiğiniz gibi baya problemli bi konu.günümüz otto motorlarında sorun çıkarıyor ki bunları zaten biliyorsunuz(erken yanma ve motorda detonasyon,geri patlama,korozyon,yağın bozulması vs.).net te kendi çapımda yaptığım araştırmalarda aynen bahsettiğiniz zorluklarla uğraşıldığını gördüm,özellikle erken yanma ve detonasyon baya sıkıntılı,bunun için farklı ateşleme sistemi veya avans ayarı,geri yanma için alev tutucu gibi sistemler üzerinde çalışılıyordu,hatta hidrojen ile birlikte silindire su püskürtmek denenmiş ama gücü çok düşürdüğü için verim alınamamış gibi çalışmalar var.bununla ilgili sayfaları bulup adreslerini ekleyeyim buraya,sizde biliyorsunuzdur ama belki yardımım olabilir.yani edindiğim izlenim hidrojen ile çalışan motor için günümüz motorlarından büyük ölçüde farklı sistem gerekliliği zorunlu gibi.tabi en başta hidrojen üretilecekmi depolanacakmı bu başlıca sorun,bir motora yetecek kadar üretim içinde çok kuvvetli elektrik enerjisi gerekiyor.sayfaları ekliyeyim: http://www.bilgiustam.com/hidrojen-kullanm...ojen-kullanimi/ http://www.bilgiustam.com/hidrojen-kullana...en-gun-artiyor/ http://www.bilgiustam.com/hidrojen-nasil-elde-edilir/ http://www.bilgiustam.com/hidrojenin-depolanmasi/ http://www.obitet.gazi.edu.tr/obitet/alter...a_kullanimi.htm http://alaeddin.cc.selcuk.edu.tr/~tekbil/h...n/hasimoglu.htm http://www.mmo.org.tr/muhendismakina/arsiv...ctenyanmali.pdf Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 2 Kasım 2008 Paylaş 2 Kasım 2008 (düzenlendi) Suyu hidrojen ve oksijene dönüştürürken "EN AZ" o hidrojeni o oksijenle yaktığınız kadar enerji vermeniz lazımdır. Dolayısı ile bu iş bu yönden palavradır. (erke dönergeci misali). Ancak, enjektöre değil de manifolda su buharı püskürtmenin yakıt tasarrufunda %25 gibi ciddi bir etkisi vardır ve bu gerçektir. Ancak, bunu yaparsanız motordaki korozyon inanılmaz hızlı gerçekleşir ve ayrıca emisyon değerleriniz inanılmaz kötüleşir. Bu nedenle sulu sistemler modern ülkelerde yasaktır. Bahsedilen sistemler bu "sulu sistemler" dir. Bunlar suyu elektronizle ayırmaz ancak tanecikler halinde emme manifolduna (ya da karbürator varsa karbüratör bogazına vs) ya da civarına püskürtürler. Evet, motorunuzun ömrü sizi ilgilendirmiyor, çevre kirliliği, geri zekalı çocukların doğması, kanser felan ilgilendirmiyorsa gönül rahatlığı ile kullanabilirsiniz. Konuyu hidrojenli araçlara kaydırmayın olayın alakası yok. Öte yandan benzinde de hidrojen var! (hidrokarbon zaten). Patentini aldığını iddia eden usta yalan söylüyor. Söylemiyorsa numarasını versin googlepatents den kontrol edelim. 2 Kasım 2008 tarihinde Mehmet G tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Talip Eren 2 Kasım 2008 Paylaş 2 Kasım 2008 (düzenlendi) Mehmet bey sulu sistem derken elektroliz ile suyun ayrıştırılmasını kastettim zaten,yukarıda verdiğim linkleri incelerseniz hidrojen motoru ve fosil yakıtlarına hidrojen takviyesi zaten aynı başlık altında incelenmiş,uygulama zorlukları anlatılmış.kesinlikle manifolta su buharı vermeyi kastetmedim,öyle olsa hidrolizle uğraşmaz direk arabanın çakmağına su ısıtıcı bağlar hallederdik.ayrıca manifolta su buharı vermeyi daha önce duymamıştım,nasıl tasarruf sağlıyor bilgi verirseniz sevinirim.patentini almış dediğim ustanın yanınada en kısa zamande gideceğim gerekli bilgileri alacağım,eğer numarasını vermek istemezse isminden bulunabilirmi?bu forum otomobil forumları içinde en sevdiğim,seviyeli ve gerçekten çok kıymetli ve faydalı bilgilere ulaşabildiğimiz bir yer,şu an ford kullanmadığım halde hala kopamadım buradan,peugeot forumlarında hemen hemen modifiyeden başka bişey konuşulmuyor...kimseyi yanıltmak veya yanlış bilgi vermek istemem... 2 Kasım 2008 tarihinde Talip Eren tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Nuri Başer 2 Kasım 2008 Paylaş 2 Kasım 2008 Hatlar karıştı galiba - Manifolda su bunarı niye?? bahsedilen manifold emme manifoldumu?? eğer öyle ise enjeksiyonlu araçta ne işi var?? bizim bahsettiğimiz h2+o2 karışımının yanması.. ürün su buharı.. - H2 eldesi sadece elektrolizle sınırlı değildir.. bir çok kaynaktan, birçok yöntemle eldesi mümkündür.. (örneğin katalizör ile) - Benzindeki hidrojenle, h2 gazının bağlantısını kuramadım.. - konu h2 ile çalışan motordan manifolda püskürtülen buhara kaymış.. yanlış olmasın.. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 2 Kasım 2008 Paylaş 2 Kasım 2008 hatların karışması ya da konu kayması sözkonusu değil, 100 dolarlık kit ilk konuda bahsedilen su püskürtme kiti. Manifold ise emme tabi egzos değil haliyle. h2 yi nerden elde ederseniz edin o enerjiyi önceden vermeniz lazım. Ya da başka bir egzotermik tepkime lazım, ki zaten o da daha fazla enerji oluşturan bir tepkime olacaktır. Yine verimsiz. İlk mesajı atan arkadaşın bahsettiği su püskürtmeli sistem. Bununla ilgili gerekli yazılara internetten ulaşabilirsiniz. bir ara ben bu foruma da göndermiştim. Paten konusunda ise şuradan arayabilirsin isimle: (mesela benim patenti linke koydum) http://www.google.com/patents?id=BdwGAAAAE...=gokturk+sibert enjeksiyonlu araçta emme manifoldu olur. karbüratör olmaz. bahsedilen elektroliz yaptığı iddia edilen kit çakmağa takarız dediğiniz olayı yapıyor zaten. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 2 Kasım 2008 Paylaş 2 Kasım 2008 bu da su enjeksiyon sisteminin patenti http://www.google.com/patents?id=QUw3AAAAEBAJ&dq=4336772 bu biraz daha açıklayıcı şekil içeriyor. manifold da var: http://www.google.com/patents?id=4qg-AAAAE...&dq=4336772 Yorum bağlantısı
Nuri Başer 2 Kasım 2008 Paylaş 2 Kasım 2008 Güneş enerjisi ile elde edilen edilebilecek gerilim, h2 için gerekli ayrışma gerilimini yeterince karşılar.. böyle "enerji için enerji" sorunumuzu çözebilecek birçok yöntem geliştirilebilir.. bence bu iş verimsiz deyip sıyrılmamak lazım.. benim bu konuda ilk aklıma gelen h2 üretimi için ev terminalleri kurmak olmuştu.. evin çatısına kurulan güneş panelleri elektroliz için gerekli gerilimi sağlayacak ve sistem döngüsü bu şekilde gerçekleşicekti.. sonradan neden bunu aracın içine yerleştiremeyelim diye düşündüm.. dediğim gibi umarım ucuz maliyetli, yüksek verimli ve çevreci motorların üretildiği zamanları görür hatta onları kullanabiliriz.. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 2 Kasım 2008 Paylaş 2 Kasım 2008 şurda da detaylı olarak daha bizim anlayabileceğimiz şekilde (ingilizce bilenler) anlatılmış: http://www.motherearthnews.com/Green-Trans...ion-System.aspx Nuri "gerilim" nedir? Yorum bağlantısı
Nuri Başer 2 Kasım 2008 Paylaş 2 Kasım 2008 bu da su enjeksiyon sisteminin patenti http://www.google.com/patents?id=QUw3AAAAEBAJ&dq=4336772bu biraz daha açıklayıcı şekil içeriyor. manifold da var: http://www.google.com/patents?id=4qg-AAAAE...&dq=4336772 bunlar karbüratörlü motorlar için geliştirilmiş atomizer ler zaten patentler de oldukça eski.. talip beyin anlatmaya çalıştığı sistem bu değil.. bahsi geçen sistem ile ilgili birkaç uygulamaya şahit olmuştum (yanmalı sistem).. motor kısmına küçük bir elektrolizer yerleştirip benzin ile birlikte h2+o2 karışımı püskürtüyorlar silindire.. bunun çok işlevsel olduğunu ben de düşünmüyorum.. Nuri "gerilim" nedir? http://tr.wikipedia.org/wiki/Gerilim_(elektrik) Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 2 Kasım 2008 Paylaş 2 Kasım 2008 nuri olmaz öyle şey. motora o kadarcık hidrojen senin kurufasulyeden çıkardığın metan gazından daha az gelir. elektrolizi unut. no elektroliz. su jeti yapacaksan yap enjeksiyonlulara da olur. aynen bogaz kelebeği civarına bir delik bir meme. olay bitmiştir. Biraz karizmatik olsun diye memeye elektrik de verir elektroliz oluyo patendi bende saklı dersin. (patent halbuki açıklama anlamına gelir). link istemedim nuri. gerilim nedir buraya yaz. Yorum bağlantısı
Nuri Başer 2 Kasım 2008 Paylaş 2 Kasım 2008 nuri olmaz öyle şey. motora o kadarcık hidrojen senin kurufasulyeden çıkardığın metan gazından daha az gelir.elektrolizi unut. no elektroliz. su jeti yapacaksan yap enjeksiyonlulara da olur. aynen bogaz kelebeği civarına bir delik bir meme. olay bitmiştir. Biraz karizmatik olsun diye memeye elektrik de verir elektroliz oluyo patendi bende saklı dersin. (patent halbuki açıklama anlamına gelir). link istemedim nuri. gerilim nedir buraya yaz. abi çok acımasızsın sen yaa bi dinle önce.. hemen vurma.. ""ben zaten olur demedim.. talip beyin anlatığı water4gas dediği ve merak ettiği sistem aynen o senin olmaz dediğin.. zaten ben de buna olmaz diyorum :nazar: sitesine bi bak www.water4gas.com istersen.. süper muhalefet seziyorum sende ama aynı şeyleri söylüyoruz yanlış olmasın.. benim çabam daha bilimsel daha sistematik daha işşevsel ve tabiiki daha ucuz.. 10 senemi laboratuvarlara verdim ve hala veriyorum e bişeler çıksın ortaya bırak da.. bu arada o su buharı püskürtme olayı anca bizim şahinlere doğanlara olur Gerilim olayını yazmak zor geldi link attım.. hemen sinirlenme.. kötü niyet yok .. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 2 Kasım 2008 Paylaş 2 Kasım 2008 tamam kabul. Gerilim değil "enerji" demen gerekiyordu. yüksek gerilim elektrikli coblarda bile var ama enerji pil kadar. Yorum bağlantısı
Nuri Başer 2 Kasım 2008 Paylaş 2 Kasım 2008 valla rahmetli faraday öyle demiş.. ben onun yalancısıyım bu arada şu "direct pointing apparatus" güzel olay.. tebrik ederim.. benim "momentum wheel system for wheeled vehicles" projeme de bi patent alalım.. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 2 Kasım 2008 Paylaş 2 Kasım 2008 valla rahmetli faraday öyle demiş.. ben onun yalancısıyım Faraday öyle felan dememiş. Cümleni yeniden oku. Gerilim, Akım, Güç, Enerji kavramlarını kullanırken birini diğerinin yerine kullanmamaya çalış, madem mühendissin. benim "momentum wheel system for wheeled vehicles" projeme de bi patent alalım.. erke dönergeci olmasın sakın ? ne yapıyor bu? Yorum bağlantısı
Nuri Başer 2 Kasım 2008 Paylaş 2 Kasım 2008 (düzenlendi) Faraday öyle felan dememiş. Cümleni yeniden oku.Gerilim, Akım, Güç, Enerji kavramlarını kullanırken birini diğerinin yerine kullanmamaya çalış, madem mühendissin. erke dönergeci olmasın sakın ? ne yapıyor bu? bak bu hayli sert oldu.. ben "AYRIŞMA GERİLİMİNDEN" bahsettim ve burdaki gerilim = gerilim.. yani enerjiyi kastetmedim.. enerjiyi kastetseydim enerji derdim.. sende bizi tam cahil yaptın valla.. erke zımbırtısıyla yakından uzaktan alakası yok.. çok daha gerçekçi bir proje.. ayrıntıları yazmayayım şimdi yine yargısız infaza kurban gitmesin sayın hocam 2 Kasım 2008 tarihinde Nuri Ba?er tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 2 Kasım 2008 Paylaş 2 Kasım 2008 (düzenlendi) 11 numaralı iletinizde şöyle: "Güneş enerjisi ile elde edilen edilebilecek gerilim, h2 için gerekli ayrışma gerilimini yeterince karşılar.. böyle "enerji için enerji" sorunumuzu çözebilecek birçok yöntem geliştirilebilir.. bence bu iş verimsiz deyip sıyrılmamak lazım.. benim bu konuda ilk aklıma gelen h2 üretimi için ev terminalleri kurmak olmuştu.. evin çatısına kurulan güneş panelleri elektroliz için gerekli gerilimi sağlayacak ve sistem döngüsü bu şekilde gerçekleşicekti.. sonradan neden bunu aracın içine yerleştiremeyelim diye düşündüm.. dediğim gibi umarım ucuz maliyetli, yüksek verimli ve çevreci motorların üretildiği zamanları görür hatta onları kullanabiliriz.. " Vurada ilk geçen gerilim ve ikinci geçen gerilim yerine enerji kullanmanız lazım. Ayrışma gerilimi zaten çok düşük. 1.5 voltta bile ayrışıyor. ev çatısına güneş panelleri derken yine gerilim yerine enerji demeniz lazım. panellerden zaten istediğiniz gerilime (amacınız gerilimse) çıkmanız mümkün. Sizi burada sınırlayan enerjidir. erke olayı şakadır, terslik felan yapmak istemem yanlış anlamayın. ne ile ilgili olduğunu merak ettim. Genelde "sırdır söylemem" deniyorsa zaten o tip buluşlara da pek inanmayız. Bunlar yargısız infaz değil "aşikar" olaylardır. Kesinlikle kötü bir niyetim yok. Sen-ben diye konuşmamın nedeni ise muhtemelen yaş faktörü ve biraz samimiyet. gecenin bu saatinde. Enerjiyi yoktan varediyorum, arabayı önce hidrojen elde edip sonra onunla götürüyorum diyenlere inanmamızı bekleyemezsin. Hemen inanmamak yargısız infaz değil aşikar olan şeyi görmektir. Neyse moral bozukluğu olmasın. patent konusunda soru sorabilirsin, bir patent tecrübemiz oldu malum. bu gerilim enerji meselesine takmamın sebebi sizin güneş panelinden arabanın içine geçişte referansı gerilim olarak almanızın sonucunda başarısız olacak bir projeye yönelmeniz. enerji olarak düşünürseniz bu projeye kaymazsınız. 2 Kasım 2008 tarihinde Mehmet G tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Nuri Başer 2 Kasım 2008 Paylaş 2 Kasım 2008 sürç-i lisan ettiysek affola hocam.. güzel sohbet için teşekkürler.. patent olayını biara konuşalım.. iyi geceler.. malum yarın iş var.. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 2 Kasım 2008 Paylaş 2 Kasım 2008 Manifolda su püskürtme sistemi eski döküm V8 Amerikanlarda kullanılacak kadar eski bir yöntemdir. Teknik datasını hiç okumadım ama, karbüratörlü ve verimi düşük olan bu motorlarda, emme ye su püskürtme yolu ile, ortam sıcaklığını düşürerek, nispi olarak oksijen yüzdesini artırmayı hedefleyerek verimi, motor gücünü artırmayı hedefleyen bir sistem di. Yeni yetme düzenekler 100$ a ne sağlar bilemem. Yorum bağlantısı
Talip Eren 3 Kasım 2008 Paylaş 3 Kasım 2008 (düzenlendi) Abi tamam no elektroliz diyorsan yapmayız elektroliz melektroliz kızma yahu...benim anlatmaya çalıştığım hidrojenin ana yakıt olarak kullanılması değil,az miktarda hidrojen gazı silindire verilip hidrojenin daha erken yanma ve daha fazla olan alev hızından faydalanarak aynı miktardaki benzinin tam yanmasını sağlamak yani ateşleme verimini arttırmak.veya daha fakir karışımla, yakıt bu yolla tam yanacağından motorun güç kaybı yaşamaması dolayısıyle aynı iş için daha az yakıt kullanımı.elektrikli ısıtıcılarda suyun içindeki rezistansdan akım geçer ve suyu ısıtır ama elektrolizde akım suyun içinden geçer,ilkinde fiziksel değişim olur,su buharı.ikincisinde kimyasal değişim olur H H O gazı.suyun ısıl olarak elementlerine ayrılması için bildiğim kadarıyla(yanlış bişeyde yazmamaya çalışıyorum laf yemeyelim akşam akşam )2500 C gibi sıcaklık gerekiyor...bu arada motora su enjekte edilen sistemi epey araştırdım,bu tamamen farklı bir olay... 3 Kasım 2008 tarihinde Talip Eren tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Recommended Posts