Emrah Çatal 11 Haziran 2009 Paylaş 11 Haziran 2009 Selam Arkadaşlar; LPG ile çalışırken zengin karışım olmasının ne gibi zararı olabilir?(fazla yakması dışında) Katalitik konvertöre zarar verir mi? Veya başka bir yerlere? Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 11 Haziran 2009 Paylaş 11 Haziran 2009 kat a zarara vereceğini sanmam ama motorun ömrünü azaltabilir ideal değerlerde kullanmak bile ömürden çalıyorken zengin olunca bu durum daha çabuklaştırır Yorum bağlantısı
Mazhar Uzun 11 Haziran 2009 Paylaş 11 Haziran 2009 zengin karışımı nasıl ayarlıyorsun arabanın ecusu ile lpğ ya ait kart ecusu aynı çalışıyor. Yorum bağlantısı
Galip Özel 11 Haziran 2009 Paylaş 11 Haziran 2009 zengin karışımı nasıl ayarlıyorsun arabanın ecusu ile lpğ ya ait kart ecusu aynı çalışıyor. Nasıl aynı? Yorum bağlantısı
Mazhar Uzun 11 Haziran 2009 Paylaş 11 Haziran 2009 aracın bir beyin kartı var aynı bilgiler lpğ kitindeki karta aktarılıyor arcın beyin kartındaki bilgiler dogrultusunda lpg ye kart da çalışıyor yanlış bilmiyorsan bu şekilde Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 11 Haziran 2009 Paylaş 11 Haziran 2009 evet benzindeki veriler referans oluyor ama aracın gaz ayarını bir çarpanla değiştiriyorlar yani 1 birim benzin gereken araca normalde 1.17 lpg gerekir aynı gücü verebilmesi için ama istenilirse bu değer 1 birim benzine 1 birim lpg de olabiliyor 1 birim benzine 1.30 lpg de Yorum bağlantısı
Mazhar Uzun 11 Haziran 2009 Paylaş 11 Haziran 2009 egr istenmezse yani yazılıma müdahele edilmezse motorun ecu bilgilerinde çalışır..zengin gazda herhangi bir sensör arızası vermezmi.. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 11 Haziran 2009 Paylaş 11 Haziran 2009 arıza lambası yanması ihtimali var zengin karışımdan eğer benzin değerleriyle çalışırsa araç cansız olabiliyor çekiş düşüklüğü olabiliyor sanırım Yorum bağlantısı
Mazhar Uzun 11 Haziran 2009 Paylaş 11 Haziran 2009 acaba zengin gazda rolanti yüksek olurmu Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 11 Haziran 2009 Paylaş 11 Haziran 2009 sanmam rolantiyi focuslar otomatik ayarlıyor bizim aracın ayarı bozulmuştı ama rolanti değeri sabitti hep ama gaza ilk basışta saçmalama olabiliyor hepsini yakamıyor bir çırpıda Yorum bağlantısı
Mazhar Uzun 11 Haziran 2009 Paylaş 11 Haziran 2009 zengiz gazda çalışırken subablarada gereginden fazla yakıt gelmesinden dolayı yakamaması ve subabların zorlanması gibi durumlar ve eksozdan çig gazın çıkması olurmu Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 11 Haziran 2009 Paylaş 11 Haziran 2009 Zengin karışım en iyi aracın siyah duman atmasıyla anlaşılır.Gaza bastıkca üst devirlerde siyah duman atar.Bu dediğim benzinli ve lpg li araçlarda geçerli. Yorum bağlantısı
Mazhar Uzun 11 Haziran 2009 Paylaş 11 Haziran 2009 ayhan bey siyah duman iyi birşeymidir Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 11 Haziran 2009 Paylaş 11 Haziran 2009 ateşleme durumuna göre dediğim gibi gaz tepkisi biraz değişebiliyor bizimkinin ayarı bozulmuş araç fazla yakıyor ve gaza tepkisi saçma oluyordu gazın hepsini yakamadığını söylemişti usta şimdi ayarı düzeltildi dah düzgün çalışıyor Yorum bağlantısı
Mazhar Uzun 11 Haziran 2009 Paylaş 11 Haziran 2009 yani arkadaşlar zengin gaz motorun ömründen çalıyor galiba Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 11 Haziran 2009 Paylaş 11 Haziran 2009 Siyah dumam iyi bişey değildir.En güzeli renksiz dumandır. Beyaz veya maviye kaçan bir renkte yağ yaktığını gösterir.(Bazı dönemlerde araç ilk çalıştırıldığında çıkan beyaz dumanla karıştırılmamalıdır) Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 11 Haziran 2009 Paylaş 11 Haziran 2009 o kesin lpg zaten çalıyorda zengin olunca daha çok çalar gibi Siyah dumam iyi bişey değildir.En güzeli renksiz dumandır. Beyaz veya maviye kaçan bir renkte yağ yaktığını gösterir.(Bazı dönemlerde araç ilk çalıştırıldığında çıkan beyaz dumanla karıştırılmamalıdır) sanırım o buhar değil mi Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 11 Haziran 2009 Paylaş 11 Haziran 2009 Evet su buharıyla karıştırılıyor çoğu zaman.. Yorum bağlantısı
Erkan Kıyak 20 Haziran 2009 Paylaş 20 Haziran 2009 Aracım 2 depodur fazla yakmaya başladı, şöyleki 100 kmde 12,5 litre lpg diye ölçüm yaptım, iki depo önceki gazı tanımadığım bir istasyondan almıştım ve bu fazla yakmayı istasyona bağlamıştım fakat bugün gaz almaya gittim ve gördüm ki aracım yine fazla yakıyor ayrıca zengin karışımdan motor ışını yaktı (6 ay öncede zengin karışımdan lamba yakmıştı fakat aracım fazla yakmıyordu), gittim lpgciye abi dedim durum bundan ibaret, motor arıza koduna baktı ki zengin karışımmış, şöyle bi dinledi baktı motora benzindeyken, bu motorda bi hal var dedi, sente ayarı bozuk gibi çalışıyo dedi (araç rölantide hava filtresinin oraya pat pat sesi şeklinde geri hava gönderiyomuş gibi ses çıkarıyordu ve titrer gibi çalışıyordu, geçen yıl da buna benzer bişey olmuştu boğaz kelebeğini temizledikten sonra düzelmişti fakat boğaz kelebeği şimdi temiz görünüyor gibiydi) , trigerini 5000 km önce serviste değiştirdim dedim, öyle deyince gaza bastı biraz ve motorun çalışması düzeldi, bunu daha önceden de bazen yapıyordu her zaman yapmıyor ama çok yakmıyordu dedim, bunun üzerine sübaplarında bişey var sanırım dedi, ayar mı gerekli diye sordum, olabilir veya sübapların değişmesi gerekebilir, şehir içinde çok yakar ama şehirler arası yolda normal yakar dedi, servise bi baktır istersen dedi, servise gittim hikayeyi yukarıdaki gibi anlattım, usta motor kompresyon tesi yaptı; 1. silindir 11.5 , 2. ve 3. silindir 12.5 ve 4. silindir 13 bar gibi bi sonuç çıktı, subapların komple değişmesi lazım dediler ( zaten servise ne için gitsem aracın biyerlerinin komple değişmesi gerektiğini söylüyorlar). Ben de "he he değiştiririz bi ara" dedim çıktım servisten. Şimdi ustalar şu değerleri ve servisin söylediklerini bi yorumlar ve tavsiyede bulunurlarsa sevinirim. Araç 92000 kmde, 89500 de yağ ve filtreler değişti, 87000de triger ve bujiler değişti, aracın çekişi falan yerinde. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 20 Haziran 2009 Paylaş 20 Haziran 2009 Önce carbon Clear yaptırın... Ayrıca benzin tüketimini test edin.. Aniden fazla yakmaya başladıysa, lpg kaçağı olabilir.. Sızdırmazlık kontrolü yaptırın.. Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 21 Haziran 2009 Paylaş 21 Haziran 2009 Evet iyi bir carbon clean.Öncesinde ve sonrasında da kompresyon ölçümü yapılmalı.Çıkan değerlerde komple subapların değişmesi gerek demeleri bana biraz saçma geldi. Yorum bağlantısı
Erkan Kıyak 21 Haziran 2009 Paylaş 21 Haziran 2009 (düzenlendi) Bu focusların fabrika çıkış kompresyon değerleri ne acaba? Fabrika çıkış değerlerini bilsek daha iyi yorum yapılabilir sanırım... 21 Haziran 2009 tarihinde Erkan K?yak tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Sezgin Geridönmez 21 Haziran 2009 Paylaş 21 Haziran 2009 evet benzindeki veriler referans oluyor ama aracın gaz ayarını bir çarpanla değiştiriyorlar yani 1 birim benzin gereken araca normalde 1.17 lpg gerekir aynı gücü verebilmesi için ama istenilirse bu değer 1 birim benzine 1 birim lpg de olabiliyor 1 birim benzine 1.30 lpg de Benim gaz ayarım benzin x 1,30 civarı, 15 dk. kapalı garajda çalıştıktan sonra kimse bırakın Lpg'li demeyi burada araba çalışmış diyemiyor. Egzos kokusu neredeyse sıfır.Ayarı bilinçli yükselttirmiştim, akabinde tüketimim düşmüştü. Halen aynı ayarla bir seneyi aşkın süredir kullanıyorum.Tüketim değerlerimde hiçbir sorun yok, sadece rolantim benzinden 100 devir kadar yüksek. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 21 Haziran 2009 Paylaş 21 Haziran 2009 Öncelikle kompresyon değerlerini yükseltmek gerekir, kolları sıvayıp motoru dağıtmadan önce carbon clean yaptırın. kompresyon yükselmişse sorun kalmamış demektir, sonra tüketim değerlerinizi tekrar ölçün, en az 2-3 depo bitirip ortalamasını alın derim. Tüm bu işlemlerden sonra elinizde kesin teknik bilgi olacaktır. Yorum bağlantısı
Erkan Kıyak 21 Haziran 2009 Paylaş 21 Haziran 2009 Öncelikle kompresyon değerlerini yükseltmek gerekir Olması gereken kompresyon değerleri nedir? Yorum bağlantısı
Recommended Posts