İçeriğe Yönlendir

Hararet g&#246stergesi


Ercüment Gülmen

Recommended Posts

Ercüment Gülmen

Arkadaşlar benim sorunum göstergede hararet ibresi çalışmıyor.Göğüsü söktüler ama bulamadı usta.Nerden olabilecegini bilen varmı.Tüm hepsi çalışıyor bir hararet ibresi çalışmıyor. :D

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Hararet müşürünün kablosunu motor gövdesine temas ettirerek yapılan bir test vardı...Ustalar daha iyi bilirler.Eğer kabloyu temas ettirinde gösterge yükseliyorsa ibre çalışyor müşür arızalıdır..Müşür arızalı ise fomoco marka olarak talep edin parçacıdan...

Yorum bağlantısı
Mehmet Akmermer

Merhaba arkadaşlar,

aracımın radyatör fanı a harfinde açıyor ve durduğum zaman kontağı kapatınca fan duruyor bu normalmidir yoksa kontağı kapatınca fanın bir süre çalışması gerekirmi?

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Hakan Karataş
Merhaba arkadaşlar,

aracımın radyatör fanı a harfinde açıyor ve durduğum zaman kontağı kapatınca fan duruyor bu normalmidir yoksa kontağı kapatınca fanın bir süre çalışması gerekirmi?

normal bir sorun yok..

Arkadaşlar benim sorunum göstergede hararet ibresi çalışmıyor.Göğüsü söktüler ama bulamadı usta.Nerden olabilecegini bilen varmı.Tüm hepsi çalışıyor bir hararet ibresi çalışmıyor. :D

aynı sorunu bende yaşadım ya müşürlerden biri arızalıdır ya da müşürden konsola gelen bir kablo var onda kopukluk oluyor oda sebep olur..

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Yücel Aydoğan

abilerim ve ustalarım ben bu soruna anlam veremiyorum .geçenler başka bir başlıkta radyötörü yıkadıgımı felan anlatmıştım o işlemden sonra 3 litre antifiriz ve su karışı yaptırıp motora koydurdum .o işlemden 2 hafta sonra sabah işe giderken aracı hararetinin sürekli düştügünü gördüm allah allah dedim heralde havalar sogudu dedim ama bir gariplik vardı iş yerinin önüne geldigimde park esnasında hararet Rye felan gelmişti.araç fan açtı hararet n ye kadar düştü anlam veremedim neyse arabayı stop ettim 2 dakika sonra tekrar çalıştırdım bu seferde hararet ibresi tam m harfinin üzerine kadar yükseldi neyse akşam ve egiderken hararet gene eskisi gibi çalıştı .bu bir haftadır bu şekilde devam ediyor düzensiz çalışmaya dün uzun yolda hararet n harfinde çakıldı kaldı ama bir gariplik var olayda çünki kalorifer içeriyi bunaltacak derecede sıcak ve bu şekilde 25 km gittim üflüyor allah allah dedim neyse gaz almak için benzinlige durdum gaz aldım arabayı tekrar çalıştırdım bi baktım hararet ibresi gene ortada .

şimdi benim anlam veremedigim eger termostat arızalı olsa kalorifer sıcak hava üflemez .fan müşürüde yeni araç fan açıyor .ama ibre bazen eskisi gibi normal çalışıyor bazen de yukarıda anlattıgımı yapıyor .

SORUN NE DE OLABİLİR.benim korktugum bir gün fan açmaz hararet göstermez araç aracın motorunu yeriz birşeye benzemez .

Yorum bağlantısı
Yücel Aydoğan

çaglar bey bu sorun sürekli nüks etmediginden dolayı servise arızayı gösteremiyorum .yanlız farklı 3 - 4 usta ile görüştüm hepside termostat arızası oldugunu söylediler.antifiriz degişimlerinden sonra termostat arızası olabilir diyorlar . termostat olması gereken degerden önce açtıgından dolayı oluyor diyorlar .dogruluk payı var sanırım çünki aracın harareti çok yavaş yükseliyor uzun yolda gidersem fazla yükselmiyor bile .en güzeli saglamda olsa termostatı degiştirmek ve gözlemlemek sanırım .eger saglamsa sırasıyla takip eden fan müşürü , hararet gösterge müşürü , hararet göstergesi ile ilgili arızaları incelemek

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Termostat olması mümkündür, 88 lik Ford termostatı takın. DİKKAT: Tofaş termostatı taktırmayın!

Yorum bağlantısı
Yücel Aydoğan

Çaglar bey zaten escortların tek tip termostatı varmış kışlık yazlık olarak yokmuş orjinali motocraft olanıymış.aslında mümkün olsa en düşük dereceli taktıracam ama yok.

Yorum bağlantısı
Yücel Aydoğan

sanırım sorunumun kesin kaynagı termostat çünki aracın harareti çok az yükseliyor hatta süratli giderseniz önden hava aldıgından dolayı sanırım sürekli devirdaim oluyor hararet alt seviyelerde duruyor .ancak şehir içinde ortalara yanaşıyor dün 60 km yaptım bir kere fan açtı araç oda şehir içinde uzun bir yokuş çıktıktan sonra

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Yücel Aydoğan

arkadaşlar sorunum çözüldü hararet müşürüm arızalıymış 20 tl lik bir parça taktırmaya 10 tl verdim .şimdi eskisi gibi normal çalışmaya başladı .herkese ilgisinden dolayı teşekkür ederim

Yorum bağlantısı
Mehmet Akın
arkadaşlar sorunum çözüldü hararet müşürüm arızalıymış 20 tl lik bir parça taktırmaya 10 tl verdim .şimdi eskisi gibi normal çalışmaya başladı .herkese ilgisinden dolayı teşekkür ederim

seninkinin tam tersi bi problemde bende var.senin ki şu an ortada sabit duruyormu.Benimki çok ilerdeyken yani NORMAL yazısının L kısmında falan açıyor fanı.Acaba benimkidemi fan müşüründen

seninkinin tam tersi bi problemde bende var.senin ki şu an ortada sabit duruyormu.Benimki çok ilerdeyken yani NORMAL yazısının L kısmında falan açıyor fanı.Acaba benimkidemi fan müşüründen. Hem bende Ankaradayım nereden aldığını da söylersen sevinirim
Yorum bağlantısı
Yücel Aydoğan

mehmet abi o dedigin sorunuda geçen sene yaşamıştım .fan l harfine kadar gelip orada açıyordu.onun hararet müşürüyle alakası yok o fan müşüründen fan müşürünün birinci kademesi çalışmıyor dolayısı ile ikinci kademede fan devreye giriyor .sarı renkli müşür alacaksın o zaman a harfinin başında fan açar r harfine kadar düşürür.ayrıca çok basit ben kendim yeniledim motor sogukken hava filitresinin arkasındaki su hortumuna monteli bakınca görürsün fişli bir parça fişini çıkar pense veya su anahtarı gibi bir bir takım ile sökebilirsin.söker sökmez parmagını delige bastır su boşa akmasın eskisinin üzerinde bir conta var yeni aldıgına onu tak veya yeni alırken contasınıda iste yeni aldıgını tak güzelce fazla zorlamamak kaydı ile sık fişini yerine tak işlem tamam yanlız bu işlemi yaprken motor mutlaka soguk olsun kolay sökmek için hava flitresisnin ek hortumunu çıkar işlem bittikten sonra geri takarsın .

şunu net söyleyim escortun harareti hiçbir zaman tam ortada durmaz veya çok kısa süreli durur .özellikle yaz aylarında gözün hep hararet ibresinde olması lazım sıcagı sevmeyen bir motora sahip eger Lharfini geçerse hemen stop et motorun sogumasını bekle kesinlikle bir problem vardır .normal çalışma aralıgı A harfinde fan açar R harfine düşürür R harfi termostatın açıldıgı sıcaklıktır yani 88 derecedir A harfi ise fanın açıldıgı sıcaklıktır 92 derecedir sizinaracınız şu ana 98 - 102 derece aralıgında fan açıyor .buda motor vuruntuya çekişin düşmesine neden olur .inşallah yardımcı olabilmişimdir

Yorum bağlantısı
Mehmet Akın
mehmet abi o dedigin sorunuda geçen sene yaşamıştım .fan l harfine kadar gelip orada açıyordu.onun hararet müşürüyle alakası yok o fan müşüründen fan müşürünün birinci kademesi çalışmıyor dolayısı ile ikinci kademede fan devreye giriyor .sarı renkli müşür alacaksın o zaman a harfinin başında fan açar r harfine kadar düşürür.ayrıca çok basit ben kendim yeniledim motor sogukken hava filitresinin arkasındaki su hortumuna monteli bakınca görürsün fişli bir parça fişini çıkar pense veya su anahtarı gibi bir bir takım ile sökebilirsin.söker sökmez parmagını delige bastır su boşa akmasın eskisinin üzerinde bir conta var yeni aldıgına onu tak veya yeni alırken contasınıda iste yeni aldıgını tak güzelce fazla zorlamamak kaydı ile sık fişini yerine tak işlem tamam yanlız bu işlemi yaprken motor mutlaka soguk olsun kolay sökmek için hava flitresisnin ek hortumunu çıkar işlem bittikten sonra geri takarsın .

şunu net söyleyim escortun harareti hiçbir zaman tam ortada durmaz veya çok kısa süreli durur .özellikle yaz aylarında gözün hep hararet ibresinde olması lazım sıcagı sevmeyen bir motora sahip eger Lharfini geçerse hemen stop et motorun sogumasını bekle kesinlikle bir problem vardır .normal çalışma aralıgı A harfinde fan açar R harfine düşürür R harfi termostatın açıldıgı sıcaklıktır yani 88 derecedir A harfi ise fanın açıldıgı sıcaklıktır 92 derecedir sizinaracınız şu ana 98 - 102 derece aralıgında fan açıyor .buda motor vuruntuya çekişin düşmesine neden olur .inşallah yardımcı olabilmişimdir

sağolasın ya valla çok güzel bi açıklama olmuş. Öncelikle şunu söyleyim benim arabanın tam olarak L de mi yoksa A da mı fan açtığımı tam bilmiyorum yani ortadan daha sağda biyerde açtığı kesin o yüzden evhamlandım ve bu konuyu açtım.Bugün tam olarak dikkat edeceğim bakalım nerde açıyor fanı. Birde aradaki fark nerden kaynaklanıyor yani diğer arabalar hep ortada duruyor yani 88 derecede sanırım bu escortlar neden böyle daha çok ısınıyor ibre sağa kayıyor bunun bi çözümü yokmu yani escort diğer arabalara göre daha sıcakmı çalışıyor

Yorum bağlantısı
Mehmet Akın

bugün ali ustaya gittim yani çağlar otoya başı çok kalabalıktı ama bu hararet sorununun net cevabını verdi,escortlar böyleymiş yani bende de bi problem yok, iyice dikkat ettim NORMAL'in A'sına gelince açıyo fanı,Yücel kardeşiminde anlattığı gibi yani.Ayrıca orada bi escortçu daha vardı o da aynı şeyi söyledi. Bu arada bi de taksici bi abi vardı,Ali ustadan konu açılınca "bu ustayı bulana kadar neler çektim focustan,gerçekten çok iyi bi usta" dedi. Bi de benim el freni tutmuyodu onu gösterecektim Ali ustaya ama başı çok kalabalık olduğu için senin arabayı saat 4 de alabilirim dedi.Ben oradaykende saat 2 falandı. Bende beklememek için bi tane bosch car service var ivedik organizede oraya gittim.usta arka balata bitmiş dedi neyse değiştirdik fakat yine el freni tutmuyo bu seferde abi bi hafta gez balatalar alışsın haftaya ayar yaparız dedi.Yalnız eve dönerken baktımki arada bi arka balatadan hıyk hıyk diye sürtme sesi geliyo,balatayımı yerine oturtamadı ne yaptı anlamadım ama sanırım ters giden bişeyler var, haftaya kadar idare edermiyim bilmiyorum ama bu hiç hoşuma gitmedi.Ali ustayı beklemeyelim derken adam gibi işimizide yaptıramadık,bakalım ne çıkacak bu balata işinden

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...