Bora Akbaş 25 Ağustos 2009 Paylaş 25 Ağustos 2009 Ali Bey,ben dizel hakkındaki genel konuşulanları toparladım sadece.Bende dizel Focus almak istedim ama bir hata ve şu büyük balık kampanyasna kanıp gittim Tİ-VCT 115 PS Titanum X Focus aldım.Arabamın konforuna ve görünüşüne diyecek yok,tartışmam bile.Ama forumun diğer sayfalarında açtığım konulara ve yazdıklarıma bakarsanız aracın çekişi ve fazla yakması konusunda çok şikayetlerim var.Benzinli Focusun bu kadar yakabileceğini hiç tahmin etmiyordum.Çok ama çok benzin yakıyor.Çekişi de çok zayıf,ancak devrini alınca iyi kaçıyor ama şehir içinde çok ama çok zayıf çekişi var.TDCI Focus la arasında dağları bırak gezegenler kadar fark var çekişte. Sizin yazdıklarınızdan sonra kesin karar verdim,bu arabayı 3 yıl sonra kredi borcum biter bitmez hemen satıp direkt gidip TDCİ Focus alacağım.Focusu çok seviyorum çünkü.Ne Audi ne VW ne de BMW.Varsa yoksa Focus benim için.Tercih meselesi işte. Hem 3 yıl sonra yeni Focus'ta çıkmış olur.3 yıl boyuncada dişimi sıkıp çok zorunlu olmadıkça arabyı kullanmayacağım.Böylece hem tasarruf etmiş olurum emde arabam yeni kalır satarken gıcır gıcır satarım diye düşünüyorum.4 yıl garantili olarak aldığım içinde satarken 1 yıl daha garantisi sürüyor olduğundan çok fazla zarara satmayacağımı düşünüyorum. Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 25 Ağustos 2009 Paylaş 25 Ağustos 2009 Peki arkadaşlar,şansınız yaver gitmedi ve Turbonuz arızalandı,yada enjektörleriniz bozuldu,ya da silindirler ve bujilerde sorun çıktı,kurumlaşma sık sık oluşmaya başladı...O zaman ne kadar masraf yapacaksınız? Bildiğim kadarıyla TDCI Motorların Turbosu 2-3 Bin TL civarında. Arızaya şans diyemessiniz. %99 yanlış kullanımdan kaynaklanır. Bu devide Ford gibi bir marka işi şansa bırakarak araba satmaz. Turboda okadar pahalı değil. Aracı dığru kullananlar şanslı, kullanmasını bilmeyenler şanssız mı diyelim? Peki arkadaşlar,şansınız yaver gitmedi ve Turbonuz arızalandı,yada enjektörleriniz bozuldu,ya da silindirler ve bujilerde sorun çıktı,kurumlaşma sık sık oluşmaya başladı...O zaman ne kadar masraf yapacaksınız? Bildiğim kadarıyla TDCI Motorların Turbosu 2-3 Bin TL civarında. Benzinli bir motorda hangi arıza olursa olsun tek başına 2-3 BİN TL. masraf çıkartmaz.En kallavi masraflı olan Triger kayışı değişimi bile 600-700 TL.ye mal olur. Eğri oturup doğru konuşmak lazım.Bence Dizel motorlardaki arıza riski daha fazladır ve dizel motorda oluşan arıza daha fazla masrafa neden olur. Haa risk büyük olmasına rağmen şansınız yüksektir,çok şanslısınızdır dizel motorunuz 50 bin Km den önce sıkıntı yaratmaz,keyifle gezersiniz.Ama 50 bin bilemediniz 60 binden sonra dizel motor yüzde 99 size yüksek maliyetli bir arıza çıkartır ve o zaman dizel daha tasarruflu mu değil mi anlarsınız. Bildiğim kadarıyla Dizel motorlar çok nazik kullanım gerektirir. Uzun yol motorlarıdır. Günük kısa kullanımlar için ideal değildir. Tüm dizel motor ustalarına göre dizel motorun gerçek performans verebilmesi için ısınması lazım ve ısınması içinde en az 10 dakika çalışması lazım. 10 dakika çalşıp ısınan motorunda tam performansını almaya başladığınız sırada stop ettiğiniz ve bunu sürekli yaptığınız taktirde az yakıyor dediğiniz dizel motor neredeyse benzinli motorun yaktığına yakın mazot yakar ve çok çabuk kurumlaşmaya neden olduğu, Kurumlaşan dizel motorun turbosunun ömrü çok düştüğü tüm dizel motor ustaarı tarafından söylenen şeyler.. Bütün bunlara ek olarak her nekadar süper,ultra,performance gibi ön adlarla satılıyor olsada Avrupada hatta gelişmiş ülkeler arasında en düşük kaliteli dizel yakıtın Türkiye'de olduğunu da düşünürsek Turbo Dizel Motorlu bir otomobiinbakım masrafının neredeyse benzinli motorla aynı olduğunu iddia eden arkadaşların yanıldığı düşüncesindeyim. Bu yazılanlar gerçekten uzak. Baştan ilk iki cümleyi okumuştum ama hepsini okudum, yok böyle birşey. Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 25 Ağustos 2009 Paylaş 25 Ağustos 2009 Az önce 104 TL'ye depoyu fulledim. 38 litre civarı yakıt aldım. Arabayı boş ve 4. 5. vites karışık kullandım. İşte resim 38 litre ile 868 km yol geçtim. 4.37 litre /100 km yapıyor. Üstelik hava filitresinin değişme zamanı geldi ama yakıtta sorun yok diye değiştirmedim. 20bin km'de düşünüyorum. Ekonomik olunca insan rahat biniyor. Arıza yapacak diye hic korkum yok. Çünkü arıza için ortada sebep yok. Yağı suyu herşeyi yerinde, sürüşte ben motoru yormayıp arabayı mutlu ediyorum, oda beni yakıt alırken mutlu ediyor. Son bakımda yağ+ yağ filitresi + hava filitresi değişti, sadece 100 TL. Arac benzinli olsaydı bu tabloda 38 litre ile gittiği km 550 olacaktı, depoda aşağı yukarı 130 TL'ye dolacaktı. Nerde benim 300 km ve 25 TL? Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 25 Ağustos 2009 Paylaş 25 Ağustos 2009 Ayrıca hic kimsenin düşünmedi bir nokta var. Ben dizel aracı 4 bin TL yüksek aldım tamada satarken benzin ile aynı paraya satılmıyorki bu arac Satarkende yüksek satılacak, 4000 değil ama en az 2000 TL yüksek satılacak. Öyle bir hesaplar yapılıyorki sanki 2. el satış fiyatları benzin-dizel sanki standart... Dizeli aldığınız gibi kar yapmaya başlarsınız. Benzinli aracı ucuz aldın tamada satarkende ucuz satacaksın dizele göre. Bakım masrafları mazot filitresi dışında aynı. 60000 km'de 7milyar kar yaparsınız. mazot filitresi 7000 milyar değilki, 100 TL dersek 6900 çepte. 60000'de 8 lastik alsanız 1500 lira. 3 yılda aşağı yukarı sigorta vergi vs 2000 TL ödersiniz, kasko yaparsınız, 3 yıla 2500 TL ödersiniz. Toplam 6000 TL yapar. Dizel aldınız, 3 yıl boyunca 2 takım lastiğiniz, verginiz, kaskonuz bedavaya geldi. Arıza riski az, zaten aracta garantide... Daha ne olsun... Yorum bağlantısı
Ömer Aydogan 25 Ağustos 2009 Paylaş 25 Ağustos 2009 Bakım masrafı iddaaları doğru bence, adı üstünde bakım masrafı tamir değil, motorun 50-60 binde gitmesi ya şansızsızlıktır yada sürücü normal değildir, durup dururken motor 50000 de bozulmaz zaten, 4-5 sene dizeli kullanınca zaten satın alırken yaptığınız fazla ödemeyi çıkarmış oluyorsunuz, riskde bence aynı, olsa olsa kötü mazot alırsınız onuda bilinçli bir kullanıcı daha birkaç km gittimi motorun tepkisinden anlar zaten, hadi anlamadı öyle hemen milyarlık arıza vermez merak etmeyin, nazik kullanıma gelince sadece az yaksın diye basmıyoruz yoksa aynı hacimli dizel ve benzinli motor arasında fark yok bence, artık baya gelişti bu motorlar hatta dizel bastınmı benzinliyi rahatça ezer duruma geldi, ısınma olayına gelelim 10dk, değil 2 yada 3 dakka içinde ısınmış oluyor ve basa biliyorsunuz abartı bir süre yok yani, dizel sadece çok yüksek devri ve devirsiz kullanımı sevmez, yoksa kullanımında fark yok, turbolu tüm araçlarda kullanım şekli aynıdır, focus benzinlide turbo olsaydı sizde stop ederken bekleyecek yada ısınana kadar basamayacaktınız, kurumlanma olayına gelelim, mazot temizse dediğiniz şeyler okadar olmuyor yakıt durumuda aynı olmaz, dizel ne kadar abansanda focusun şehir içinde yaktığı kadar yakmıyor bildiğim kadarıyla, ben fiesta için konuşayım en fazla 7lt oluyor oda çok agresif sürersem, benzinli fiestanın haliyse içler acısı bu durumda. Motor bozulursa buda pompa enjektör yüzünden olduysa tamir masrafı gerçekten fazla oluyor, bu konuda haklısınız ama kolay kolay bozulmuyor bu motorlar öyle her 50000 de gitse servisler dizel dolardı, aksine benzinli araba dolu, dizel motor düzgün kullanım ve uygun mazotla benzinliden çok daha dayanıklı ve uzun ömürlü üstelik, yanlış anlamayın her sözünüze karşılık vermiş gibi oldum ama sadece dediğiniz kadar kolay bozulupta masraf çıkarmıyor dizeller onu demek istedim, normal kullanır ve hatasız üretilmiş bir arabaya denk gelirseniz uzun yıllar dizeli tık demeden kullanırsınız alırken ödediğiniz fark birkaç yılda çıkar ondan sonra her geçen süre kardasınız zaten, uzun süre kulansam ben bu arabayı, yaptığım kar zaten sıfır motor alıcak kadar oluyor neredeyse şuan 3.5 sene oldu alırken ödedeğim para çoktan çıktı bile 1-2 sene daha tık demezse isterse motor patlasın sıfır motor alacak kadar kar etmiş oluyorum, yani dizel aldıysanız korkmayın torkun keyfine bakın cebinizde yanmasın, bir yere giderken aman ne kadar yakar acabada demiyorsunuz, hele uzun yolda gittikçe dahada rahatlıyor dizeller.Ayrıca sıfır turbo 750tl civarı okadar pahalı değil. Çok basit hesap yapalım çok kabaca: arabam 55000 de ortalama 4.5 lt mazot yakıyor. 55000*4,5/100=2475lt. 2475*2,69(euro dizel)=6657.75 tl benzinli olsa aracım 100 kmde ort. ne yakar 7 yakarmı? 55000*7/100=3850lt benzin 3850*3,59=13821tl. FARK=7000 tl alırken 4000 tl far verdim 3000 tl kardayım zaten ki bu hesap ortalama 7 lt benzin yakarsa, şimdi dizel fiestanın sıfır motoru 5000 tl civarı ee ben3000 tl kardayım zaten, hesabım doğruysa isterse motor patlasın umrumda değil, ben 1 sene daha kullansam bugünkü akaryakıtı hesaplasak yılda 15-20000 km yol yaparım 2000-2500 tl kar ederim +3000=5000 = sıfır motor, bu durumda dizelden başka alırmıyım hiç tabi ben bu arabayı kullanıyorum, yoksa dizel alıp evin önüne çekerseniz karı falanda daha az olurdu. +1500 Arızaya şans diyemessiniz. %99 yanlış kullanımdan kaynaklanır. Bu devide Ford gibi bir marka işi şansa bırakarak araba satmaz.Turboda okadar pahalı değil. Aracı dığru kullananlar şanslı, kullanmasını bilmeyenler şanssız mı diyelim? Bu yazılanlar gerçekten uzak. Baştan ilk iki cümleyi okumuştum ama hepsini okudum, yok böyle birşey. +1501 Ayrıca madem yakıt ekonomisi konuşuluyor, benzinli araç için ben olsam Honda dan başkasını tercih etmezdim. Madem arızadan kaçıyorsunuz, aracınız az arıza yapsın istiyorsunuz o zaman hondayı tercih edin derim. Honda servislerinin nerdeyse %80 kazançları araç satışıdır. Tamir ve bakımlardan honda servisleri çok kazanamıyor, çünki araçları arıza çıkartmıyor. Üstelik bildiğim kadarıyla en az benzin tüketen araçlar. Araç arıza çıkartmayacak diye bir şey yok, illaki çıkartacak, bunda biraz kısmet birazda kullanımın payı var bence. Sadece kullanıma kabahat bulan arkadaşlara katılmıyorum, çünki sıfır alıp pek çok arıza yaşayan arkadaşlar var. "Birdaha ford hayatta almam, bir daha pejo hayatta almam, bir daha skoda hayatta almam" diye dert yanan arkadaşları az duymadık. saygılar. Yorum bağlantısı
Serkan Toker 25 Ağustos 2009 Paylaş 25 Ağustos 2009 Az önce 104 TL'ye depoyu fulledim. 38 litre civarı yakıt aldım.Arabayı boş ve 4. 5. vites karışık kullandım. İşte resim 38 litre ile 868 km yol geçtim. 4.37 litre /100 km yapıyor. Üstelik hava filitresinin değişme zamanı geldi ama yakıtta sorun yok diye değiştirmedim. 20bin km'de düşünüyorum. Ekonomik olunca insan rahat biniyor. Arıza yapacak diye hic korkum yok. Çünkü arıza için ortada sebep yok. Yağı suyu herşeyi yerinde, sürüşte ben motoru yormayıp arabayı mutlu ediyorum, oda beni yakıt alırken mutlu ediyor. Son bakımda yağ+ yağ filitresi + hava filitresi değişti, sadece 100 TL. Arac benzinli olsaydı bu tabloda 38 litre ile gittiği km 550 olacaktı, depoda aşağı yukarı 130 TL'ye dolacaktı. Nerde benim 300 km ve 25 TL? Ben bu km. yi arabanın üçüncü ayında geçmiştim, bu araba tabiki bozulmaz...Dizel biraz gereksiz olmuş sana Ayhan... Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 25 Ağustos 2009 Paylaş 25 Ağustos 2009 +1500+1501 Ayrıca madem yakıt ekonomisi konuşuluyor, benzinli araç için ben olsam Honda dan başkasını tercih etmezdim. Madem arızadan kaçıyorsunuz, aracınız az arıza yapsın istiyorsunuz o zaman hondayı tercih edin derim. Honda servislerinin nerdeyse %80 kazançları araç satışıdır. Tamir ve bakımlardan honda servisleri çok kazanamıyor, çünki araçları arıza çıkartmıyor. Üstelik bildiğim kadarıyla en az benzin tüketen araçlar. Benzinde honda alınmalı katılıyorum. Gerçekten az yakıyorlar. Km'de para olarak tüketimi dizel-focus arasında sayılır. Dizel kadar az yakmıyor ford benzin kadarda çok yakmıyor. Motordan yana tamam ama ford gibi sağlam değil. Honda ekonimde birazda hafifliğinden kazanıyor. Ford benzinde biraz çok yakar ama can güvenliğiniz daha fazla. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 25 Ağustos 2009 Paylaş 25 Ağustos 2009 Müşterimde 2000 model astra var 37 bin km de.. Satsam diyor, sakın dedim.. Yorum bağlantısı
Serkan Toker 25 Ağustos 2009 Paylaş 25 Ağustos 2009 Bugün 98 mondeo işittim bir yerde, galiba 30 bin civarındaymış, bir görmek nasip olursa resimini çekerim... Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 25 Ağustos 2009 Paylaş 25 Ağustos 2009 (düzenlendi) Ben bu km. yi arabanın üçüncü ayında geçmiştim, bu araba tabiki bozulmaz...Dizel biraz gereksiz olmuş sana Ayhan... Gereksiz değil Aracı uzun süre kullanacağım. Zaten kapalı garajda tertemiz duruyor. Araba yıpranmadıkça değiştirmeye niyetim yok. Gerek kaporta, gerek motor gerekse temizlik olarak sıfır ayarında olan 3yaşında arabayı kimseye hediye etmeye niyetim yok. Araba fişek gibi, onunda keyfi iyi benimde. Biz beraber mutluyuz Kötü bir aracta değil, her işimide görüyor. Arka koltukları yatırınca bana 1000 litre bagaj sunuyor. garajda sıcak soğuk buz güneş görmüyor. 20'C de duruyor. Ne olacakki 25 Ağustos 2009 tarihinde Ayhan ?ent tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Serkan Toker 25 Ağustos 2009 Paylaş 25 Ağustos 2009 Sıfır diye satsan kaça gidecek, 3 yılda bağladığın parayı düşün, bu km. yi taksiyle gitseydin şoförlü araban olurdu ve daha da ekonomik olurdu bence... Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 25 Ağustos 2009 Paylaş 25 Ağustos 2009 Hemen şipşak motor resmi aldım. Motoruda antistatik malzeme ile temizlemiştim, bile tutmuyor. Yağlanmada yok. Sıfırda böyle değildir Yorum bağlantısı
Serkan Toker 25 Ağustos 2009 Paylaş 25 Ağustos 2009 Hemen şipşak motor resmi aldım.Motoruda antistatik malzeme ile temizlemiştim, bile tutmuyor. Yağlanmada yok. Sıfırda böyle değildir Yılda 5 bin km. yapıp birde motoru temizlediysen seni tebrik ediyorum Ayhan.... Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 25 Ağustos 2009 Paylaş 25 Ağustos 2009 Sıfır diye satsan kaça gidecek, 3 yılda bağladığın parayı düşün, bu km. yi taksiyle gitseydin şoförlü araban olurdu ve daha da ekonomik olurdu bence... Araba benim için sadece ulaşım aracı değil. Araba sürmekten zevk alıyorum. Koltuğa oturunca herşeyi unutup rahatlıyorm. 17000 km yaptıysam yarısı zevk amaclı sürüştür. Ulaşım amaclı iş görme olarak düşünseydim akrabada ucuza dizel clio vardı ama araba sadece getirip götürüyor, başka birşey yok. Aradığım sürüş hissi yok, hic birşey yok. Sportif sürüşü ekonomik olarak yaşıyorum, sürerken zevk alıyorum, sorunsuz bir arac, satmaya gerek zaten yok, arabasız yaşayamam. Balık tutmaya girmek yerine o parayla pazardan balık alanlardan değilim. 2 gün göl kenarında yatıp bazen boş geliyorum ama o keyfi yaşayanlar bilir Yılda 7500 km yapıyorum. Arabayı aldığımda okul bitmek üzereydi, aniden 2. üniversiteyi kazanıp başladım. O yüzden km ilerleyişi biraz yavaşladı. 3 yıl sonra okul bitiyor. 3 yıl sonra bu araba benim işime çok yarayacak Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 25 Ağustos 2009 Paylaş 25 Ağustos 2009 Ali Bey,ben dizel hakkındaki genel konuşulanları toparladım sadece.Bende dizel Focus almak istedim ama bir hata ve şu büyük balık kampanyasna kanıp gittim Tİ-VCT 115 PS Titanum X Focus aldım.Arabamın konforuna ve görünüşüne diyecek yok,tartışmam bile.Ama forumun diğer sayfalarında açtığım konulara ve yazdıklarıma bakarsanız aracın çekişi ve fazla yakması konusunda çok şikayetlerim var.Benzinli Focusun bu kadar yakabileceğini hiç tahmin etmiyordum.Çok ama çok benzin yakıyor.Çekişi de çok zayıf,ancak devrini alınca iyi kaçıyor ama şehir içinde çok ama çok zayıf çekişi var.TDCI Focus la arasında dağları bırak gezegenler kadar fark var çekişte. Sizin yazdıklarınızdan sonra kesin karar verdim,bu arabayı 3 yıl sonra kredi borcum biter bitmez hemen satıp direkt gidip TDCİ Focus alacağım.Focusu çok seviyorum çünkü.Ne Audi ne VW ne de BMW.Varsa yoksa Focus benim için.Tercih meselesi işte. Hem 3 yıl sonra yeni Focus'ta çıkmış olur.3 yıl boyuncada dişimi sıkıp çok zorunlu olmadıkça arabyı kullanmayacağım.Böylece hem tasarruf etmiş olurum emde arabam yeni kalır satarken gıcır gıcır satarım diye düşünüyorum.4 yıl garantili olarak aldığım içinde satarken 1 yıl daha garantisi sürüyor olduğundan çok fazla zarara satmayacağımı düşünüyorum. Olsun artık almışsınız kullanın sonra değişirsiniz, imkan ve zevk meselesi sonuçta, bence bmw merso audi dışında ülkemizde araba biraz gıcırdasada ford bence, vw de toyotada benim için değersiz sevemedim ayrıca toyotanın dışıda zayıf, aldığım araba birazda etli olmalı hafif dokunuşlarda hemen çökmemeli, bakınız bmw sacına bastırın içine çökmüyor böyle olmalı, ozamana ne modeller çıkar belkide gidip subaru alırsınız yada volvo, bunlarında sürüşü konforu çok güzel, yalnız pahalılar, 45000 tl. civarı araba alacak olsam ya ford ya volvo yada skoda alırdım, neyse hayırlısı olsun güle güle kullanın aracınızı. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 25 Ağustos 2009 Paylaş 25 Ağustos 2009 Benzinde honda alınmalı katılıyorum. Gerçekten az yakıyorlar. Km'de para olarak tüketimi dizel-focus arasında sayılır. Dizel kadar az yakmıyor ford benzin kadarda çok yakmıyor. Motordan yana tamam ama ford gibi sağlam değil. Honda ekonimde birazda hafifliğinden kazanıyor. Ford benzinde biraz çok yakar ama can güvenliğiniz daha fazla. +1000 az yakıyor fakat sağlam değil rahat değil... Gereksiz değil Aracı uzun süre kullanacağım. Zaten kapalı garajda tertemiz duruyor. Araba yıpranmadıkça değiştirmeye niyetim yok. Gerek kaporta, gerek motor gerekse temizlik olarak sıfır ayarında olan 3yaşında arabayı kimseye hediye etmeye niyetim yok. Araba fişek gibi, onunda keyfi iyi benimde. Biz beraber mutluyuz Kötü bir aracta değil, her işimide görüyor. Arka koltukları yatırınca bana 1000 litre bagaj sunuyor. garajda sıcak soğuk buz güneş görmüyor. 20'C de duruyor. Ne olacakki +100 arabamız aynı, bende aksine habire kullanıyorum tık yok, sadece geri dönüş oringleri değişti o kadar, yakıt seninki gibi hatta daha az bile oluyor, ben kullandığım halde durum böyle yani, maşallah hala ilk günkü gibi arabam. Hemen şipşak motor resmi aldım.Motoruda antistatik malzeme ile temizlemiştim, bile tutmuyor. Yağlanmada yok. Sıfırda böyle değildir hahah aynı benim motor, sadece hava filtresinin üstünde ford yazmıyor Yorum bağlantısı
Bora Akbaş 25 Ağustos 2009 Paylaş 25 Ağustos 2009 Olsun artık almışsınız kullanın sonra değişirsiniz, imkan ve zevk meselesi sonuçta, bence bmw merso audi dışında ülkemizde araba biraz gıcırdasada ford bence, vw de toyotada benim için değersiz sevemedim ayrıca toyotanın dışıda zayıf, aldığım araba birazda etli olmalı hafif dokunuşlarda hemen çökmemeli, bakınız bmw sacına bastırın içine çökmüyor böyle olmalı, ozamana ne modeller çıkar belkide gidip subaru alırsınız yada volvo, bunlarında sürüşü konforu çok güzel, yalnız pahalılar, 45000 tl. civarı araba alacak olsam ya ford ya volvo yada skoda alırdım, neyse hayırlısı olsun güle güle kullanın aracınızı. Çok teşekkür ederim,sizin aracınızda hayırlı olsun,güzel,kazasız belasız günlerde kllanın inşallah. Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 25 Ağustos 2009 Paylaş 25 Ağustos 2009 +100 arabamız aynı, bende aksine habire kullanıyorum tık yok, sadece geri dönüş oringleri değişti o kadar, yakıt seninki gibi hatta daha az bile oluyor, ben kullandığım halde durum böyle yani, maşallah hala ilk günkü gibi arabam. hahah aynı benim motor, sadece hava filtresinin üstünde ford yazmıyor Sizin aracınız daha az yakar. Ben bu tüketimden aşağıya inemem. 195 taban lastik + spoiler uzun yolda illaki etkiler. Devamlı boş, tek başımada kullanmıyorum. Olsun yakıttan memnunum. Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 25 Ağustos 2009 Paylaş 25 Ağustos 2009 Doğru sürüş için çaba harcamıyoruz, zaten alışkanlık haline geldi. Bakımlarını, sensör temizliklerini aksatmıyoruz. Dolayısıyla azda yakıyor. Sorunda çıkarmıyor. İyi hızlanamasakta hızımızı aldığımızda çekişimiz güzel. Yorum bağlantısı
Bora Akbaş 25 Ağustos 2009 Paylaş 25 Ağustos 2009 Doğru sürüş için çaba harcamıyoruz, zaten alışkanlık haline geldi. Bakımlarını, sensör temizliklerini aksatmıyoruz. Dolayısıyla azda yakıyor. Sorunda çıkarmıyor. İyi hızlanamasakta hızımızı aldığımızda çekişimiz güzel. Arabanızı güzel günlerde kullanın.Kıymeyini bilin.TDCI motorunuz var diye sevinin. Benzinli araç sadece para tuzağı. Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 25 Ağustos 2009 Paylaş 25 Ağustos 2009 Arabanızı güzel günlerde kullanın.Kıymeyini bilin.TDCI motorunuz var diye sevinin. Benzinli araç sadece para tuzağı. Ekonomisi güzel ama bazen benzinin sessizliğide aranıyor. Sizde aracınızı birkaç yıl kullanıp yeni kasa olarak gelecek focusu alırsınız. Hem yeni 1.6 tdci'lar daha güçlü olacakmış. Yorum bağlantısı
Bora Akbaş 25 Ağustos 2009 Paylaş 25 Ağustos 2009 Ekonomisi güzel ama bazen benzinin sessizliğide aranıyor. Sizde aracınızı birkaç yıl kullanıp yeni kasa olarak gelecek focusu alırsınız. Hem yeni 1.6 tdci'lar daha güçlü olacakmış. Çok istediğim halde TDCI Focus alamdım maalesef.Her işte vardır bir hayır tabi. Bende 3 sene daha en azından FOCUS kullanabileceğimin memnuniyeti ile bineceğim arabama.Ama Allah kısmet ederse kesin 3 sene sonra kredi Borcum bitince yeni Focus Dizel almak istiyorum. Sizin gibi az yakıp çok dolaşabilmenin özgürlüğüne kavuşmak istiyorum. ..Selamlar. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 25 Ağustos 2009 Paylaş 25 Ağustos 2009 Çok istediğim halde TDCI Focus alamdım maalesef.Her işte vardır bir hayır tabi. Bende 3 sene daha en azından FOCUS kullanabileceğimin memnuniyeti ile bineceğim arabama.Ama Allah kısmet ederse kesin 3 sene sonra kredi Borcum bitince yeni Focus Dizel almak istiyorum. Sizin gibi az yakıp çok dolaşabilmenin özgürlüğüne kavuşmak istiyorum. ..Selamlar. İnşallah Bora bey, bu yeni focus hem daha güçlü hemde çok daha kaliteli olucak diye okumuştum, galiba yeni fiesta gibi iosis konseptine göre yapılacak, büyük fiesta olucak yani, bu durumda baya güzel olucak anlaşılan, hadi hayırlısı bekleyelim bakalım. Yorum bağlantısı
Bora Akbaş 26 Ağustos 2009 Paylaş 26 Ağustos 2009 İnşallah Bora bey, bu yeni focus hem daha güçlü hemde çok daha kaliteli olucak diye okumuştum, galiba yeni fiesta gibi iosis konseptine göre yapılacak, büyük fiesta olucak yani, bu durumda baya güzel olucak anlaşılan, hadi hayırlısı bekleyelim bakalım. Evet,bakın yeni Focusun şuna benzeyeceği konuşuluyor.Motor seçenekleri de oldukçe geniş ve güçlü dizel motorlarla yenilenmiş olacakmış.Turbo benzinli motorlar da olacakmış. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 26 Ağustos 2009 Paylaş 26 Ağustos 2009 Evet,bakın yeni Focusun şuna benzeyeceği konuşuluyor.Motor seçenekleri de oldukçe geniş ve güçlü dizel motorlarla yenilenmiş olacakmış.Turbo benzinli motorlar da olacakmış. Böyle olacaksa güzel sevdim ben, acaba motor güçleri nasıl olacak? Yorum bağlantısı
Recommended Posts