İçeriğe Yönlendir

Dizel-benzinli bakım masraf


Guest Erkan Sa?lam

Recommended Posts

Ali Gürsoy

sanmam gerçi dedikleriniz için en az 10 veya 15 sene var bende ortalama 40 yaşında oluyorum . zaten o saatten sonrada benzinli veya dizel fark etmez benim için :p

Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy

Hakan bey diesel makina fanatizmi yapmıyoruz,ben 23 yıl benzinli araç kullandım,benzinlinin turbo enjeksiyonlusunuda bilirim,karbüratörlüsünüde iyi bilirim.

yıllarca eniştemin servisinde boş vakitlerimi motor mekanikleri ile uğraşarak geçirmişliğim vardır

benim demek istediğim gelinen teknoloji artık o eski takırdayan ( vuruntu yapan ) ağır hantal diesel makinalar tarih oldu.

diesel makinalar hem çevreci hemde daha verimlidir.

avrupalı otomotiv üreticileri neden diesel araç üretimine benzinli makinadan çok ağırlık versin,siz gönderdiğim basit linki jaguar linki olarak diyerek asıl fanatizmi kendiniz yapıyorsunuz ,en basiti internette araştırıp okursanız ,önyargılı davranmayı bırakırsanız ,belki hak verirsiniz.

benim umrumda değil :p

istanbulda lüks galerilerde satılan sıfır 10 araçtan 7 si 8 i dieseldir

ister petrol gazlı kullanın ister doğal gazlı,kimseye bir şeyleri dikte ettirip satın alması taraftarıda değilim.

bakım masrafı konusu diesel makina fanatikliğine dönmüş değil ,siz öyle algılamışsınız.

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik

Dizel ekonomi için alınacaksa 1.4 den daha büyük hacimde olmayacak. Yoksa akı,.okunu geçiyor. Tork için alınacaksa 2.0 dan aşağı alınmamalı. Yoksa 5 kişiyle tork yalan oluyor.

Yorum bağlantısı
Nuri Başer
Dizel ekonomi için alınacaksa 1.4 den daha büyük hacimde olmayacak. Yoksa akı,.okunu geçiyor. Tork için alınacaksa 2.0 dan aşağı alınmamalı. Yoksa 5 kişiyle tork yalan oluyor.

Cihan 2 dakkada yalan ettin bizim 1.6 dizelleri :p alacam 3.20 D az kaldı.. :p

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
ileride benzinli araç bulabilirseniz devam kullanmaya :p

avrupa yavaş yavaş benzinli araç üretimini kısıyor,avrupada en çok diesel araç satılıyor.

hibrid teknolojisi için türkiyeye bir 5 6 yıl lazım

üç doneniz de yanlış.

avrupa da euro 6 standardını sağlayabilecek dizel teknolojisi yok ve teorik olarak olmayacağı hesaplanmış. 2015 lerden felan sonra dizel emisyon standardını küçük binek araçlarda karşılayamayacak. bu nedenle 5-6 sene sonraki araçlar dizel olmayacak muhtemelen.

avrupa benzinli araç üretimini kısmıyor. en çok dizel araç satılmıyor. dizel araç satışları birkaç ülkede var.

hibrid türkiye ye hemen gelebilir. benzinli araçtan bir farkı yok kullanıcı için.

Yorum bağlantısı
Guest Erkan Sa?lam
Dizel-Benzin tüketim+masraflar olarak karşılaştıracak olursak;

2 tane arac düşünelim, biri turbo dizel ve fiyatı 30,000 TL, diğeri benzinli ve fiyatı 27,000 TL.

Her iki aracıda 40000 km kullanalım.

Dizel olan şehir içi 5.5 lt/100 km yakıt tüketerek km'de 13.5 kuruş yaktı ve 40000 km'de 5400 TL'lik yakıt tüketti.

Benzin olan şehir içi 8 lt/100 km yakıt tükeretek km'de 25 kuruş yaktı ve 40000 km'de 10000 TL'lik yakıt tüketti.

Benzin için bakım maliyeti 200 TL diyelim, dizel içinde 300

Benzinli aracın 40000 km'deki maliyeti -> 200+27000+10000=37,200 TL

Dizel aracın 40000 km'deki maliyeti -> 300+30000+5400=35,600

Gördüğünüz gibi 40000 km'de dahi 1600 TL kar yapıyorsunuz. 2 aracta 2 yıl garantide.

Bunun yanında dizelde benzine göre her 10000 km'de 1100 TL cebinize kalıyor.

50000 km'de yaklaşık 3000 TL cebinize kalıyor. İstediği arızayı yapabilir, parası yan cepte duruyor ki normal kullanıp yakıta dikkat ettiğinizde arıza ihtimali çok çok düşük.

30000 km'den sonra dizel kendini amorti ediyor ama 40000 km'nin üzerine çıkmayacaksanız benzin alın. Orta derecede gezin bir aile için 40000 km 4 yıl demek.

40000'e kadar kendini çoktan amorti ediyor, neden 35000 km değil derseniz 300-500 lira için dizel gürültüsü çekmeye değmez.

gayet açıklayıcı, yararlı.

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Ahmet Büyüktopçu

Merhaba,

Focus dizel araçta enkektör arızası durumunda yaklaşık 3000 TL gibi bir masraf çıktığı söylneiyor.

Bu durumda dizel araç alırken benzinliye nazaran 4500 TL fazla ödüyoruz. Bir de bu eklenirse masraf +3000 TL daha artar.

Dizel iyice pahalı duruma düşer.

Bu durmda da benzinli almak avantajlı gibi görünüyor. Çünkü dizelde forumda okuduğum kadarıyla her zaman enjektöe arıza riski mevcut.

Teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Çağatay Demir

Olaya bir başka taraftan bakarsak bence Dizel almayı düşünenler yukarıda sayılan sebeplerden ötürü mutlaka sıfır almaya çalışsınlar. 2. el dizel araba

ülkemizde çok büyük bir risk bence. 2. el benzinli araba da risk tabiki ama olası masraf o kadar fazla olmuyor.

Ben alırken 3000-4000 fazla veririm ama ondan sonra az yakarım , ekonomi yaparım mantığındaki insanlar için Dizel çok güzel bence.

Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz
üç doneniz de yanlış.

avrupa da euro 6 standardını sağlayabilecek dizel teknolojisi yok ve teorik olarak olmayacağı hesaplanmış. 2015 lerden felan sonra dizel emisyon standardını küçük binek araçlarda karşılayamayacak. bu nedenle 5-6 sene sonraki araçlar dizel olmayacak muhtemelen.

avrupa benzinli araç üretimini kısmıyor. en çok dizel araç satılmıyor. dizel araç satışları birkaç ülkede var.

hibrid türkiye ye hemen gelebilir. benzinli araçtan bir farkı yok kullanıcı için.

Mehmet abi,bir yazı okudum euro 6 normları için çalışmalar varmış,sıfır emisyon diyorlar,doğrumudur.

Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu

daha 3 gün önce arkadaşımın 2006 focus 2 benzinli aracını ustaya götürdük.daha önceki hararetinden dolayı su eksiltmesi yapıyormuş.Aracın silindir kapağı eğilmiş.tabiki gözle görülemeyecek eğiklikler bunlar.ancak kapağın bloğa oturmamasına sebep oluyormuş.neyse uzatmayayım.araç motor yenilemeye irdi (yani rektifiye) toplam 1000 tl ye silindir kapağı silindirler taşlandı.pistonlar değişti.bu işi yapan ikitelli sanayideki köklü firmanın sahibide aynı zamanda benim komşum olur.kendisi bu konuda oldukça deneyimli ve bilgili.dediği şu;benzinli araçtaki 3000 tl lik yenileme masrafı dizel bi araçta olsa 6000-7000 tl yi bulabilirdi masraflar dedi.dizelde bu gibi yenilemelerde daha çok parça değişiyor ve fiyatları daha pahalı.en azından benzinli aracın enjektörüyle dizelinki arasında 10 kat fiyat fakrı var.hele ki turbo arızasını varın siz düşünün.ufacık bi yağsız kalmada turbo yatak sarabiliyor.bu masrafları da hesaba katarsak dizel özellikle ikinci elde bence oldukça riskli.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Kapak taşlama ve silidir değişiminde çok fark olacağını zannetmiyorum, ayrıca turbo olayı apayrı dizel benzinli tüm turbolu araçlarda risk var, bana göre dizel motor benzinliye göre çok daha sağlam makinalar, bakımlarını zamanında düzgün yaparsanız ayrıca turboyuda usulünde kullanırsanız uzun yıllar sorunsuzdur, bukadar çekinmeyin, ustaların çoğuda (sizinki için demiyorum) kafaları basmadığından bilgisizliklerinden atıp tutuyorlar, aynı arıza dizelde olsaydı farklı olarak ne değişicekti acaba?

Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy

diesel makinaların parçaları yüksek sıkıştırma altında çalıştığı için daha sağlamdır,malzemesi farklıdır,daha uzun ömürlüdür.silindir kapağını hararetten eğmek her yakıtla çalışan motora mahsus durumdur.

gerisi şehir efsanesidir.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
diesel makinaların parçaları yüksek sıkıştırma altında çalıştığı için daha sağlamdır,malzemesi farklıdır,daha uzun ömürlüdür.silindir kapağını hararetten eğmek her yakıtla çalışan motora mahsus durumdur.

gerisi şehir efsanesidir.

+100

zaten teknoloji okadar geliştiki bu motorlar eskisi gibi değiller, emisyon değerleri bile benzinliden daha iyi değerlere sahip, çevreciler üstelik güç olarakta yani hp ve tork olarakta artık benzinli motorları rahatlıkla geçiyorlar le mans gibi yarışlarda bile dizeller var artık, zaman geçtikçe dizellerin önemi artacak araçlar ya dizel yada hibrit olacak, ancak hibritlerde maliyeti ucuz olduğundan benzin motoru+elektrik motorları kullanılacak, daha sonrada tamamen elektiriğe geçilicek galiba, yalnız birde şu olay çıktı Shell GTL denen doğalgazdan motorin yapma teknolojisini kullanarak çok yüksek setan a sahip bu mazotu normal euro dizelle karıştırmadan saf olarak kullanırsa (tabi bunun için dahada geliştirilmiş dizellere ihtiyaç olucak) şuan satılan GTL yakıt belli oranda karıştırlıyormuş, ozaman dizellerin önemi dahada artar diye düşünüyorum, işte o zaman gerçekten dizel fanatiği oluruz herhalde :blush:

Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy
+100

zaten teknoloji okadar geliştiki bu motorlar eskisi gibi değiller, emisyon değerleri bile benzinliden daha iyi değerlere sahip, çevreciler üstelik güç olarakta yani hp ve tork olarakta artık benzinli motorları rahatlıkla geçiyorlar le mans gibi yarışlarda bile dizeller var artık, zaman geçtikçe dizellerin önemi artacak araçlar ya dizel yada hibrit olacak, ancak hibritlerde maliyeti ucuz olduğundan benzin motoru+elektrik motorları kullanılacak, daha sonrada tamamen elektiriğe geçilicek galiba, yalnız birde şu olay çıktı Shell GTL denen doğalgazdan motorin yapma teknolojisini kullanarak çok yüksek setan a sahip bu mazotu normal euro dizelle karıştırmadan saf olarak kullanırsa (tabi bunun için dahada geliştirilmiş dizellere ihtiyaç olucak) şuan satılan GTL yakıt belli oranda karıştırlıyormuş, ozaman dizellerin önemi dahada artar diye düşünüyorum, işte o zaman gerçekten dizel fanatiği oluruz herhalde :(

Ali bey fanatizm yok :good1:

bazı arkadaşlarımız kızıyor..diesel makinalarda gelinen son nokta sizinde malumunuz yüksek tork ve beygir . 24 saat le mans yarışlarında peugeot ve audi diğer araçlara nal toplattı

elbette benzinli turbo araçları yabana atmamak lazım ama dieselden bu kadar keyif alacağımı 7 8 yıl önce söyleselerdi inanmazdım.

bizim eniştenin vw passat 170 bg dieseline binene kadar ,tüm diesel önyargım kayboldu.

bakım masrafı konusunda benzinli enjektörlü araçlardan farkı yoktur,motor rektifiyesi için 200 300 bin km beklemek ne kadar gerçekçi,190 bin km de connect sahibi olan arkadaşımın ne turbo nede motor rektifiyesi ihtiyacı vardır,yeterki düzgün ve gerekli yağ ve mazot filitresi değişimini zamaında yapılsın.

biraz yakıta hassas makinalar o kadar.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Ali bey fanatizm yok :D

bazı arkadaşlarımız kızıyor..diesel makinalarda gelinen son nokta sizinde malumunuz yüksek tork ve beygir . 24 saat le mans yarışlarında peugeot ve audi diğer araçlara nal toplattı

elbette benzinli turbo araçları yabana atmamak lazım ama dieselden bu kadar keyif alacağımı 7 8 yıl önce söyleselerdi inanmazdım.

bizim eniştenin vw passat 170 bg dieseline binene kadar ,tüm diesel önyargım kayboldu.

bakım masrafı konusunda benzinli enjektörlü araçlardan farkı yoktur,motor rektifiyesi için 200 300 bin km beklemek ne kadar gerçekçi,190 bin km de connect sahibi olan arkadaşımın ne turbo nede motor rektifiyesi ihtiyacı vardır,yeterki düzgün ve gerekli yağ ve mazot filitresi değişimini zamaında yapılsın.

biraz yakıta hassas makinalar o kadar.

Valla bidaha benzinli arabaya binemem herhalde bu tork olayı apayrı bişey, benzinlide sadece aşırı beslemeli yada büyük hacimlilerde oluyor, yaşasın dieseeel :)

Şimdi alacak olsam (sürekli fikir değişitiriyorum ama) SUV sınıfında bişey olsa iyi olurdu diyorum, mesela S-max, Glaxy gibi C-max eskidi olmaz artık, ama başka marka alacak olursam tam bizim yollara göre olan fiyatıda aynı üstelik, direk Subaru Forester Boxer Diesel alırdım, tank gibi alet baya hoşuma gidiyor vallahi.

Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy
Valla bidaha benzinli arabaya binemem herhalde bu tork olayı apayrı bişey, benzinlide sadece aşırı beslemeli yada büyük hacimlilerde oluyor, yaşasın dieseeel :)

Şimdi alacak olsam (sürekli fikir değişitiriyorum ama) SUV sınıfında bişey olsa iyi olurdu diyorum, mesela S-max, Glaxy gibi C-max eskidi olmaz artık, ama başka marka alacak olursam tam bizim yollara göre olan fiyatıda aynı üstelik, direk Subaru Forester Boxer Diesel alırdım, tank gibi alet baya hoşuma gidiyor vallahi.

iyi bir seçim bence subaru

boxer benzinlinin sesi muhteşem ,dieselin sesini duymadım.

sesi için bile alınır o araba :)

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
iyi bir seçim bence subaru

boxer benzinlinin sesi muhteşem ,dieselin sesini duymadım.

sesi için bile alınır o araba :)

Seside güzel kuvvetli makina, japan sağlam alet yapıyor, bakımlarını aksatmazsan ömürlük aletler hakikaten, honda falan okadar değilde subaru farklı, araba çok abartılı değil fakat içine bakınca sağlamlığı çok belli.

Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu
Kapak taşlama ve silidir değişiminde çok fark olacağını zannetmiyorum, ayrıca turbo olayı apayrı dizel benzinli tüm turbolu araçlarda risk var, bana göre dizel motor benzinliye göre çok daha sağlam makinalar, bakımlarını zamanında düzgün yaparsanız ayrıca turboyuda usulünde kullanırsanız uzun yıllar sorunsuzdur, bukadar çekinmeyin, ustaların çoğuda (sizinki için demiyorum) kafaları basmadığından bilgisizliklerinden atıp tutuyorlar, aynı arıza dizelde olsaydı farklı olarak ne değişicekti acaba?

bende ustaların yalancısıyım.daha fazla parça değişiyor dizellerde dedi.ayrıca turbo konusuna gelirsek yeni nesil dizellerin hemen hepsinde turbo olduğu için söyledim turbo masrafı diye.temiz ve bilinçli kullanılırsa eminim dizellerde çok sorun çıkarmayacaktır.ama ikinci el dizel alırken özellikle kimin nasıl kullandığını bilmek yada araştırmak benzinli araba alırken ki incelemelere göre daha önemli..ustam şöyle dedi"en basitinden dizel motor bi kalitesiz yakıta bakar,kalitesiz yakıtı kullanırsan muhtemelen enjektörlerin arızalanır ve en az 2.000 tl masraf çıkarır" dedi.hepimiz biliyoruz ki tüm benzinlikler aynı kaliteyle benzin yada dizel yakıt satmıyolar.

Yorum bağlantısı
Özdemir Erten
bende ustaların yalancısıyım.daha fazla parça değişiyor dizellerde dedi.ayrıca turbo konusuna gelirsek yeni nesil dizellerin hemen hepsinde turbo olduğu için söyledim turbo masrafı diye.temiz ve bilinçli kullanılırsa eminim dizellerde çok sorun çıkarmayacaktır.ama ikinci el dizel alırken özellikle kimin nasıl kullandığını bilmek yada araştırmak benzinli araba alırken ki incelemelere göre daha önemli..ustam şöyle dedi"en basitinden dizel motor bi kalitesiz yakıta bakar,kalitesiz yakıtı kullanırsan muhtemelen enjektörlerin arızalanır ve en az 2.000 tl masraf çıkarır" dedi.hepimiz biliyoruz ki tüm benzinlikler aynı kaliteyle benzin yada dizel yakıt satmıyolar.

sırf bu sebeplerden dolayı dizel fiesta yerine benzinli focusu tercih ettik.babam çok istiyordı dizel olsun diye ama sonra bakım masrafı gözümü korkuttu.c5den biliyorum az çok dizellerin sorun çıkarttığında nasıl bir masrafla karşı karşıya kalınabileceğini.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...