İçeriğe Yönlendir

Dizel-benzinli bakım masraf


Guest Erkan Sa?lam

Recommended Posts

Çağlar Bayur

86lı yılların teknolojisine sahip eski diesel püskürtme sistemlerinin, ülkemizde kaçak mazota karşı göğüs germesi benim de çok hoşuma gidiyor ama konumuz zamane diesel motorları. Zaten onlardaki pompa tipleri bakım-tamir ile düzelebilen tiplerdir. Bu arada uzun yolda kullanılan otobüs vb. motorlarının bir özelliği de, %99 ömürlerini en verimli olan sabit devirlerde geçirme şansları olması ve genelde 2000d/d dan fazla yukarı çıkmamasıdır, ayrıca diğer bir şansları da tam ehil sürücüler tarafından kullanılabilmeleri, hemen hiçbir zaman kompresyon frenine maruz kalmamaları vs.

Ufak bir not: çoğu kamyın sürücüsü bilerek-isteyerek kaçak mazot kullnaır(yaygın ismi galyak tır). 50.000 km de bir motor bile yaptırsalar, maddi yönden karları oluyor.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

şirketimizde 200bin km yi görmüş kangoo lar var.

hepsi mal taşır en dik yokuşlara çıkarlar.

depomuz tuzladadır. bomboş 50km yol düşünün, basın basabildiğiniz kadar...

hepsi 10 numara çalıştı şu ana kadar

yeni alınan doblo 1.3 ler ise sürekli yağ yakıyor. performans yerlerde geziniyor, 120km yi geçince yolda tutunamıyor falan...

ne clio'lar ne de kangoo'lar hiç büyük problem çıkarmadı...

bu arada geçen bindiğim clio taksi 450bin km deydi.

adamın söylediğine göre 4 defa debriyaj, 4 defa da triger değiştirmiş. başka da masraf yapmamış standart bakımları dışında...

renault'u ezmeyin, severim kendisini :D

Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy

Hakan bey siz otomobillerden anlıyorsunuzda bunu anlamak istemiyorsunuz :D

periyodik bakımlarda her çeşit yakıt sistemlerinde masraf olabilir ,benzinli turbo enjeksiyonlu makinalar sorun çıkarmazmı.

avrupa dieseli tekrar keşfetti.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Genel not: Hiçbir taksici kullandığı araca yapılan tamiratı varsa da söylemez, bazen de bilmez, zira vardiya usulü çalışırlar, araba sahibi başkadır vs.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

"ayrıca diğer bir şansları da tam ehil sürücüler tarafından kullanılabilmeleri, hemen hiçbir zaman kompresyon frenine maruz kalmamaları vs." Çağlar Bey, neden kompresyon freni yapmasınlar ,40 tonluk kamyon sadece frenle nasıl yavaşlar onu anlamadım. Benim bildiğim bütün kamyoncular kompresyon freni yapar. Bunun motora zararı olduğunu düşünmüyorum. Ağır vasıtlara zaten euro dizel yakmak zorun da değil zaten bir çoğu da common rail değil, normal mazot hatta yağ bile yakar:)

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

arkadaşlar yeni araçlar size masraf yaptırmak için tasarlanmışlardır. oyun böyledir.

Daha geçen hafta Civic anahtarını kaybeden (ikinciyi) arkadaşa servis 700 TL fiyat çekmiş.

motordan önemli daha çook şey var. salıncak var salınmaycak var. alternatör var. klima var. şanzıman var. fren diskleri var. var oğlu var.

turbo bozulsa 400 tl ye yapılıyor. klima arızasından bahsetmiyorsunuz. şanzıman arızasından bahsetmiyorsunuz. enjektör dediğiniz kaç lira? hakikaten 4 tane fiesta enjektörü kaça? bilen var mı?

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

bir aracın "dizel olması nedeniyle" çıkardığı masraflar, diğer çıkardığı masrafları yanında fazla değil demek istiyorum.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Cerato sahibi 2000 liraya turbo değiştirmiş öyle diyordu. Enjöktörler de öyledir

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Solventli benzin atmosferik motorlara napar ki :D Ama eccük karışık mazotu aşırı beslemeli dizel motorcuklara koyalım da seyredelim gümbürtüyü :D

bir öğrencimin bu yüzden piston yüzeyinde delik açıldı. (gebze de bir istasyon)

Yorum bağlantısı
Nuri Başer

dizel bu.. turbosu var, enjektörü var, int.cooler ı var... her an sürpriz yapabilir.. TDCi kullanırken bir de bakmışsınız olmuş .DCi "T" yok.. gitmişş.. sonra rail patlayıverir olur TD.i yada enjektör bozulu olur TDC. :D :lol2:

Dizelinmi varrr derdin var.. amaa keyfi de var... ;)

Yorum bağlantısı
Emre Gülşen
dizel bu.. turbosu var, enjektörü var, int.cooler ı var... her an sürpriz yapabilir.. TDCi kullanırken bir de bakmışsınız olmuş .DCi "T" yok.. gitmişş.. sonra rail patlayıverir olur TD.i yada enjektör bozulu olur TDC. :D :lol2:

Dizelinmi varrr derdin var.. amaa keyfi de var... ;)

Tadı Değişilmez Canına İşler

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

iki sene sonra her tarafı hibridler basacak. 100 km de 3 litreleri konuşuyor olacağız. benzin 6 tl olacak.( bugünkü nominal kurda kalırsak bile).

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
iki sene sonra her tarafı hibridler basacak. 100 km de 3 litreleri konuşuyor olacağız. benzin 6 tl olacak.( bugünkü nominal kurda kalırsak bile).

Ford otosan hibrit üzerine çok büyük çalışmalar ve yatırımlar yapıyor. Şuan dünya çapında düşünürsek otosanın gidişi çok iyi. 2010'da hibrit connect'lerin seri üretimine geçiliyor diye biliyorum.

Tam anlamıyla hibritin oturması en az 10 yıl ister.

Dizel yakıtın yanma verimi %75-80 civarlarında. Hep bunu üst seviyelere taşımaya çalışıyorlar. LPG+dizel aracta dizelin LPG ile belli oranda karışımı sonucu dizelin yanma verimi %98'lere kadar çıkıyor. Bu extra fazla performann, neredeyse 3litre/100 km yakıt, uzun süre bakım istemeyen temiz motor demek.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Dizel-Benzin tüketim+masraflar olarak karşılaştıracak olursak;

2 tane arac düşünelim, biri turbo dizel ve fiyatı 30,000 TL, diğeri benzinli ve fiyatı 27,000 TL.

Her iki aracıda 40000 km kullanalım.

Dizel olan şehir içi 5.5 lt/100 km yakıt tüketerek km'de 13.5 kuruş yaktı ve 40000 km'de 5400 TL'lik yakıt tüketti.

Benzin olan şehir içi 8 lt/100 km yakıt tükeretek km'de 25 kuruş yaktı ve 40000 km'de 10000 TL'lik yakıt tüketti.

Benzin için bakım maliyeti 200 TL diyelim, dizel içinde 300

Benzinli aracın 40000 km'deki maliyeti -> 200+27000+10000=37,200 TL

Dizel aracın 40000 km'deki maliyeti -> 300+30000+5400=35,600

Gördüğünüz gibi 40000 km'de dahi 1600 TL kar yapıyorsunuz. 2 aracta 2 yıl garantide.

Bunun yanında dizelde benzine göre her 10000 km'de 1100 TL cebinize kalıyor.

50000 km'de yaklaşık 3000 TL cebinize kalıyor. İstediği arızayı yapabilir, parası yan cepte duruyor ki normal kullanıp yakıta dikkat ettiğinizde arıza ihtimali çok çok düşük.

30000 km'den sonra dizel kendini amorti ediyor ama 40000 km'nin üzerine çıkmayacaksanız benzin alın. Orta derecede gezin bir aile için 40000 km 4 yıl demek.

40000'e kadar kendini çoktan amorti ediyor, neden 35000 km değil derseniz 300-500 lira için dizel gürültüsü çekmeye değmez.

Yorum bağlantısı
Ali Gürsoy
herkes bir gün dizelci olacak :)

ben hariç heralde . banzin gibisi varmı ya :D akarı yok kokarı yok :D

Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy

ileride benzinli araç bulabilirseniz devam kullanmaya :p

avrupa yavaş yavaş benzinli araç üretimini kısıyor,avrupada en çok diesel araç satılıyor.

hibrid teknolojisi için türkiyeye bir 5 6 yıl lazım

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...