Guest Erkan Sa?lam 4 Haziran 2009 Paylaş 4 Haziran 2009 (düzenlendi) genelde dizel arabalar için bakımları ağırdır, nazlı arabalardır gibi ifadeler kullanılır. benzinli focus 1 in standart bakımı şu sıralar 150 200 tl arasında. peki aynı km (45bin) dizel bir aracın bu tarz bir standart bakımı ne kadardır. yani dizelle benzin arasında bakım masrafları açısından ne kadar fark vardır. sıfır bir dizel 100.000 km ye kadar kullanıldığında, alırken benzinliden farkı olan kadar meblağı yakıt ve diğer harcamalar bakımından amorti edermi? yani benzinliye göre herşey düşünüldüğünde ekonomikmidir? 4 Haziran 2009 tarihinde Erkan Sa?lam tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Guest Sinan Akg 4 Haziran 2009 Paylaş 4 Haziran 2009 Yapılan km önemli sene içinde... Yorum bağlantısı
Guest Erkan Sa?lam 4 Haziran 2009 Paylaş 4 Haziran 2009 ticari olarak kullanılmayacak. normal binici için. 5 yılda 100.000 km kadar kullanılacak. Yorum bağlantısı
Guest Erkan Sa?lam 4 Haziran 2009 Paylaş 4 Haziran 2009 Tuplu benzinli, 30.000 km'den sonra dizel'den daha ekonomiktir. Dizel arac sahibi olarak bunu soyluyorum, anlayin artik gerisini . evet yakıt açısından doğru fakat tüplü araçlarda bobin ve bujinin çabuk yıpranması, yada sürpriz sorunlar gibi tüm masrfalarıda olaya dahil edersek bu durumda ne olur? Yorum bağlantısı
Guest Erkan Sa?lam 4 Haziran 2009 Paylaş 4 Haziran 2009 Dizele alıştıktan sonra benzinliye binemem gibi geliyor. Yılda 5.000 km yapacak olsam bile... bu ifadenizi biraz açarmısınız? yani size dizeli benzinliye tercih ettiren nedir? Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz 5 Haziran 2009 Paylaş 5 Haziran 2009 Megane 1.5d için 50 bin bakımında 300 tl ödediler,şimdi 60 bin bakımı var 600 tl diyorlar,her 60 binde mazot pompası değiştirmek lazımmış. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 5 Haziran 2009 Paylaş 5 Haziran 2009 (düzenlendi) ben istemiyorum 90 binde değiştircem dersiniz. ne biçim pompaymış o. 100bini bile görmeyen? bizim fusion 120 bine geldi dizel. herhangi bir ciddi masrafı olmadı. bakımlar 250 civarında. 90 bin bakımı 700 liraydı. triger mriger değişti galiba. bu rakamlar şahsuvar yetkili servis. 5 Haziran 2009 tarihinde Mehmet G tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Guest Ahmet Y?ld?r?m 5 Haziran 2009 Paylaş 5 Haziran 2009 Bakımları ağır sözü periyodik bakım için ise benzinli araçla dizelin aynı değilmi bakımı. Filtreler, yağ değişimi vs. Fiyatlarıda benzer bu parçaların. Dizel diye işçiliği de çok almıyorlar. Ben 30bin bakımını 206 liraya 2007 yılında, 2008de mazot filtresi hariç 104 liraya 45bin bakımı geçen ay da 60bini 250ye yaptırdım 45bin bakımında yanlış hatırlamıyorsam motoryağı bizden gibi bir kampanya vardı. Ben uzun süre binmeyi düşündüğüm için dizel aldım arabamı. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 5 Haziran 2009 Paylaş 5 Haziran 2009 Fark sadece mazot filtresinde gerisi aynı, megan ın pompa 100.000 de gidiyorsa atın o arabayı bence, dizel hem ekonomik hemde güçlü makine, yılda 30.000 den fazla yapıyorsanız dizel şart bence, ama onun altında zevk meselesi, 10 15 bin km yıllık yapasanız zaten binmiyorsunuz demektir bu durumda dizele 4000 tl gibi fark vermek size kalmış, ama o tork hissi süper, benzinlide anca turbo olanlarda bulabilirsiniz o hissi. Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz 5 Haziran 2009 Paylaş 5 Haziran 2009 Yılda en az 30 bin km yapılıyorsa daha ekonomik olduğu doğrudur,bu arada megane 2008 model ve şu an 60 bin km de fakat pek ekonomik diyemiycem çok yakıyor.Focus dizel daha mantıklı bana göre. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 5 Haziran 2009 Paylaş 5 Haziran 2009 Megane 1.5d için 50 bin bakımında 300 tl ödediler,şimdi 60 bin bakımı var 600 tl diyorlar,her 60 binde mazot pompası değiştirmek lazımmış. Bu motorların 100 bini zor geçtiği hakkında rivayetler duyuyorum... Yorum bağlantısı
Mehmet Barın 5 Haziran 2009 Paylaş 5 Haziran 2009 Ben ilk 15.000 km rot balans dahil bakımını 2008 Ağustos'ta 252 TL'ye yaptırmıştım. Dizele alıştıktan sonra benzinliye binemem gibi geliyor. Yılda 5.000 km yapacak olsam bile... Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 5 Haziran 2009 Paylaş 5 Haziran 2009 1.5 dci larda, 1.3 multijetlerde 100-150.000 de rektifiye şaşırtıcı karşılanmıyor. Zamane disellerinde turbo-enjektör masarafından birisini ilk 100.000 km ye dahil etmek te çok yanlış olmayacaktır. Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz 5 Haziran 2009 Paylaş 5 Haziran 2009 100binde rektifiye olursa vay milletin haline. 1.5dci symbol kullanıyorduk işyerinde, alete ne mazotu konduğu belli değil ama tık demedi. ha bir de şu bekleyip kapatma vs gibi şeyler de yok tabi. Yorum bağlantısı
Ali Gürsoy 5 Haziran 2009 Paylaş 5 Haziran 2009 istanbuldaki clio taksilerin çoğu neden albea ya geçiyor anlaşıldı. Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz 5 Haziran 2009 Paylaş 5 Haziran 2009 şirketin dizel lineasını bakıma götürdüğümde benim benzinli ile hemen hemen aynı bir miktar çıkarmışlardı. merak edip sordum, şimdi çok farketmiyor ama bir sonraki bakımda mazot filtresi vs değişince fark artıyor demişlerdi. Yorum bağlantısı
Mehmet Barın 5 Haziran 2009 Paylaş 5 Haziran 2009 100binde rektifiye olursa vay milletin haline. 1.5dci symbol kullanıyorduk işyerinde, alete ne mazotu konduğu belli değil ama tık demedi. ha bir de şu bekleyip kapatma vs gibi şeyler de yok tabi. Beklemek turbo araçlara mahsus bir özellik olup clioda turbo yoktur! Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz 5 Haziran 2009 Paylaş 5 Haziran 2009 Beklemek turbo araçlara mahsus bir özellik olup clioda turbo yoktur! Var Yorum bağlantısı
Guest Ahmet Y?ld?r?m 5 Haziran 2009 Paylaş 5 Haziran 2009 1.5 dci larda, 1.3 multijetlerde 100-150.000 de rektifiye şaşırtıcı karşılanmıyor. Zamane disellerinde turbo-enjektör masarafından birisini ilk 100.000 km ye dahil etmek te çok yanlış olmayacaktır. Bizim tdci lar? Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 5 Haziran 2009 Paylaş 5 Haziran 2009 Bizimkiler düzenli bakım uygun kullanımla 400.000 km rahat gider. O zamanada araba satılır zaten. Yorum bağlantısı
Misafir 5 Haziran 2009 Paylaş 5 Haziran 2009 Kullanım zewk tercih meselesi Şimdi araba bakıyorum 2.ci el alıyorsam dizeli çok çok temiz olmak kaydıyla servis expertiz rapor onaylı filan alırdım Ama benzinli olsa onu da aynı hassasiyeti gösterirdim gerçi ama tercihim şimdilik benzinliden yana yılda 30 bin ve üstü yapmıyorum o nedenle bakımda ve ilk alımda çok para vermeme gerek yok diye düşünüyorum her ne kadar dizelin turbo zevki ve ekonomisi olsa da Benim planım arasında Şu an için yer almıyor. Yorum bağlantısı
Engin Özarı 5 Haziran 2009 Paylaş 5 Haziran 2009 (düzenlendi) Bizim işyerine 2006 yılında aynı ay içinde 1,3 doblo ile 1,8 Connet alındı. 2009 yılında sonuç: doblo nisan ayında çok masraf çıktığı için satıldı. Connet 158 binde hala zımba gibi. Doblo yerine Fıorına alındı. Şirket araçlarını bilirsiniz.... Şirketteki ford grubu araçların bakımları biraz pahalı ama daha çok dayanıyor. 5 Haziran 2009 tarihinde Engin tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 5 Haziran 2009 Paylaş 5 Haziran 2009 Dİzel bir risk. Az yakar ama bilmeden aldığınız kötü yakıt yüzünden 3-5 bin masraf çıkabilir. Motor yenileme masrafı da çok daha fazladır. Turbo ünitesi de çoğu zaman erken biter. Bu yüzden yılda 30-40 bin km yapmayacaksanız değmez, ama fazla km lerde bu riske değebilir. Tabi benim için ekonomi önemli değil ben torka bakarım derseniz yılda 10 bin için bile alınır , neden olmasın Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy 5 Haziran 2009 Paylaş 5 Haziran 2009 diesel makinalar yapıları gereği daha sağlamdır,sıkıştırma oranı yüksek olduğu için piston kolu piston ,krank ve buna bağlı olan parçalar özeldir,daha sağlamdır,diesel makinalar iyi kullanıldımı rahat 300 bin km devirir.markaların kendi tasarrufları sonucu dayanımı zayıf parçaları kullanmaları sonucu oluşan arızalar diesel makinaların sağlam olmadığı yönündedir. 1milyon km hatta daha fazla yol yapan uzun yol kamyon ve otobüs diesel makinaları vardır,bunu asla benzinli makinadan bekleyemezsiniz. turbo veya mazot pompası ,enjektörlermotorun bir parçasıdır,bunların zaman içinde aşınması diesel makinalrın kötü olduğu anlamına gelmez.onların bozulmasını sağlayan yanlış kullanım veya kötü yakıt ve ucuz malzemeden imal edilmiş olma durumu vardır. biraderimde 1986 model 6.2 lt diesel v8 makina cevy van chevrolet minibüs vardır araç 320 bin km daha mazot pompası ve enjektörler değişmemiştir. benzinli araçların diesel araçlardan servis bakım fiyatları ucuz olduğu şehir efsanesidir 30 bin km bir değişien mazot filitresi örneğin 90 tl ise benzinli araçtada değişen 4 buji 50 - 60 tldir 30 40 lira için mükemmel tork ve gideceğim yere daha ucuza gitmenin zevkini asla benzinli makina veremez,değişmem. en katı kurallara sahip alman disiplinindeki porche bile diesel makinalı otomobiller üretiyor artık. ayrıca lemans 24 saat yarışlarını 3 yıldır üstüste diesel makinalı araç kazanmaktadır tüplü lpg araçları kullanmayı asla düşünmüyorum,onların var olduğu ciddi bir trafik kazasına dahil olmakda istemiyorum. tekerlekli bomba .... Yorum bağlantısı
Recommended Posts