İçeriğe Yönlendir

Dizel-benzinli bakım masraf


Guest Erkan Sa?lam

Recommended Posts

Guest Erkan Sa?lam
(düzenlendi)

genelde dizel arabalar için bakımları ağırdır, nazlı arabalardır gibi ifadeler kullanılır. benzinli focus 1 in standart bakımı şu sıralar 150 200 tl arasında. peki aynı km (45bin) dizel bir aracın bu tarz bir standart bakımı ne kadardır. yani dizelle benzin arasında bakım masrafları açısından ne kadar fark vardır. sıfır bir dizel 100.000 km ye kadar kullanıldığında, alırken benzinliden farkı olan kadar meblağı yakıt ve diğer harcamalar bakımından amorti edermi? yani benzinliye göre herşey düşünüldüğünde ekonomikmidir?

tarihinde Erkan Sa?lam tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Guest Erkan Sa?lam

ticari olarak kullanılmayacak. normal binici için. 5 yılda 100.000 km kadar kullanılacak.

Yorum bağlantısı
Guest Erkan Sa?lam
Tuplu benzinli, 30.000 km'den sonra dizel'den daha ekonomiktir. Dizel arac sahibi olarak bunu soyluyorum, anlayin artik gerisini :nazar:.

evet yakıt açısından doğru fakat tüplü araçlarda bobin ve bujinin çabuk yıpranması, yada sürpriz sorunlar gibi tüm masrfalarıda olaya dahil edersek bu durumda ne olur?

Yorum bağlantısı
Guest Erkan Sa?lam
Dizele alıştıktan sonra benzinliye binemem gibi geliyor. Yılda 5.000 km yapacak olsam bile...

bu ifadenizi biraz açarmısınız? yani size dizeli benzinliye tercih ettiren nedir?

Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz

Megane 1.5d için 50 bin bakımında 300 tl ödediler,şimdi 60 bin bakımı var 600 tl diyorlar,her 60 binde mazot pompası değiştirmek lazımmış.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

ben istemiyorum 90 binde değiştircem dersiniz. ne biçim pompaymış o. 100bini bile görmeyen?

bizim fusion 120 bine geldi dizel. herhangi bir ciddi masrafı olmadı. bakımlar 250 civarında. 90 bin bakımı 700 liraydı. triger mriger değişti galiba. bu rakamlar şahsuvar yetkili servis.

tarihinde Mehmet G tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Guest Ahmet Y?ld?r?m

Bakımları ağır sözü periyodik bakım için ise benzinli araçla dizelin aynı değilmi bakımı.

Filtreler, yağ değişimi vs. Fiyatlarıda benzer bu parçaların. Dizel diye işçiliği de çok almıyorlar.

Ben 30bin bakımını 206 liraya 2007 yılında,

2008de mazot filtresi hariç 104 liraya 45bin bakımı

geçen ay da 60bini 250ye yaptırdım

45bin bakımında yanlış hatırlamıyorsam motoryağı bizden gibi bir kampanya vardı.

Ben uzun süre binmeyi düşündüğüm için dizel aldım arabamı.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Fark sadece mazot filtresinde gerisi aynı, megan ın pompa 100.000 de gidiyorsa atın o arabayı bence, dizel hem ekonomik hemde güçlü makine, yılda 30.000 den fazla yapıyorsanız dizel şart bence, ama onun altında zevk meselesi, 10 15 bin km yıllık yapasanız zaten binmiyorsunuz demektir bu durumda dizele 4000 tl gibi fark vermek size kalmış, ama o tork hissi süper, benzinlide anca turbo olanlarda bulabilirsiniz o hissi.

Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz

Yılda en az 30 bin km yapılıyorsa daha ekonomik olduğu doğrudur,bu arada megane 2008 model ve şu an 60 bin km de fakat pek ekonomik diyemiycem çok yakıyor.Focus dizel daha mantıklı bana göre.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Megane 1.5d için 50 bin bakımında 300 tl ödediler,şimdi 60 bin bakımı var 600 tl diyorlar,her 60 binde mazot pompası değiştirmek lazımmış.

Bu motorların 100 bini zor geçtiği hakkında rivayetler duyuyorum...

Yorum bağlantısı
Mehmet Barın
Ben ilk 15.000 km rot balans dahil bakımını 2008 Ağustos'ta 252 TL'ye yaptırmıştım.

Dizele alıştıktan sonra benzinliye binemem gibi geliyor. Yılda 5.000 km yapacak olsam bile...

:D

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

1.5 dci larda, 1.3 multijetlerde 100-150.000 de rektifiye şaşırtıcı karşılanmıyor. Zamane disellerinde turbo-enjektör masarafından birisini ilk 100.000 km ye dahil etmek te çok yanlış olmayacaktır.

Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz

100binde rektifiye olursa vay milletin haline. 1.5dci symbol kullanıyorduk işyerinde, alete ne mazotu konduğu belli değil ama tık demedi. ha bir de şu bekleyip kapatma vs gibi şeyler de yok tabi.

Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz

şirketin dizel lineasını bakıma götürdüğümde benim benzinli ile hemen hemen aynı bir miktar çıkarmışlardı. merak edip sordum, şimdi çok farketmiyor ama bir sonraki bakımda mazot filtresi vs değişince fark artıyor demişlerdi.

Yorum bağlantısı
Mehmet Barın
100binde rektifiye olursa vay milletin haline. 1.5dci symbol kullanıyorduk işyerinde, alete ne mazotu konduğu belli değil ama tık demedi. ha bir de şu bekleyip kapatma vs gibi şeyler de yok tabi.

Beklemek turbo araçlara mahsus bir özellik olup clioda turbo yoktur! :D

Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz
Beklemek turbo araçlara mahsus bir özellik olup clioda turbo yoktur! :unknw:

Var :rolleyes:

Yorum bağlantısı
Guest Ahmet Y?ld?r?m
1.5 dci larda, 1.3 multijetlerde 100-150.000 de rektifiye şaşırtıcı karşılanmıyor. Zamane disellerinde turbo-enjektör masarafından birisini ilk 100.000 km ye dahil etmek te çok yanlış olmayacaktır.

Bizim tdci lar?

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Bizimkiler düzenli bakım uygun kullanımla 400.000 km rahat gider. O zamanada araba satılır zaten.

Yorum bağlantısı

Kullanım zewk tercih meselesi Şimdi araba bakıyorum 2.ci el alıyorsam dizeli çok çok temiz olmak kaydıyla servis expertiz rapor onaylı filan alırdım Ama benzinli olsa onu da aynı hassasiyeti gösterirdim gerçi ama tercihim şimdilik benzinliden yana yılda 30 bin ve üstü yapmıyorum o nedenle bakımda ve ilk alımda çok para vermeme gerek yok diye düşünüyorum her ne kadar dizelin turbo zevki ve ekonomisi olsa da Benim planım arasında Şu an için yer almıyor.

Yorum bağlantısı
Engin Özarı
(düzenlendi)

Bizim işyerine 2006 yılında aynı ay içinde 1,3 doblo ile 1,8 Connet alındı. 2009 yılında sonuç: doblo nisan ayında çok masraf çıktığı için satıldı. Connet 158 binde hala zımba gibi. Doblo yerine Fıorına alındı. Şirket araçlarını bilirsiniz.... Şirketteki ford grubu araçların bakımları biraz pahalı ama daha çok dayanıyor.

tarihinde Engin tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Dİzel bir risk. Az yakar ama bilmeden aldığınız kötü yakıt yüzünden 3-5 bin masraf çıkabilir. Motor yenileme masrafı da çok daha fazladır. Turbo ünitesi de çoğu zaman erken biter. Bu yüzden yılda 30-40 bin km yapmayacaksanız değmez, ama fazla km lerde bu riske değebilir. Tabi benim için ekonomi önemli değil ben torka bakarım derseniz yılda 10 bin için bile alınır , neden olmasın :D

Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy

diesel makinalar yapıları gereği daha sağlamdır,sıkıştırma oranı yüksek olduğu için piston kolu piston ,krank ve buna bağlı olan parçalar özeldir,daha sağlamdır,diesel makinalar iyi kullanıldımı rahat 300 bin km devirir.markaların kendi tasarrufları sonucu dayanımı zayıf parçaları kullanmaları sonucu oluşan arızalar diesel makinaların sağlam olmadığı yönündedir.

1milyon km hatta daha fazla yol yapan uzun yol kamyon ve otobüs diesel makinaları vardır,bunu asla benzinli makinadan bekleyemezsiniz.

turbo veya mazot pompası ,enjektörlermotorun bir parçasıdır,bunların zaman içinde aşınması diesel makinalrın kötü olduğu anlamına gelmez.onların bozulmasını sağlayan yanlış kullanım veya kötü yakıt ve ucuz malzemeden imal edilmiş olma durumu vardır.

biraderimde 1986 model 6.2 lt diesel v8 makina cevy van chevrolet minibüs vardır araç 320 bin km daha mazot pompası ve enjektörler değişmemiştir.

benzinli araçların diesel araçlardan servis bakım fiyatları ucuz olduğu şehir efsanesidir

30 bin km bir değişien mazot filitresi örneğin 90 tl ise benzinli araçtada değişen 4 buji 50 - 60 tldir

30 40 lira için mükemmel tork ve gideceğim yere daha ucuza gitmenin zevkini asla benzinli makina veremez,değişmem.

en katı kurallara sahip alman disiplinindeki porche bile diesel makinalı otomobiller üretiyor artık. ayrıca lemans 24 saat yarışlarını 3 yıldır üstüste diesel makinalı araç kazanmaktadır

tüplü lpg araçları kullanmayı asla düşünmüyorum,onların var olduğu ciddi bir trafik kazasına dahil olmakda istemiyorum.

tekerlekli bomba ....

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...