Ayhan Onaran 28 Haziran 2009 Paylaş 28 Haziran 2009 Aaa hadi bakalım.Eğer tüketiminiz düşerse bizde değiştiririz.Ben daha aldığımdan beri buji kablolarını ve bobini hiç kontrol ettirmedim.Bakanlar gözle baktılar ve iyi dediler Yorum bağlantısı
Fatih_Keskin 28 Haziran 2009 Paylaş 28 Haziran 2009 Aslında aynı sorun bende de var aracı kullanırken bir sorun olduğunu hissedebiliyorum sanki tekliyor gibi ama her zaman yapmıyor servise götürüyorum açıyolar kaputu gaz veriyorlar yok birşey deyip gönderiyolar diyorum ben kullanırken yapıyor buji kablosunu ve bobini değiştirelim diyorum onlardan yapmaz diyorlar bilgisayara da bağladık rolanti ve ateşlemede bir sorun çıkmadı napcaz bilmem Yorum bağlantısı
Amaç Keskin 28 Haziran 2009 Paylaş 28 Haziran 2009 düşük devirde şiddetli tekleme başladı, lpg servisine gittim, sorun görünmüyor, yarın buji ve kablolarına bakacağız Yorum bağlantısı
Fatih_Keskin 28 Haziran 2009 Paylaş 28 Haziran 2009 Ben bujiler yeni değiştirdim 2 hafta oluyor heralde kablo ve bobinide değiştirecez bişey yok diyorlar ama umarım boşuna değiştirmiş olmayız Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 28 Haziran 2009 Yazar Paylaş 28 Haziran 2009 valla bizimki öyle yaptıki ben dedim ya teker çıktı ya motor yerinden çıktı. arabaya gaz verince teklemeler azalıyor ama ışıklarda felan araç zangır zangır sallanıyor ve 2 bin devirin altında tar tar tar tar yapıyordu araba sallnamasa sesi süper boxer motor gibi sesi var Yorum bağlantısı
Amaç Keskin 3 Temmuz 2009 Paylaş 3 Temmuz 2009 bobin değişti sorun çözüldü, orjinali 300 tl, yan sanayi 70 tl Yorum bağlantısı
Halit Bebek 27 Temmuz 2009 Paylaş 27 Temmuz 2009 Bobin arızasını yukarıdakileri okurken gördüm. Ancak benim de aracımda dün baslayan ve bugün arttıgını hissettigim olay ise şu : Aracımda bi süredir ceyregin altında benzin vardı.Dün de benzin uyarısı yandı ve hani 30-40 km gider hesabı derken 1.viteste resmen gaz kesiliyomus da ara ara atlamaya calısıyo gibiydi.Ama devir yükselince sorun yok gibi.Bugün ise 1.viteste yaptıgı bu olayı ,devirsiz bi sekilde 2.vitese attıgınızda gaz resmen kesilip aniden gaz veriyo gibiydi.Ama teklemeden kurtuldugu anda gaza biraz daha fazla bastıgınızda arac normal devrine gelince sorun yok....Sizce bu bobin, kablo,buji mi yoksa benzin pompası mı?Bujiler 2-3 bin km önce degisti.Kablo ya da bobinle ilgili daha önceleri wds te yapılan testte bir sorun yoktu.Bu dedigim komple test yaklasık 3 ay önce idi.... Sizce nedir? Yorum bağlantısı
Halit Bebek 28 Temmuz 2009 Paylaş 28 Temmuz 2009 Bence benzin pompası... Mehmet Bey bugn baktırıcam inşallah...Henüz uygulamadım ama gauge testte çıkar mı bu sorun? Yorum bağlantısı
Halit Bebek 28 Temmuz 2009 Paylaş 28 Temmuz 2009 Bugün sanayiye gittim. Ustam sürdü baktı ve arızanın buji kablosu olabileceğini söyledi. Parçacıdan parçayı aldık ve üzerinden cıkan motorcraft kablolardan bi tanesinde asırı yırtık var idi, iç yapısı bilinmez ama autolite marka ürünü taktık ve sorun çözüld. Orjinal kablo 80 lira idi, 50 ye bunu taktık. Neyse sorun çözüldü... Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 28 Temmuz 2009 Yazar Paylaş 28 Temmuz 2009 orjinali 80 se keşke onu alsaydınız. serviste takımı 200 lirayı geçiyor Yorum bağlantısı
Halit Bebek 28 Temmuz 2009 Paylaş 28 Temmuz 2009 (düzenlendi) orjinali 80 se keşke onu alsaydınız. serviste takımı 200 lirayı geçiyor Valla Mustafa kardeşim haklısın da araban mı var derdin var misali. Egsozuydu yagıyıd suyuydu, bujisiydi derken hep orjinal dedik ama artık sarf malzemesi niteligindeki bazı rünleri yan sanayisi alıcam napim.Sonuct abüyük yekün tutuyor. En misali yetkili servislerde 140-150 civarı olan oksijen sensörü, yine orjinali ford parçacıda 100 lira düşün. Aracıma bugün sis farı taktırdım.Yan sanayisi olarak toplamda işçilikle 130 lira, orjinal parçaları ile ise 250 lira civarı....Tamam her parça önemli ama bu kadar da fark olmaz.... 28 Temmuz 2009 tarihinde Halit Bebek tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 28 Temmuz 2009 Yazar Paylaş 28 Temmuz 2009 zaten yetkili servisten değilde dışardan orjinal parça bakmak uygun olabiliyor. servisin gideri ile sıradan parçacının gideri kar marjı farklı oluyor sorun hallolsunda gerisi tefurruat Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 28 Temmuz 2009 Yazar Paylaş 28 Temmuz 2009 motocraft ise marka orjinal Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 28 Temmuz 2009 Paylaş 28 Temmuz 2009 ben şaşmazdan motorcraft buji kablosu aldım, orjinalmidir bu parçalar? yani servislerdede aynı malzememi kullanılıyorkusura bakmayın ford konusunda yeniyim önceki aracımın orjinal parçları sadece serviste bulunuyordu Evet motorcraftsa orjinal.Ancak bunların taklitleri türedi mi bilemiyorum.Daha doğrusu emin değilim.Sanki biraz kandırılıyoruz gibi.. Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2 28 Temmuz 2009 Paylaş 28 Temmuz 2009 Motorcraftların da taklidi var diye duymuştum. Bence ateşleme gibi önemli bir konuda orjinalden şaşmamak lazım.. Yorum bağlantısı
Yetkin Akın 28 Temmuz 2009 Paylaş 28 Temmuz 2009 İyi baktınızmı Motorcraft'mı yazıyor yoksa Motocraftmı? Hangisi? Yorum bağlantısı
Talip İnal 30 Temmuz 2009 Paylaş 30 Temmuz 2009 2 hafta önce yıllık izni geçirmek üzere Amasra'ya gittik. Yolda dikkatimi çeken, tırmanmalarda aracın performansının normalden fazla düşmesi idi. Ben bunu aracın yüklü oluşuna bağladım. Ancak, Amasra'dan Kurucaşile tarafına giderken, yokuş çımaya başladığımda,2 bin devir civarlarında aracım teklemeye başladı. Benzine geçince nispeten düzeliyordu. Bartın'da sanayide baktırdığımda, araç boş vitesteyken ve benzinle çalışırken gaza bastığımda bile devirlenmede kesiklikler vardı. Usta, bobin, buji kablosu ya da bujilerde sorun olduğu teşhisini koydu. Buji kablosu söküldüğünde bujiye takılan kısımlarında oksitlenmeler olduğunu gördük. Geçen ay, araç muayenesine gitmeden önce yıkatmıştım. Herhalde orada kalan sudan oldu. Neticede, buji kablosu için 50 TL, bujiler için 20 TL olmak üzere 70 TL parça, 20 TL işçilikle değişim yapıldı. Aracımın çekişi hissedilir derecede artmakla birlikte tüketimde de bir miktar azalma (7,6 lt/100 km giderken, dönüşte 7,1 lt/100km ) oldu. Yorum bağlantısı
Halit Bebek 30 Temmuz 2009 Paylaş 30 Temmuz 2009 2 hafta önce yıllık izni geçirmek üzere Amasra'ya gittik. Yolda dikkatimi çeken, tırmanmalarda aracın performansının normalden fazla düşmesi idi. Ben bunu aracın yüklü oluşuna bağladım. Ancak, Amasra'dan Kurucaşile tarafına giderken, yokuş çımaya başladığımda,2 bin devir civarlarında aracım teklemeye başladı. Benzine geçince nispeten düzeliyordu. Bartın'da sanayide baktırdığımda, araç boş vitesteyken ve benzinle çalışırken gaza bastığımda bile devirlenmede kesiklikler vardı. Usta, bobin, buji kablosu ya da bujilerde sorun olduğu teşhisini koydu. Buji kablosu söküldüğünde bujiye takılan kısımlarında oksitlenmeler olduğunu gördük. Geçen ay, araç muayenesine gitmeden önce yıkatmıştım. Herhalde orada kalan sudan oldu. Neticede, buji kablosu için 50 TL, bujiler için 20 TL olmak üzere 70 TL parça, 20 TL işçilikle değişim yapıldı. Aracımın çekişi hissedilir derecede artmakla birlikte tüketimde de bir miktar azalma (7,6 lt/100 km giderken, dönüşte 7,1 lt/100km ) oldu. Sorunun çözülmesi güzel...Fiyatlar da güzel...Parça markalarını da belirtirseniz sevinirim. Ben de gecende buji kablosunu degistim de autolite diye yan sanayi bir ürün idi. Ateşleme sistemindeki parçalar bırakın yıkamayı, sök tak ta bile etkilenip bozuluyorlar malesef. Benim aracımdan cıkan orjinal motorcraft kablonun birisinde dipten ciddi bir yırtılma var idi.Kimbilir ici nasıldı.Bende de tekleme sorunu olusmustu. Geçmiş olsun. (Not: Bu arada bartın da nereye gittiniz, yoksa yüksel pansiyona mı.Biz orayı cok sevdik sessiz sakin bi yer) Yorum bağlantısı
Talip İnal 31 Temmuz 2009 Paylaş 31 Temmuz 2009 Teşekkür ederim Halit bey. Bujiler, Motorcraft aldım. Buji kablosunun markasını hatırlamıyorum, yan sanayi bir üründü. Amasra'daydık. Aile ile birlikte kalabalık gidince apart otel gibi bir daire tuttuk. Yorum bağlantısı
Orhan Akbulut 19 Nisan 2010 Paylaş 19 Nisan 2010 korkulu rüyamız sonunda oldu. araba düşük deivrde tekliyor ve egsoszdan pat pat pat sesleri geliyor. gazı verince nisbeten ses azalıyor. ustaya gecerken gösterdim çünkü dükkanı kapatıyorlardı , bir baktı buji yada bobon dedi. kabloda sorun yoktur dedi çünkü alt devirde yapıyor üst devirde yapmıyor dedi. yarın baktıracaz inş böyle böyle araba 0 gibi oluyor bu ay iyi para yedi saolsun.bu bobin değişiminde neye dikkat etmek lazım yeni servisimde 250 lira demiş orjinalini daha uyguna bulma ihtimalimiz var mı yan sanayiye bulaşmka istemiyorum inşallah yan sanayiye düşmeyiz birde neden arıza lambası yanmadı ben ona da uyuz oldum yanması gerekmez mi normalde ah kardeşim ahh duygularıma tercüman olmuşun az sonra sanayideyim Yorum bağlantısı
Erhan Doruk 19 Nisan 2010 Paylaş 19 Nisan 2010 Aracımı aldığımda buji kablosu değiştirirken orjianl ile yansanayi arasında kalmıştım. sonuçta yan sanayisini taktım. autoline mi autolite diye bi markaydı. tekleme sorunu düzelmemişti. forumdaki arkadaşların tavsiyesiyle sentesine baktırdım. ayar yapıldı sorunsuz çalışıyor. orjinal kablo elbetteki daha iyidir ancak o kadar para vermeden önce başka sorunu olup olmadığını kontrol ettirin. yan sanayi de işinizi görür. Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 19 Nisan 2010 Paylaş 19 Nisan 2010 Şimdi şöyle oluyor..Araçta başka bir sorun varsa orijinal parçalar bu sorunun üzerini biraz örtebiliyor.Böyle zamanlarda takılan yan sanayi parçalar ise bunu başaramıyor ve takılan yan sanayi ürün sorunluymuş gibi anlaşılıyor.Misal sentesi bozuk olan bir araca rolanti sorununu gidermek için orjinal buji+buji kablosu+rolanti valfi değişimi yapsanız bile sorun bir nebze düzelir.Ama bunları yan sanayi parçalar ile yaparsanız hiç bir şey farketmez..Lafın özü araçta başka bir sorun yoksa yan sanayi ürünlerde orjinali kadar dayanıklı olmasalar da aynı işlevi görürler. Yorum bağlantısı
Recommended Posts