Guest Fevzi G 20 Mayıs 2009 Paylaş 20 Mayıs 2009 connect ile düşük süratlerde giderken,2. vites veya 3.vites de olduğu zaman araç. debriyaja basmadan frene basıp yavaşlamaya çalıştığımda az bir zaman sonra araç kendini ileri atıyor yani gaza basıyormuş gibi oluyor. o anda debriyaja basma gereği duyuyorum. bu dizel araçların hepsinde var mıdır? veya turbolu araçlarda yaparmı. o şekilde olması araca herhangi bir zarar verir mi Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci 20 Mayıs 2009 Paylaş 20 Mayıs 2009 (düzenlendi) vermez. normal bir durum problem yok 20 Mayıs 2009 tarihinde Ya?ar Demirci tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Murat İmeci 20 Mayıs 2009 Paylaş 20 Mayıs 2009 Ustamın dediği gibi cok normaldır ,bu durum araçın yüksek torkundan kaynaklanmaktadır ,araç düşük 1,2,3 vitesde iken rölantiye düştüğü an kendi kendine gidebilmektedir ,bu durum sadece dizel araçlarda söz konusudur ,benzinli araçlarda bu durum olmaz yani gaz vermeden hareket olmaz. Sıkışık trafikte bu durumdan çok faydalınılır ,gaz vermeden dur kalkları minimum yakıt sarfiyatı ile atlatabilirsiniz. saygılar. Yorum bağlantısı
Guest Fevzi G 21 Mayıs 2009 Paylaş 21 Mayıs 2009 (düzenlendi) yani frene bastığımda aracın o hale düşmesine izin vermeliyim ve stop etme anına gelmeyinceye kadar frene basılı tutabilirim dimi anladığım kadarı ile daha sonra devam edebilirim. genelde sağa sola dönerken oluyor.sokak aralarına girerken mesela ... yakıt tasaruffu sağlıyorsa güzelmiş bu arada teşekkür ederim 21 Mayıs 2009 tarihinde Fevzi G tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Erkan Özel 21 Mayıs 2009 Paylaş 21 Mayıs 2009 yani frene bastığımda aracın o hale düşmesine izin vermeliyim ve stop etme anına gelmeyinceye kadar frene basılı tutabilirim dimi anladığım kadarı ile daha sonra devam edebilirim. genelde sağa sola dönerken oluyor.sokak aralarına girerken mesela ...yakıt tasaruffu sağlıyorsa güzelmiş bu arada teşekkür ederim bu atlam olayı devirin düştüğünün arabanın bunaldım demesidir ve siz ısrarla neredyse stop etme derecesine kadar getirmekten bahsediyorsunuz bundaki amaç ne bir açıklama getirirseniz sevinirim tabiki mal sizin ama yazık ediyorsunuz derim herzaman normaşl devrinde kullanırsanız aracınız yıpranmayacaktır örn:2500-3000 rpm arası vites değiştirmek Yorum bağlantısı
Guest Fevzi G 21 Mayıs 2009 Paylaş 21 Mayıs 2009 teşekkür ederim. ben o yüzden sordum zaten. o şekile düştü mü araç debriyaj ve bir küçük vites yapıyorum. peki ben 2500 devire ulaşmdaan vites yükseltiyorum. bunun bir sakıncası var mı. illaki o devirleri görmem mi gerekiyor. her vitesde 200 devire gelmeden atarım vitesi.düz yolda ama...yola göre de değişiyor bu durum. Yorum bağlantısı
Murat İmeci 21 Mayıs 2009 Paylaş 21 Mayıs 2009 Fevzi bey,sorunuza şu açıklıkta cevap vereyim ,araç düşük viteste iken rölanti devrine düştüğü an araçta bayılma hissedilir zaten o şekilde gaz vermeden ilerlemek zor ve sakıncalıdır ,benim size anlatmak isdediğim araçın park yapma esnasında ve cok kısa iki üç metrelik dur kalklar icin yapılan manevralar içindir.Ayrıca vites gecişlerinizi 2000d/d aşağı düşürmeyin derim en ideali 2500d/d civarı değişimlerdir..aracınızıda sağlıcakla kullanın.. Yorum bağlantısı
Emre Mut 23 Mayıs 2009 Paylaş 23 Mayıs 2009 yani frene bastığımda aracın o hale düşmesine izin vermeliyim ve stop etme anına gelmeyinceye kadar frene basılı tutabilirim dimi anladığım kadarı ile daha sonra devam edebilirim. genelde sağa sola dönerken oluyor.sokak aralarına girerken mesela ...yakıt tasaruffu sağlıyorsa güzelmiş bu arada teşekkür ederim merhabalar fevzi bey bizim araçlarda çekiş kontrol sistemi diye bir sistem var bu sistem aracın gaza basmadan kaldırılmasını sağlamaktadır.vitesteyken debriyajdan hafif çekip tekrar bastıgımızda devir saatindeki hareketlenmeyi görebilirsiniz zaten frene bastığınızda 1.viteste 7km/h 2, viteste ise 14km/h gibi hızların altına düştüğünde araç o hale gelir debriyaja hafif basmanız yararlı olacaktır Yorum bağlantısı
Emre Mut 24 Mayıs 2009 Paylaş 24 Mayıs 2009 teşekkür ederim emre bey. rica ederim kazasız belasız günler dilerim Yorum bağlantısı
Misafir 17 Haziran 2009 Paylaş 17 Haziran 2009 connect ile düşük süratlerde giderken,2. vites veya 3.vites de olduğu zaman araç. debriyaja basmadan frene basıp yavaşlamaya çalıştığımda az bir zaman sonra araç kendini ileri atıyor yani gaza basıyormuş gibi oluyor. o anda debriyaja basma gereği duyuyorum. bu dizel araçların hepsinde var mıdır? veya turbolu araçlarda yaparmı. o şekilde olması araca herhangi bir zarar verir mi arkadaşım kullandığın araç aşağı yukarı hepimizin kullandığı connectler; max torkunu 1700 ---1800 dv/dk dan itibaren verir. ve bu devirde de aracınız kalkarkende yavaşlarkende ileri atılır. özellikle dikkat edin anlicaksınız. yavaşlarken siz gaza basmasanız da araçlar bu devirlerde ilerleyen viteslerden daha etkili tork verirler (kalkış anında araç ağırlığını ani hızlandırıp sonradan hızlanmada rahatlatmak için.) yavaşlarken de bu devire geldiğinde oluşan tork turbonun basınç boşaltmasından kaynaklanır. normal giderkende gaz pedalını pompalamayı deneyin, birkaç seferden sora araç siz ayağınızı gazdan çekerken ileri atılım yapar. muhabbet eynı turbonun basınç boşaltması.... saygılar. Yorum bağlantısı
Recommended Posts