Semih Saner 8 Nisan 2010 Paylaş 8 Nisan 2010 arkadaşlar merhabalar. çoğu kişiden aynı şeyi duydum ..pasta ; aracının boyasını inceltiyormuş, yani pek tavsiye eden yok, fakat cila için yapılabilir diyorlar, sizlerinde fikirlerinizi almak isterim. Yorum bağlantısı
Mevlüt Doğan 8 Nisan 2010 Paylaş 8 Nisan 2010 . Alpay bey merhaba eğer bu işte profosyenel değilseniz kesinlikle yapmanızı önermem ki aracınızın çok mat olduğunu söylüyorsunuz buda işi bilen bir ustanın yapması anlamına gelir yüzeye yalnış devirde baskı uygulayıp boyayı inceltip hatta yüzeyden alabilirsiniz özellikle keskin hatlarda makinenin devrini iyi ayarlamak gerekir.yüzeye gerektiği kadar pasta-polish uygulaması yapılmalıdır fazlasından kaçınılmalıdır neticede bir aşındırıcıdırve son olarak araç pasta işlemi yapılmadan yüzey temizlenmeli araç yüzeyindeki plastikler maskelenmeli pasta gelmemesi için korunmalıdır, çok ciddi sıkıntı yaratabilir eğer korunmazsa plastik yüzeydeki pasta izleri Yorum bağlantısı
Yavuz Gürbüz 8 Nisan 2010 Paylaş 8 Nisan 2010 Meguiar's ın trim detailer diye bir ürünü var boyasız plastik yüzeylerde uzun süre koruma sağlıyor. PlasticX güzel bir ürün ama trim detailer ile karıştırmayın sakın işlevleri farklı plasticx seffaf plastikler için trim detailer siyah plastikler için. Üstteki ürünü sakın kullanmayın! Ağır aşındırıcı bir ürün, boyanın durumu ne kadar kötü olsa da bu ürüne ihtiyacı olamaz. Bu ürün boyacı pastasıdır. Ham boyayı parlatıp, vernik atılmasına uygun bir yüzey hazırlamak için kullanılır.Bunu alsaydınız daha iyi olurdu. Ya da turtle wax'ın scrach & swirl remover ürünü var yapı marketlerde onla başlayın. Her zaman az aşındırıcı ürünle başlayın yetmezse bir üst grup aşındırıcı. Alpay Bey'in ürünü pasta kabul edersek, (bana sorarsanız zımpara ) pasta boyayı inceltir ama aracınızın boya sertliğine uygun polish kullanmak aracınızın güzelliğine güzellik katacaktır. Semih Bey Saygılarımla, Yorum bağlantısı
Alpay Önder 9 Nisan 2010 Paylaş 9 Nisan 2010 Yavuz ve Mevlüt Bey önerileriniz/yardımlarınız için cok teşekkürler. Yavuz Bey sipariş vermiş olduğum ürünü önerdiğiniz ürün ile değişimini yaptırıyorum. Bu ürünler ile sizce pasta ve cila uygulamasının sonrasında aracım mat renginden kurtulacakmıdır. Yada sonrasında uygulamam gereken ekstra işlemler nelerdir? Yorum bağlantısı
Yavuz Gürbüz 9 Nisan 2010 Paylaş 9 Nisan 2010 Aracın durumunu görmeden birşey söylemek güç ancak, doğru ürün ve profesyonel uygulama ile sonuçlar şaşırtıcı olabiliyor. Elle uygulama yapacağınızı tahmin ediyorum. Bu yüzden, dikkat edilmesi gereken birkaç hususun tekrar üzerinden geçmek istiyorum. Yapacağınız uygulama aslında hepimizin mat yüzey olarak adlandırdığı yoğun dairesel çizik içiren bölgeyi tesviye ederek düzgün bir yüzey oluşturmak, ardından da oksitlenme ve kirleticilere ( kuş pisliği, balata tozu, sanayi artığı, egzos dumanı içindeki partiküller v.b) karşı korumak için wax ile kaplamaktan ibaret. Yapılan tesviye işlemi uygun aşındırıcı ve doğru uygulama ile 3-5 mikron mertebesinde, yeni araçlardaki vernik (clear coat) tabakasının 120-150 mikron olduğu düşünülürse, yaygın inanışın aksine her sene tekrarlanan uygulama ile bile araç boya tabakası aşınmadan 20 sene ilk günkü görüntüsünü muhafaza edecektir. Elle uygulama ile her zaman mümkün olamasa da iyi sonuç almak mümkün. Önemli olan polişi önden arkaya doğru, rüzgar akım yönünde 30x30 luk dar bir alanda uygulayarak sonuca bakmak ona göre yüzey durumu, uygulama süresi ve kullanılan ürün miktarı hakkında fikir edindikten sonra (spot test) ürünü araca aynı yöntem ile uygulamak. Daha sonra üzerine atılacak wax ile aracınızın korumasını tamamlamak. Bu korumayı uygun zamanda yenileyerek yapılan çizik giderme işleminin devamlığına katkıda bulunabilirsiniz. Umarım faydalı olmuştur. Ekte okside olmuş kötü durumdaki boyanın uygulanan ürünler ile nasıl ilk günkü haline döndüğünü gösterir bir foto sunuyorum. Doğru uygulamanın sonuçları hakkında fikir sunabilir. Saygılarımla, Yorum bağlantısı
Engin Huz 9 Nisan 2010 Paylaş 9 Nisan 2010 ben meguiras şampuan alacağım .çok süper şengün boyadan istreseniz size de alrım .hatta bende izmirdeyim beraber gideriz Yorum bağlantısı
Alpay Önder 9 Nisan 2010 Paylaş 9 Nisan 2010 Aslında polisaj makinesi ile paymayı planlıyordum önerileriniz dogrultusunda elle uygulamaya karar verdim. Benim aracım şuan üsteki Corsa ile aynı durumda (renkleri dahil) umarım bu kullanacagım ürünler ile sonuc 2. fotolar ile aynı olur. Uygulama öncesi ve sonrasındaki fotoları bende sizler ile paylaşacağım. Yavuz Bey yardımlarınız için çok teşekkür ederim. Yorum bağlantısı
Engin Huz 9 Nisan 2010 Paylaş 9 Nisan 2010 boya korumada 5 adım vardır . kısaca boya korumada uygulama sırası 5 adım .... wash-kil-polish-glaze-wax türkçe özet ....yıkama-kil uygulaması -çizik giderici aşındırıcı - parlaklık -dış etken koruma bunları sırası ile yaparsanız tam sonuç elde edersiniz . pasta -cila tüm detaylar özel anlatım bölümü http://www.turkiyeotoforum.com/tr/index.php?topic=310.0 Yorum bağlantısı
Mevlüt Doğan 9 Nisan 2010 Paylaş 9 Nisan 2010 arkadaşlar merhabalar. çoğu kişiden aynı şeyi duydum ..pasta ; aracının boyasını inceltiyormuş, yani pek tavsiye eden yok,fakat cila için yapılabilir diyorlar, sizlerinde fikirlerinizi almak isterim. Semih bey merhaba pasta-polish uygulamadaki sıkıntı işin özü araç boyasındaki yüzeyin durumuna göre hangi pastanın kullanılması gerektiğine karar verme aşamasıdır.Gerek olmayan bir yüzeye kalın bir pasta(aşındırıcı)uygulama yapılması koruyucu şeffaf olarak bilinen vernik tabakasını ciddi şekilde inceltmektedir.Bu yüzden yüzeyi iyi analiz etmek gerekir.Evet belirttiğiniz gibi cila işlemi yapılabilir fakat araç yüzeyi pasta-polish uygulaması yapılması gerekiyorsa sadece cila işleminin yapılması istenilen ve beklenen parlaklığı sağlamaz Yorum bağlantısı
Mevlüt Doğan 9 Nisan 2010 Paylaş 9 Nisan 2010 Yavuz bey iyi günler söyledikerinizin bir kısmına katılıyorum yalnız günümüzdeki binek araçların hemen hemen hepsi vernikli boya uygulaması ile boyanan araçlardır düz renk olarak gördüğümüz siyah beyaz bile basitlack boyalardır (üzerine vernikli) cinsten bu yüzden sizinde belirtmiş olduğunuz gibi elle yapılan uygulama çok da iyi sonuçlar vermez, dediğiniz gibi micron değerleri özel renkler ikinci kez uygulama tabii olmamış araçlar dışında değerleri 80-150 arasında değişmektedir pasta-polish uygulamasında değerlerin toplamı değilde son kat yani vernik katının micron değeri önem kazanır 40-ile60 micron arasında değişen son kata uygulamanın da ona göre yapılması gerekir Yorum bağlantısı
Yavuz Gürbüz 9 Nisan 2010 Paylaş 9 Nisan 2010 Yanlış anlaşılmasın devir ayarlı, bu işe uygun, güçlü bir makine ile elle uygulamadan çok daha iyi sonuçlar çıkarabilirsiniz. Gördüğünüz resimlerdeki araçlar rotary ve orbital makineler ile uygulama yapılmış araçlar. Yorum bağlantısı
Yavuz Gürbüz 9 Nisan 2010 Paylaş 9 Nisan 2010 Doğru haklısınız. Düzeltme için teşekkür ederim. Yazdıklarımdan sanki elle daha verimli sonuç alınıyor gibi bir anlam çıkmış. Daha önce de belirtiğim ve sizin de bildiğiniz gibi, çoğu Alman otomobilinde en sert polishle bile, diğer otomobillerde hafif aşındırıcı ile alınan sonuçlara benzer sonuçlar alıyoruz. Özetle spot testin önemini uzman görüşünüz ışığında tekrar doğrulamış olduk. Boyanın durumuna ve sertliğine göre davranıp, uygun ürün, devir ve pad seçerek uygulamaya başlamak gerekir. Dolayısıyla "Aynı marka, model, renk araçlarda aynı ürün aynı sonucu verecektir." diyemeyiz. Spot test herşeyin ilacı. Saygılarımla, Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 9 Nisan 2010 Paylaş 9 Nisan 2010 Bana göre cilayı elle yedirerek ince bir tabaka halinde sürmek ve ardından makina ile çok yüksek devirde olmadan silmek daha iyi. Elle sürerken ince bir tabaka halinde sürerek cilayı verimli kullanabiliyoruz. Silme işlemi makinayla yapılırsa daha iyi olur. Silme elle yapılırsa tozlar sildiğimiz beze birikiyor ve o tozları arabaya kuru sürtmüş oluyoruz. Makinayla silerken ise tozları dağıtıyor ve daha az baskı ile kolay silme yapıyoruz. Bende evde devir ayarlı ufak çok güçlü bir makina var. Hani demir doğramaçılarda demir kesme vs için kullandıkları makina ama ufak olması ve devir ayarlı olması çok iyi. Deviri sıfırdan en yüksek devire kadar ayarlayabiliyorum. Yorum bağlantısı
Yavuz Gürbüz 9 Nisan 2010 Paylaş 9 Nisan 2010 Cila (wax) elle atılır tabi (feel the passion ) fakat konu polish'e gelince makine genelde şarttır. Yorum bağlantısı
Mevlüt Doğan 9 Nisan 2010 Paylaş 9 Nisan 2010 merhaba;size Ayhan usta diyebiliriz yüzeye cilayı yedirerek uygulama iyi bir sonuç verir. Ben boya yüzeyine en son olarak 3m LIQUID WAX kendi hare gidericisiyle ortalama 900-1500devir ile uyguluyorum,arkasından 3m microfiber bez ile siliyorum görüntü inanılmaz yalnız yüzeye iyice yedirmek gerekli saygılarımla Yorum bağlantısı
Bedri Baki 11 Nisan 2010 Paylaş 11 Nisan 2010 http://www.zaman.com.tr/haber.do?haberno=9...l-kurtarirsiniz Yorum bağlantısı
Guest Ramazan Demir 12 Nisan 2010 Paylaş 12 Nisan 2010 herkese selam malum yaz geliyor hafta sonu biraz aracımla uğraşayım diyorum,bunun için bi kaç tavsiyenize ihtiyacım var, öncelikle aracımı alalı daha 1 sene dolmadı(2009 temmuz sıfır)acaba cilaya ihtiyaç var mı?gerek var mı?varsa bu marka Turtle Wax nasıl?birde Quıxx Polish Çizik Giderici ve Boya Koruyucu almayı düşünüyorum.kendim becerebilir miyim?ne dersiniz?şimdiden tavsiyeleriniz için teşekkürler Okay bey turtlewax falan almayın, çizik falan giderdiği yok..benimde aklımda cila işi. sonax, carwax veya ziebart tarzı yerlere emanet edin bence. Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 5 Haziran 2010 Paylaş 5 Haziran 2010 Arkadaşlar resimde gördüğünüz arexons sprey hızlı cilayı bugün farklı bir şekilde test ettim ve beni şaşırttı. Cilanın ötesinde birşey. Şirketin 2008 fiorinosu var ve devamlı bizde. Araba devamlı fırçaya giriyor ve öyle yıkanıyor. Rengi siyah. 1-2 haftada bir fırçaya girdiği için boyası pek iyi değil. Bugün arabayı evde yıkadım ve kuruladım. Ondan sonra ön kaputta belli bir bölgeye arexons cilayı sıktım ve silerken hemen aşırı kaygan bir yüzey oluştu. Renk koyulaştı ve suyla kaplanmış gibi oldu. Cilasız kısma tırnağımı sürttüm ve tırnağım kaymayıp cizdi. Cilalı kısma tırnağımı 2 kat daha fazla bastırarak sağa sola sürttüm ve kayganlıktan dolayı hiç çizilmedi. Kayganlıktan öte sanki ince aşırı sert bir zırh oluşmuş gibi oldu. Ondan sonra arabanın anahtarını aldım ve çok bastırmadan sürttüm ve yine kayıp çizemedi. Bu cilayı birkez komple arabaya attıktan sonra hiçbirşey arabayı kolay kolay çizemez. Bugüne kadar turtle waxın cilalarını kullandım. Önce sürdüm sonra kurumasını bekledim, sonra sildim vs vs birsürü boşuna zahmet ve böyle sonuç almamıştım. Okadarda tozu oluyor. Kendimizi yormaya gerek yok. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 5 Haziran 2010 Paylaş 5 Haziran 2010 Ayhan dediğin gibi iyi bir ürüne benziyor, kuru kullanım için olduğundan sanırım daha etkili, bende kolleksiyonuma katıcam bunu sonax hızlı cila kullandıktan sonra aracı kurulayıp (tabii daha önce wax lanmıştı araç) bunu kullanmak istiyorum, ekstra parlaklık olucakmı göreceğiz. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 5 Haziran 2010 Paylaş 5 Haziran 2010 nerde varmış bu ben halen şampuanını kullanacam bu markanın aldım duruyor Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 5 Haziran 2010 Paylaş 5 Haziran 2010 İyiymiş bu .. Fiyatıda uygun .. Pazartesi vereyim siparişi Yorum bağlantısı
Eray Sireli 5 Haziran 2010 Paylaş 5 Haziran 2010 Arexons'un Sonax'tan daha kaliteli olduğu söylentisini çok defa duydum. Ancak bu sıvı cilaları henüz kullanmama rağmen kalıcı olduğunu düşünmüyorum. İlerleyen zamanlarda bende deneyeceğim. Kalıcı olmasa bile uygulaması kolay olduğundan çok da problem değil. Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 5 Haziran 2010 Paylaş 5 Haziran 2010 Yıkadıktan sonra kuru arabaya uyguluyorsunuz ve plastik yüzeylere zarar vermiyor. Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 5 Haziran 2010 Paylaş 5 Haziran 2010 Yıkadıktan sonra kuru arabaya uyguluyorsunuz ve plastik yüzeylere zarar vermiyor. Güzel yanlarından biriside bu.. Yorum bağlantısı
Recommended Posts