Göktuğ Serbent 14 Haziran 2010 Paylaş 14 Haziran 2010 (düzenlendi) abartılacak kadar deger yok minumum seviyelerde fark var.ama yinede iyi örnek olmuş.azcıkta olsa belge sunmuşlar. abartılacak değil ancak çok iddalı rakamlar tabi almanca ne kadarını anladık oda var :lol2: ben Türkçe olan rakam ve kırmızı çizgileri hesapladığımda yaklaşık %8 yakıt tasarrufu ve partükül salınımının 0 a düşmesi gibi şeyler anladım. yakıt tasarrufu olarak lpgli bir araçta bu katkı koyulursu kaba taslak 10 bin km.de 80-90 tl yakıt tasarruf demek borun 40-50 tl olduğunu düşünürsek. ortalama senede 40-50 tl tasarruf demek , tabi sürekliliğini koruduğunda. bu önemsiz gibi duruyor, gerçekte aşınmayı önleyici özelliğini düşünürsek motor ömrünede katkısı var gibi, ama yinede yazılanları ehil birinin yorumlaması doğru olur. 14 Haziran 2010 tarihinde G tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Misafir 14 Haziran 2010 Paylaş 14 Haziran 2010 (düzenlendi) abartılacak değil ancak çok iddalı rakamlar tabi almanca ne kadarını anladık oda var :lol2: ben Türkçe olan rakam ve kırmızı çizgileri hesapladığımda yaklaşık %8 yakıt tasarrufu ve partükül salınımının 0 a düşmesi gibi şeyler anladım. yakıt tasarrufu olarak lpgli bir araçta bu katkı koyulursu kaba taslak 10 bin km.de 80-90 tl yakıt tasarruf demek borun 40-50 tl olduğunu düşünürsek. ortalama senede 40-50 tl tasarruf demek , tabi sürekliliğini koruduğunda. bu önemsiz gibi duruyor, gerçekte aşınmayı önleyici özelliğini düşünürsek motor ömrünede katkısı var gibi, ama yinede yazılanları ehil birinin yorumlaması doğru olur. yinede sadece motor yagına katkısı oldugunu düşünüyorum oda abartı degil bahsi geçen bu katkının yan etkileri azcıkta olsa olumlu fazlası yok bence. çaglar bey gerçekten güzel konulara parmak basıyor. ve şunada inanıyorum bu tür ürünlerin testi için hep tüketicileri kullanmalarına kızıyorum.ondada yarım yamalak sonuçları toplayıp eliyorlar.reklam yapıyorlar.çevresl bi ürün çıkıyorsa geniş boyutlu çalışması testleri varsa gizli olamaz açıklanıp kanıta sunulmalıdır.basit iki kelime ile açıklanamaz.sayfalar dolusu test egrilerini iki kelimeyle anlatamazsınız. sıfır motor yerine bu testi 200bini geçmiş motorda yapmaları daha inandıorıcı olur.zaten temiz olan bir motorda bu oranları yakalama zor olmaz kanısındayım 14 Haziran 2010 tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 14 Haziran 2010 Paylaş 14 Haziran 2010 http://www.nnt.com.tr/Tuv/SWRI.pdf tüketiciyi bilgilendirme amaçlı sunulan bu test raporunda da; 1. 50ml bor sıvısı 1lt yağ ile karıştırılmış, motorlarda 4-5 lt ile karışıyor 2. Referans olacak katkısız yağın, 10-20-30....-60 kg yük altındaki verileri yok (N/A) Sanırım profesyonel çalışma hayatımda, benzeri testler için boşuna uğraşmışım, ter dökmüşüm (kendimi eleştirdim açıklayayım da yanlış algılanmasın) Yorum bağlantısı
Anil Berke Kavraal 14 Haziran 2010 Paylaş 14 Haziran 2010 buraya bir bakın firmanın sundukları için değildi eleştirim universitenin verdiği rapor içindi. belkide burda eksik paylaşılmıştır bilemiyorum.. Yorum bağlantısı
Onur Demirer 14 Haziran 2010 Paylaş 14 Haziran 2010 buraya bir bakın Baglanti icin tesekkurler, sonuclar gayet guzel gorunuyor bu raporda. Yalniz hala insanin kafasini kurcalayan yerler mevcut: - Kullanilan araclarin sifir oldugu soyleniyor, bu durumda rodaj suresinin test sonuclarina etki etmis olmasi mumkun mudur? Ornegin normal yagla yapilan testte motor 2853 km'deyken Bor Power'li testte 5771 km'de. - Partikul emisyonlari Bor Power'li karisim icin olculmemis gibi, sebebi nedir? - Sonuclar 1 litre Bor Power'in yaga karistirilmasiyla elde edilmis, kullanim talimatinda onerilen karisim nedir? - "Verdünnung" ne demektir cozemedim, ama karsiligi "air/fuel ratio" gibi bir seyse yagdaki fark niye hava yakit karisimini etkilesin? Yorum bağlantısı
Mustafa Mermertas 15 Haziran 2010 Paylaş 15 Haziran 2010 "Verdünnung" ne demektir cozemedim :lol2: Halk arasindaki argo anlami "Inceltici "(Tiner)maddesel anlamda Valla bi ara bende Motor-UP kullanmistim Mustangimda ;meraktan ,benim gözlemledigim motor hararet göstergesi normalinden biraz daha asagida geziniyor olmasiydi ortalama yakit tüketimi 14-15 litreydi normaldi yani V 8 icin Yorum bağlantısı
Onur Demirer 16 Haziran 2010 Paylaş 16 Haziran 2010 "Verdünnung" ne demektir cozemedim Halk arasindaki argo anlami "Inceltici "(Tiner)maddesel anlamda Valla bi ara bende Motor-UP kullanmistim Mustangimda ;meraktan ,benim gözlemledigim motor hararet göstergesi normalinden biraz daha asagida geziniyor olmasiydi ortalama yakit tüketimi 14-15 litreydi normaldi yani V 8 icin Ben de hava yakit karisiminin inceltilmesini dusunmustum sozlukten yola cikarak. Yoksa motorda ne tip bir inceltici kullaniliyor ki? Yorum bağlantısı
Yakup Başaran 20 Haziran 2010 Paylaş 20 Haziran 2010 Dün aracın 10000 bakımında bor power koyduk. 50 TL. Araçta ilk hissettiğim aracın sesindeki azalma ve motorun elektrik moturu gibi çalışması oldu. Yakıt tasarrufunu deniycez bakalım. Yorum bağlantısı
Misafir 21 Haziran 2010 Paylaş 21 Haziran 2010 Dün aracın 10000 bakımında bor power koyduk. 50 TL. Araçta ilk hissettiğim aracın sesindeki azalma ve motorun elektrik moturu gibi çalışması oldu. Yakıt tasarrufunu deniycez bakalım. bence bakımdan sonra bu hissi yaşamanız normal bor power için bu yorumu yapmanız ne kadar dogru olur.her yag degişiminde araç sesi fark eder ben aracımı ilk aldıgımdaki sesle yag degişimi sonrası ses arasında epey fark ettigini biliyorum.esas test ilerde belli olur sanırım ama yorumlarınız bor power a yönelik deger taşıyor. Yorum bağlantısı
Burak Hatipoğlu 22 Haziran 2010 Paylaş 22 Haziran 2010 bence bakımdan sonra bu hissi yaşamanız normal bor power için bu yorumu yapmanız ne kadar dogru olur.her yag degişiminde araç sesi fark eder ben aracımı ilk aldıgımdaki sesle yag degişimi sonrası ses arasında epey fark ettigini biliyorum.esas test ilerde belli olur sanırım ama yorumlarınız bor power a yönelik deger taşıyor. çok memnun kalacaksınız, çok faydalı bir uygulamadır, izlenimlerinizi en kısa zamanda paylaşmanız dileğiyle Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 22 Haziran 2010 Paylaş 22 Haziran 2010 Kağıt üzerinde herşey güzelde açaba gerçektede böylemi oluyor. Bana hala inandırıcı gelmiyor. Yorum bağlantısı
Misafir 22 Haziran 2010 Paylaş 22 Haziran 2010 Kağıt üzerinde herşey güzelde açaba gerçektede böylemi oluyor. Bana hala inandırıcı gelmiyor. +1 hep yazdım sadece motor yagına biraz faydası oluyodur diye.ama deneyecegim benim motor 200bini çoktan geçmiş farkı hissedecekmiyim belli olucak.sıfır motor testi inandırıcı degil bence.hıroalanmış möotorda test edilip verilerin paylaşılması inandırıcı olucaktır bence Yorum bağlantısı
Yakup Başaran 22 Haziran 2010 Paylaş 22 Haziran 2010 Önceki yağ değişiminde de bu farkı hissetmemiştim. Bir çok kullanıcı ile görüştüm (bizzat sanayide, oto ustasına gelip bor powerden önce sonra farkları) ve konuştum. Memnun olmayan ile karşılaşmadım. Yenilikleri denemeyi severim. Brodwayimde de double-up kullanmıştım. Onda da bariz kendini belli etmişti. Double-up'ı yağ değişiminden 1000 km kadar sonra koymuştum. Aslında f1'de de 1000 km sonra denemek isterdim ama biran evvel koymak istedim. Ama dayanamadım koydurdum. Araç konusunda her ne kadar çözüm bulamasam da bazı konularda hassasımdır. Araçtaki en ufak bir değişimi rahatlıkla hissederim. Sonucu zaten burada yazıyorum, yazmayada devam edeceğim. Yakıt tasarrufunuda deniycem ama, çok km yapan biri değilim. O yüzden biraz ortalamaları almak istiyorum. Ha, şu sıralar bir uzun yol yaparsam felan kesin ölçerim. Öyle bir imkanım olmazsa sadece şehiriçi yakıt durumunu ölçebilirim. Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 22 Haziran 2010 Paylaş 22 Haziran 2010 Bunun ölçümü laboratuar ortamında yapılmalı. Neden derseniz; Bugün aracınızla uzun yola gidersiniz, hava 30 derecedir ve 7L/100km yakıt tüketirsiniz, ertesi gün herhangi bir katkı koyarsınız ve aynı yolu tekrar gidersiniz, busefer hava 25 dereceye düşmüş olabilir, rüzgarın yönüde değişmiş olabilir ve yakıt tüketimi 6.5L/100 km'nin altına düşebilir ve siz katkı maddesinden olduğunu sanarsınız. Rasgele ölçümlerde hava sıcaklığını hesaba katan yoktur. Bunun en iyi testi, hidrolik dinamometreye bağlanmış bir motoru çalıştırırız, 2000devire ayarlayıp motora dinamometre ile yükleme yaparız. Motor suyu, yağ sıcaklığı gibi birçok değeri anlık görebiliyoruz veya belli bir süre için kayıt tutabiliyoruz. Motor suyu ve yağ sıcaklığının artışı durup sabitlendiğinde motordan aldığımız güçü, yakıt tüketimini ve diğer değerleri kaydederiz ve motor çalışırken aynı şartlarda borpower'ı ekleriz. Zaten tüm veriler ekranda oluyor. 30 dakika çalıştıktan sonra tekrar yakıt tüketimine bakarız ve sıcaklık değerlerini, aldığımız gücü ölçeriz belli olur. Eğer imkan bulursam bunu denerim. Bunu denemesine denerimde buradan verim elde etsekte iyi anlamına gelmez, katkı maddesiyle bu şekilde verim almak kolay. Yakın özelliği değişir, incelir veya farklı bir yapıya dönüşüp yağ sıcaklığıda düşebilir, yakıt tükerimide düşebilir, performansta artabilir ama bunların yanında ciddi aşınmalarada sebep olabilir. 2 yönden incelemek gerekli. Yorum bağlantısı
Burak Hatipoğlu 22 Haziran 2010 Paylaş 22 Haziran 2010 Önceki yağ değişiminde de bu farkı hissetmemiştim. Bir çok kullanıcı ile görüştüm (bizzat sanayide, oto ustasına gelip bor powerden önce sonra farkları) ve konuştum. Memnun olmayan ile karşılaşmadım. Yenilikleri denemeyi severim. Brodwayimde de double-up kullanmıştım. Onda da bariz kendini belli etmişti. Double-up'ı yağ değişiminden 1000 km kadar sonra koymuştum. Aslında f1'de de 1000 km sonra denemek isterdim ama biran evvel koymak istedim. Ama dayanamadım koydurdum. Araç konusunda her ne kadar çözüm bulamasam da bazı konularda hassasımdır. Araçtaki en ufak bir değişimi rahatlıkla hissederim. Sonucu zaten burada yazıyorum, yazmayada devam edeceğim. Yakıt tasarrufunuda deniycem ama, çok km yapan biri değilim. O yüzden biraz ortalamaları almak istiyorum. Ha, şu sıralar bir uzun yol yaparsam felan kesin ölçerim. Öyle bir imkanım olmazsa sadece şehiriçi yakıt durumunu ölçebilirim. Bende hiç memnun olmayan biri ile karşılaşmadım, ama sizinde dediğiniz gibi bu değerler bana da fazla gibi geldi. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 23 Haziran 2010 Paylaş 23 Haziran 2010 Sizin araba focustan beri az yakıyordu zaten..Düzenli bakım buji, bobin,kablo filtre..ve de sürüş tarzınız bence.. Bakım tabiki birinci etkendir.. Ancak, bor power'da bunun bir parçasımıdır.. Bunu bilmek lazım... Dün aracın 10000 bakımında bor power koyduk. 50 TL. Araçta ilk hissettiğim aracın sesindeki azalma ve motorun elektrik moturu gibi çalışması oldu. Yakıt tasarrufunu deniycez bakalım. Bunu ben de yaşamıştım... Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 23 Haziran 2010 Paylaş 23 Haziran 2010 Aracım 150.000 km.'de, 2000 cc ve benzinli. Uzun süredir yağ eksiltmesi sorunu yaşadığımdan bunu engelleyebilir düşüncesiyle öneriler doğrultusunda yağ değişiminden sonra önerildiği şekilde Bor Power 250 ekledim. Otomobilimin daha sessiz çalışması, performansı, yakıt tasarrufu vb. şeylerin değişmeyeceğine dair sabit bir fikrim vardır bu nedenle tek amacım yağ eksilmesine etki edip etmeyeceğini görmekti. Sonuçlar : - Motorum biraz daha sakinleşti ama bunu zaten her yağ değişiminde gözlemliyorum. -> NEGATİF - Aracımın performansında bir değişiklik olmadı. Halen daha önceki gibi hantal. -> NEGATİF - Yağ eksiltme devam etti, 6 çizgiden 3'e düşmüş. (2000 km uzun yol yaptım, aracı her zaman sakin devirlerde kullanırım) -> NEGATİF Bütün bunlara rağmen, kısa ya da uzun vadede herhangi bir fayda sağlayabilecek miyim, beklemem ya da bir kere daha mı kullanmam gerekiyor, yorumlarınızı bekliyorum. Ek olarak, önümüzdeki günlerde yağ eksiltmesine çözüm alternatifi olarak "Mobil 1 Peak Life 5-50" deneyeceğim. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 23 Haziran 2010 Paylaş 23 Haziran 2010 Selçuk'la birbirimize muhalifiz... Ses konusunda anlaşamıyoruz... Ses ölçümleri ile ilgili test varmıydı acaba ? Yorum bağlantısı
Misafir 23 Haziran 2010 Paylaş 23 Haziran 2010 (düzenlendi) Aracım 150.000 km.'de, 2000 cc ve benzinli.Uzun süredir yağ eksiltmesi sorunu yaşadığımdan bunu engelleyebilir düşüncesiyle öneriler doğrultusunda yağ değişiminden sonra önerildiği şekilde Bor Power 250 ekledim. Otomobilimin daha sessiz çalışması, performansı, yakıt tasarrufu vb. şeylerin değişmeyeceğine dair sabit bir fikrim vardır bu nedenle tek amacım yağ eksilmesine etki edip etmeyeceğini görmekti. Sonuçlar : - Motorum biraz daha sakinleşti ama bunu zaten her yağ değişiminde gözlemliyorum. -> NEGATİF - Aracımın performansında bir değişiklik olmadı. Halen daha önceki gibi hantal. -> NEGATİF - Yağ eksiltme devam etti, 6 çizgiden 3'e düşmüş. (2000 km uzun yol yaptım, aracı her zaman sakin devirlerde kullanırım) -> NEGATİF Bütün bunlara rağmen, kısa ya da uzun vadede herhangi bir fayda sağlayabilecek miyim, beklemem ya da bir kere daha mı kullanmam gerekiyor, yorumlarınızı bekliyorum. Ek olarak, önümüzdeki günlerde yağ eksiltmesine çözüm alternatifi olarak "Mobil 1 Peak Life 5-50" deneyeceğim. yag eksilme sorunu haricinde arkadaşımın yasadıgı sorun. benim müşteriminde 406 sı var sw tip ondaki sorun hantallık ve rolanti tarzında imiş.ilk çalışmada havanın yetersiz geldigini tespit etmişler ama çözüm bulamamışlar.arkadaş ta araştırmış bi tüp varmış içinde hazır hava var ilk marşta öncelik bu hava yardımı ile basıncı artırmışlar ve sorun düzelmiş.hantallık azalmış epeyce çalışma şekli rolanti ve ses sorunu epey azalmış.ama esas sorun çözümü hala yok kuyllanıyor böyle.bu sorun tüp öncesinde lpg kullanımında daha fazla yapıyormuş. ses şiddeti ölçümü yapan cihazlar mevcut. 23 Haziran 2010 tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Celal Reyhan 29 Temmuz 2010 Paylaş 29 Temmuz 2010 petrol ofisi onerdi bana ve aracı 1 litre mazot 2 litre bi yag koydular motoru calıstırdık 1 dk durdu ve istop ettik yagı bosallttık ve temizlendi motor sonra tam sentetik yag koyduk filitreleri degiştirdik sonra bor power diye bi katkı koyduk 1 ay boyunca ses yok motorda duman atmıyor cekişi guclu cok hosuma gitti ve ist haramidereden inerken aracım 2008 60binde idi ve arac blok kırdı karter motor krank piston fln hepis parcalandı.HER YERDE ARAŞTIRDIM O KATKIDAN DOLAYI OLMUS 5 BİN TL MASRAF YAPTIM SİZ SİZ OLUN BOR POWER EKLETMEYİN ARACINIZA Yorum bağlantısı
Uğur Çakmak 29 Temmuz 2010 Paylaş 29 Temmuz 2010 petrol ofisi onerdi bana ve aracı 1 litre mazot 2 litre bi yag koydular motoru calıstırdık 1 dk durdu ve istop ettik yagı bosallttık ve temizlendi motor sonra tam sentetik yag koyduk filitreleri degiştirdik sonra bor power diye bi katkı koyduk 1 ay boyunca ses yok motorda duman atmıyor cekişi guclu cok hosuma gitti ve ist haramidereden inerken aracım 2008 60binde idi ve arac blok kırdı karter motor krank piston fln hepis parcalandı.HER YERDE ARAŞTIRDIM O KATKIDAN DOLAYI OLMUS 5 BİN TL MASRAF YAPTIM SİZ SİZ OLUN BOW PAWER EKLETMEYİN ARACINIZA Geçmiş olsun. Yorum bağlantısı
Erhan Doruk 29 Temmuz 2010 Paylaş 29 Temmuz 2010 araştırdığınız yerlerde nasıl bir açıklama yapıyorlar? etkisi ne oluyormuş motora? Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 29 Temmuz 2010 Paylaş 29 Temmuz 2010 Konu birleştirildi ; Arama yapmadan konu açmamaya özen gösterelim.. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 29 Temmuz 2010 Paylaş 29 Temmuz 2010 petrol ofisi onerdi bana ve aracı 1 litre mazot 2 litre bi yag koydular motoru calıstırdık 1 dk durdu ve istop ettik yagı bosallttık ve temizlendi motor sonra tam sentetik yag koyduk filitreleri degiştirdik sonra bor power diye bi katkı koyduk 1 ay boyunca ses yok motorda duman atmıyor cekişi guclu cok hosuma gitti ve ist haramidereden inerken aracım 2008 60binde idi ve arac blok kırdı karter motor krank piston fln hepis parcalandı.HER YERDE ARAŞTIRDIM O KATKIDAN DOLAYI OLMUS 5 BİN TL MASRAF YAPTIM SİZ SİZ OLUN BOW PAWER EKLETMEYİN ARACINIZA Bu her yer dediğiniz yer neresi oluyor... ? Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 29 Temmuz 2010 Paylaş 29 Temmuz 2010 petrol ofisi onerdi bana ve aracı 1 litre mazot 2 litre bi yag koydular motoru calıstırdık 1 dk durdu ve istop ettik yagı bosallttık ve temizlendi motor sonra tam sentetik yag koyduk filitreleri degiştirdik sonra bor power diye bi katkı koyduk 1 ay boyunca ses yok motorda duman atmıyor cekişi guclu cok hosuma gitti ve ist haramidereden inerken aracım 2008 60binde idi ve arac blok kırdı karter motor krank piston fln hepis parcalandı.HER YERDE ARAŞTIRDIM O KATKIDAN DOLAYI OLMUS 5 BİN TL MASRAF YAPTIM SİZ SİZ OLUN BOW PAWER EKLETMEYİN ARACINIZA Yağ haznesine mazot koyduğunuzdan dolayı olmuş olabilirmi acaba? Yorum bağlantısı
Recommended Posts