Çağlar Bayur 29 Temmuz 2010 Paylaş 29 Temmuz 2010 petrol ofisi onerdi bana ve aracı 1 litre mazot 2 litre bi yag koydular motoru calıstırdık 1 dk durdu ve istop ettik yagı bosallttık ve temizlendi motor sonra tam sentetik yag koyduk filitreleri degiştirdik sonra bor power diye bi katkı koyduk 1 ay boyunca ses yok motorda duman atmıyor cekişi guclu cok hosuma gitti ve ist haramidereden inerken aracım 2008 60binde idi ve arac blok kırdı karter motor krank piston fln hepis parcalandı.HER YERDE ARAŞTIRDIM O KATKIDAN DOLAYI OLMUS 5 BİN TL MASRAF YAPTIM SİZ SİZ OLUN BOW PAWER EKLETMEYİN ARACINIZA Katkı vb. leh-aleyhte yorum yapmak bu anlatım ile çok zor, yağ kanalına katkı sokulmasın diyenlerden olsam bile; 1. Türkiye de , bunu raporlayacak laboratuvar sayısı elin parmağını geçmez, ihtimal söylemi ile yorum yanlış olur. 2. Anlatımında yokuş aşağı deniyorsa, genelde 2 alt vites seçilmesi gibi çok ani devir yükselmesi sonucu, piston kol kritik hızı aşılır ise, piston kolu kırılır, formülü ile izah edilecek bir arızadır. 3. blok-karter-krank vb. kırılması sonucu 5.000Tl bahşiş gibi kalır , 15.000li rakamlar harcanması gerekirdi. Acaba arızanın oluşum şeklini ve yapılan parça değişimlerini tam olarak öğrenme şansımız olabilir mi? Vesile ile, eski usul yağ kanalı temizleme işlemi hem yanlış, hem güncel motor tekniğinde geçersizdir, kalan partiküller yeni yağ filtresine ulaşırsa, motoru kimse kurtaramaz. Bunun yerine, motor yağ kanal temizleme cihazları ve kimyasalları vardır! Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 29 Temmuz 2010 Paylaş 29 Temmuz 2010 2008 model 60bin km deki aracınıza niye Bor koydunuz ki? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 29 Temmuz 2010 Paylaş 29 Temmuz 2010 Yağ haznesine mazot koyduğunuzdan dolayı olmuş olabilirmi acaba? Mazotu hepten kaçırmışım hiçbir temizleme özelliği olmayan ve yağlama yerine çizmeye yarayacak bir sıvı, müşteriye yazık neler yaptırıyorlar.... ana kol yataktaki yağ filmi mikron kalınlığındadır, sisteme mazot girmemeliydi. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 29 Temmuz 2010 Paylaş 29 Temmuz 2010 2008 model 60bin km deki aracınıza niye Bor koydunuz ki? Bor eski arabaya koyulacak diye bir şey yokki.. Ben eskiden beri hep katkı kullandım... İşe yaradığını düşünen azınlıktanım... Yorum bağlantısı
Misafir 29 Temmuz 2010 Paylaş 29 Temmuz 2010 üzüldüm geçmiş olsun bor power kaynaklı oldugunu düşünmüyorum.temizlemede kullanılan teknik hatalar söz konusu.mazot asla girmemeli diye biliyorum ve mazot temizleyici degildir nasıl mantıkla yapılmışki? Yorum bağlantısı
Salim İmamoğlu 29 Temmuz 2010 Paylaş 29 Temmuz 2010 Bor dan kaynaklanmasini mantığım almıyor benim. Bordan kaynaklandığın ispatı varsa masrafı firma ödemiştir sanırım yanılıyormuyum ? Nasıl kanıtlicaklarki bordan oldğunu.Motorun parçalarını alıcaklar kendileri inceleyecekler bizimle alakası yok diyecekler,opetin yaptığı gibi Yorum bağlantısı
Salim İmamoğlu 29 Temmuz 2010 Paylaş 29 Temmuz 2010 Mehmet abide sormuş her yerde soruşturdum diye yazmış Celal bey.Her yer neresi diye.Benimde aklıma gelen şu bor dışarıda bir araştırma yaptırırmı?Yaptırsada sonuç onların üzerine olsa kabul edermi?Yada Bor kendi testini kendi yapıp evet hata bizde dermi?Bunun cevabı sanırım Celal beyde Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 29 Temmuz 2010 Paylaş 29 Temmuz 2010 Bor eski arabaya koyulacak diye bir şey yokki.. Ben eskiden beri hep katkı kullandım... İşe yaradığını düşünen azınlıktanım... 70tl ye 4lt sini aldığım yağ bunu yapamayacaksa ne işe yarar? Şahsi görüşüm, yağın yapamayacağı borun yapacağı hiç bi şey olamaz... Yorum bağlantısı
Misafir 29 Temmuz 2010 Paylaş 29 Temmuz 2010 70tl ye 4lt sini aldığım yağ bunu yapamayacaksa ne işe yarar?Şahsi görüşüm, yağın yapamayacağı borun yapacağı hiç bi şey olamaz... Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 29 Temmuz 2010 Paylaş 29 Temmuz 2010 petrol ofisi onerdi bana ve aracı 1 litre mazot 2 litre bi yag koydular motoru calıstırdık 1 dk durdu Yapilan bu islem yanlis ve motora cok zarar veriyor. Bunu kim yaptiysa hic birseyden haberi olmadigindan emin olabilirsiniz ve yakin zamanda motorda yeni sorunlar cikabilir. Motora konulan mazot isinan hava ile erken yanip piston ust olu noktada iken pistina basinc uygulayip piston kolunun kranka dik olarak basmasina neden olmus olabilir. Dik bastiginda piston kolunun gidecek yeri yoktur ve d,ndorme kuvveti olarak etki etmez. Baska bir nedende olabilir tabi, Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 29 Temmuz 2010 Paylaş 29 Temmuz 2010 Yağın pahalısı var mı ki? En pahalı yağ 5-30 80lira olsun, 10 lira farketsin. BOR gibi 50tl ye takribi 100ml vermiyor... Yorum bağlantısı
Misafir 29 Temmuz 2010 Paylaş 29 Temmuz 2010 Farkı vardır yoktur tartışılır, ama bu tarz şeyleri aracıma koymam. Ne kadar faydalı olursa olsun kaliteli bir yağ alır, devam ederim. Yorum bağlantısı
Misafir 29 Temmuz 2010 Paylaş 29 Temmuz 2010 (düzenlendi) dbora destek olsun diye yazmıyorum tanıtım reklamı vurgusunu aktarıyorum. bor sadece partüküllerinin blokta oluşan yüzeylere yapışarak yagın daha akışkan kayganlık göstermesini sagladıgıdır bu miktardaki bor fazla bile gelmektedir şu ayrım olmalı bence yagın görevini bor yapmıyor sadece yüzeydeki boşlugu dolduruyor yüzeyde oluşacak aşınmaları en aza indirmek.ve yagın sıcaklıgını etkiledigini de düşünüyorum yurt dışı tanıtım reklamları bunlara vurgu yapmaktadır.yagın görevi ile karıştırmak hata olur. ayhan yorumuna katılıyorum.mazot asla bulaştırılmamalı motor içine çok büyük hata bu. 29 Temmuz 2010 tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağrı Sağlam 15 Ağustos 2010 Paylaş 15 Ağustos 2010 Ben Bu konude şöyle bir fikir aklıma geldi NNT borpower kötü bişe değil , parası olan koyar Yağ Değişimi-CarbonClean-NNT BorPower Şu 3lü işlem sonuçunu çok merak ettim Yag degisimine 4.000 km kaldi, bu hizla gidersem 1 ay icinde bu mesafeyi doldururum. Ucunu de ayni anda yapmayi planlamiyor degilim; ancak CC kafami biraz karistirdi. Bor Power kafama yatti. Ben de Mehmet Bey gibi bunun yararli olacagini dusunen azinliktanim... Yorum bağlantısı
Hasan Kadir Karaahmetli 28 Ağustos 2010 Paylaş 28 Ağustos 2010 aracımda 120.000 de ilk olarak bor power eklettim. Aracım daha sessiz çalışıyor. Aracım daha deparlı çalışmaya başladı. mesala 2 vitese attığımda eskisine göre daha çabuk hızlanıyor. Bunu ben değil bilmeden arabamı kullanan arkadaşım bile farketti. Eğer bor ekletipte farkı göremeyen varsa dreksiyona oturmasın yakıt tasarrufu ise sürekli gittiğim mesafede aracım 27 lt mazot kullanıyordu bu şimdi 23 litreye düştü. arada 4 litre fark var hesaplarsanız %14,81 tasarruf demek oluyor. Zaten bor içinde %15 tasarruf deniliyor. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 28 Ağustos 2010 Paylaş 28 Ağustos 2010 Yaşar yağ değişirken koymuş yine Bor Power'dan... Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 28 Ağustos 2010 Paylaş 28 Ağustos 2010 dbora destek olsun diye yazmıyorum tanıtım reklamı vurgusunu aktarıyorum. bor sadece partüküllerinin blokta oluşan yüzeylere yapışarak yagın daha akışkan kayganlık göstermesini sagladıgıdır bu miktardaki bor fazla bile gelmektedir şu ayrım olmalı bence yagın görevini bor yapmıyor sadece yüzeydeki boşlugu dolduruyor yüzeyde oluşacak aşınmaları en aza indirmek.ve yagın sıcaklıgını etkiledigini de düşünüyorum yurt dışı tanıtım reklamları bunlara vurgu yapmaktadır.yagın görevi ile karıştırmak hata olur.ayhan yorumuna katılıyorum.mazot asla bulaştırılmamalı motor içine çok büyük hata bu. Nekadar yüzeylere yapışıp kayganlaştırsada yağ yine aynı kalıyorsa yağın yoğunluğundan dolayı yine aynı direnç olur. Yağların yüzdürme etkisi vardır, bu yüzdürme etkisi dediğim 2 metalin arasında yağ filmi oluşarak birbirine temas edememeleridir. İkiside birbirine kuvvet uygular ama sıvıların sıkıştırılamaz özelliğinden ve yağın viskozitesinden dolayı yağ hemen tahliye olamayıp arada kalıp film tabakası oluşturur. İki metal birbiri yüzeylerinde hareket etmek istediklerinde yine sıvıların sıkıştırılamaz özelliğinden dolayı yağın viskozitesi kadar harekete direnç gösterir. İki yüzey nekadar kayğan olursa olsun sonuçta yağ ile temas halindeler. Bu yağın özelliği yani viskozitesi değişmediği sürece direnç değişmez. Suyun bile kıvamını yağ kıvamına getirseniz kaymaya direnç gösterir. Direncin azalması demek iki yüzey arasındaki yağında basınç altında kolay tahliye olması demek. İnce film tabakasıda kolay yırtılır. Bor powera güvenemiyorum. Bunun sırrı nedir, yağa nasıl etki edip yağa ne yaptığını bunu üreten kimyacılar bilir. Performansı arttırır, yakıt tüketiminide düşürür. Ama motordaki aşınmalara nasıl bir etkisi olur o önemli. Yorum bağlantısı
Engin Özarı 28 Ağustos 2010 Paylaş 28 Ağustos 2010 Bunu nasıl ölçtünüz? %30 benzin tasaruffu yapan bir kimyasal madde, dünyada kaos yaratması lazım. Çok ciddi bir rakam. %3 olabilir. Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 28 Ağustos 2010 Paylaş 28 Ağustos 2010 Benim tahminimce şöyle bir etkisi var. Bu nana teknoloji falan filan hikaye. Bu bor powerın içinde bol miktarda carbon var ve yağıda incelten bir yapısı var. Yağ inceldiğinde performans artar. Yağın gösterdiği direnç azalır fakat bu sefer sorun sürtünmelerden dolayı oluşabilecek aşınmadır. Bu aşınmadı ortadan kaldırmanın tek yolu yüzeylere karbon yedirmektir. Karbonu yiyen yüzeylerin kimyasal yapısı değişir ve sertleşir. Sertleşen yüzeyde aşınma kaybolur. İki sert yüzey birbirine sürtündüğünde eskiye göre pürüzler çok daha azalır ve bu arada daha ince yağ filmi oluşarak sürtünem ve aşınma ortadan kalkar. Yağda ince olduğu için dirençler kaybolmuştur. Bunun sonucu oluşan ısılarda düşer. Bu sertleşen yüzey çok ince bir yüzeydir Bu por power sürekli kullanılmassa belki 20-30 bin km sonra bu yüzey kaybolup normale döner. Bence işin bütün espirisi bu. Yok nano yok rulman gibi kayan parçalar işin hikayesi. Alıntıdır. Ürünler Özel, ticari veya endüstriyel sektörlerde kullanılan makinelerin ve motorların kullanım ömürleri ve performanslarının düşmesinin temel nedenleri arasında sürtünme, aşınma ve korozyonu sayabiliriz. Hatta, bir makinenin veriminin azalması sonucu ortaya çıkan daha fazla enerji ve sarf malzemesi gereksiniminden de sürtünme sorumludur. NNT'nin yüksek teknoloji ürünü malzemelerinden BORPower Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 30 Ağustos 2010 Paylaş 30 Ağustos 2010 Bu bakımda koydursak mı acaba? peki bu 250 ml yi yağı eksik koyarak mı koyuyoruz. normalde 4.25 yap koyacakken 4 litre yağ + 0,25lt bor mu koyuyoruz. Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 30 Ağustos 2010 Paylaş 30 Ağustos 2010 Bu bakımda koydursak mı acaba? peki bu 250 ml yi yağı eksik koyarak mı koyuyoruz. normalde 4.25 yap koyacakken 4 litre yağ + 0,25lt bor mu koyuyoruz. Evet aynen öyle oluyor... Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 30 Ağustos 2010 Paylaş 30 Ağustos 2010 E o zaman 55 liraya değil 40 liraya mal oluyor iyi İstanbula gitme parasını çıkardık Yorum bağlantısı
Hasan Aksüt 30 Ağustos 2010 Paylaş 30 Ağustos 2010 Sahtesi ya da taklidi var mı? Ürünün bir linki iletir misiniz? Ne alacağımızı bilelim. Yorum bağlantısı
Hasan Aksüt 30 Ağustos 2010 Paylaş 30 Ağustos 2010 QUOTE(Hasan Aksüt @ 30.08.10 - 18:10) *Sahtesi ya da taklidi var mı? Ürünün bir linki iletir misiniz? Ne alacağımızı bilelim.smile.gif Sahtesi varmış diye duydum. http://www.hepsiburada.com/Liste/nnt-bor-p...uctid=otm092090 Teşekkürler Bu bakımda deniyeceğim. Memnun kalırsam otomatik şanzıman içinde denerim. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 30 Ağustos 2010 Paylaş 30 Ağustos 2010 Bu bakımda koydursak mı acaba? peki bu 250 ml yi yağı eksik koyarak mı koyuyoruz. normalde 4.25 yap koyacakken 4 litre yağ + 0,25lt bor mu koyuyoruz. Yaşar yağı tam doldurmuş, üstüne de bor koymuş.. Yağ fazla şimdi Yorum bağlantısı
Recommended Posts