İçeriğe Yönlendir

Bor Power Yağ Katkı Maddesi


Kaan Kara

Recommended Posts

Ayhan Şentürk

Motorda olaylar zincirleme olur. Birbiri ile sürtünen yüzeylerde yine bir pürüzlülük olur ve o yüzey sürtünmelerde direnç gösterir. Sürtünmede kopan çok ince toz şeklindeki parçalar yağa karışıp yağı kirletir. Bu ince talaşlar artıkça yağın yağlama özelliğide azalır.

Bor Power'da ise sürtünme azalacağından dolayı ilk etapta yüzeylerdeki pürüzlerde sadece yüksek çıkıntılar aşınacak ve sonrasında aşınmanın zorluğundan dolayı daha pürüzsüz yüzeyler oluşacak. Pürüzsüz yüzeylerde hem Bor Power daha etkili olacak hemde yağ filmi kolay kolay yırtılamayacak ve aşınma neredeyse bitecek. Bunun sonucunda performans artışı, Yağın uzun süre temiz kalması sağlanır. Sürtünmelerde oluşan ısı ortadan kalkar. Segmanlarda daha iyi görev yapmaya başlar, yağ eksilmeside azalır. Sadece motorda değil turbo yataklarında da aşınmayı azaltır. Özellikle turbo önemli.

Herşey sürtünmenin azalamasından sonra başlıyıp bu sonuç ortaya çıkıyor.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Teorik anlatımlar güzel de; sürtünmeyi azalttığını söyleyen broşür yazısı dışında bir rapor yok henüz? Tabi ki 5lt. yağ içindeki 50ml. lik ürünün raporundan bahsediyorum.

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

bide şöyle soralım;motorun km si çok yüksek,simdiye kadar,hiç bir katkı maddesi kullanılmadı,kurum temizligi falanda yapılmadı,muhtemelen motorun içi kurumlu,ama hiç yag eksiltme yok,sizin ürünü kullansam,ne gibi avantaj,yada dezavatajı olur. teşekkürler.

tarihinde S tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
bide şöyle soralım;motorun km si çok yüksek,simdiye kadar,hiç bir katkı maddesi kullanılmadı,kurum temizligi falanda yapılmadı,muhtemelen motorun içi kurumlu,ama hiç yag eksiltme yok,sizin ürünü kullansam,ne gibi avantaj,yada dezavatajı olur. teşekkürler.

+1

benim düşüncem bu tür ürünlerin yakıta katkısı yok.amacı sadece metal yorgunlugundan olusan aşınmaları azaltması bor power reklamını testlerini izledim yurt dışı menşeeli olanları yani.adamlar her türlü testi açıkca uyguluyor.ben sadece metal yüzeyindeki yagın kayganlaştırıcı ve yagın daha fazla ısınmadan işini daha iyi yapmasına yardımcı oldugunu düşünüyorum hepsi bu.katkıya faydası olsa bile oldukca düşük degerde olur fazlasına inanmıyorum.tek amacı motor yagının işini biraz daha iyileştirdigi yönünde.aşınmayı biraz daha geciktiriyor hepsi bu.sırf bu düşüncemden dolayıda ekleyecegim.borun faydaları kesin ve kanıtlı.ama uygulamalar o kadar kesin ve kanıtlı degil.aracım zaten yorgun azıcıkta olsa yorgunlugunu azaltmak fena olmaz.

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)
+1

benim düşüncem bu tür ürünlerin yakıta katkısı yok.amacı sadece metal yorgunlugundan olusan aşınmaları azaltması bor power reklamını testlerini izledim yurt dışı menşeeli olanları yani.adamlar her türlü testi açıkca uyguluyor.ben sadece metal yüzeyindeki yagın kayganlaştırıcı ve yagın daha fazla ısınmadan işini daha iyi yapmasına yardımcı oldugunu düşünüyorum hepsi bu.katkıya faydası olsa bile oldukca düşük degerde olur fazlasına inanmıyorum.tek amacı motor yagının işini biraz daha iyileştirdigi yönünde.aşınmayı biraz daha geciktiriyor hepsi bu.sırf bu düşüncemden dolayıda ekleyecegim.borun faydaları kesin ve kanıtlı.ama uygulamalar o kadar kesin ve kanıtlı degil.aracım zaten yorgun azıcıkta olsa yorgunlugunu azaltmak fena olmaz.

genel olarak düşünceler böyle oktay abi,arabalarımız eski oldugu için,nasıl daha iyi bakarız,hangisi daha iyi olur,bunuda yapsam ömrü uzarmı,yani herşeyi uyguluyoz,dimi?zaten kullandıgımız yag,tam sentetik,bunların çokda faydalı olacanı sanmıyorum,gel biz o paraya buji kablosu alalım :)

tarihinde S tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Osman Acar
bide şöyle soralım;motorun km si çok yüksek,simdiye kadar,hiç bir katkı maddesi kullanılmadı,kurum temizligi falanda yapılmadı,muhtemelen motorun içi kurumlu,ama hiç yag eksiltme yok,sizin ürünü kullansam,ne gibi avantaj,yada dezavatajı olur. teşekkürler.

Merhaba Süleyman Bey, güzel ve isabetli bir konuya değinmişsiniz, öncelikle teşekkür etmek istiyorum.

Öncelikle kurum oluşumunun nedenlerini inceleyecek konuya başlayalım; Karbon birikimi içten yanmalı benzinli ve dizel motorlarda bir HC bileşiği olan yakıtın yanma odasında hava ile yakılması sonucunda meydana gelir. Motorun çalışmasıyla kopan metal partikülleri nem, kir ve yağlayıcının kendisiyle etkileşime girerek korozyonel asitlere dönüşebilirler. Bu asitler yağın bozulmasını ve özelliğini kaybetmesini körüklerler. Bu, öncelikle kimyasal yağ ve kimyasal yağ katkılarının bir problemidir, çünkü bu tür ürünlerdeki aktif maddeler yüksek basınç ve ısının da etkisiyle özelliklerini kaybederek ortamda negatif bir etki oluştururlar. Sekman ve gömlek arasından kompresyon basıncıyla kartere sızan yakıt da yağın bozulmasında ve kurum oluşumunda en büyük etkendir. Bu kurumların yüzeyler üzerine tutunmak istemesi ancak yüksek basınç altında birbirine temas edip sürtünen iki yüzey arasında tutunamaması, bundan dolayı yağ içerisine karışması, motor içerisinde devirdaim olan yağ marifeti ile de sürtünme ve hareketin olmadığı iç yüzeyler, karter içinde bulunan tel malzemeden yapılmış emiş süzgeçi, yağ kanalları, subap iticileri vs. gibi noktalara yerleşmeleri motorda ciddi hasarlara neden olur.

Birbirine sürtünen ve devamlı temas halinde bulunan iki yüzey üzerinde kurum oluşması mümkün değildir. Kurum oluşması hareketsiz, fiziksel temasların olmadığı kanallarda ve detaylarda gerçekleşmektedir. Motor içerisinde aşırı birikmiş kurum her zaman ciddi bir risk taşımakta ve en basit emiş süzgecinin ya da yağ kanalının tıkanması sonucu yağsız kalan motor yatak sarma başta olmak üzere birçok büyük masraflara neden olabilir.

Motor yağlarının, motor içerisinde 6 temel görevi vardır. Bu görevlerden birisi de, içerisindeki deterjanlar denilen katkılar sayesinde yaptığı temizleme görevi dir. Bu katkılar motor içerisinde oluşan kurumları parçalayıp ayrıştırarak yağ ile birlikte kartere indirir. Kaliteli olan marka bir yağ bu görevini tam anlamıyla yerine getirirken, kalitesiz yağlar ise bu görevi yapamadıklarından motor içerisinde biriken tortu ve kurumlar ilerleyen zamanlarda motora zarar verirler. Kaliteli marka yağlar bile bu görevi ilk konulduklarında yoğun bir şekilde yerine getirmelerine rağmen yağ ömrünün yaklaşık %10 luk ömrünü tamamladıktan sonra temizleme etkisi hızlı bir şekilde azalır.

Borpower ürünü kullanılan motor yağlarının ömrü iki katına çıkmakla beraber, yağ sıcaklığının da azalmasıyla birlikte temizleme görevini de daha uzun süreler yerine getirerek motorda tam bir temizlik yapılmasını sağlar. Düzenli kullanımıyla birlikte de motor içerisinde kurum oluşumunu engeller.

BORPOWER Nano yağlayıcı ürünleri muhteviyatı bilindiği üzere nano yapılı Bor Elmas kristallerinden oluşmaktadır. Yağ içerisinde homojenize olduktan sonra nano boyutunda partiküllerden oluşan Bor moleküllerinin, kendi çapından büyük mikron mertebesindeki kurum parçalarını yüzeyden koparması veya aşındırması mümkün değildir. Kaldı ki BorPower kurum oluşan hareketsiz parçalarda değil kurum oluşumunun olmadığı hareketli parçalar arasında görev yapmaktadır.

NNT AŞ, BORPOWER ürünleri için ilk ar-ge aşamalarından piyasaya çıkış süreci ve sonrasına kadar hiçbir zaman, hiçbir mecrada "kurumları temizler, söker atar vb" gibi bir iddiada ve ifadede bulunmamıştır. Bazı kişiler tarafından farklı ortamlarda yapılan yorumlarda, kurumların sökülmesi ürünümüz marifetiyle gerçekleşmiş ve faydalarının da ispatıymış gibi pozitif bir olay gibi gösterilse de, NNT AŞ bu iddiayı kabul etmediği gibi, tasvipte etmemektedir.

BORPOWER'ın etkileşim tarzı ise diğer kimyasalların tersine fiziksel temas neticesi kendinden yumuşak olan yüzeylere yerleşmesi ve orada nano boyutlarda bir kalkan oluşturmasına dayanır. Kaplama haricinde kalan partiküller ise hem birer rulman bilya görevi hem de yağ ısısını regule edici ısı transfer elemanları görevi görürler.

Yağ sirkül

Yorum bağlantısı

borpower için düşüncem dogru gibi bu yüzden ekliyecegim aracıma yakıt kazancı olsun diye degil.anlatılanlar uzun vadede düzenli kullanımda performans eksikligine yol açmadan uzayan km göstergesindeki alınan netice olucaktır ve haliyle iyi motor ve normal degerde yakan motor olur.reklam amaçlı söylemleri degil kullanılan maddenmin amacı önemli.

osman bey tşk güzel detaylı anlatımınız için.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Kurum oluşumunu engellemesi için, kurumun oluşacağı yer olan hava-yakıt karışımının geçtiği bölgede yer alması gerekmez mi? Yani yanma odası-egzos gazının geçtiği yerler? motor yağının bu bölgelerde hiçbir işlevi yoktur?

Yorum bağlantısı
Osman Acar
Kurum oluşumunu engellemesi için, kurumun oluşacağı yer olan hava-yakıt karışımının geçtiği bölgede yer alması gerekmez mi? Yani yanma odası-egzos gazının geçtiği yerler? motor yağının bu bölgelerde hiçbir işlevi yoktur?

Merhaba Çağlar Bey,

Hatırlarmısınız bilmem eskiden araçların motorlarının altında bir hortum sallanırdı, bu hortumdan masmavi dumanın atmosfere salındığını görürdük. Bu mavi duman kartedeki ısınan yağın buharıdır ve karter havalandırma sistemi doğrudan atmosfere açıktı. Yeni teknoloji araçlarda bu dumanı artık görmüyoruz. Görmüyor olmamız artık yağ buharı ve yağ eksiltme ortadan kalktı anlamına gelmez. Yeni teknoloji araçlarda yağ buharı kapalı devre karter havalandırma sistemleri ile emme manifoldu üzerinden yanma odasına alınıp yakılarak minimum zararsız hale getirilip eksozdan atmosfere salınır. Ve tabiki bu yakılan yağ buharı bile motorda kuruma neden olur.

Sürtünme etkisiyle oluşan ısıdan dolayı buharlaşan yağın, Bor Power’ın etkisi sayesinde ısısının düşmesi sonucu, buharlaşmadan meydana gelen eksilmelerin azalması ve sürtünme kayıplarının da azalmasıyla oluşan yakıt ekonomisi sayesinde, karbon oluşumu da ciddi oranda önlenmiş olur. Ayrıca daha önceki yazımda da yazdığım gibi, motorun çalışmasıyla kopan metal partikülleri nem, kir ve yağlayıcının kendisiyle etkileşime girerek korozyonel asitlere dönüşebilirler bu da yağın bozulması ve kurum oluşumuna da sebep olur. İşte bu noktada aşınmaları azaltan BorPower metel zerrelerin oluşumunuda ciddi oranda azaltması ile korozyonel asit oluşumunu da azaltıp, kurum oluşumlarının da önüne geçer.

teşekkürler osman bey,çok faydalı oldu,saolun.

Rica ederim Süleyman Bey, bizler NNT A.Ş. olarak elimizden geldiğince, reklam yapmak yerine ürünlerimizi teknik açıdan anlatmaya ve yanlış bilinenleri düzelterek önyargıları da yıkmaya çalışıyoruz. Bu anlamda sizlerden gelen mantıklı sorular sayesinde seviyeli bir paylaşım ortamı oluşmuş olması bizleri ziyadesiyle memnun temiştir.

Bizler de şahsınıza ve tüm forum yöneticileri ile üyelerine teşekkür ederiz.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Yazdığınız her paragraf kendi içerisinde iyi-hoş, ancak kavramlar içiçe.

1. Eski motorlarda alttan sallandırılına hortum, illegal olarak karter havalandırma hrotumu idi. Normalde, fabrikada ki tasarım mühendisleri , nacizane tasarımları ile, aslında bunu emme manifolduna yönlendirirdi. Fakat cebbar Türk sürücüsü, bunu yola sallandırırdı. 1lt atık yağın 1000lt. yeraltı suyunu ..... ettiğini bilmeden, bilse de umursamadan.

Günümüzde , benzin istasyoonunda bile depodaki yakıt buharını emdiren EC normundaki tasarımlar sonucu; karter havalandırma sistemi emme manifoldundan geçmekte, biraz da entegre düzenek ile , herkesin elini kolunu sokamadığı bir tasarım halini almıştır.

Ancak bu yağ buharı miktarını, yanan yakıt miktarı ile karşılaştırırsak; kabaca yaklaşık; 600lt yakıt - 200-300ml. yağ buharı karşılaştırması çıkar; yani karter havalandırmadan gelecek yağ buharının, kurum oluşumundaki yüzdesi bir hayli ufak; hatta tasarımda , göz ardı edebilecek hanesine bile yazılabilir de; yanma odasındaki kurumun, sanırım yağa katılan katkı ile olan alakası, korna ile parka lmabası kadar olacaktır? Yani ilgi kuramadım?

2. Motordaki ısı kaynağının en büyüğü yanma odası kaynaklı ısıdır, çalışan metalin ısısı değil ki? Misal: Deneme amaçlı bir tasarım yapsak; 100lt motor yağı hazneli bir karter sisteminden yağlamayı beslesek; kurum oluşumu far edecek mi? Etmez, zira kurum; yanma sonucu oluşan bir üründür, motor yağı ile artısı/eksisi yoktur. Kaldı ki, motorun , ilgili hiçbir aksamında metal-metal teması yoktur, zaten bu temas oluştuktan sonraki motor ömrü 1-2 dakika bile sürmez. Aralarında devamlı bir yağ filmi mevcuttur.

Yorum bağlantısı
Osman Acar
(düzenlendi)

Dün elimize ulaşan, Konya KTO Karatay Üniversitesinin BorPower ürünlerimiz hakkında yaptığı test sonuçlarının raporu ek dosyada dır.

Dosyada yazan sonuçlar:

Yakıt Tasarrufu (1550 Km yol için) %17,13 (Ortalama)

Eksoz Emisyon Azalma Oranı %15,32 (Ortalama)

Yağ Isısı Düşme Oranı %32,30 (Ortalama)

Performans Artışı %13 (Ortalama)

Yağ Ömrü Uzama Oranı %98 (Ortalama)

Saygılarımla.

2522.jpg

2564.jpg

tarihinde Osman Acar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Sanırım, Haliç Üniversitesinden ayrılmış olduğunu varsaydığım Ali Okatan nın imazsı mı?

Yükseköğretim Kurulunun; Karatay Üniversitesinde, Mühendislik fakültesine öğrenci alım kararı ile aynı gün yazılmış olması çok hızlı çalışılabildiğini gösteriyor sanırım. Ancak bu tip testlerin, hangi normda yapıldığının yazılması , bu normun test ekinde de açıklanması gerektiğini Müh. 1. sınıfta bile öğretirler.

Ama sanırım daha yeniler , atlamışlar?

Yorum bağlantısı
Osman Acar
Sanırım, Haliç Üniversitesinden ayrılmış olduğunu varsaydığım Ali Okatan nın imazsı mı?

Yükseköğretim Kurulunun; Karatay Üniversitesinde, Mühendislik fakültesine öğrenci alım kararı ile aynı gün yazılmış olması çok hızlı çalışılabildiğini gösteriyor sanırım. Ancak bu tip testlerin, hangi normda yapıldığının yazılması , bu normun test ekinde de açıklanması gerektiğini Müh. 1. sınıfta bile öğretirler.

Ama sanırım daha yeniler , atlamışlar?

Merhaba Çağlar Bey,

Prof. Dr. Ali Okatan'ı tanımazdım ama, sizin kendisi hakkında yazdığınız alaycı yazınızın ardından internette kendisi hakkında ufak bir araştırma yaptım ve kendisinin saygıdeğer bir akademisyen ve birçok buluşa imza atmış bir mucit olduğunu gördüm. Çağlar Bey, Bu saygıdeğer bilim adamımızı tanımama vesile olduğunuz için teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Sanırım yazılı belgeleri farklı yorumluyoruz:

1. Ali Okatan, hakkında bilgi aratınca Haliç Üniversitesi çıkmaktadır. Karatay üniversitesi antetli kağıdında imzasının olması için evrensel mantık der ki: Haliç Üniversitesinden ayrıldı ve Karatay Üniversitesinde Mühendislik fakültesi dekanı oldu. Şahsen tanımadığım bir zat için; ''AYRILMIŞ OLDU

Yorum bağlantısı
Onur Demirer
(düzenlendi)
Dün elimize ulaşan, Konya KTO Karatay Üniversitesinin BorPower ürünlerimiz hakkında yaptığı test sonuçlarının raporu ek dosyada dır.

Dosyada yazan sonuçlar:

Yakıt Tasarrufu (1550 Km yol için) %17,13 (Ortalama)

Eksoz Emisyon Azalma Oranı %15,32 (Ortalama)

Yağ Isısı Düşme Oranı %32,30 (Ortalama)

Performans Artışı %13 (Ortalama)

Yağ Ömrü Uzama Oranı %98 (Ortalama)

Testte kullanilan arac ve motor cesidi nedir?

Yakit tuketimi olcum testi hangi norma gore yapilmistir?

Emisyondan kasit nedir, HC, CO, NOx, partikul?

Emisyon azalma orani "emission index" midir, yoksa kutle akis hizi midir?

Yag isisi denilmis, isidan kastin sicaklik oldugunu farzediyorum. Sicaklik dususu yuzde olarak verilmis, bu yuzde hangi sicaklik birimi kullanilarak olculmustur, C, K, F?

Performanstan kasit tam olarak nedir?

Sonuclar o kadar yuzeysel duzenlenmis ki aklima bu gibi bir suru soru geliyor, biraz daha bilimsel bir test sonucu raporu yok mudur acaba?

Ayrica Prof Dr Ronald D. Matthews'dan aldigimiz son combustion dersinde bu tip motor katkilarinin genelde asilsiz iddialarina deginmis olmasi geldi aklima da ustteki +17% gibi gercekten iddiali rakamlara inanasim gelmedi gercekten. Kisacasi Prof Dr Ali Okatan'in sozune karsi Prof Dr Ronald MAtthews'in sozuyse 2009 ASME icten yanmali motor odulu almis olan kisinin dedigine guvenirim.

tarihinde Onur Demirer tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Göktuğ Serbent

bende daha önce hevesle kullandım. hatta düşen yakıt değerleri için işe yaradı dedim. daha sonraki yağ değişimlerinde kullanmadım ve aynı değerlere ulaştım arkadaşlar, kaba taslak test sonuçlarım budur :flowers: şunu çok rahat söyleyebilirimki "kullandım ilk hissettiğim motor sesi azalması" diyen arkadaşlar o ses yeni yağ yüzünden azalıyor adım gibi eminim. aynı azalmayı bende yaşıyorum çünkü. yağ eskidikçe ses artıyor.

test mest sonuçlarını bilmem ama yağdan pahalı yağ katkısı olmaz ayıptır. yağ 42 tl. bu bor 45 tl. 60 bin km dayandığıda bizzat kendi reklamlarında yalanlandı çünkü tgrt haberde "her 15 bin km de koyuyoruz" dedi o bıyıklı patron amca :) yani test sonuçları 60 bin km sürdürülebilen değerler değil.

e o zaman 5 binde yağ değiştir temiz temiz daha mantıklı.

Yorum bağlantısı

daha öncede demiştim.yakıt sarfiyatı yapmadıgını ama yagın ısı derecesini etkiledigine eminim yagın çalıştıkca belli miktar daha geç ısınması olur diye düşünüyorum buda biraz daha soguk motor demektir.yaga kayganlık konusunda yardımcı oldugunada eminim.bahsi geçen diger faydaları verile degerler oranında yerine getirecegine inancım zayıf.kullanılacaksa normal şartlar içersinde bir yag kaç km sonra degişiyorsa bu üründe tekrar katılabilir.

küçükte olsa faydası vardır ama bu kadar yüksek oranda olucagını sanmam.iki satırlık basit bir test sonucu belgesine güvenmek bence yeterli olmaz.

Yorum bağlantısı
Anil Berke Kavraal

bu şekilde yapılan bir testin hele de bir universite tarafından böylesine basit şekilde sunulması ilginç bencede...

mesela bir örnek ...

rapor örneği...

Yorum bağlantısı
bu şekilde yapılan bir testin hele de bir universite tarafından böylesine basit şekilde sunulması ilginç bencede...

mesela bir örnek ...

rapor örneği...

tşk güzel örnek sunmuşsunuz.bu şekilde olmalı rapor detaylı ve çizelgeli.

Yorum bağlantısı
Barkın Kayaoğlu

Her konuda olduğu bu konuda da Mertol Abi ve Ali (Elöver) Abi' nin yorumlarını merak ediyorum.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...