İçeriğe Yönlendir

Bor Power Yağ Katkı Maddesi


Kaan Kara

Recommended Posts

Türker Gönüllü

Ben kendi aracımda kullandım faydasını gördüm,ancak uygulama çok önemli

öncelikle motor yağı eklendikten sonra 15 dakika motorun ısınması gerekiyor daha sonra bor eklendikten 15 dakika aracın rolantide çalışması gerekiyor bu işlemi uyguladıktan sonra motorda sessizliği hemen fark ediyorsunuz,ayrıca yağ eksiltme olayı kesinlikle bitiyor tavsiye ederim.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Sayın Türker kardeşim, yeni mesai arkadaşım, kullandığınız marka hakkında, bağımsız-takip edilebilirliği olan herhangi bir laboratuvarın test raporu var mıdır? Bu arada Pejo,Honda ve Toyota konularında daha çok bilgi paylaşımınızı da bekleriz

Yorum bağlantısı
Aydın Şentürk

Ben connect dizelde kullandım sesi oldukça azalttı motor rahat çalışıyor öncekine göre zararı yok faydası var. km olarakda sınır yok sıfırdA BİLE KULLANABİLİRSİNİZ her türlü araç ta tavsiye ederim.

Yorum bağlantısı
Nuri Başer

Geçen gün baktım.. bir kutusu (yanlış hatırlamıyorsam 500-600 ml kadarı) 49 TL idi.. bana çok geldi.. almam.. alana da mani olmam :p

Yorum bağlantısı
Gökhun Lekesiz

Doğuş otonun servisinden ayrılma bi tanıdığım Abro isimli bi ürün önermişti zamanında. Özelliklerini ilk anlattığında ben de o zaman yağ yerine komple abro koyalım, saçmalık bu demiştim inanmamıştım. Sonrasında bi gün idda üzerine çeşitli testler de yaparak ve bir çok şeye dikkat ederek yağa ekledim Abro'yu. O zaman ki aracım Alfa Romeo 156 idi. Aramızda aracı tanıyanlar vardır. 2000 cc motor hacmine sahip 155 HP'lik oldukça seri bir otomobildir. O gün bugündür de her yağ değişiminde muhakkak eklerim.

Gördüğüm faydalar:

-Hızlanmalarda araç kasılması azaldı.

-0-100 km/h hızlanmada yaklaşık 0.8 sn artış oldu. (Motor yıpranmıştı. Yıpranmanın getirdiği etkiyi giderdi.)

-Direksiyonu tam sağ - tam sol yaptığımda mekanik aksamdan ses geliyordu (pompa sesi değil daha güçlü bi ses) Direksiyon yağına eklediğimde bu ses kesildi.

-Öncesinde 3000rpmde çıksan motor sesi 5000 rpmde çıktı.

Yakıt tasarrufu var mı derseniz? Öyle dişe dokunur bi fark yok. Belki bi depoda %2-3 olabilir. Ama yıpranmış aksamlarda yıpranmanın getirdiği etkileri kesinlikle götürüyor. Sağlam aksamların da korunmasını sağlıyor.

Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz

Yağ katkıları orjinal yağları kalınlaştırdığı için;yıpranmış motorlarda bir müddet sorunu gizliyor ama çözüm değil,sağlam motorlarda ise özellikle kışın fayda değil zarar verir.

Yorum bağlantısı
Gökhun Lekesiz

Konu iyice şehir efsanesi halini almaya başladı :good1:

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Taner Dağlıgil

Bilgi amaçlı paylaşmak istiyorum..

Arkadaşımın 82 model bmw aracında aşırı yağ yakma olayı vardı. İki kutu double-up yağ katkı maddesi kullandık, o gün kesti yağ yakmayı.

Motor ustası akrabama bu katkı maddesi işini sorduğumda, katkı maddesi konulan bir motoru açtıklarında, benzinli bez kullanarak pistonlardan o yağları ancak çıkartabildiklerini söylemişti.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Benzin temizlik maddesi olmadığından zorlanmış olmaları normaldir. Piyasada benzinle temizleyen maalesef çoktur....

Yorum bağlantısı
Bahadır Urhan

Bor power daha çok yüksek kilometre yapmış araçlar için tavsiye ediliyordu. Ben de bu ürünü halen kullanıyorum. Her yağ değişiminde değil, 3. yağ değişiminde yeniden koymak gerekiyor. Yani bor katkısını koyduktan sonra 2 yağ değişiminde koymuyorsunuz. Gözlemlerime gelince; Çekişte bariz artış olduğunu, 1 depo yakıtta (52 litre mazot) yaklaşık 70 km daha fazla yol alındığını gözlemledim. Bu durumu 8-9 depo ile test ettim. Ancak şunu da belirtmeliyim; yakıt tasarrufunu yaklaşık 1 depo bitirdikten sonra farkedebildim. Katkıyı koyduktan sonra ilk depo ile aldığım mesafe, eskisine oranla sadece 20 küsür km olmuştu. Ancak bu, 2 ve 3. depoda çok bariz şekilde arttı. Mazot hep aynı bayiden alındı, kullanım şekli hep benzerdi ve yapılan km. şehirlerarası ağırlıklı olmak üzere şehir içi- şehirlerarası karma olarak yapıldı. Doğrusu, Motor sesinde ben çok bariz bir fark hissetmedim.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

bor katksının silindir iç çeperindeki ufak boşlukları ve (hala var mı bilmiyorum ama) "honlama çizgilerini" biraz doldurduğunu düşünüyorum.

Pek çok kişide motor sıcaklık göstergesinin aşağı düştüğü söylendi. Bu, bende bu yüzey satıh kaplama işinin bor'un sıcaklık iletim değil yalıtım özelliği olması nedeniyle silindir içi sıcaklığın artmasına yol açtığı izlenimini doğurdu. Silindir içi sıcaklık artışının doğal sonuçları da buji ömrünün, piston ömrünün, supap ömrünün silindir kapak ömrünün azalması yönünde olur. Ömrü artan tek şey silindir gömleği olur ki bence önemi yok sayılabilir.

Öte yandan bor öncesi kompresyon ve bor sonrası (2 depo sonra) kompresyon ölçümleri yapılıp silindir içini ne kadar kaplıyor buna bakılabilir.

Eğer yakıtta bir değişim varsa o şekilde vardır.

Öte yandan geçen sene yine bu konu konuşulurken araştırmıştım yeni nesil yağların bazılarında bor kullanılıyor/kullanılacaktı.

Bu konuda ne düşünüyorsunuz arkadaşlar?

Benzin temizlik maddesi olmadığından zorlanmış olmaları normaldir. Piyasada benzinle temizleyen maalesef çoktur....

"sahte benzin" daha uygun olurdu mesela.

not: katkı maddelerinin neredeyse tümü motorun ince kanallarına oraya buraya yapışarak yağ akışını olumsuz engeller. hele soğuk zamanda.

ama yag yakmasını geciktirmek kompresyonu iyileştirmek adına eski motorda eli mahkum kullanılabilir. yeni motorda yagınızı değiştirin zamanında yeter.

Çok titizseniz arada bir daha değiştirin.

yağı alttan boşaltın. tüple çektirmeyin.

Yorum bağlantısı
Tolga Canvar

Yağ değişirken kullanılan motor içi temizleyici maddeler acaba bu tarz tortullaşmaların önüne geçebilir mi.

Yorum bağlantısı
Tuna Aksu

yorumlarda sesin azaldığı söyleniyor.ses azalması bir takım sürtünmelerin azalması demektir, sürtünmenin azalması aracın daha rahat çalışmasını sağlar, araç daha rahat çalışırsa daha az yakar.

Yorum bağlantısı
Cihan Toparlak

nnt borpower motor koruyucuyu kullanıyorum birkaç hafta önce yaptırdım bakımını o esnada ilave ettirdim gerçekten iyi görünüyor yakıt konusunda bişi diyemicem nazilliye bayramda giderken fullüycem ozaman belli olacak

Yorum bağlantısı
Karani Gülistan

Daha önceki araçlarımda(escort-mk1 mondeo) borpower kullandım ve motor sesinin hissedilir derecede azaldığına şahit oldum.mk2 mondeoda ilk yağ değişiminde ilave edeceğim.Sanki performansta biraz artmış gibiydi. :D

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Bor un satıcısının kendi sitesinde, kendi koymuş olduğu referans testlerini hiçbirinin teknik geçerliliği yok, hatta bir tanesinde kullanılmasının zarar verebilme olasılığı ibaresi vardır!

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Bor katkıları bence gereksiz.Daha önceleri de hep söylemiştim.Bu adamlar ürünlerine bu kadar güveniyorlarsa neden anlaşma yoluna gidip X marka bir yağ ile karıştırılıp piyasaya hazır olarak sunmuyorlar.Neden bizlerin herhangi bir yağ markasına karıştırmamız bekleniyor?Çünkü kendilerine açık kapı bırakıyorlar.Siz gidipte ben memnun kalmadım dediğinizde hangi marka yağ kullanıyorsunuz diyecekler..Sizde atıyorum castrol diyceksiniz..Amanınn olurmu efendim siz bunu mobil ile deneyim diycekler..Bi defa deneyeceksiniz..Yine memnun kalmayınca mobil dediniz mobile karıştırdık yine olmadı diyeceksiniz..Bu sefer mobil ama 5/30 mu 10/40 mı diye soracak sizde 5/30 diyeceksiniz :D Amanınnn olurmu abiciğimm sen naptınn bunu sen 10/40 ile karıştır tadından yenmez diyecekler..Yani hep başından savuşturma taktiği.Ben daha Bor için,denediğim her araçta iyi sonuçlar aldım diyen bir Usta görmedim de duymadım da..Karar sizin.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Bunlar ancak yüksek km yapmış (200-300.000 km) araçlarda normal olan aşınmalarda azıcık işe yarıyor okadari tortu vs. bırakmasıda doğru bence, hiçbirini almayın sadece yağınızı en iyisinden alın (tam sentetik) ve her 10000 de değişin yeter.

Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci
Bor katkıları bence gereksiz.Daha önceleri de hep söylemiştim.Bu adamlar ürünlerine bu kadar güveniyorlarsa neden anlaşma yoluna gidip X marka bir yağ ile karıştırılıp piyasaya hazır olarak sunmuyorlar.Neden bizlerin herhangi bir yağ markasına karıştırmamız bekleniyor?Çünkü kendilerine açık kapı bırakıyorlar.Siz gidipte ben memnun kalmadım dediğinizde hangi marka yağ kullanıyorsunuz diyecekler..Sizde atıyorum castrol diyceksiniz..Amanınn olurmu efendim siz bunu mobil ile deneyim diycekler..Bi defa deneyeceksiniz..Yine memnun kalmayınca mobil dediniz mobile karıştırdık yine olmadı diyeceksiniz..Bu sefer mobil ama 5/30 mu 10/40 mı diye soracak sizde 5/30 diyeceksiniz :D Amanınnn olurmu abiciğimm sen naptınn bunu sen 10/40 ile karıştır tadından yenmez diyecekler..Yani hep başından savuşturma taktiği.Ben daha Bor için,denediğim her araçta iyi sonuçlar aldım diyen bir Usta görmedim de duymadım da..Karar sizin.

faydası olmasa ben satmam. müşterilerime tavsiye etmem. ben faydasını her araçta gördüm. yakında yakıt katkısıda çıkıyor. iki senedir satıyorum. şu ana kadar olumsuz bir durumunu görmedim duymadım

Yorum bağlantısı
Barkın Kayaoğlu

Geçenlerde, artık klasik olduğu üzere, dünya markası bir petrol firmasının bölge müdürü ile muhabbetimiz oldu. Zamanında Motor Silk kullanmış biri olarak bu konuya da değindim. Getirisi olduğu kadar götürüsü de var dedi. Motor teknolojisinde birşeylerden feragat etmedikçe başka bir şey elde edemezsin dedi. Bunun yanısıra bana mantıklı gelen bir çok şey söyledi. Bundan kelli ben de kullanmayacağım bu ürünlerden.

Ankara'da bu konuda ufak çaplı bir seminer mi ayarlasak diyorum?

Yorum bağlantısı
Vedat Özbağ

75000 km bakımından sonra koymuştum şuan aracım 90000 de ne performas artışı ne yakıt tasarrufu olmadı seste biraz azalma oldu gibi ama pisikolojikte olabilir.

Yorum bağlantısı
  • 6 ay sonra...
Çağlar Bayur

Ürünlerin imalatında kullanılan malzemeler, Türkiye demi üretiliyor acaba?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...