İçeriğe Yönlendir

Bor Power Yağ Katkı Maddesi


Kaan Kara

Recommended Posts

Osman Acar

Merhaba Arkadaşlar,

Yeni işimdeki yoğunluktan dolayı uzun zamandır aranızda olamadım, kusura bakmayın. Foruma girip kaldığım yerden yazılanlara göz atıyordum bu arada eklenmiş olan bir yazı dikkatimi çekti. Buram buram provakasyon kokan bu yazı, farklı forum sitelerinde de noktası virgülüne kadar aynı eklenmiş olup foruma yeni üye olmuş fakat hep farklı isimler tarafından yazının eklenmiş olduğu görünüyor.

Örnek:

örnek yazı

Bu konuda NNT BorPower Genel Müdürü Sn. Mehmet Can Arvas'ın açıklamasını aynen aktarıyorum. Yorumu size bırakıyorum.

Sn. Müşterimiz,

Öncelikle konuya gösterdiğiniz hassasiyetten dolayı teşekkür ederiz.

Son zamanlarda firmamızla ilgili, Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Reklam Kurulunun Kararı art niyetli kişiler tarafından kasıtlı olarak sağda solda anlatılmaktadır. Bu konu reklam-rekabet kurumu tarafından 2008 yılında tarafımıza tebliğ edilmiş olup, hemen akabinde gerekli dokümantasyon ile karşı itirazda bulunulmasına rağmen, savunmamız bile alınmadan art niyet ile , nanoteknoloji ve malzeme bilimi ile ilgisi olmayan sözde bilirkişiler tarafından verilen bu karara itirazımıza müteakip, TÜKETİCİNİN VE REKABETİN KORUNMASI Gen.Müd.lüğünde toplantı yapılmış, o zamanki kurum genel müdürü Sn.Özcan PEKTAŞ ile konunun yanlış anlaşıldığı üzerine mutabakata varılmış, ancak reklam unsurlarımızda (broşür-katalog-web) kullandığımız tasarruf oranlarını MIRA ve TUV verileri doğrultusunda beyan etmemizi istemişler ve reklamlarımıza devam etmemiz konusunda olur almışızdır.

Aksi halde iki yıldan bu yana her gün artarak devam eden reklamlarımız neticesinde herhalde şimdiye kadar topyekun şirketimizi kapatırlardı veya trilyonlarca reklam cezası kesilirdi veya böyle bir ceza almış olsak reklamlarımızı durdururduk veya reklamlarımızı döndüren kanallar RTÜK kanalıyla reklamlarımızı yayınlamama kararı alırdı.

Türk insanının başarısını çekemeyen, kompleks sahibi art niyetli insanlar tarafından Sanayi Bakanlığı Tüketicinin ve Rekabetin Korunması Genel Müdürlüğü'ne yapılan birçok şikayetten hiçbir sonuç çıkmamış ve bu şikayetlerden sadece birinin neticesinde savunmamız alınmadan verilmiş bu yanlış karar, düzeltilmiş ve şirketimiz alnı ak bir biçimde o günden bugüne çalışmalarına devam etmektedir.

Firmamızla ilgili Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Reklam Kurulu Kararının yüzlerce benzeri, iletişim, gıda, sağlık, turizm, enerji, bankacılık ve daha birçok sektörde, bilinen ve tanınan ünlü markalarında yanında devlete ait bazı kuruluşların da yer aldığı birçok firmaya, yaptıkları reklamlar için benzer kararlar verilmiş olup, bunlardan başta Petrol Ofisi A.Ş, BP Petrolleri A.Ş., OPET Petrolcülük A.Ş., Türk Telekomünikasyon A.Ş., AYGAZ A.Ş., T. İş Bankası A.Ş., Vestel Elektronik ve Ticaret A.Ş., Pınar Süt Mamulleri Sanayi A.Ş., Sabancı Gıda San. ve Tic. A.Ş. ve Renault Mais Motorlu Araçlar İmal ve Satış A.Ş. gibi bazı ünlü firmalar hakkında da farklı tarihlerde alınan benzer kararları bahsedilen sitede görebilirsiniz. Neticede bu büyük firmalar da tüm Türkiye'nin tanıdığı ve kalitelelerini kanıtlamış firmalar olup, bu yazılanların ürünlerin kötü olduğu yada bu firmaların da sattığı ürünlerin kullanıcılara zarar verdiği anlamına gelmez.

Milli madenimiz Bor'u nanoteknolojiyle işleyerek Askeri savunma sanayiinden tıp alanına varıncaya kadar, katma değeri yüksek uç ürünlere çevirerek, ülkemizin de geleceğine katkı sağlayan ve tamamı yerli sermaye olan firmamıza yönelik başlatılmış bu karalama kampanyasına alet olmamanızı önemle rica ederiz.

Saygılarımızla.

Mehmet Can ARVAS

BorPower Genel Müdürü

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Osman Bey şimdi hangi sektördesiniz..

Bu firmadan ayrılmış olduğunuz için sizin fikriniz bence reklam kurulundan daha önemli..

Gerçi, farklı bir gerçek varsa muhtemelen söyleyemezsiniz ama..

Yine de sordum işte..

Bor Power hakkında sizin görüşünüz nedir. ?

bu yazı, farklı forum sitelerinde de noktası virgülüne kadar aynı eklenmiş olup foruma yeni üye olmuş fakat hep farklı isimler tarafından yazının eklenmiş olduğu görünüyor.

Dünkü araştırmamda bu durumu ben de görmüştüm...

Yorum bağlantısı
Osman Acar
(düzenlendi)

NNT BorPower Genel Müdürünün yazısını destekleyecek ve yazısında bahsettiği Türkiyenin tanınmış ve büyük firmalarına ait benzer kararları da örnek olarak veriyorum... Ama bu asla ve asla bu firmaları kötülemek amacıyla değildir. Yazıda da belirtildiği gibi "Bu büyük firmalar da tüm Türkiye'nin tanıdığı ve kalitelelerini kanıtlamış firmalar olup, bu yazılanların ürünlerin kötü olduğu yada bu firmaların da sattığı ürünlerin kullanıcılara zarar verdiği anlamına gelmez.

2009/308- Petrol Ofisi A.Ş. 'ye ait olup 23.06.2008 tarihli Posta Gazetesinde ve çeşitli mecralarda yayımlanan “Maxima. Akıllı yağ teknolojisi… Türkiye'nin bir numaralı motor yağı üreticisi ve dağıtıcısı Petrol Ofisi'nden maxima: Binek Araç Motor Yağları Ailesi.” ve “Rampalar sus pus, imparator maximus. Türkiye'nin bir numaralı motor yağı üreticisi Petrol Ofisi'nden maximus. Ağır vasıta dizel motor yağı.” başlıklı olup “Petrol Ofisi motor yağları, yaygın hizmet ağı ile her an yanınızda! Maximus Turbo Diesel Extra 15W-40… Sağladığı faydalar. Yüksek TBN değerleri ile kükürt oranı yüksek yakıtlarda motoru korur. Yüksek devir ve sıcaklıklarda aşınmaları önleyerek tüm turboşarjlı ve turboşarjsız motorlarda güvenli kullanım sağlar. Motoru temiz tutarak yanma verimini ve motor gücünü artırır. Yanma asitlerini yüksek kükürtlü yakıtlarla çalışmada bile nötralize eder. Uzun conta ve keçe ömrü sağlar. Uzun ömürlüdür… Karşıladığı şartnameler: API CHCH-4/CF-4/CF/SF, ACEA E3/B3/B4/A3, MB-228.3, MAN M3275, FORD, RENAULT VI RD, VOLVO VDS-2, Cummins 20071 / 20072, MTU DDC Type 2, Allison C4, MACK EO-M. (…)” ifadelerinin yer aldığı reklamlarda kullanılan “Türkiye'nin 1 numaralı motor yağı üreticisi” ifadesi ile firmanın üretim kapasitesi açısından mı, pazar payı açısından mı, yoksa kalite açısından mı “1 numara”olduğu hususunun tam olarak anlaşılamaması, üretim kapasitesi açısından bu ifadeye yer verildiyse, firmanın diğer firmalara göre daha yüksek üretim kapasitesine sahip olduğunu gösterir geçerli bir belgenin (karşılaştırma sonucunun) bulunmaması, pazar payı açısından bu ifadeye yer verildiyse, ilgili firmalar tarafından bildirilen satış rakamlarından oluşan ve firmanın da üyesi bulunduğu Petrol Sanayi Derneği'nin (PETDER) 2005-2006-2007 yıllarına ait firmaların motor yağı pazar paylarına ilişkin verilere göre 2007 yılında, farklı markalarda üretim ve satış yapan başka bir firmanın toplamdaki satış miktarının firmanın satış miktarından yüksek olması, şayet reklamda kullanılan “1 numaralı” ifadesi ile firmaca üretilen yağların kalite açısından diğer yağlara göre daha üstün olduğu kastediliyorsa, bu durumda, referans olarak gösterilen uluslararası şartnamenin, piyasada mevcut motor yağlarının, kullanıldığı yere ve koşullara göre, taşıması gereken asgari şartları içeriyor olması dolayısıyla “maxima” ve “maximus” markalı yağların anılan şartnameye uygun olmasının, adı geçen yağların kalite açısından “1 numara” olmasını gerektirecek bir durum yaratmaması nedenleriyle söz konusu reklamların, tüketicileri, yanıltıcı, aldatıcı ve piyasada haksız rekabete yol açıcı nitelikte olduğuna, dolayısıyla da Ticari Reklam ve İlanlara İlişkin İlkeler ve Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğe uygun olmadığına,

Bu durumun, 4077 sayılı Kanunun 16 ncı maddesi hükmüne aykırı olduğuna, reklam veren Petrol Ofisi A.Ş. hakkında ulusal düzeyde (60.000 TL) idari para ve anılan reklamları durdurma cezaları verilmesine karar verilmiştir.

2007/419- BP Petrolleri A.Ş.'ye ait “ BP Ultimate ” isimli ürüne ilişkin Nisan-Eylül 2006 döneminde çeşitli ulusal mecralarda yayınlanan reklamlarda yer alan; “ Bir depo Ultimate ile 45.km fazla yol yapabilirsiniz ”, “ Motorunuzun performansını 400cc'ye kadar arttırabilir ”, “ BP Ultimate kurşunsuz %15'e kadar daha fazla güç sağlar ”, “ Eğer Türkiye'deki bütün araçlar BP Ultimate kullansaydı, 700.000 aracın çevreye bıraktığı zararlı atık ortadan kalkardı ” iddialarını ispatlamaya yönelik olarak sunulan belge ve bilgilerin , çeşitli üniversitelerin görüşleri de alınarak, söz konusu iddiaların ispatı için yeterli olmadığına, bu nedenle söz konusu reklamların yanıltıcı nitelikte olduğuna, dolayısıyla Ticari Reklam ve İlanlara İlişkin İlkeler ve Uygulama Esaslarına Dair Yönetmelik'e uygun olmadığına,

Bu durumun, 4077 sayılı Kanun'un 4822 sayılı Kanun'la değişik 16 ncı maddesi hükmüne aykırı olduğuna, reklam veren BP Petrolleri A.Ş. hakkında ulusal düzeyde (54.913 YTL) idari para ve anılan reklamları durdurma cezaları verilmesine karar verilmiştir.

2008/16- OPET Petrolcülük A.Ş. tarafından 28.05.2007 ve 28.06.2007 tarihleri arasında gerçekleştirilen “Opet'ten Kat Kat Kampanya…Kazı Kazan Boş Yok” sloganlı kampanyaya ilişkin tanıtımlarda; “Opet Kart ve Tüm Parolu Kartlara Her 75 Puana 1 Kazı Kazan Kartı” ifadelerine yer verildiği, ancak söz konusu “Kazı Kazan” kartlarının müşteriye bedelinin 0,75 YTL olmasına rağmen, buna ilişkin herhangi bir bilgilendirici ibareye tanıtımlarda yer verilmediği gerekçeleriyle söz konusu tanıtımların yanıltıcı nitelikte olduğuna,

Bu durumun, 4077 sayılı Kanun'un 4822 sayılı Kanun'la değişik 16 ncı maddesi hükmüne aykırı olduğuna, reklam veren OPET Petrolcülük A.Ş. hakkında ulusal düzeyde (59.192 YTL) idari para ve anılan reklamları durdurma cezaları verilmesine karar verilmiştir.

2009/444- Türk Telekomünikasyon A.Ş.'ye ait “Jettfon” isimli kampanyaya ilişkin reklam ve ilanlarda yer alan “Sınır Tanımayanlardan Jettfon” ifadesinin, söz konusu tarifede süre kısıtlaması olmadığı izlenimi uyandırdığı ve http://www.turktelekom.com.tr/tt/portal/Guncel/Detay/JeTTfon adresli internet sitesinde yer alan tanıtımlarda “Türk Telekom olarak tarifelerimizde sınır tanımıyor ve tüm Türkiye için sınırsız tarifemizi müşterilerimize 1 Nisan'da sunuyoruz.” ifadelerine yer verilmesine karşın, bahse konu tanıtımın devamında “ Şehir içi sınırsız ana tarife paketi olan JeTTfon ile şehir içinde, 3000 dakika adil kullanım hakkı kapsamında yapılan görüşmeler için tüm vergiler ve sabit ücret dahil olmak üzere sadece 55 TL ödeyen tüm bireysel müşterilerimiz adil kullanım hakları çerçevesinde sınırsızca konuşmanın keyfine varabilecekler. Paketiçi dakikalar dışında kalan diğer tüm aramalar ise StandartHATT tarifesinden ücretlendirilmektedir.” şeklinde yer verilen açıklama ile tüketicilerin söz konusu tarifeden “Sınırsız” yararlanacağı vurgusu yapılmasına rağmen bunun gerçeği yansıtmayıp, 3000 dakikadan sonraki konuşmaların farklı bir ücretlendirmeye tabi tutularak tüketicilerin yanıltıldığı, diğer taraftan, “Jettfon” isimli kampanyanın şehir içi 3000 dakika ve şehirlerarası 3000 dakika için geçerli olduğu, 3000 dakikadan sonraki konuşmaların StandardHATT tarifesinden ücretlendirileceği ve ana vaadin istisnası niteliğindeki bu önemli bilgilerin, “Tüm Türkiye ile her şey dahil 62 liraya konuşmaya hazır mısınız?” ve “Sınır Tanımayanlardan Jettfon” sloganlı televizyon reklamlarında okunabilirlikten uzak bir şekilde alt yazı olarak verildiği gerekçeleriyle bahsi geçen tanıtımların Ticari Reklam ve İlanlara İlişkin İlkeler ve Uygulama Esaslarına Dair Yönetmelik'e uygun olmadığına,

Bu durumun, 4077 sayılı Kanun'un 4822 sayılı Kanun'la değişik 16 ncı maddesi hükmüne aykırı olduğuna, reklam veren Türk Telekomünikasyon A.Ş. hakkında ulusal düzeyde (67.200 TL) idari para ve anılan reklamları durdurma cezaları karar verilmiştir.

2006/65- Milangaz LPG Dağıtım A.Ş. 'ye ait “Oto Milangaz” isimli ürüne ilişkin çeşitli mecralarda yayınlanan reklamlarında yer alan “93.8 oktan kokusu az gaz, Oto Milangaz olarak hizmet vermekteyiz.”, “Oto Milangaz markası daha çok kilometre yapar. Bunu sadece biz söylemiyoruz, kullananlar da Mühendisler Odası da destekliyor.”. “ Bizler evlerinize olduğu gibi araçlarınıza da en güvenli hizmeti sunmaya devam ediyoruz.”..”Kokusu az gaz, Oto Milangaz'dır.”, “kokusuz otogaz” şeklindeki ifadelerin doğruluğunun somut belgelerle ispat edilemediği, dolayısıyla bahsi geçen reklam ve tanıtımların tüketicileri aldatıcı nitelikte olması gerekçesiyle Ticari Reklam ve İlanlara İlişkin İlkeler ve Uygulama Esaslarına Dair Yönetmelik'e uygun olmadığına,

Bu durumun, 4077 sayılı Kanun'un 4822 sayılı Kanun'la değişik 16 ncı maddesi hükmüne aykırı olduğuna, reklam veren Milangaz LPG Dağıtım A.Ş. hakkında anılan reklamları durdurma cezası verilmesine karar verilmiştir.

2007/118- AYGAZ A.Ş.'ye ait “Aygaz ” marka ürünün Mersin İli'nde yayınlanan açık hava reklam ve ilanlarında “ En Güvenilir Tüp ” ifadesinin, “ Tüketici Kalite Ödülü ” ambleminin ve “Milyonlarca Türk ailesi, Aygaz'ı dördüncü kez üst üste Türkiye'nin en güvenilir tüp markası seçti.” ifadelerine yer verildiği,

Bu durumun, 4077 sayılı Kanun'un 4822 sayılı Kanun'la değişik 16 ncı maddesi hükmüne aykırı olduğuna, reklam veren AYGAZ A.Ş. hakkında durdurma cezası verilmesine karar verilmiştir.

2009/146- T. İş Bankası A.Ş. adlı bankaya ait “Ramazanda sıcak sıcak MaxiPuan’lar Maximum’da!” sloganlı kampanya ile ilgili olarak; çeşitli mecralarda ve özellikle televizyonda yayınlanan reklam örneklerinde bulunan “5 Ekim 2008 tarihine kadar Maximum Kart’ınızla yapacağınız market, turizm, giyim, giyim aksesuarı, ayakkabı, kitap, kırtasiye, oyuncak ve kozmetik alışverişlerinizde 100 YTL ve üzeri toplam 3 alışverişe 50 YTL, toplam 5 alışverişe 100 YTL MaxiPuan hediye!...Ayrıntılı bilgi:maximum.com.tr… Kampanya kapsamında kazanılan ilave Maxipuanların son kullanma tarihi 23 Ekim 2008’dir.” ifadelerinin ortalama bir tüketici tarafından kolayca okunamayacak derecede küçük bir şekilde yer alması, özellikle televizyon reklamlarında yukarıda belirtilen kayan yazının çok hızlı geçmesi nedeniyle tüketicilerin kazandıkları puanları harcamadıkları takdirde hesaplarından alınacağı tarihin tüketicilerce anlaşılamayacak olması gerekçeleriyle Ticari Reklam ve İlanlara İlişkin İlkeler ve Uygulama Esaslarına Dair Yönetmelik’e uygun olmadığına,

Bu durumun, 4077 sayılı Kanun'un 4822 sayılı Kanun'la değişik 16 ncı maddesi hükmüne aykırı olduğuna, T. İş Bankası A.Ş.hakkında ulusal düzeyde (60.000 TL) idari para ve anılan örtülü reklamları durdurma cezaları verilmesine karar verilmiştir.

2009/153- Danone Tikveşli Gıda ve İçecek San. ve Tic. A.Ş. adlı firmaya ait “Danino” markalı ürünlerin etiketlerinde ve www.danino.com.tr adresli internet sitesinde yer alan tanıtımlarda yer alan “Danino'yu dalından toplanan hormonsuz meyvelerden hiçbir yapay renklendirici ya da tatlandırıcı kullanmadan üretiyoruz. Hiçbir koruyucu katkı maddesi içermez.” ve “ Mevsiminde dalından toplanan hormonsuz meyveler püre yapılarak dondurulur ve yıl boyunca ilk tazelikleri korunarak kullanılır. Danino'nun içinde hiçbir yapay tatlandırıcı ya da renklendirici bulunmamaktadır.” ifadeleri ile ilgili olarak; Çilekli Taze Peynir (pancar kökü kırmızısı), Elmalı Tahıllı Vitaminli Taze Peynir (lutein, krolofil), Orman Meyveli Vitaminli Taze Peynir (pancar kökü kırmızısı, antosiyanin) isimli ürünlerde renklendirici katkı maddesi bulunduğu ve renklendiricilerin mevzuat çerçevesinde yapay ve doğal olarak ayrılmadığı gerekçeleriyle söz konusu ifadelerin TGK-Etiketleme ve Beslenme Yönünden Etiketleme Kuralları Tebliği'nin 5 inci maddesinin değişik (e) bendine uygun olmadığına, bu nedenle söz konusu ürün etiketlerinde ve www.danino.com.tr adlı internet sitesinde yer alan “ Danino'nun içinde hiçbir yapay renklendirici bulunmadığı” ifadesinin yanıltıcı nitelikte olduğuna,

Bu durumun, 4077 sayılı Kanun'un 4822 sayılı Kanun'la değişik 16 ncı maddesi hükmüne aykırı olduğuna, reklam veren Danone Tikveşli Gıda ve İçecek San. ve Tic. A.Ş. hakkında anılan reklamları durdurma ve düzeltme cezası verilmesine karar verilmiştir.

2008/608- Vestel Elektronik ve Ticaret A.Ş. tarafından ithalat ve satışı yapılan, “JVC” marka “GZ-MG 130” model video kameraların tanıtımına yönelik olarak, www.vestel.com adresli internet sitesinde yer alan bağlantı aracılığı ile erişilen www.jvc.com adresli internet sitesinde yer alan reklam ve ilanlarda; söz konusu ürünün uzaktan kumanda ile birlikte satışının yapıldığının belirtilmesine rağmen söz konusu video kamera kumandasının tüketicilere ayrıca “30 YTL” karşılığında satışının yapıldığı tespit edilmiş olup, bahsi geçen tanıtımın yanıltıcı ve aldatıcı nitelikte olduğuna, dolayısıyla da Ticari Reklam ve İlanlara İlişkin İlkeler ve Uygulama Esaslarına Dair Yönetmelik'e uygun olmadığına,

Bu durumun, 4077 sayılı Kanun'un 4822 sayılı Kanun'la değişik 16 ncı maddesi hükmüne aykırı olduğuna, Vestel Elektronik ve Ticaret A.Ş. hakkında ulusal düzeyde (60.000 YTL) idari para ve anılan reklamları durdurma cezaları verilmesine karar verilmiştir.

2008/242- Pınar Süt Mamulleri Sanayi A.Ş.’ye ait “Pınar Yopi” markalı; ürün posterlerinde yer alan; “Akıllı Beyinler, Güçlü Kemikler, x2 Protein, Vit B12, Fosfor”, ürün ambalajlarında yer alan “x2 Protein, Vit B12, x2 Kalsiyum. Her gün fosfor her gün kalsiyum.” ve televizyon reklamlarında yer alan “Çocukları özellikle 6 yaşına kadar kalsiyum, fosfor ve B12 içeren gıdalarla beslemek çok önemlidir, çünkü insan beyninin %90’ı ve kemik gelişiminin önemli bir kısmı 6 yaşına kadar tamamlanır… Çocuklar artık Yopi yiyecek. Yopinin her kabında zihinsel ve bedensel gelişimi destekleyen fosfor, kalsiyum ve B12 vitamini var, ayrıca süte göre 2 kat daha fazla protein içeriyor. Pınardan Yopi, çocuğunuz 6 yaşına kadar her gün yemeli…” şeklindeki ifadelerin, Tarım ve Köyişleri Bakanlığı’nın görüşleri de dikkate alınarak, söz konusu ürünün Üretim İzin Belgesi düzenlenmesinde değerlendirilen etiket örneklerinde bulunmadığı, dolayısıyla yanıltıcı nitelikte olduğu gerekçesiyle Türk Gıda Kodeksi-Gıda Maddelerinin Genel Etiketleme ve Beslenme Yönünden Etiketleme Kuralları Tebliği'ne uygun olmadığına,

Bu durumun, 4077 sayılı Kanun'un 4822 sayılı Kanun'la değişik 16 ncı maddesi hükmüne aykırı olduğuna, reklam veren Pınar Süt Mamulleri Sanayi A.Ş. hakkında ulusal düzeyde (60.000 YTL) idari para ve anılan reklamları durdurma cezaları verilmesine karar verilmiştir.”

2007/132 – Sütaş -Bursa ve Havalisi Pastörize Süt ve Süt Mamülleri Gıda Sanayi ve Ticaret A.Ş. tarafından üretilen “Sütaş Babymix” markalı ürünlerin ambalajlarında ve broşürlerinde sade yoğurt için beyan edilen Kalsiyum, Vitamin B2 ve Vitamin B12 bilgilerinin yanlış ve yüksek gösterildiği, elmalı yoğurt için günlük kalsiyum ihtiyacının %74'ünü karşılamayı garanti eder, sade yoğurt için günlük kalsiyum ihtiyacının %100'ünü karşılamayı garanti eder ifadelerinin, mevzuata uygun olmadığına ve tüketiciyi yanlış bilgilendirdiğine, bu ürününün özellikle bir doktor tarafından bütün annelere öneriliyor olmasının annelerin bebek beslenmesi konusunda yanlış uygulamalara neden olabileceğine karar verildiği, durumun, 4077 sayılı Kanun'un 4822 sayılı Kanun'la değişik 16 ncı maddesi hükmüne aykırı olduğuna,

Diğer taraftan, aynı firmaya ait “Sütaş Büyümix” isimli ürünün 2006 yılının Eylül-Ekim-Kasım aylarında çeşitli görsel ve yazılı mecralarda yayımlanan reklamları hakkında Reklam Kurulunca 13.03.2007 tarih ve 138 sayılı toplantısında idari para cezası verilmiş olduğu göz önünde bulundurularak, 4077 sayılı Kanun'un 25/11 maddesinde yer alan “(…) para cezaları, fiilin bir yıl içerisinde tekrarı halinde iki misli olarak uygulanır.” hükmüne istinaden anılan firma hakkında söz konusu reklamları durdurma ve 54.913 x 2 = 109.826.-YTL idari para cezası verilmesine karar verilmiştir.

2007/247 - Sabancı Gıda San. ve Tic. A.Ş. tarafından üretilen Soza markalı meyve aromalı gazlı içeceğin tanıtım ve reklamlarında kullanılan “ Her Yemekten Sonra Sağlıklı Soza”, “Yemeklerden Sonra Lezzetli Soza”, “Mineralleriyle Sağlıklıdır”, “Hazmı Kolaylaştırır” şeklindeki ifadelerin, Tarım ve Köyişleri Bakanlığı'nın görüşleri de dikkate alınarak, mevzuata aykırı olduğuna;

Dolayısıyla söz konusu reklamların 4077 sayılı Kanun'un 4822 sayılı Kanun'la değişik 16 ncı maddesi hükmüne aykırı olduğuna, reklam veren Sabancı Gıda San. ve Tic. A.Ş. isimli firma hakkında anılan reklamları durdurma cezası verilmesine karar verilmiştir.

2007/365 – Renault Mais Motorlu Araçlar İmal ve Satış A.Ş. tarafından 28.05.2006 tarihinden itibaren yayınlanan ‘'Renault 2-İkinci Elin Yeni Modeli'' başlıklı reklamlarda vaat edilen, her marka ve her model 2. el otomobilde ‘'Ekspertiz Hizmeti'' , ‘'Garanti'' , ‘'96 Nokta Kontrolü'' , ‘'Renault Estetik'' , ‘'Araç Özgeçmiş Bilgisi'' , ‘'Yol Yardımı'' ve ‘'Esnek Kredi'' hizmetlerinin, reklamın yayınlandığı tarihten sonrasında satılan ikinci el bir araç için uygulanmamış olduğu anlaşılmış olup,

Bu durumun 4077 sayılı Kanun'un 4822 sayılı Kanun'la değişik 16 ncı maddesi hükmüne aykırı olduğuna, reklam veren Renault Mais Motorlu Araçlar İmal ve Satış A.Ş. hakkında anılan reklamları durdurma ve 54.913.-YTL idari para cezası verilmesine karar verilmiştir.

tarihinde Osman Acar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

İyi de Osman Bey siz de 4 aydır mesaj atmazken şimdi birden bire gelip bir şeyler yazıyorsunuz.Giden arkadaş karalama siz de aklama kampanyası içindesiniz.Ben böyle anladım ? Karalama yapılan tüm forumlarda sanırım sizinde cevaplarınız var...

Yorum bağlantısı
Osman Acar
Osman Bey şimdi hangi sektördesiniz..

Bu firmadan ayrılmış olduğunuz için sizin fikriniz bence reklam kurulundan daha önemli..

Gerçi, farklı bir gerçek varsa muhtemelen söyleyemezsiniz ama..

Yine de sordum işte..

Bor Power hakkında sizin görüşünüz nedir. ?

Dünkü araştırmamda bu durumu ben de görmüştüm...

Merhaba Mehmet Bey,

Daha önceki kendimi tanıttığım bölümlerde, uzun yıllar otomotiv sektöründe çok bilinen bir markada 15 yıl eğitimcilik yaptığımı belirtmiştim. Şuanda yine otomotiv sektöründe fakat kaporta ve boya ekipmanları ithal eden ve ayrıca birçok markaya kaporta eğitimleri veren bir firmada teknik servis müdürü olarak çalışmaktayım. Bununla birlikte Ford Otosan'ın eğitim merkezinde Ford Yetkili servislerinin teknisyenlerine Su Kaçakları ve Rüzgar Sesleri ve ETIS eğitimlerini veriyorum.

Ben bu ürünü eğitimcilik yaptığım yıllarda araştırdım ve denedim. O günden beri de hem kendi araçlarımda hem çalıştığım firmanın tüm araçlarında kullanıyorum. Tüm tanıdıklarıma da kullandırıyorum.

Sorduğunuz için teşekkür ederim Mehmet Bey.

İyi de Osman Bey siz de 4 aydır mesaj atmazken şimdi birden bire gelip bir şeyler yazıyorsunuz.Giden arkadaş karalama siz de aklama kampanyası içindesiniz.Ben böyle anladım ? Karalama yapılan tüm forumlarda sanırım sizinde cevaplarınız var...

Merhaba Ayhan Bey,

Benim kim olduğumu ve ne iş yaptığımı bu konuyu takip edenler bilir. Ben gizli kapaklı bir iş yapmıyorum. Siz de benim tanışma yazımdan itibaren tüm yazılarımı inceleseydiniz sanırım nedenini anlardınız.

Tanıştığımıza memnun oldum Ayhan Bey.

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Şu anda Bor power ile bir bağlantınız var mı ben onu merak ettim ? Bildiğim kadarıyla yok...

Yorum bağlantısı
Osman Acar

Ticari olarak bir bağım yok ama... "Gönül Bağım" var. Şuanda çalıştığım masanın üzerinde bile Bor Madeninin doğadan çıkmış halindeki kristali var.

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş
Ben halen kullanıyorum ve faydasına da inanıyorum, sahibini tanımam, herhangi bir ürününü satmam, Ulusal Ürün olması dışında yakınlığım yoktur. İlk çıktığı ve metal kutularda satıldığı yıllardan beri her aracımda kullandım. Daha düşük hararet, sessizleşen ve rahat çalışan motor.

Reklam rekabet kurulu yaptırdığı testleri de yayınlasa da biz de yaramadığını görsek bu arada.

Ben buradaki sertifika ve test sonuçlarına göre kullanmaya devam edeceğim.

Burdaki test aracın yakıt tüketimi ve Co2 salınımının düşüşüyle ilgili.

Şimdi soruyorum :

Bir aracın yağını (katkı falan koymadan) değiştirdiğiniz zaman yakıt tüketimi ve Co2 salınımı düşer mi düşmez mi ?

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Ben cevap veriyorum... Düşer :rolleyes: Bunlar düştüğü gibi motorun sessiz çalışması ve performans artışı da cabası olur...

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Ticari olarak bir bağım yok ama... "Gönül Bağım" var. Şuanda çalıştığım masanın üzerinde bile Bor Madeninin doğadan çıkmış halindeki kristali var.

Onlar seni tek kalemde silmiş ama :shok:

Dün NNT'yi aradım.. Seni sordum.. Öyle biri yok hiç de olmadı dediler.. Muhtemelen bir bayimizdir dediler :D

Bir yetkiliye bağlayın dedim ona da sordum.. tanımıyoruz dediler.. :rolleyes:

Yorum bağlantısı
Osman Acar
Onlar seni tek kalemde silmiş ama :D

Dün NNT'yi aradım.. Seni sordum.. Öyle biri yok hiç de olmadı dediler.. Muhtemelen bir bayimizdir dediler :)

Bir yetkiliye bağlayın dedim ona da sordum.. tanımıyoruz dediler.. :rolleyes:

:shok: Ayrılalı çok oldu yeni yetmeler bilemez beni :D Siz satış pazarlamayı aramışınızdır. Ben Teknik eğitim ve müşteri ilişkilerinin başındaydım. Önemli olan kişiler değil, yapılan işin özüdür. Biri gelir biri gider, ama yapılan işin amacı değişmez.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Motor üreticilerinin bilmediği bir şeyler var ki, benzer ürünleri kullanmıyorlar.

Yorum bağlantısı
Osman Acar
Motor üreticilerinin bilmediği bir şeyler var ki, benzer ürünleri kullanmıyorlar.

Merhabaaa Çağlar Bey, nasılsınız görüşmeyeli... umarım iyisinizdir.

Aslında motor üreticilerinin bildiği çok şey var da ondan benzer ürünleri kullanmıyorlar.

Mesela;

-Birçok benzer ürünleri içeriğindeki kimyasal katkıların motora ne zarar vereceğini çok iyi biliyorlar, bu nedenle kullanmıyorlar.

-Bazı ürünlerin ise içeriğini çok iyi biliyor ve faydalı olduğundan hiç şüpheleri yok ama... teknolojisinin bir Türk firmasının elinde olması ve Bor Madeninde de Türkiye'nin söz sahibi olmasından dolayı bilerek kullandırmıyorlar. O teknolojiyi bir ellerine geçirseler neler yaparlar neler...

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran
Merhabaaa Çağlar Bey, nasılsınız görüşmeyeli... umarım iyisinizdir.

Aslında motor üreticilerinin bildiği çok şey var da ondan benzer ürünleri kullanmıyorlar.

Mesela;

-Birçok benzer ürünleri içeriğindeki kimyasal katkıların motora ne zarar vereceğini çok iyi biliyorlar, bu nedenle kullanmıyorlar.

-Bazı ürünlerin ise içeriğini çok iyi biliyor ve faydalı olduğundan hiç şüpheleri yok ama... teknolojisinin bir Türk firmasının elinde olması ve Bor Madeninde de Türkiye'nin söz sahibi olmasından dolayı bilerek kullandırmıyorlar. O teknolojiyi bir ellerine geçirseler neler yaparlar neler...

İşte biz bu laflarla avunup duruyoruz.Adamlar uzay çağında yaşıyorlar bu teknolojiyi mi bilmiyorlar...Hafiften de olsa gülümsettiniz beni Allah da sizi güldürsün...

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Daha önce de yazışmıştık, ancak yineleyecğim, Bor maden olarak Türkiye de çıkıyor ama işlenemiyor, bunun için gerekli olan para var ama Know How ı bize vermiyorlar.

Biz topraktan çıkarıp 1 TL ye işlenmeiş meaden olarak yurt dışına satıyoruz, 1000TL ye ürün olarak geri alıyoruz.

Yazışmalardan sonra geçen zaman içinde bir gözlemimi oldu: Nnt ürünü katılmış yağı, yağ değişim periyodunda dışarı akıtınca, görünümü kristallenmiş gibi olmuş. Bununla ilgili bir bilgi var mıdır?

Vesile ile satış stratejisini, motordan, şanzımana/diferansiyele çevirseler daha iyi olurdu derim.

Yorum bağlantısı
Osman Acar
İşte biz bu laflarla avunup duruyoruz.Adamlar uzay çağında yaşıyorlar bu teknolojiyi mi bilmiyorlar...Hafiften de olsa gülümsettiniz beni Allah da sizi güldürsün...

Bir çok Türk bilim adamı icat ve buluşlarıyla dünyaca ün yapmıştır. Onlara da çok gülen olmuştu... Ama zaman onları haklı göstedi. Onlarda tarihteki yerlerini aldı. Bazıları gibi tarih sahnelerinden silinmediler.

Bugüne kadar Türkler neleri icad etti? bir kısmını hatırlayalım:

1. Akşemseddin: Pasteur 'dan 400 sene önce mikrobu bulmuştur

2. Ali Kuşçu: Büyük astronomi bilgini. İlk defa ayın şekillerini anlatan kitabı yazmıştır.

3. Ebul-Vefa: Trigonometri'de tanjant,cotanjant,sekant,kosekant 'ı bulan büyük alimdir.

4.Biruni: İlk defa dünyanın döndüğünü ispat etmiştir.

5. Ebu Kamil Şü'ca: Avrupaya matematiği öğretmiştir.

6. Ebu Ma'şer: Med-Cezir (Gel-Git) olayını ilk o bulmuştur.

7. Battani: Dünyanın en büyük kaşifidir. Trigonometrinin kaşifidir.

8. Cabir Bin Hayyan: Atom bombası fikrinin babası ve kimya biliminin atası büyük alim.

9. Cezeri: 8 asır önce otomatik sistemin kurucusu ve bilgisayarın babasıdır.

10. Demiri: Avrupalılardan 400 sene önce zooloji ansiklopedisini yazmıştır.

11. Farabi: Ses olayını ilk defa fiziki yönden açıklamıştır.Sesin fiziki izahını ilk defa o yapmıştır.

12. Gıyasüddin Cemşid: Matematikte ondalık kesir sistemini ilk o bulmuştur.

13. İbn Cessar: Cüzzamın sebebini ve tedavisini 900 sene önce açıklamıştır.

14. İbn Hatip: Vebanın bulaşıcı bir hastalık olduğunu ilmi yoldan açıklamıştır.

15. İbn Firnas: Wright kardeşlerden bin sene önce ilk uçağı yapıp uçmayı gerçekleştirdi.

16. İbn Karaka: 900 sene önce harika bir torna tezgahı yapmıştır.

17. İbni Türk: Cebirin temelini atan bilginlerdendir.

18. İdrisi: Yedi asır önce bugünkü ne çok benzeyen dünya haritası çizmiştir.

19. İbni Sina: Eserleri Avrupa üniversitesinde 600 sene ders kitabı olarak okutmuştur. Tıbbın babasıdır. AVRUPA ya göre adı AVICENNA'dır.

20. Kadızade Rumi: yaşadığı asrın en büyük matematik ve astronomi bilginidir. Fizik kurallarını astronomiye uyarlamıştır.

21. Kambur Vesim: verem mikrobunu R.Koch'tan 150 sene önce keşfetmiştir.

22. İbnün-Nefis: avrupalılardan üç asır önce küçük kan dolaşımını keşfetmiştir.

23. Piri Reis: 400 sene önce bugünküne en yakın dünya haritasını çizmiştir.

22.Ömer Hayyam: Cebiri oluşturandır. İlk defa o bulmuştur.

İLK KATARAKT AMELİHATINI AMMAR (X1.YÜZYIL) GERÇEKLEŞTİRMiŞTİR

İLK ATOM BOMBASI FİKRİ CABİR BİN HAYYAN'A( 721-805) AİTTİR

ALİ BİN ABBAS ( Ö. 994 ) 1000SENEÖNCE KANSER AMELİATI YAPMIŞTIR

İBN-İ YUNUS ( Ö.1009 ) GALİLE'DEN ÖNCE SARKACI BULMUŞTUR

ALİ BİN İSA (X1.YÜZYIL) İLK DEFA GÖZ HASTALIKLARI HAKKINDA ESER YAZMIŞTIR

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

1000 sene önce nufüsün yarısı da Türk tü diye bir sav atılabilir ortaya :rolleyes:

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Osman Bey Bor minerali Çağlar abi'nin de dediği gibi ülkemizde işlenemiyor.Bor Power türk icadıysa,teknolojisiyse neden adı yabancı :( Niye bor gücü dememişler...Siz ne derseniz deyin ben inanmıyorum.Bu ürün eğer dediğiniz gibi bir ürün olsaydı şimdiye kadar dünya devleri satın alırdı.Satılmadık neyimiz kaldı ki bor power ımız kalsın :rolleyes:

Yorum bağlantısı
Osman Acar
Daha önce de yazışmıştık, ancak yineleyecğim, Bor maden olarak Türkiye de çıkıyor ama işlenemiyor, bunun için gerekli olan para var ama Know How ı bize vermiyorlar.

Biz topraktan çıkarıp 1 TL ye işlenmeiş meaden olarak yurt dışına satıyoruz, 1000TL ye ürün olarak geri alıyoruz.

Yazışmalardan sonra geçen zaman içinde bir gözlemimi oldu: Nnt ürünü katılmış yağı, yağ değişim periyodunda dışarı akıtınca, görünümü kristallenmiş gibi olmuş. Bununla ilgili bir bilgi var mıdır?

Vesile ile satış stratejisini, motordan, şanzımana/diferansiyele çevirseler daha iyi olurdu derim.

Çağlar Bey, vaktiniz olursa aşağıdaki linkte yer alan ve TRT2 de yayınlanan Bor hakkındaki belgeseli baştan sona izlemenizi rica ediyorum.

http://vimeo.com/11103672

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Video, çok güzel bir PR çalışması olmuş, Ancak video başında belirtilen tonu milyon dolara satın alınan bor ürünü (cubic bor) Türkiye de imal edilmiyor sanırım?

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Ben de izledim etkilenmedim.Çünkü biz tonu milyon dolarları bulan hale getiremiyoruz :) İtalyanlara yün satıp daha sonra dünyanın parasına gömlek,kazak ithal etmek gibi bir durumdayız.Program da söylenen şeyleri yapabilmek için önce bor'u işler hale gelmemiz lazım.Bunu yapabiliyor muyuz? Hayır....

Yorum bağlantısı
Osman Acar

Bor madeni ve NNT'nin Bor madeni üzerine yaptığı üretim ve çalışmaları bu videoda en yetkili ağızlar anlatıyor. Sorularınızın cevabı bu videoda yer almaktadır.

Yorum bağlantısı
Osman Acar
Ben de izledim etkilenmedim.Çünkü biz tonu milyon dolarları bulan hale getiremiyoruz :) İtalyanlara yün satıp daha sonra dünyanın parasına gömlek,kazak ithal etmek gibi bir durumdayız.Program da söylenen şeyleri yapabilmek için önce bor'u işler hale gelmemiz lazım.Bunu yapabiliyor muyuz? Hayır....

Bu sorunuzun cevabını da NNT Nanoteknoloji Yönetim Kurulu Başkanı ve Kurucusu Sn. Cafer Akın aşağıda linki yer alan videoda anlatıyor.

http://vimeo.com/11115418

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Bir ara Erke dönergecini de anlatmışlardı.Ben daha çocuktum herhalde o yıllarda :) Bir daha çıkmadılar meydana... Sahi ne oldu bu tüm dünya2yı sarsacak meşhur Türk icadına ?

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş
Ben cevap veriyorum... Düşer :unsure2: Bunlar düştüğü gibi motorun sessiz çalışması ve performans artışı da cabası olur...

Emin miyiz ? Eğer öyleyse herhangi bir katkıya da ihtiyaç yok demektir ve TUV'un verdiği sertifika da bizim sorumuzu cevaplayamıyor.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...