Mehmet Ali Hakdar 2 Mayıs 2009 Paylaş 2 Mayıs 2009 sonunda uzun zamandan beri hayalini kurduğum projenin startını bugün verdik. Araç tanıtımında yazdığım gibi araç turbolama projemin olduğunu söylemiştim bu konu başlığı altında anlatmaya çalışacağım sizlerinde iyi kötü her türlü yorumunu beklerim tabi yorum yaparken ne gerek var öyle yapacağına üstüne para koy şu arabadan al gibi yorumlardan gerçekten sıkıldım yaptırıcı şuraya şöyle olsaydı bu böyle olsaydı daha hoş olurdu gibi olursa daha güzel olur Hedefimiz şimdilik yere net 240 hp lik bir güç verebilmek ama taban olarak aracı 500 hp e göre ayarlıcaz yani hedefimizin üstüne çıkarız çıkamayız zaman gösterecek inş. Parçalar yurtdışından geldiği için yavaş yavaş ilerliyecek proje tahmini 2-3 ay süre içerisinde kontak çevirmeyi ümit ediyorum . Proje devam ederken hiç acele etmiyoruz sindire sindire tartışa tartışa gidiyoruz en zevkli tarafıda bu olsa gerek Projeden bir kaç resim ) 1 Yorum bağlantısı
Kerim Bilge 2 Mayıs 2009 Paylaş 2 Mayıs 2009 hayırlı olsun .... artık cufluya cufluya gidersiniz... abi 500hp mi Motor dağılmasın aman dikkat Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 2 Mayıs 2009 Paylaş 2 Mayıs 2009 Mehmet Ali Bey.. gönülden destekliyorum sizi.. Ne yaptığınızı bildikten sonra keyifli olacaktır... 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ali Hakdar 2 Mayıs 2009 Yazar Paylaş 2 Mayıs 2009 evet lezzet için diyecek söz yok ne yaptığımızın her zaman bilincindeyiz ama tek eksi yönümüz türkiyede zetec escortun turbolusunu hiç görmedim hep rs turbolar var onlarında motor yapısı cvh o yüzden mutlaka eksiklikler olacaktır ama kağıt üzerinde oluşturduğumuz projeyi faaliyete geçirmeye başladık. Yorum bağlantısı
Sezgin Geridönmez 2 Mayıs 2009 Paylaş 2 Mayıs 2009 Resimdeki parça adlarını ve işlevlerini de yazarsanız bilgi edinmek isteriz. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 2 Mayıs 2009 Paylaş 2 Mayıs 2009 Çok iddialı bir çalışmaya girmişsiniz, can-ı gönülden tebrik ediyorum, şahsen başarıya ulaşmanızı en içten duygularımla diliyorum. Piston olarak kaçlık sıkıştırma oranı hesaplayacaksınız? Enjektörleri ne marka düşünüyorsunuz? Diferansiyel tahvil oranını nasıl yükselteceksiniz, bildiğim kadarı ile Şanzıman gurubunun dişlileri tüm Avrupaya imal edenlerin başında Konya Sanayisi gelmekte. Lpg sisteminiz araç üstünde kalacak mı? Yorum bağlantısı
Guest Sinan Akg 2 Mayıs 2009 Paylaş 2 Mayıs 2009 Süper bi çalışma olucak sanırım...Şimdiden kolay gelsin..Tebrik ediyorum... Yorum bağlantısı
Karani Gülistan 2 Mayıs 2009 Paylaş 2 Mayıs 2009 Turbo uygulamasını bilemem ama siz bu konuda Çağlar beyden fikir alın derim.Onun 94 mk1 mondeosuna yaptıklarını okudum ve dinledim.Sıfır toleranslı özel pistonlar,kule gergileri vs.7000 devirlere kadar hızlanma isteğini kaybetmeme....Ve son cümle:Mondeoyu bir kere gören dönüp bir daha bakardı-sanırım bunda cam filmininde etkisi vardı-: ) Yorum bağlantısı
Mehmet Ali Hakdar 2 Mayıs 2009 Yazar Paylaş 2 Mayıs 2009 Resimdeki parça adlarını ve işlevlerini de yazarsanız bilgi edinmek isteriz. projede kullanılacak parçalar kısaca şöyle Honda Vtec Turbo Headers biz bu headersi zetec'e göre manifold flanşını kestirip ayarladık 500 hp e kadar desteklicek t3/t4 Turbocharger bu turboda bizi 500 hp e kadar destekleyebilecek Walbro 255 Lph benzin pompası Özel yapılmış forged piston ve kolları (bu parça henüz yapım aşamasında) Nissan 240sx 370cc enjektör (Bu parça düşünce aşamasında değişebilir) Stage 2 baskı balata 38mm external wastegate hks blow of valve lc-1 wideband afr Yazılım ise megasquirt2 ve megasquirt2 ile birlikte eec-iv beyinler için adapter kit. Yağ pompası zetec 2.0 Devir daim pompası orj. kent cams camshaft helezonlar pi marka 38mm. ve aklıma gelmeyen daha bir çok parça var ön düzen yurtdışından orj. ve parçalardan oluşacak komple değişecek akslar dahil olmak üzere. Yorum bağlantısı
Murat Akaloğlu 2 Mayıs 2009 Paylaş 2 Mayıs 2009 bagajdaki spoilere bakıyolardır abi :dil: kimsede yok ya nasıl götürürüz diye Yorum bağlantısı
Mehmet Ali Hakdar 2 Mayıs 2009 Yazar Paylaş 2 Mayıs 2009 Çok iddialı bir çalışmaya girmişsiniz, can-ı gönülden tebrik ediyorum, şahsen başarıya ulaşmanızı en içten duygularımla diliyorum. Piston olarak kaçlık sıkıştırma oranı hesaplayacaksınız? Enjektörleri ne marka düşünüyorsunuz? Diferansiyel tahvil oranını nasıl yükselteceksiniz, bildiğim kadarı ile Şanzıman gurubunun dişlileri tüm Avrupaya imal edenlerin başında Konya Sanayisi gelmekte.Lpg sisteminiz araç üstünde kalacak mı? Lpg sökülecek klima söküldüğü gibi şanzıman benim araçta mtx75 şanzıman istediğimiz güce orantılı gayet yeterli bir şanzıman olduğunu düşünüyorum Selamlar ben kaçırdım olayı heralde 95 Ford 1.6 CLX bu araç mı hedeflediğiniz? 250hp zaten yorumsuz hele 500 hp ? evet 1.6 clx 250 hp kullanılan parçalara bakarsan hiçte zor bir hp gibi gözükmüyor :dil:) çünkü ingilterede 450 hp alan arkadaşım var zaten mapide ona hazırlatacam. Turbo uygulamasını bilemem ama siz bu konuda Çağlar beyden fikir alın derim.Onun 94 mk1 mondeosuna yaptıklarını okudum ve dinledim.Sıfır toleranslı özel pistonlar,kule gergileri vs.7000 devirlere kadar hızlanma isteğini kaybetmeme....Ve son cümle:Mondeoyu bir kere gören dönüp bir daha bakardı-sanırım bunda cam filmininde etkisi vardı-: ) tabiki herkesin fikrine görüşüne her zaman açığım. Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik 2 Mayıs 2009 Paylaş 2 Mayıs 2009 Gönülden destekliyorum projenizi. Bizim kaporta sıkıntılı olunca bi tubo maliyetini arabanın dışına sıvamaya başladık. Burada benimki de. Yorum bağlantısı
Mehmet Ali Hakdar 2 Mayıs 2009 Yazar Paylaş 2 Mayıs 2009 Gönülden destekliyorum projenizi. Bizim kaporta sıkıntılı olunca bi tubo maliyetini arabanın dışına sıvamaya başladık. Burada benimki de. evet bende sizin projenizi yakından takip ediyorum escortla ilgili sitedeki tüm gelişmeleri takip etmeye çalışıyorum elimden geldiği kadar sizede başarılar .. Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik 3 Mayıs 2009 Paylaş 3 Mayıs 2009 (düzenlendi) Mehmet Ali bey,özel yapım piston yerine Arias firmasının bu motorlar için ürettiği forged tipi pistonları ve kolları getirtebilirseniz daha sağlıklı olur sanırım. Birkaç zetec örnek; Bazıları 1.8 bazıları 1.6. 3 Mayıs 2009 tarihinde Cihan Tiftik tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Ali Hakdar 3 Mayıs 2009 Yazar Paylaş 3 Mayıs 2009 Mehmet Ali bey,özel yapım piston yerine Arias firmasının bu motorlar için ürettiği forged tipi pistonları ve kolları getirtebilirseniz daha sağlıklı olur sanırım.Birkaç zetec örnek; Bazıları 1.8 bazıları 1.6. evet hemen sıcağı sıcağına ariasa bir mail attım yarın cevap gelir umarım özelliklerini incelerim ve ona göre siparişini verebilirim. Öyle mail attığım bir kaç piston firması daha var wiseco accralite bunların başında geliyor. Yorum bağlantısı
İlker Kadılar 3 Mayıs 2009 Paylaş 3 Mayıs 2009 tebrikler çok iddialı bir proje... kolaygelsin başarılar.. Yorum bağlantısı
Mehmet Ali Hakdar 9 Mayıs 2009 Yazar Paylaş 9 Mayıs 2009 projedeki gelişmelerden bir kaç resim daha acele etmeden yavaş yavaş ilerliyoruz.. Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik 9 Mayıs 2009 Paylaş 9 Mayıs 2009 Çok iyi gidiyor valla. Bitince bi test sürüşü isterim ben şimdiden söyleyim. Yorum bağlantısı
Mehmet Ali Hakdar 9 Mayıs 2009 Yazar Paylaş 9 Mayıs 2009 Çok iyi gidiyor valla. Bitince bi test sürüşü isterim ben şimdiden söyleyim. tabiki ama test sürüşü için konyaya gelmen gerekecek Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik 9 Mayıs 2009 Paylaş 9 Mayıs 2009 Konya şurdan 2 saat. Hergün yarısını gidip geri dönüyorum zaten yolun. Yorum bağlantısı
Mehmet Ali Hakdar 9 Mayıs 2009 Yazar Paylaş 9 Mayıs 2009 yolun düşerse uğramadan geçme o zaman Yorum bağlantısı
Mehmet Ali Hakdar 13 Haziran 2009 Yazar Paylaş 13 Haziran 2009 son durum ne son durum motor inmiş durumda özel gömlekleri yaptırdık parçalar gelmeye başladı bütün parçaları tamamladık neredeyse son forged kollara kaldık gözümüz yolda bekliyoruz.. oda geldikten sonra motor toplanıp rodaj yapılacak sonra geriye binmek kalıyor bu süre zarfında arabayı baya özledim arabasını çok seven kişilere kesinlikle tavsiye etmiyorum bu olayı Yorum bağlantısı
Mehmet Ali Hakdar 8 Temmuz 2009 Yazar Paylaş 8 Temmuz 2009 ve son parçalarda geldi toplamaya başladık işte motor toplama aşamasından bir kaç resim... Yorum bağlantısı
Recommended Posts