Mümin Tutar 19 Nisan 2009 Paylaş 19 Nisan 2009 (düzenlendi) Aracımla seyir halindeyken hararet göstergesi normal'in l'sine dayandı. Ancak kırmızı bölgeye gelmemişti ve motor stop etti. Zorla kenara geçebildim ve bir daha motor çalışmadı. Dumanlar filan çıkıyordu motordan. Bir kaç kez marşa bastım. Marşa basınca dumanın arttığını gördüm. Gece vakti bi arkadaşın aracıyla servise çekip bıraktık. Ben yağına suyuna bakamadım. Sanıyorum silindir kapak contasını yaktım. Conta değişimi ne kadara patlar bana? Bir de tamamen motor revizyonu olsa ne kadara malolur? ARaç 107.000 kmde Araçla o gün 150 km kadar yol yaptım. Ama park etmiştim. Birkaç saat sonra hareket ettikten 15 dakika filan sonra bu olay oldu. Bir de o gün içinde rampada çekişin düştüğünü hissettim çok önemsememiştim. Conta yanmasından başka birşey olabilir mi sizce? Araç 99 escort clxi lpg li 19 Nisan 2009 tarihinde M tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik 19 Nisan 2009 Paylaş 19 Nisan 2009 (düzenlendi) Aynısı benim de başıma gelmişti. İşletim sistemi koruma yoluna gidip çalışmayı engellemiş demişti servis. Ne kadar doğru bilemem. Tek başına conta 45-50 lira gibi bişey. Komple rektefiye de 800-1200 arası fiyatlarla çıkar. O zaman benim iki piston değişmişti. Sene 2007 başı olması lazım. 1300 lira tutmuştu. 19 Nisan 2009 tarihinde Cihan Tiftik tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci 19 Nisan 2009 Paylaş 19 Nisan 2009 tek conta degişmez. kapak sökülünce subaplarada bakılır. 800 civarı gider. motor revizyon yapılırsa 1.5, 2 gibi masraf gider Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik 19 Nisan 2009 Paylaş 19 Nisan 2009 tek conta degişmez. kapak sökülünce subaplarada bakılır. 800 civarı gider. motor revizyon yapılırsa 1.5, 2 gibi masraf gider +900. Ama masraflar artmış. Bir de neden o hale geldiğini bulmak lazım motorun. Yorum bağlantısı
Karani Gülistan 19 Nisan 2009 Paylaş 19 Nisan 2009 (düzenlendi) Aracımla seyir halindeyken hararet göstergesi normal'in l'sine dayandı. Ancak kırmızı bölgeye gelmemişti ve motor stop etti. Zorla kenara geçebildim ve bir daha motor çalışmadı. Dumanlar filan çıkıyordu motordan. Bir kaç kez marşa bastım. Marşa basınca dumanın arttığını gördüm. Gece vakti bi arkadaşın aracıyla servise çekip bıraktık. Ben yağına suyuna bakamadım. Sanıyorum silindir kapak contasını yaktım. Conta değişimi ne kadara patlar bana? Bir de tamamen motor revizyonu olsa ne kadara malolur? ARaç 107.000 kmde Araçla o gün 150 km kadar yol yaptım. Ama park etmiştim. Birkaç saat sonra hareket ettikten 15 dakika filan sonra bu olay oldu. Bir de o gün içinde rampada çekişin düştüğünü hissettim çok önemsememiştim. Conta yanmasından başka birşey olabilir mi sizce? Araç 99 escort clxi lpg li Bu olayın hemen hemen aynısı daha önceki escortumda benim başıma gelmişti.Motor komple rektefiye yapıldı .araçtan duman vs geldiğine göre büyük bir hararet yaşanmış.sanırım hararet göstergeside sağlıklı çalışmıyordu.Forumdaki teknik bilgisi yüksek arkadaşların dediği gibi zetec sınıfı motorlar hararete karşı çok hassas.inşallah büyük masraflar çıkarmaz.geçmiş olsun. 21 Nisan 2009 tarihinde Serkan Toker tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci 19 Nisan 2009 Paylaş 19 Nisan 2009 +900. Ama masraflar artmış. Bir de neden o hale geldiğini bulmak lazım motorun. + 40 önemli nokta burası Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 19 Nisan 2009 Paylaş 19 Nisan 2009 Motor kendi kendine stop etmiş ise, masraf maalesef yüksek çıkacak. Conta yanması sebep değil sonuçtur. Sebep giderilmeden sonuca etki etmez. Zetec motorlar susuz kaldığı an ağır masraf açar. Yorum bağlantısı
Mümin Tutar 20 Nisan 2009 Yazar Paylaş 20 Nisan 2009 (düzenlendi) Evet gittiğim özel servis sadece silindir kapak contasına 1500, tamamen motor revizyonuna 5200 lira istedi Yetkili servis ise 4500-5000 arası bi fiyat verdi. Şaşırdım kaldım... Bursa'da var mı bildiğiniz bi servis? Bu arada gittim araca baktım. yağa su karışması yok. ama motor kompresyonu suya veriyor. malum bu da contadan kaynaklı. contada hafif bi kaçak vardı öncesinde. sanıyorum o kaçak büyüdü conta dayanamadı. conta yanınca da hararet yükseldi. zaten o arada motor stop etti. 20 Nisan 2009 tarihinde M tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 20 Nisan 2009 Paylaş 20 Nisan 2009 Evet gittiğim özel servis sadece silindir kapak contasına 1500, tamamen motor revizyonuna 5200 lira istedi Yetkili servis ise 4500-5000 arası bi fiyat verdi. Şaşırdım kaldım... Bursa'da var mı bildiğiniz bi servis? Bu arada gittim araca baktım. yağa su karışması yok. ama motor kompresyonu suya veriyor. malum bu da contadan kaynaklı. contada hafif bi kaçak vardı öncesinde. sanıyorum o kaçak büyüdü conta dayanamadı. conta yanınca da hararet yükseldi. zaten o arada motor stop etti. Yaşar ustanın verdiği fiyat ile arasından inanılmaz fark var aracı oraya götürün belki daha iyi olur Yorum bağlantısı
Guest Ali Yazar 21 Nisan 2009 Paylaş 21 Nisan 2009 (düzenlendi) Selam. 114.000Km. 1999 Clio HB için silindir kapak contası, sübaplar, termostat, trigger kayışı, rektefiye (yüzey düzeltme di mi bu?) vs. vs. 750 TL tutmuştu. 7-8 ay önce. Ankara iskitlerde özel servisti. Bilginiz olsun. 21 Nisan 2009 tarihinde Ali Yazar tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Şükrü Yıldızdal 21 Nisan 2009 Paylaş 21 Nisan 2009 Evet gittiğim özel servis sadece silindir kapak contasına 1500, tamamen motor revizyonuna 5200 lira istedi Yetkili servis ise 4500-5000 arası bi fiyat verdi. Şaşırdım kaldım... Bursa'da var mı bildiğiniz bi servis? Bu arada gittim araca baktım. yağa su karışması yok. ama motor kompresyonu suya veriyor. malum bu da contadan kaynaklı. contada hafif bi kaçak vardı öncesinde. sanıyorum o kaçak büyüdü conta dayanamadı. conta yanınca da hararet yükseldi. zaten o arada motor stop etti. Ne bu ya yeni arabamı vereceklermiş?Tümden yeni motor alıp taksan bu fiyat olmaz. Yorum bağlantısı
Mümin Tutar 21 Nisan 2009 Yazar Paylaş 21 Nisan 2009 Selam. 114.000Km. 1999 Clio HB için silindir kapak contası, sübaplar, termostat, trigger kayışı, rektefiye (yüzey düzeltme di mi bu?) vs. vs. 750 TL tutmuştu. 7-8 ay önce. Ankara iskitlerde özel servisti. Bilginiz olsun. rektefiye deyince silindirlerin ölçüye getirilmesi ya da kapak taşlaması anlaşılabilir. sizin dediğiniz kapak taşlama olayı. ama çok iyi fiyatmış buraya göre Benim anladığım kadarıyla bursa piyasası böyle. Bi ustaya verdim arabayı. Ona işçilik vereceğim sadece. Kapak işçiliğini filan ben yaptıracağım, parçaları ben alacağım. bakalım sonuç ne olacak. bugün motor kapağı açılıyor. ne çıktığını da yazarım belli olunca. ben memleketten bi ustayla görüştüm. kendisi okul arkadaşımdı. o bu fiyatları duyunca arabayı kamyona bindir burda halledelim dedi kapak contasına maksimum 150-200 tutar dedi. tecrübe oldu bu bana. yine de bursada sağlam uygun yapan usta bilen varsa mesajlarını bekliyorum. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 21 Nisan 2009 Paylaş 21 Nisan 2009 Hararet sonucu piston sıkışık kendiliğinden stop eden bir araçta, sadece ''sonuç olan'' contayı değişmek için verilecek 1TL bile sokağa atılacak meblağdır, kapağı - silindiri ölçmeden işlem yaptırısanız, 2-3 ay sonra aynı arıza ile karşılaşırsınız. Yorum bağlantısı
Mümin Tutar 21 Nisan 2009 Yazar Paylaş 21 Nisan 2009 Hararet sonucu piston sıkışık kendiliğinden stop eden bir araçta, sadece ''sonuç olan'' contayı değişmek için verilecek 1TL bile sokağa atılacak meblağdır, kapağı - silindiri ölçmeden işlem yaptırısanız, 2-3 ay sonra aynı arıza ile karşılaşırsınız. Elbette ki kapak, motor ve pistonların ölçümleri yapılacak. Contanın yanık olduğunu bildiğimiz durumda alternatifler nedir? kapak contasıyla kurtarırsınız. (kapak taşlanabilir, hararet müşürü, fan müşürü termostat vs kontrol edilir.) motor revizyona girebilir. silindirlerden talaş alınır ve üst çapa genişletilip pistonlar yenilenir. vs vs öyle değil mi? Ben de her ikisi durumunda karşılaşabileceklerimi merak ettim. Pistonlarda sıkışma gibi bir durum söz konusu değildi. Bugün kapak açıldı pistonlarda ve silindirlerde sorun yok. kapak taşlanacak ve conta takımı yenilenecek... durum budur... Yorum bağlantısı
Murat Akaloğlu 21 Nisan 2009 Paylaş 21 Nisan 2009 ucuz kurtarmışınız geçmiş olsun.... Yorum bağlantısı
Karani Gülistan 21 Nisan 2009 Paylaş 21 Nisan 2009 Siz genede Çağlar beyin tavsiyesini dikkate alın.Hararete sebeb olan arıza ortaya çıkmadıkça yeniden hayal kırıklığına uğrayabilirsiniz.Çok bilmiş ustacıklar yüzünden hararet yapmış escortuma önce sekman-conta değişimi vs. yaklaşık 3 ay sonrada komple motor yapıldığını hatırlatayım istedim. Yorum bağlantısı
Ali Temizsoy 21 Nisan 2009 Paylaş 21 Nisan 2009 Siz genede Çağlar beyin tavsiyesini dikkate alın.Hararete sebeb olan arıza ortaya çıkmadıkça yeniden hayal kırıklığına uğrayabilirsiniz.Çok bilmiş ustacıklar yüzünden hararet yapmış escortuma önce sekman-conta değişimi vs. yaklaşık 3 ay sonrada komple motor yapıldığını hatırlatayım istedim. Geçmiş olsun gelişmelerden bizide haberdar ederseniz bilgi sahibi olmuş oluruz.. Yorum bağlantısı
Mümin Tutar 24 Nisan 2009 Yazar Paylaş 24 Nisan 2009 Son durum: Silindir kapağı taşlandı. conta takımı vs değişti. hararetin sebebi de fan müşürüymüş. bazen açar bazen açmaz hale gelmiş. bunlarda fan müşürleri farklı renklerde oluyormuş. benim arabadan çıkan sarı. yedek parçacıdan usta yeşil renklisini alıp takmış çalışmadı. kısadevre yaparak çalıştırarak bindik bugün. yarın orijinalini bulup takınca iş bitecek. bu renklerin ne anlama geldiğini bilen varsa açıklayabilir mi? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 24 Nisan 2009 Paylaş 24 Nisan 2009 Rektifiye sonrası devamlı fan açık konumda binmeniz, işlemlerin sıhhati konusunda yanıltabilir. Müşürlerin üzerinde açma sıcaklıkları yazar, en düşük yani en erken fan açanı alıp taktırmanızda fayda var. Termostatı değiştirmedi mi? Yorum bağlantısı
Özgür Temiz 24 Nisan 2009 Paylaş 24 Nisan 2009 hararet göstergesinin doğru çalışıp çalısmadıgını nasıl anlayabiliriz... Yorum bağlantısı
Özgür Temiz 24 Nisan 2009 Paylaş 24 Nisan 2009 (düzenlendi) uygulayabilirmiyimki onu nası yapılacagını bilmiyorum.. 24 Nisan 2009 tarihinde Misafir tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mümin Tutar 26 Nisan 2009 Yazar Paylaş 26 Nisan 2009 Termostat değişti. Müşür sorunu da şimdilik fiat müşürü takılarak halledildi. Normal'in m'sine gelince açıyor. Orijinal müşür bulunca yine değiştirmeyi düşünüyorum. Ancak dün yine bi sorun yaşadım. Önce devir saati filan sapıttı. Sonra şarj kesildi. Acaba bu ustadan kaynaklı bir sorun mu? Sanıyorum alteratörde bir sorun var şu anda şarj etmiyor. bakalım o ne çıkacak. Yorum bağlantısı
Recommended Posts