Çağlar Bayur 19 Nisan 2009 Paylaş 19 Nisan 2009 Diesel araçlarda ki parçalar, başka bir arızalı parça yüzünden çok ağır hasara uğrayabilir. Fotoğraftaki piston kafası Röno 1.5 motoruna aittir ama bunun marka ile ilgisi yok, yanlış püskürtme yapan arızalı enjektör yüzünden bu hale gelmiştir, sağlam hali ile kıyaslama yapınca görünümü ilginçtir. Bu vesile ile diesel araçlarda bakımı zamanında ve doğru şekilde yaptırınız demek uygun terim olacaktır. Yorum bağlantısı
Salim İmamoğlu 19 Nisan 2009 Paylaş 19 Nisan 2009 Enjektör baya bi işeme yapmış kullanıcı fark etmemiş mi yakıt sarfiyatından. Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 20 Nisan 2009 Paylaş 20 Nisan 2009 Kullanıcı tarafınfan bu hale gelene kadar fark edilmemiş olmasıda madolyonun diğer yüzü. Yorum bağlantısı
Görkem Azizoğlu 20 Nisan 2009 Paylaş 20 Nisan 2009 Nasıl belirtileri olur ki? Fazla yakıt tüketimi, sarsıntılı çalışma, hızlı ivmenelenememe. Yorum bağlantısı
Salim İmamoğlu 20 Nisan 2009 Paylaş 20 Nisan 2009 Yakıt fazlalaşmaya başlar ama sarsıntılı çalışma yaparmı bilemem. Yorum bağlantısı
İlker Kadılar 20 Nisan 2009 Paylaş 20 Nisan 2009 iki parça arasında korkunç fark var. çok şaşırdım açıkcası Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 20 Nisan 2009 Paylaş 20 Nisan 2009 Evet hayret..İyiki aracım dizel değil Yorum bağlantısı
Serkan Toker 20 Nisan 2009 Paylaş 20 Nisan 2009 Benzinli pistonu buldurmayın bana şimdi... Buldum.... İyiki arabam benzinli değil... Yorum bağlantısı
Görkem Azizoğlu 20 Nisan 2009 Paylaş 20 Nisan 2009 Benzinli pistonu buldurmayın bana şimdi... :lol2:Buldum.... İyiki arabam benzinli değil... Bi tanede tüplü bulmalı Serkan abi ya da benzinlininkini tüplü diye asmalı. Yorum bağlantısı
Erkan Kıyak 20 Nisan 2009 Paylaş 20 Nisan 2009 300.000 dolar mı? İyi ki uçağım yok :lol2: Yorum bağlantısı
Salim İmamoğlu 20 Nisan 2009 Paylaş 20 Nisan 2009 300.000 dolar mı? İyi ki uçağım yok +106 :lol2: Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 20 Nisan 2009 Paylaş 20 Nisan 2009 bu pistonlara ne olmuş peki, yanmış? erimiş? motor ölmüş? Yorum bağlantısı
Salim İmamoğlu 20 Nisan 2009 Paylaş 20 Nisan 2009 Enjektör yakıtı damlattığı için piston kafasını eritmiş.Normalde atomize halde püskürtmesi gerekiyor arızalı oldğundan damlama yapmış. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 20 Nisan 2009 Paylaş 20 Nisan 2009 aliminyum ya da alaşım metal nasıl oluyorsa yakıtla eriyor? zaten kaç dereceye maruz kalmıyorlar mı? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 20 Nisan 2009 Yazar Paylaş 20 Nisan 2009 Her motor parçasının soğuması için de zaman gerekir, ama patlama olmaması gereken veya silindirde yakıt bulunmamması gereken çevrim içinde de yakıt bulunursa, piston hiçbir zaman soğumaz, potada ki eriyik gibi erir gider. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 20 Nisan 2009 Paylaş 20 Nisan 2009 peki pistonların bu hale gelmeden anlaşılması nasıl mümkündür? bakım eyvallah ama gözden kaçırılmaması gereken şey nedir? sonuçta her usta enjektörlerin debisini ölçmez herhalde standart bakımlarda? çok şaşırdım o pistonları öyle görünce. sonuçta kaç yüz derecede yanma olan motor 300-400k km giderken, bu araç kaç dereceyi görmüşte bu hale gelmiş... çağlar bey, bu aracın kaç km de olduğunu biliyor muyuz acaba? renault'ta da motoru ölen araba hiç duymamıştım, boşuna memur arabası mı demişler bunca zaman Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 20 Nisan 2009 Yazar Paylaş 20 Nisan 2009 1.3-1.4-1.5 gibi hacimli turbo diesellerde sorunsuz 150.000 km yi geçeni de ben pek duymadım . Bu tip piston erimesi uzun sürede oluşmaz, yani doğru bakımdan başka yapabileceğiniz fazla bir şey yok. Aracın km sini öğrenirim. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 20 Nisan 2009 Paylaş 20 Nisan 2009 bizim şirkette 1.5 kangoo'lar, sürekli mal taşımalarına rağmen 200k yı sorunsuz gördüler. zaten sonrasında değişim oldu, filo değişti, kağıt doblo'lara geçtiler. hoş bunlar 1.3 olduğu için ekstra performans için yağ yakıyorlar hiç motoru biten kangoo olmadı açıkçası. ama dediğiniz gibi hepsi 10k km de bir bakıma giriyorlardı. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 20 Nisan 2009 Yazar Paylaş 20 Nisan 2009 Sorunsuz derken, turbo değişim- tamiri- aşırı yağ yakma, performans düşüşü de bana sorun olarak geliyor, tabii ki her kullanıcı-firma aracı aynı değil. Yorum bağlantısı
Melih Uyar 21 Nisan 2009 Paylaş 21 Nisan 2009 bizim servisede geliyor bu şekilde kangolar o kağıttan dediğiniz doblolar kangodan çok daha sağlam araçlar bu şekilde kangolar gerçekten çok dandik araçlar bu son gelenle 10. araba oldu özellikle piston eritiyorlar. Yorum bağlantısı
Murat Akaloğlu 21 Nisan 2009 Paylaş 21 Nisan 2009 benzin enjektörüde arızalı ise sonuç yine pu piston gibimi olacak... Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 21 Nisan 2009 Yazar Paylaş 21 Nisan 2009 Benzinli araçta yakıtta solvent varsa zarar görebilir, enjektör arızalarında bu hale gelmesi çok çok zor. Yorum bağlantısı
Murat Akaloğlu 21 Nisan 2009 Paylaş 21 Nisan 2009 yanlışsam düzeltin, solvent benzinin oktanınımı arttırıyo...yani 97 oktanlı benzinde solvent dahamı fazla :lol2: Yorum bağlantısı
Recommended Posts