Özer Gençer 18 Nisan 2009 Paylaş 18 Nisan 2009 Frene bastığımda sanki bir şey hava kaçırıyormuş, gibi tıs tıs gibi bir ses çıkıyor, bugün ustaya götürdüğümde westinghouse'dan kaynaklandığını yenisinin 400 tl olduğunu eskisinin tamirinin 150 tl civarında olduğunu belirtti. Westinghouse'ın delinmesinin frene bir etkisinin olmayacağını sesin artması halinde değiştirme için fren ustasına yölendireceğini belirtti. Böyle bir problem yaşayan var mı? fren aracın en önemli parçası olması nedeni ile ses harici başka bir olumsuzluk yaratıp yaratmayacağı hakkında görüşü olan var mı? birde 3. vitese geçişlerde problem yaşıyorum vites halatlarından diyorlar.Usta biraz uğraştı ama problem halen devam ediyor, tavsiyesi olan?? Yorum bağlantısı
Serdar Akgül 18 Nisan 2009 Paylaş 18 Nisan 2009 Benim aracımda da aynı sıkıntı vardı, baskı balata değiştikten sonra 3. vitese zor geçiyordu sanki 3. vitese geçerken önüne metal bir engel konulmuş gibi geçişte sıkıntı olmuştu, ama ön kısımda palstik kapaklı şanzımanın orda dikdörtken şeklinde oradan bir ayar yapılınca eski haline geldi.. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 18 Nisan 2009 Paylaş 18 Nisan 2009 1. Westinghouse delinse bile frene etkisi olmaz diyen ustacık, tansaş meyve-sebze reyonunda iş bulursa herkes açısından hayırlı olacaktır. En acil şekilde arabadan-frenden anlayan bir usta bulun, ayrıca westinghouse bir sistem adıdır ve delinme terimi ayrıca yanlıştır. 2. Frenden bile anlamayan ustacığına vites tertibatını da elletmeyin. 3 Yorum bağlantısı
Serkan Toker 18 Nisan 2009 Paylaş 18 Nisan 2009 Usta biraz uğraştı ama problem halen devam ediyor, tavsiyesi olan?? Tavsiyem iyi bir usta bulun bence... Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci 18 Nisan 2009 Paylaş 18 Nisan 2009 frenden bir sıkıntınız yok ise elletmeyin. 3. vitese zor geçmesi vites ortalatma yayından kaynaklanıyor. 1 Yorum bağlantısı
Murat Akaloğlu 18 Nisan 2009 Paylaş 18 Nisan 2009 benim fren pedalıda şişme yapıyor araç çalışırken 2 nci ve 3ncü basışta....fren balatalarından olabilirmi diye düşündüm balatalar yan sanayi d&g markalı ve orjinal balatalara göre bayağı bir kalın... Yorum bağlantısı
Rahim Sarı 19 Nisan 2009 Paylaş 19 Nisan 2009 westinghouse denilen sistemin ana vakum ünitesinin arkasında pedalla hareket eden kolun girdiği yerde dışarıdan hava almasını engelleyen sızdırmazlık keçesi vardır. genelde buradan hava alır ve özellikle fenleme esnasında o keçenin olduğu bölümde hareket olduğu zaman tsss sesi yapar. fren emniyeti bozulacak hatta rölanti etkilenecek kadar kaçak artarsa sadece o keçe değiştirilerek tamir edilebiliyor. Keçe ucuz, sanırım işçiliği çok alıyorlar. Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 19 Nisan 2009 Paylaş 19 Nisan 2009 Nasıl yaa bu konuyu ben tam olarak anlamadım nasıl tısss diye bir ses geliyor?Mesela araç rolantide çalışırken freni pompaladığımızda tıss tıss diye mi bir ses geliyor?fren pedalına bastığımızda hiç bir şartta bu ve buna benzer bir ses gelmemesi mi lazım?Benim pedaldan sanki geliyor gibi bir bakayım.. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 19 Nisan 2009 Paylaş 19 Nisan 2009 Freni pompalayınca tıs sesi duyulabilir yani çok çok az, fren performansında veya bu sırada rölantide düzensizlik oluşmuyorsa normaldir telaşlanmayın. Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 19 Nisan 2009 Paylaş 19 Nisan 2009 Tamam ozaman bende bir sorun var sanmıştım..Birazcık tıslıyor fren performansı iyi rolantiylede alakalı bişey olmuyor. Yorum bağlantısı
Ünal Ercan 20 Kasım 2011 Paylaş 20 Kasım 2011 bunun tamiri olmuyor maalesef yani tamir ediyorlar ama geçici çözüm birkaç ay sonra tekrarlıyor. ses oldukça rahatsız edici. yenisiyle değiştirmek gerekiyor sanırım o da çok maliyetli ve tekrar aynı sorun olur mu acaba diye insan çekiniyor belki eski serilerde vardır o sorun bilemiyorum... Yorum bağlantısı
Misafir 6 Aralık 2011 Paylaş 6 Aralık 2011 Benim aracımda westinghouse bozulduğu zaman fren boşalmış gibi olmuştu ve fren tutmamıştı çok zor bir şekilde tutmuştu frenler hemen değiştirilmesi lazım aracın gerçekten en önemli parçası denilebilir Yorum bağlantısı
Yakup Hızlı 13 Aralık 2011 Paylaş 13 Aralık 2011 benim arabada arka balataları yeni değiştirdiğimde frene basınca sol arka tekerden gıcırtı geliyordu ve rölanti düşüyordu.sanki araba boğuluyor gibiydi.şimdi o sorun kalmadı.hiç ayar yapılmadan nasıl düzeldi hayret ediyorum. Yorum bağlantısı
Coşkun Filiz 28 Mart 2012 Paylaş 28 Mart 2012 Merhaba Aynı sorun bendede var. Frene basınca tıs sesi geliyor baya bariz. Hem hareket halinde hemde dururken. Fren ta dipte tutuyor. Ağrı Patnos ta bulduğum işten anlıyan G.antepli bir usta var. Dün o tespit etti. Ben hep diskler çok eski ondanmı diyorsum. Değilmiş. Kesinlikle fren performansını etkiliyor. Rolantiyi nasıl etkiliyor? merak ettim. Çünkü bende araç soğukken özellikle rölantide düzensizlik var Gaz kelebeğini temizletirdim her serviste geçerdi. Ama son zamanlarda genelde yapıyor. Bi kezde araç soğuk düşük hızda frene bastığımda motor durdu (araç otomatik) Bu adı yada sistemin adı "Westinghouse" olan şeyin yedek parça olarak hanfi adla arıyacağız. Komple değişim veya tamir kitinden bahsettiler ama tamir pek mümkün olmuyormuş. Teşekkürler. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 28 Mart 2012 Paylaş 28 Mart 2012 Westinghause değil de... Ona bağlanan bir hortum ve ucunda da bir subap var.. Sabah aracı çalıştırmadan frene ilk ve bir kez bastığınızda fren sert oluyorsa, bu subabı değiştirin.. Kaçak da buralardadır... Yorum bağlantısı
Coşkun Filiz 29 Mart 2012 Paylaş 29 Mart 2012 (düzenlendi) Westinghause değil de... Ona bağlanan bir hortum ve ucunda da bir subap var.. Sabah aracı çalıştırmadan frene ilk ve bir kez bastığınızda fren sert oluyorsa, bu subabı değiştirin.. Kaçak da buralardadır... Merhaba, benim sorunum sadece subab değişimi ile çözülürmü. Usta sanki westing. komplesi değişecek gibi konuştu Bende tıs sesi var birde fren e biraz daha kuvvetli basmam gerekiyor. birazda aşağıda tutmaya başlıyor. boşluk varmuş gibi. Ama 2009 focusu olan bir arkadaş var ona kullandırdım okadarda kötü değil dedi. Bende bunu onun arabasını kullanınca farkettim bende sorun olduğunu. Zaman içimde çok basmaya alışmışım. anormal gelmedi sanırım. 29 Mart 2012 tarihinde Coşkun Filiz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 29 Mart 2012 Paylaş 29 Mart 2012 Valla detayını usta bilir... Bizim buradan diyeceğimiz budur... subap kaçırıyor mu bakılmalı.. Yorum bağlantısı
Coşkun Filiz 29 Mart 2012 Paylaş 29 Mart 2012 valla usta pek bakmaya niyetli değildi. ben bakıcam mecburen. ben kendim değiştirebilirmiyim bu subap ı. en yakın servis 180 km buraya. nasıl bakabilirim anlatılacak birşeymi? Yorum bağlantısı
Coşkun Filiz 29 Mart 2012 Paylaş 29 Mart 2012 teşekkürler. bende c.tesi gidiyim bu subapı bir değiştirsek ondanmıdır diye sorayım bari. Yorum bağlantısı
Coşkun Filiz 29 Mart 2012 Paylaş 29 Mart 2012 Tekrar merhaba, biraz önce bir test yaptım dediğiniz gibi motor çalışmadan frene bastım pedal hemen sertleştii. Basılı tutup motoru çalıştırdım ve pedal yumuşadı venerdeyse dibe kadar gitti. Frenleme performansında freni köklerseniz bir fark yok biraz fazla kuvvet gerekiyor. ama fren pedalı strokunun 1/3 geçtikten sonra tepki veriyor. ama düşük hızda garajın içinde daha yukarda frenlemeye başlıyor. Yorum bağlantısı
Coşkun Filiz 29 Mart 2012 Paylaş 29 Mart 2012 http://www.autoshop101.com/forms/brake05.pdf bu liink teki dökümanın 9-10-11. sayfalarında fren servosu ve check valve hataları için 3 test yapılması öneriliyor. Ben bir deniyim bunları. Yorum bağlantısı
Coşkun Filiz 2 Nisan 2012 Paylaş 2 Nisan 2012 Brake Booster Diagnosis 1. Test Fren bir kaç kez pompalanır. Fren pedalına basışı tutularak motor çalıştırılır. Fren pedalı yumuşar ileri gider. - Ok geçti. 2. Test Motor çalıştırılır 1-2 dakika çalışmasına izin verilir. Sonra motor durdurulur. Fren pedalına 5 saniye aralıklarla normal bir kuvvet ile basıp bırakılır. her seferinde pedal daha yukarda durur. - Ok geçti (Bu testte 3. basımdan sonra bir değişiklik olmuyor. Burda bir hata olunca vakum hortumu ve çek valf kontrolü öneriliyor.) 3. Test Motoro çalışır durumda iken fren pedalına basılır ve basılı tutulurken motor durdurulur. En az 30 sn fren pedalının hareket etmemesi gerekir. 1 dk bekledim bir hareket yok. - Ok geçti. Bu testleri geçtik ten sonra bile fren servosunda bir problem vardır diyebilirmiyiz? Bendeki pıs sesi sadece fren pedalı hareket ederken var. basılmadığında yada basılı dururken yok. Youtube da bir kaç video seyrettim bu sorunla ilgli frene bassada basmasada ses geliyordu onlarda. Bundan sonra aldım kumpası elime fren disklerini ölçelim dedim birde. Tekerlekleri sökmeden ölçtüm. zaten söksem de kalınlık kumpasım yok. Normal kumpasın derinlik kılıcı ile ölçtüm. Ön diskler : Tek tarafta aşınma 2,05 ~ 2,1 mm aşınma. (fakat bu ölçümü dış kenarda balatanın basmadığı yer ile arasındaki faktır. buranın hiç aşınmadığı varsayılmıştır.) Yüzeyde dairesel çizikler hatırı sayılır derinlikteki düzensizlikler. Yüzeydeki çizikler tırnakla değil rahatlıkla parmakla hissedilecek dagalanmalar şeklinde. Bu da eşit aşınma olacağı göze alınarak. iki yüzeyde toplam 4,1~4,2 mm lik bir aşınma demek. 25 mm kalınlığında diskte kalan kalınlık 20,8~20,9 mm. Bosh ve TRW sitelerinden baktığımda min. disk kalınlığı olarak 25 mm lik diskte 23 mm deniyor. bu 23 mm sınırını ben bir haylice aşmışım görünüyor. Arka diskler Yine tek tarafta 1~1,05 mm lik bir aşınma var. Disk kalınlığı 11 olduğuna göre burada da istenen min kalınlık 9 mm yine Bosch ve TRW nin sitesine göre. Burda da sıbırdayım gözüküyor. Fren disk balata değişim durumlarına gelirsek. Araş 96.000 km de hiç disk değişmedi. (otomatik araç) Arka fren balataları 90.000 de değiştirdim. (Bosch) Ön balatalar. 30 binde (ilk sahibi) değiştirmiş. Ben sonra 75.000 km de ön balataları tekrar değiştirdim. (Motocraft) Bu durumda benim sorun acaba Servodan değilde özellikle aşınmış ön diskler kaynaklı frenlerde bir zayıflama olabilir mi? Bu disk aşınma miktarları öndekiler özellikle kullanım sınırları dışında mı? Yorum bağlantısı
Nihat Palolu 2 Nisan 2012 Paylaş 2 Nisan 2012 Konu ile ilgili tecrübem ve bilgim yok ama disklerin aşınması ve/veya izli aşınması balatanın disklere uyguladığı sürtünme direncini azaltacağını düşünüyorum. Balatanın diske yapışma ara mesafesi sınırın altına düştüğünden dolayı servonun içindeki itici piston normalden daha ileri uzadığı için diyafram ses yapıyor olabilir. Fren disklerini ve balatları değiştirip deneyebilirsiniz. Ayrıca değiştirsenizde değiştirmesenizde fren hidroliğinizi son iki yıl içinde değiştirmediyseniz mutlaka değiştirin. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 2 Nisan 2012 Paylaş 2 Nisan 2012 Coşkun Bey, anlattıklarınıza göre westinghause tarafında fren için acil müdahale gerektirecek bir durum yok... Ses yapan yer de frenle ilgili yerler değil gibi görünüyor.. Disk kalınlıkları için bir şey diyemiyorum.. Aşınma bellidir.. 2 mm den fazla aşındı ise bence değiştirin.. Sesin kaynağını ses gelirken bulmaya çalışın... Size bahsettiğim subap kaçırıyor ama bu ses yapacak kadar değil.. Yorum bağlantısı
Recommended Posts