Coşkun Filiz 2 Nisan 2012 Paylaş 2 Nisan 2012 (düzenlendi) Konu ile ilgili tecrübem ve bilgim yok ama disklerin aşınması ve/veya izli aşınması balatanın disklere uyguladığı sürtünme direncini azaltacağını düşünüyorum. Balatanın diske yapışma ara mesafesi sınırın altına düştüğünden dolayı servonun içindeki itici piston normalden daha ileri uzadığı için diyafram ses yapıyor olabilir. Fren disklerini ve balatları değiştirip deneyebilirsiniz. Ayrıca değiştirsenizde değiştirmesenizde fren hidroliğinizi son iki yıl içinde değiştirmediyseniz mutlaka değiştirin. 2-3 yılda bir değiştiriyorum. en son 8 ay önce değişti. Coşkun Bey, anlattıklarınıza göre westinghause tarafında fren için acil müdahale gerektirecek bir durum yok... Ses yapan yer de frenle ilgili yerler değil gibi görünüyor.. Disk kalınlıkları için bir şey diyemiyorum.. Aşınma bellidir.. 2 mm den fazla aşındı ise bence değiştirin.. Sesin kaynağını ses gelirken bulmaya çalışın... Size bahsettiğim subap kaçırıyor ama bu ses yapacak kadar değil.. Teşekkürler. Aşınma konusunu biraz daha araştırdım 25 mm lik diskte 23 mm 11 mm lik diskte 9 mm yani tek tarafta yüzetden 1 mm aşınma demek buda normal aslında döküm parça, çalışan yüzey işleniyor ısıl işlem görüyor. bu işlemin derinliği 1 mm olması normal. Ben bir ön disklerimi değiştireyim balatalarla birlikte bakalım ne olacak. 2 Nisan 2012 tarihinde Coşkun Filiz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Coşkun Filiz 2 Nisan 2012 Paylaş 2 Nisan 2012 Konu ile ilgili tecrübem ve bilgim yok ama disklerin aşınması ve/veya izli aşınması balatanın disklere uyguladığı sürtünme direncini azaltacağını düşünüyorum. Balatanın diske yapışma ara mesafesi sınırın altına düştüğünden dolayı servonun içindeki itici piston normalden daha ileri uzadığı için diyafram ses yapıyor olabilir. Fren disklerini ve balatları değiştirip deneyebilirsiniz. Ayrıca değiştirsenizde değiştirmesenizde fren hidroliğinizi son iki yıl içinde değiştirmediyseniz mutlaka değiştirin. Aslında tutmasına tutuyorda frenler çok aşşağıda tutuyor. sanırım kaliperlerin diskteki aşınmayı tolere etmek için marrjını geçmiş olabilirim. o sebeple bu durum olabilir. Zaten diskler gidik. Servoyu elletmeden. zaten burda elliyecek biriyok. disk balata değişimi ile başlıyım. Yine gidicem Erciş'e Depremden beride gitmedim off. Yorum bağlantısı
Nihat Palolu 2 Nisan 2012 Paylaş 2 Nisan 2012 Aslında tutmasına tutuyorda frenler çok aşşağıda tutuyor. sanırım kaliperlerin diskteki aşınmayı tolere etmek için marrjını geçmiş olabilirim. o sebeple bu durum olabilir. Zaten diskler gidik. Servoyu elletmeden. zaten burda elliyecek biriyok. disk balata değişimi ile başlıyım. Yine gidicem Erciş'e Depremden beride gitmedim off. Bencede değiştirin. Sonuçta balata/disk bir nevi sarf malzeme veya aşınan parça. Arıza sevodan olsa dahi ileride yine balata/disk değiştirmek zorunda kalacaksınız. Belkide balata/disk değiştirince fren pedalı yükselecek ve servoyu elletmeye gerek kalmayacak. Yorum bağlantısı
Turkay Enez 2 Nisan 2012 Paylaş 2 Nisan 2012 Nihat, Balata veya diskler ne kadar aşınırsa aşınsın, itici pistonun hareket yolu her zaman sabittir, uzamaz. Şöyle açıklamaya çalışayım: Balata ve disk yeniyken, itici pistonun hareketi kursu 2 mm olsun. Fren balatası ve diskinin 10 bin kez frene basma sonucu toplam 5 mm aşındığını farzedelim. Bu eskime sonucu itici pistonun hareket yolu 2+5=7 mm olmaz. Yine 2 mmdir... Çünkü itici pistonu ileri iten fren gücüyken, fren bırakıldığında eski yerine dönmesini sağlayan çevresini saran lastik contadır. Her frene basışta mikron seviyelerdeki aşınma kadar piston ilerde kalır, eski yerine dönmez... Konu ile ilgili tecrübem ve bilgim yok ama disklerin aşınması ve/veya izli aşınması balatanın disklere uyguladığı sürtünme direncini azaltacağını düşünüyorum. Balatanın diske yapışma ara mesafesi sınırın altına düştüğünden dolayı servonun içindeki itici piston normalden daha ileri uzadığı için diyafram ses yapıyor olabilir. Fren disklerini ve balatları değiştirip deneyebilirsiniz. Ayrıca değiştirsenizde değiştirmesenizde fren hidroliğinizi son iki yıl içinde değiştirmediyseniz mutlaka değiştirin. Yorum bağlantısı
Turkay Enez 2 Nisan 2012 Paylaş 2 Nisan 2012 Balata ve disk değişiminde fren pedalı yükselmez... Sadece arka frenleri kampana olan araçlarda fren ayarı gecikince fren pedalında düşme olur. Ayar yapılınca tekrar yükselir... Bencede değiştirin. Sonuçta balata/disk bir nevi sarf malzeme veya aşınan parça. Arıza sevodan olsa dahi ileride yine balata/disk değiştirmek zorunda kalacaksınız. Belkide balata/disk değiştirince fren pedalı yükselecek ve servoyu elletmeye gerek kalmayacak. Yorum bağlantısı
Nihat Palolu 2 Nisan 2012 Paylaş 2 Nisan 2012 Balata ve disk değişiminde fren pedalı yükselmez... Sadece arka frenleri kampana olan araçlarda fren ayarı gecikince fren pedalında düşme olur. Ayar yapılınca tekrar yükselir... Turkay abi, geçen gün benim karşı komşu geldi. Arabası Logan, arabam fren hidroliği eksiltmiş pedalda sanki aşağıda tutuyor sanki dedi. Tamirciye gitti geldi. Kaçak yokmuş, ön diskleri ve balatları değiştirdik hidrolik eklemeden seviye kendiğinden yükseldi diye anlattı bende konuya oradan bağlantı kurdum. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 2 Nisan 2012 Paylaş 2 Nisan 2012 pedal aşağıda tutuyor demiş, yani iyice basmadan duramıyorum anlamında, balata vs. değişiminden sonra, artık hemen tutuoyr, az bassam da demiş. divx altyazı gibi oldu ama Yorum bağlantısı
Turkay Enez 2 Nisan 2012 Paylaş 2 Nisan 2012 (düzenlendi) Balata eskidikçe ana merkezdeki hidrolik, pistonun boşalttığı alanı otomatik doldurur. Balata yenilenince silindir, ilk pozisyonuna dönerken arkasındaki hidrolik te tekrar ana merkeze döner. Normal bir durum. Eski balata ve diskleri değiştirince ana fren merkezindeki hidrolik seviyesi yükselir. Disk frenlerde ayar olmaz. Ön arka disk fren sistemli araçlarda fren pedalı seviyesi düşmez. Yukardaki mesajda bahsetmiştim, fren pedalının aşağıya düşmesinin tek sebebi arka kampana fren balatasının eskimesidir. Aynı zamanda arkada kampana frenli araçlarda balata eskidikçe el freni de yukarda tutmaya başlar. Loganlarda arka frenler kampanaysa ve ayar yapıldıysa pedalda yükselme olabilir. Ön frenlerde yapılan hiçbir değişikilik, yenileme, vs. pedal seviyesini değiştirmez... Turkay abi, geçen gün benim karşı komşu geldi. Arabası Logan, arabam fren hidroliği eksiltmiş pedalda sanki aşağıda tutuyor sanki dedi. Tamirciye gitti geldi. Kaçak yokmuş, ön diskleri ve balatları değiştirdik hidrolik eklemeden seviye kendiğinden yükseldi diye anlattı bende konuya oradan bağlantı kurdum. 2 Nisan 2012 tarihinde Turkay Enez tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Nihat Palolu 2 Nisan 2012 Paylaş 2 Nisan 2012 Balata eskidikçe ana merkezdeki hidrolik, pistonun boşalttığı alanı otomatik doldurur. Balata yenilenince silindir, ilk pozisyonuna dönerken arkasındaki hidrolik te tekrar ana merkeze döner. Normal bir durum. Eski balata ve diskleri değiştirince ana fren merkezindeki hidrolik seviyesi yükselir. Disk frenlerde ayar olmaz. Ön arka disk fren sistemli araçlarda fren pedalı seviyesi düşmez. Yukardaki mesajda bahsetmiştim, fren pedalının aşağıya düşmesinin tek sebebi arka kampana fren balatasının eskimesidir. Aynı zamanda arkada kampana frenli araçlarda balata eskidikçe el freni de yukarda tutmaya başlar. Loganlarda arka frenler kampanaysa ve ayar yapıldıysa pedalda yükselme olabilir. Ön frenlerde yapılan hiçbir değişikilik, yenileme, vs. pedal seviyesini değiştirmez... Turkay hocam bu bilgler çok iyi oldu. Teşekkürler. Yorum bağlantısı
Coşkun Filiz 2 Nisan 2012 Paylaş 2 Nisan 2012 Cevaplar için teşekkürler. Sonuçları ve gelişmeleri paylaşıcam. Yorum bağlantısı
Murat Akaloğlu 2 Nisan 2012 Paylaş 2 Nisan 2012 (düzenlendi) eğer fren pedalı çok dibe iniyorsa ve fıslama sesi çok geliyosa fren ana merkeziniz bozulmuş demektir....bununda anlamanın en kolay yolu pedala 2-3 kez pompalama yaptığınızda pedalın sertleşmesi ve normala dönmesi olarak anlayabilirsiniz...westinghouse dediğiniz parçanın fiyatı yaklaşık 500 lira civarındadır,ana merkezi ile birlikte...yalnız fıslama sesi her araçta normaldir...bence kullandığınız balatanın kalitesinde sorun olabilir..eğer diske tutunma kabiliyeti düşük balata takılıysa aracı durdurmak için daha buyük pedal kuvveti uygulanmasına ve bu sebeplede pedalın frenleme esnasında dahada aşağıda tutmasına neden oluyo olabilir...örnek vereyim otosan balata 2 Nisan 2012 tarihinde Murat Akaloğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Coşkun Filiz 4 Nisan 2012 Paylaş 4 Nisan 2012 eğer fren pedalı çok dibe iniyorsa ve fıslama sesi çok geliyosa fren ana merkeziniz bozulmuş demektir....bununda anlamanın en kolay yolu pedala 2-3 kez pompalama yaptığınızda pedalın sertleşmesi ve normala dönmesi olarak anlayabilirsiniz...westinghouse dediğiniz parçanın fiyatı yaklaşık 500 lira civarındadır,ana merkezi ile birlikte...yalnız fıslama sesi her araçta normaldir...bence kullandığınız balatanın kalitesinde sorun olabilir..eğer diske tutunma kabiliyeti düşük balata takılıysa aracı durdurmak için daha buyük pedal kuvveti uygulanmasına ve bu sebeplede pedalın frenleme esnasında dahada aşağıda tutmasına neden oluyo olabilir...örnek vereyim otosan balata Bende yukarıda yazdığım 3 denemeyi yaptım ve sorunun disk ve balatada olduğuna karar verdim. izin verilen disk aşınmasını 2+ mm geçmişim. Diskler orjinal aracın üzerindekiler. Balatalar Motorcraft. Paraya kıyıp arkaları da komple değiştirmem gerekiyor ama balatalar yeni. Arka disklerde izin verilen aşınma sınırında. Özellikle ön disklerin yüzeyi çok kötü durumda. Yorum bağlantısı
Murat Akaloğlu 4 Nisan 2012 Paylaş 4 Nisan 2012 ne yazıkkı serviste takılan,ve pisayada satılan motorcraftlar diskte deformasyonlara sebep oluyor.....focusların fabrikadan çıkış balataları ate dir. bu balatalar tornada ince paso alınıyomuş gibi diskin yüzeyinde mat ve pütürümsü bir yüzey oluşturur....bu oluşturduğu yüzeyde tuttunma katsayısını arttırır....bulabilirseniz ate alın derim motorcrafta o kadar para vermeye değmez bence Yorum bağlantısı
volkan vardar 11 Haziran 2014 Paylaş 11 Haziran 2014 westinghouse denilen sistemin ana vakum ünitesinin arkasında pedalla hareket eden kolun girdiği yerde dışarıdan hava almasını engelleyen sızdırmazlık keçesi vardır. genelde buradan hava alır ve özellikle fenleme esnasında o keçenin olduğu bölümde hareket olduğu zaman tsss sesi yapar. fren emniyeti bozulacak hatta rölanti etkilenecek kadar kaçak artarsa sadece o keçe değiştirilerek tamir edilebiliyor. Keçe ucuz, sanırım işçiliği çok alıyorlar. peki bunun bır tamır kıtı varmı herkes sıfır al dıyor kımse ugrasmaz dıyor hatta izmirde usta ellere gıttım oda aynı seyı soyledı ızmırde bana bu konuda yardım edebılecek bırını tanıyormusunuz Yorum bağlantısı
Kemal VİCDAN 12 Haziran 2014 Paylaş 12 Haziran 2014 peki bunun bır tamır kıtı varmı herkes sıfır al dıyor kımse ugrasmaz dıyor hatta izmirde usta ellere gıttım oda aynı seyı soyledı ızmırde bana bu konuda yardım edebılecek bırını tanıyormusunuztamir kiti var kople almanıza gerek yok frenciler halleder. Yorum bağlantısı
volkan vardar 28 Haziran 2014 Paylaş 28 Haziran 2014 Kemal bey İzmirde bunu yapan bir yer biliyormusunuz Yorum bağlantısı
Fatih Turan_3 18 Nisan 2015 Paylaş 18 Nisan 2015 Arkadaşlar sizinde başınıza geldimi bilmiyorum ama benim araçda tıss diye bir ses var araç çalıştıktan sonra cıkartıyor ve fren pedalına basınca susuyor güçlü basınca tıslama 10 sn sonra tekrar başlıyor yardımcı olursanız sevinirim video da yükleye bilirim Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 18 Nisan 2015 Paylaş 18 Nisan 2015 Arkadaşlar sizinde başınıza geldimi bilmiyorum ama benim araçda tıss diye bir ses var araç çalıştıktan sonra cıkartıyor ve fren pedalına basınca susuyor güçlü basınca tıslama 10 sn sonra tekrar başlıyor yardımcı olursanız sevinirim video da yükleye bilirim Konunuz birleştirilmiştir. Konu içinde cevabınızı bulabilirsiniz. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 18 Nisan 2015 Paylaş 18 Nisan 2015 westinghouse da kaçak var. yıs sesi havanın sesi vakumun Yorum bağlantısı
Naki Galip 21 Nisan 2015 Paylaş 21 Nisan 2015 frenden bir sıkıntınız yok ise elletmeyin. 3. vitese zor geçmesi vites ortalatma yayından kaynaklanıyor. Yaşar Abi'ye katılıyorum. Bende 3. vites geçişlerinde zorluk yaşıyordum. Vites kolunun altında kolu merkezleyen bir yay var. O kırılmış. İşcilik dahil 25 TL'ye değiştirdim. sorun kalmadı. Yorum bağlantısı
volkan vardar 24 Mayıs 2015 Paylaş 24 Mayıs 2015 Benim sorunum sanırım birazdaha kronik westhausu sesten ziyade rolantidede büyük bir sorun yaşıyorum bunun için acaba ne yapmm lazim Yorum bağlantısı
Murat Karlı 2 Haziran 2015 Paylaş 2 Haziran 2015 vakum kaynaklı sorun mu? Merhaba Çağlar Bey, benim focus1 aracımdada rölanti sorunu var kırmızı ışıklarda belerken falan çoğu zaman rölanti 5-10 arası dalgalanıyor. Ama şu dikkatimi vites boşta kırmızıda ayağım frende dururken bazen fren pedalı 1-2 cm kadar ileri gidiyor(fren boşalır gibi oluyor ama çok küçük 1-2 cm lik boşalma) rölanti dalgalanmaya başlıyor. westinghouse ile ilgili olabilirmi acaba. Merhaba Çağlar Bey, benim focus1 aracımdada rölanti sorunu var kırmızı ışıklarda belerken falan çoğu zaman rölanti 5-10 arası dalgalanıyor. Ama şu dikkatimi vites boşta kırmızıda ayağım frende dururken bazen fren pedalı 1-2 cm kadar ileri gidiyor(fren boşalır gibi oluyor ama çok küçük 1-2 cm lik boşalma) rölanti dalgalanmaya başlıyor. westinghouse ile ilgili olabilirmi acaba. araç boşta beklerken Rölanti oynama yaparken ayağımı hafifce 1-2 cm civarı debriyaja basılı tutunca rölanti oynamayı kesiyor sabitleniyor. Yorum bağlantısı
Recommended Posts