Ayhan Onaran 15 Nisan 2009 Paylaş 15 Nisan 2009 Merhaba,Arkadaşın arabasının emniyet kemeri tokasını taktığı kısım arızalanmış. Tutukluk yapıyor. Tüm kemer takımını değiştirmeden sadece o üzerinde press yazan kırmızı/turuncu renkli kısım değiştirilebilir mi acaba? Ama araç Honda Birde bugün servisten duydum ki emniyet kemeri takılmadan aribag açılmazmış. Bu doğru mudur sebebi nedir? Evet airbaglar emniyet kemerine bağlı.. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 15 Nisan 2009 Paylaş 15 Nisan 2009 Fordlar açar Özgür.. Açmayanlarda güvenlik gereği açmıyor... Benim toyotanın kemeri de aynı şekilde tutukluk yapıyordu.. Temizlemiş yağlamıştım, sorun ortadan kalkmıştı... Yorum bağlantısı
Kaan Kara 15 Mayıs 2009 Paylaş 15 Mayıs 2009 Yeni öğrendiğim bir bilgiye göre;SRP tipi airbagler emniyet kemeri takılı olmazsa açılmıyor. SRS tipi airbagler ise emniyet kemeri takılı olmasa da açılıyor fakat tek başına koruyucu özellik göstermiyor. SRS lerde bir kişiyi kazada korumak için emniyet kemeri+emniyet kemeri gergi sistemi+airbag tabiri caizse nescafe 3ü bir arada gibi işlem yapıyor. Birinden biri olmazsa koruma işlemi sekteye uğruyor. Emniyet kemerinin gergi sistemi kazanın durumuna bakıp kazazedeyi emniyet kemeri aracılığıyla koltuğa yapıştırma-serbest bırakma döngüselinde bulunuyor. ABS nin tekeri kilitleyip-açma döngüseli gibi denebilir. Buradan gelen elektronik bilgi ile airbag kendini az-yarım-tam-sert-yumuşak açacağına karar veriyor. Tamam, SRS airbag emniyet kemeri takılı olmasa da açılıyor ama performanslı bir açılma olmuyor. Çünkü airbag neye göre nasıl açılacağını kestiremiyor. SRP için uzun lafa gerek yok. Bu tarz airbagli arabalarda (mesela renault) kemer takmayıp kaza anında airbagim açılmadı diye ağlaşmaya, sağa sola şikayet emailleri göndermeye gerek yok. SRS için de, emniyet kemeri takmazsanız okkalı bir osmanlı tokatı yeme ihtimaliniz çok fazla. Edit: Veya kaldırıma çıktım, airbagler açıldı deme ihtimaliniz dogru benim gördüğüm bi kazada adam airbaglerinden okkalı bi tokat yemişti sadece kaldırıma çıktığı halde. sonrasında da bayılmıştı zaten kendinde değildi. ölmüş de olabilir pek sanmam ama. Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 15 Mayıs 2009 Paylaş 15 Mayıs 2009 Büyük ihtimal mekanik bir sorun. Yağladığınızda sorun cözülebilir. Yağlama yapmadan pek fazla zorlamayın. Aksi halde yağlama yapsanızda çok geç olmuş olabilir Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 16 Mayıs 2009 Paylaş 16 Mayıs 2009 Yeni öğrendiğim bir bilgiye göre;SRP tipi airbagler emniyet kemeri takılı olmazsa açılmıyor. SRS tipi airbagler ise emniyet kemeri takılı olmasa da açılıyor fakat tek başına koruyucu özellik göstermiyor. SRS lerde bir kişiyi kazada korumak için emniyet kemeri+emniyet kemeri gergi sistemi+airbag tabiri caizse nescafe 3ü bir arada gibi işlem yapıyor. Birinden biri olmazsa koruma işlemi sekteye uğruyor. Emniyet kemerinin gergi sistemi kazanın durumuna bakıp kazazedeyi emniyet kemeri aracılığıyla koltuğa yapıştırma-serbest bırakma döngüselinde bulunuyor. ABS nin tekeri kilitleyip-açma döngüseli gibi denebilir. Buradan gelen elektronik bilgi ile airbag kendini az-yarım-tam-sert-yumuşak açacağına karar veriyor. Tamam, SRS airbag emniyet kemeri takılı olmasa da açılıyor ama performanslı bir açılma olmuyor. Çünkü airbag neye göre nasıl açılacağını kestiremiyor. SRP için uzun lafa gerek yok. Bu tarz airbagli arabalarda (mesela renault) kemer takmayıp kaza anında airbagim açılmadı diye ağlaşmaya, sağa sola şikayet emailleri göndermeye gerek yok. SRS için de, emniyet kemeri takmazsanız okkalı bir osmanlı tokatı yeme ihtimaliniz çok fazla. Edit: Veya kaldırıma çıktım, airbagler açıldı deme ihtimaliniz bizde direk airbag diyor focsu I ler hangi katogoride abi Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 16 Mayıs 2009 Paylaş 16 Mayıs 2009 Allah lazım etmesin.. Zaten hava yastıklarına güvenmiyorum ben... Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz 17 Mayıs 2009 Paylaş 17 Mayıs 2009 Bu hava yastıklarının ömrü 10 sene deniyordu ilk çıktığında. sonrasında çalışması garanti değilmiş. var mıdır böyle birşey? Allah lazım etmesin.. Zaten hava yastıklarına güvenmiyorum ben... Zamanında 2. el pazarında araba bakarken bir palio vardı. adama dedim "abs var mı bunda"? Adam: yok abi ama Allah kaza bela vermesin Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik 17 Mayıs 2009 Paylaş 17 Mayıs 2009 Bu hava yastıklarının ömrü 10 sene deniyordu ilk çıktığında. sonrasında çalışması garanti değilmiş. var mıdır böyle birşey? Doğrudur. 10 yıl mı bilmem ama belirli bi ömrü var ve çok da uzun değil. Havayastığını katlayıp ufacık yere sıkıştırınca,yapışmadan açılsın diye arasında pudra benzeri bi toz da konuyor. Bu toz ve/veya havayastığını şişiren -yanlış hatılamıyorsam- propan gazı kapsülleri belirli bi yaştan sonra çok iyi randıman vermiyorlar. Her şeyi geçtim,hiç bir firma 0 km arabasına bile havayastığı açar garantisi vermiyor. Yani,kaza yaptım,kemerim takılıydı,havayastığı açılmadı diyerek açılan davalar,aracı alırken imzaladığınız sözleşmedeki incecik bi satırla boşa çıkıyor. Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz 8 Ocak 2014 Paylaş 8 Ocak 2014 Arkadaşlar, bizim Clio'da da arka koltukta kemer tokasını soktuğumuz kısım arızalanmış, tokayı hiç tutmuyor. Hani, şu üzerinde PRESS yazan, kırmızı her arabada olan kısım. Buna nasıl çözüm bulunur? Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 9 Ocak 2014 Yazar Paylaş 9 Ocak 2014 Arkadaşlar, bizim Clio'da da arka koltukta kemer tokasını soktuğumuz kısım arızalanmış, tokayı hiç tutmuyor. Hani, şu üzerinde PRESS yazan, kırmızı her arabada olan kısım. Buna nasıl çözüm bulunur? Değşebiliyor.. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 9 Ocak 2014 Paylaş 9 Ocak 2014 Arkadaşlar, bizim Clio'da da arka koltukta kemer tokasını soktuğumuz kısım arızalanmış, tokayı hiç tutmuyor. Hani, şu üzerinde PRESS yazan, kırmızı her arabada olan kısım. Buna nasıl çözüm bulunur? Çıkma bile alsanız iş görür. Şaseye bağlıdır, koltıuğun sökülmesi gerekebilir. Çok basittir değişimi. Yorum bağlantısı
Misafir 9 Ocak 2014 Paylaş 9 Ocak 2014 Arkadaşlar, bizim Clio'da da arka koltukta kemer tokasını soktuğumuz kısım arızalanmış, tokayı hiç tutmuyor. Hani, şu üzerinde PRESS yazan, kırmızı her arabada olan kısım. Buna nasıl çözüm bulunur? Şöyle bir durumda olmuş olabilir. Eğer kemer takma yerine başka bir kemerin tokası sokuluyorsa güvenlik gerekçesiyle kemer takma yeri, kemeri tutmaz. Yani; Sol arka taraftaki kemeri, orta yolcu veya sağ yolcu için ayrılan yere takmaya çalışırsak, kemer takılmıyor. Hatchback araçlarda, koltuk katlamaları gibi işlemlerden sonra herhangibir kemer tutacağı, koltuk altında kalabiliyor. Sonrada sanki öbürününmüş gibi zannedilebiliyor. Benim başıma gelmişti. Ha toka da bozuk olabilir ama dediğimi de bir kontrol edin. Yorum bağlantısı
Recommended Posts