Mehmet Ozyurek 5 Nisan 2009 Paylaş 5 Nisan 2009 İşte lastiğin başka bir parça ile hasarlanması bu açıdan önemli. Kullanım esnasında mı, kaza sonucunda mı balon yapma hadisesi meydana geldi sorusuna cevap buradan bulunur. Beyan var Evren Bey.. Sürücü başından geçeni ifade ediyor zaten.. Benim lastiğim balon yapmış derse illaki kaskoyu ilgilendirmez bu.. Ama, Doğalgaz için yarmışlar yolu ve doldurmamışlar, farketmedim, çukura düştüm, Jantım eğilmemiş ama lastiğin birini kaybettik, ciddi bir balon oluştu.. Yeni bir lastik aldım, faturası ekte, balonlu lastiğinde resimleri ektedir derse.. Bence ödenmesi gerekir.. Burada sigortalının iyi niyeti ve sigorta şirketinin yaklaşımı önemlidir. İllaki.. Ne yazıkki sigortalıların en az yarısı kötü niyetli.. Zaten bu tartışmaların sebebi de o değil mi.. Kullanım esnasında olağandışı bir durum olmaksızın sadece sürüş sırasında oluşan balon ise ödenmez. Tabi ki.. Yorum bağlantısı
Misafir 5 Nisan 2009 Paylaş 5 Nisan 2009 (düzenlendi) Sürücü başından geçeni ifade ediyor zaten.. Benim lastiğim balon yapmış derse illaki kaskoyu ilgilendirmez bu.. Ama, Doğalgaz için yarmışlar yolu ve doldurmamışlar, farketmedim, çukura düştüm, Jantım eğilmemiş ama lastiğin birini kaybettik, ciddi bir balon oluştu.. Yeni bir lastik aldım, faturası ekte, balonlu lastiğinde resimleri ektedir derse.. Bence ödenmesi gerekir.. Size katılıyorum Mehmet Bey, sigortalı beyanı doğru ve ispatlanabiliyorsa (kaza olarak nitelendirilebilirse) ödenmelidir. Ancak yollarda öyle çukurlar var ki, gün içersinde onlarcasına düşüyor araçlarımız. Hangibirini nasıl ayırd edebiliriz? Benim kullandığım güzrgahta en az 10 tane derin çukur var ve bir gün lastiğimde balon oluşursa bunu kaskodan alamam. Hangi gün nasıl oluştuğunu ispatlayamam çünki. Bir günde olabileceği gibi, zamanla lastiğin deformasyona uğraması ile de oluşabilir. Kapının göçmesi bir "kaza" dır. Ancak lastiğin balon yapması "kaza" değildir. Çağatay Bey neden diye sormuşsunuz. Kısaca anlatmaya çalışayım. Kapı aracın sarf malzemesi değildir, ancak lastik bir sarf malzemedir. Normal seyir halinde balon yapan lastik sarf malzemesinin bozulması olarak algılanır ve ödenmez. Kullanım sonucunda kapının bozulmasının karşılanmaması ile aynı durumdur. Balon yapan lastiğin kaza statüsüne sokulabillmesi için geçerli durumlar ise yukarıda ziyadesi ile konuşuldu diye düşünüyorum. Saygılarımla. 5 Nisan 2009 tarihinde Evren iskent tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağatay Demir 5 Nisan 2009 Paylaş 5 Nisan 2009 (düzenlendi) Çağatay Bey neden diye sormuşsunuz. Kısaca anlatmaya çalışayım.Kapı aracın sarf malzemesi değildir, ancak lastik bir sarf malzemedir. Normal seyir halinde balon yapan lastik sarf malzemesinin bozulması olarak algılanır ve ödenmez. Kullanım sonucunda kapının bozulmasının karşılanmaması ile aynı durumdur. Balon yapan lastiğin kaza statüsüne sokulabillmesi için geçerli durumlar ise yukarıda ziyadesi ile konuşuldu diye düşünüyorum. Saygılarımla. Kapı , çamurluk veya tampon hasar gördüğünde nasıl kaskodan alıyorsak lastiği kasıtlı olarak balon yaptırmadığımıza göre onu da almalıyız. sonuçta kaskodan arabanın her 10000 km de bir değişmesi gereken motor yağını talep etmiyoruz. Ayrıca yukarda Mehmet abi yazmış sigortalıların en az yarısı kötü niyetlidir diye çok doğru haklıdır ancak unutmamak gerekir ki sigortacılarında büyük çoğunluğu kötü niyetli ve yan çizmeye yönelik insanlardır. Bugüne kadar sigortalıların genel olarak yaptığı kötü niyetli davranışları etik bulmadığımdan 3000 TL gibi ekstra bir bedel cebimden çıkmasına rağmen , sigortacılardan aynı etik davranışları malesef göremedim. Saygılarımla...... 5 Nisan 2009 tarihinde Misafir tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Misafir 5 Nisan 2009 Paylaş 5 Nisan 2009 Ayrıca yukarda Mehmet abi yazmış sigortalıların en az yarısı kötü niyetlidir diye çok doğru haklıdır ancak unutmamak gerekir ki sigortacılarında büyük çoğunluğu kötü niyetli ve yan çizmeye yönelik insanlardır.Bugüne kadar sigortalıların genel olarak yaptığı kötü niyetli davranışları etik bulmadığımdan 3000 TL gibi ekstra bir bedel cebimden çıkmasına rağmen , sigortacılardan aynı etik davranışları malesef göremedim. Alternatif şirketleri deneyerek, olumsuz görüşünüzü olumluya çevirebilirsiniz. Şu anda sektörde firma ayrımı yapmaksızın kötü bir şirket olduğunu düşünmüyorum. Özellikle kasko ve trafikteki yüksek zarara rağmen şirketler sigortalılarını mağdur etmemeye çalışıyorlar. Birçok servis ise sigorta şirketleri sayesinde ayakta duruyor. Sigorta sektörü Türkiye'de her zaman yerden yere vurulur alıştık artık ancak, son 5 yılda bile gözle görülür şekilde şartlar sigortalı lehine değişmiş durumda. Bunda sigortalıların bilinçlenmesi de olumlu rol oynadı tabi. Bu sıralar, sigortalılar açısından, primler olabilecek en düşük seviyede, araçlar pert olduğunda ödenen tutarlar müşterileri tatmin edici düzeyde, mahkemelerde görülen davalarda kararlar genelde sigortalılar lehinde, ödenmeyen hasar yok denecek kadar az, ancak müşteri memnuniyeti anketi yapsanız hiç kimse sigortalardan memnun değil. Ama en önemli konu bir müşteri, bir sigortalı olarak okumayı fazla sevmiyoruz. Poliçeler sözleşmenizdir. Size denilene değil, elinizde yazılı genel ve özel şartlara güvenin. Aldığınız teklifleri, sigortacı arkadaşlarınız veya acenteleriniz vasıtası ile değerlendirip, poliçenizi daha sonra düzenlettirin ve teklifinizle aynı şartları taşıyıp taşımadığına dikkat edin. Aksi taktirde kendi açınızdan yaptığınız yorumun, elinizdeki poliçedeki şartlarla uyuşmaması nedeni ile, zamanınızı boşa harcayıp, sinirlerinizi yıpratırsınız. Saygılarımla. Yorum bağlantısı
Çağatay Demir 5 Nisan 2009 Paylaş 5 Nisan 2009 ayrıntılı açıklama için teşekkürler Evren Bey. Okumayı ailecek çok severiz poliçede haklılığımız ortada Zaten şu anda mahkemede dava görülüyor. . İnsanı rahatsız eden insanı potansiyel yalancı olarak görmeleri yoksa üçbeş kuruş para değil.. Yorum bağlantısı
Sina Güran 5 Nisan 2009 Yazar Paylaş 5 Nisan 2009 (düzenlendi) ayrıntılı açıklama için teşekkürler Evren Bey. Okumayı ailecek çok severiz poliçede haklılığımız ortada Zaten şu anda mahkemede dava görülüyor. . İnsanı rahatsız eden insanı potansiyel yalancı olarak görmeleri yoksa üçbeş kuruş para değil.. Memleketizimizde hukuk sistemi hızlı işlese ve de "doğru" işlese zaten üçkağıt yapacakların elleri zayıflar. Ancak bu sistem tam manasıyla doğru işlemeyince kötü niyetlilere gün doğuyor tabi... Sakıncası yoksa mevcut davanız ne kadar zamandır devam ediyor? Sözüm meclisten dışarı... 5 Nisan 2009 tarihinde M. Alper Ekinci tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 5 Nisan 2009 Paylaş 5 Nisan 2009 Ayrıca yukarda Mehmet abi yazmış sigortalıların en az yarısı kötü niyetlidir diye çok doğru haklıdır ancak unutmamak gerekir ki sigortacılarında büyük çoğunluğu kötü niyetli ve yan çizmeye yönelik insanlardır. Evet.. istatistikler var.. malesef en az yarısı kötü niyetli ve hepsi de ıspatlanıyor.. Az kötü olan.. bu işten benim karım ne olacak diyor.. Yada daha az kötü olan.. Çarpan adamı yollayıp, sen git ben kaskodan hallederim deyip arabaya çarpanı yolluyor... Yorum bağlantısı
Sina Güran 5 Nisan 2009 Yazar Paylaş 5 Nisan 2009 Evet.. istatistikler var.. malesef en az yarısı kötü niyetli ve hepsi de ıspatlanıyor.. Az kötü olan.. bu işten benim karım ne olacak diyor.. Yada daha az kötü olan.. Çarpan adamı yollayıp, sen git ben kaskodan hallederim deyip arabaya çarpanı yolluyor... Bunu yapanlar hiç "Haram" , "Helal" diye birşey duymuşar mı acaba? Birde onun istatistiğini tutsalar... Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 5 Nisan 2009 Paylaş 5 Nisan 2009 Bunu yapanlar hiç "Haram" , "Helal" diye birşey duymuşar mı acaba? Birde onun istatistiğini tutsalar... Bu güne kadar her çeşidini gördüm... Bir müşterim; 800 lira hasar parası gelmişti.. Ben o kadar harcamadım bu arabaya dedi.. 600 lira harcadım dedi.. Şirketin hesap numarasını aldı benden.. Kontrol ettim.. 200 lirasını geri yollamış.. Bir müşterim; İşçilik pazarlıklarını kendim yaptım.. Parçaları beraber aldık.. Gelen para tam yetişiyordu.. Baktım memnun değil.. Hayırdır dert ne dedim.. Ben bişey anlamadım bu işten dedi, ne anlayacaktın dedim.. Hiç karım olmadı benim diyor... Yorum bağlantısı
Murat Dere 5 Nisan 2009 Paylaş 5 Nisan 2009 Mehmet Bey abicim, belki yeri değil ama bir şey sormak istiyorum. benim otomobilime (2004 focus ghia) tam (full) kasko 850 TL dediler abi. n'apim abi alayım mı? ha abi? abicim? Yorum bağlantısı
Çağatay Demir 5 Nisan 2009 Paylaş 5 Nisan 2009 Memleketizimizde hukuk sistemi hızlı işlese ve de "doğru" işlese zaten üçkağıt yapacakların elleri zayıflar. Ancak bu sistem tam manasıyla doğru işlemeyince kötü niyetlilere gün doğuyor tabi...Sakıncası yoksa mevcut davanız ne kadar zamandır devam ediyor? Sözüm meclisten dışarı... 1 ay kadar oldu davayı açalı yanılmıyorsam. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 5 Nisan 2009 Paylaş 5 Nisan 2009 Mehmet Bey abicim, belki yeri değil ama bir şey sormak istiyorum. benim otomobilime (2004 focus ghia) tam (full) kasko 850 TL dediler abi. n'apim abi alayım mı? ha abi? abicim? Kasko ve fiyat konusu çok çeşitlidir.. Olayı kısaca özetlersem; Kasko Poliçesi almak, manavdan bir poşet doşusu karışık sebze ve meyve almak gibidir.. Aldığın dolu poşeti marul ve maydonoz gibi yeşillikle de doldurmak mümkündür, Yeşilliklerin yanına kivi ve muz ilavesi de mümkündür.. Önemli olanda, poşetin içindeki ürünler ve miktarları, manavı ne kadar tanıdığın manavın sana yaşına işine saygısı olup olmadığı gibi etkenlerle birlikte hangi ilde olduğun ve hangi manavdan alışveriş yaptığında etkendir.. Yorum bağlantısı
Sina Güran 5 Nisan 2009 Yazar Paylaş 5 Nisan 2009 (düzenlendi) Bu güne kadar her çeşidini gördüm... Bir müşterim; 800 lira hasar parası gelmişti.. Ben o kadar harcamadım bu arabaya dedi.. 600 lira harcadım dedi.. Şirketin hesap numarasını aldı benden.. Kontrol ettim.. 200 lirasını geri yollamış.. Bir müşterim; İşçilik pazarlıklarını kendim yaptım.. Parçaları beraber aldık.. Gelen para tam yetişiyordu.. Baktım memnun değil.. Hayırdır dert ne dedim.. Ben bişey anlamadım bu işten dedi, ne anlayacaktın dedim.. Hiç karım olmadı benim diyor... Her meslek kolunda 3kağıtçısınıda görüyoruz, dürüstünüde. Sigorta sektöründe ise sizin dediğiniz gibi. Konu şu şekilde gelişse bir yere kadar: Örneğin tampon kırılmış, tamir+boya+vs = 100 lira. Ama adam kendi servisi, kendi ustasına yollamış, normalde işin fiyatı 100 lira iken usta tanıdık fiyatı yapar, 100 liralık işi 80e yapıp, kalanı ile başka bir iş için üzerine para ile anlaşma konusu olsa ustanın kendi taktiridir + kendine iş çıkarma taktiğidir bence. Diğe kar etme örneği olan vatandaş... Allah islah etsin... Bu arada İstanbulda bu sigortacılık işini bir fiil yapıyor olsaydınız, herhalde çivisi çıkmak diye buna denir derdiniz diye düşünüyorum. Anadolu insanı hak - hukuk meselelerine olan hassasiyetini koruyor, inşallahta dejenere olmaz... 1 ay kadar oldu davayı açalı yanılmıyorsam. İnşallah en kısa zamanda sonuçlanır. 1 ay bile aslında bu tip şeyler için uzun bence... 5 Nisan 2009 tarihinde Sina G tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Abdülkerim Demir 5 Nisan 2009 Paylaş 5 Nisan 2009 2 defa başıma geldi. lastik balonlayınca garantiden müracat için yetkili servise gittim. "lastiğin tabanından balonlarsa garanti kapsamındadır, eğer yanaklardan balonlama olduysa lastik iç tarafında yırtılma yoksa garantiden değiştirirler, varsa yırtılma değiştirmezler" dediler. baktık içten yırtılma var paramızla değiştirdik paşa paşa. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 5 Nisan 2009 Paylaş 5 Nisan 2009 Tabi tersini de gördüm.. Şimdi tramer sıkı denetliyor ama... Önceden trafik sigortaları 3 nüsha kesilirdi.. Hırsız sigortacılar, 1. nüshayı kamyona, 2, nüshayı yine kamyon veya otomobile, 3. nüshayı ise motorsiklet olarak doldurup şirkete yollardı.. Şimdi bunu yapmak imkansız.. Ama kaskolarınızda hala risk var.. Acente sizden parayı alıp, poliçeyi elinize verip, siz çıktıktan sonra da poliçenizi iptal edebilir.. Yada; 1 sayfada vermiş olduğu teminatları, 2. nüshada muafiyet olarak geri alabilir.. Kısacası; Bu düzende, her işten az çok anlamanız gerekiyor.. 2 defa başıma geldi. lastik balonlayınca garantiden müracat için yetkili servise gittim. "lastiğin tabanından balonlarsa garanti kapsamındadır, eğer yanaklardan balonlama olduysa lastik iç tarafında yırtılma yoksa garantiden değiştirirler, varsa yırtılma değiştirmezler" dediler. baktık içten yırtılma var paramızla değiştirdik paşa paşa. Bir lastik için kasko hasarsızlığı bozmak mantıklı bişey değil zaten.. Bence doğru olanı yapmışsın.. Yorum bağlantısı
Abdülkerim Demir 5 Nisan 2009 Paylaş 5 Nisan 2009 vay yurdum insanı vaaaaaayyyyyy!!! işimiz her zamanki gibi Allah'a kalmışta haberimiz yok Yorum bağlantısı
Sina Güran 5 Nisan 2009 Yazar Paylaş 5 Nisan 2009 (düzenlendi) Tabi tersini de gördüm.. Şimdi tramer sıkı denetliyor ama... Önceden trafik sigortaları 3 nüsha kesilirdi.. Hırsız sigortacılar, 1. nüshayı kamyona, 2, nüshayı yine kamyon veya otomobile, 3. nüshayı ise motorsiklet olarak doldurup şirkete yollardı.. Şimdi bunu yapmak imkansız.. Ama kaskolarınızda hala risk var.. Acente sizden parayı alıp, poliçeyi elinize verip, siz çıktıktan sonra da poliçenizi iptal edebilir.. Yada; 1 sayfada vermiş olduğu teminatları, 2. nüshada muafiyet olarak geri alabilir.. Kısacası; Bu düzende, her işten az çok anlamanız gerekiyor.. Azım açık kaldı okuyunca dönen dolabı. Bu kadar entrikayı yapan adam kafasını yararlı birşeye yorsa kim bilir neler çıkar ama nerdeeee... Zaten memlekette araba alacaksan usta, ev alacaksan inşaah müh+mimar, TV vs alacaksan elek. müh. olmak lazım. Yoksa itinayla iteleme uygulanıyor... 5 Nisan 2009 tarihinde Sina G tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Sina Güran 11 Nisan 2009 Yazar Paylaş 11 Nisan 2009 Arkadaşlar, aracı allianz'ın anlaşmalı olduğu gülsoy otomotiv e götürdük, orda exper gelip "değişim" diyerekten gidişinin ardından, servisteki kasko işlerine bakan kişi en az %10 bize pay düşeceğini söylesede lastiklerin fiyatının tamamını sigorta karşıladı, yeni lastiklerimiz takıldı. Söylendiği gibi kasko indirimimiz %65 den %55e çekilerek %10 feragat etmiş olduk. Bu şekilde çözümlemiş olduk konuyu. Benzeri konularda emsal olması açısından buraya yazdım, kazasız belasız sürüşler herkese... Yorum bağlantısı
Hasan Çağrı Salcı 19 Temmuz 2015 Paylaş 19 Temmuz 2015 (düzenlendi) Merhabalar. Daha senesi yeni geçen aracımla seyir halindeyken, önümde giden ağır vasıta yüzünden göremediğim, muhtemelen bir taş yüzünden karterim delindi. Sigorta firmam aracı yetkili servise çekti. Fakat telefonda sorduğumda bu sorunun kasko kapsamında olmadığını söylediler. Sorunun mekanik bir arıza olduğunu ve kaskonun bunu yapmayacağını söyleyen acente yetkilisine karşılık, ben yaşadığım olayın bir kaza durumu oluşturduğunu düşünüyorum. Çağrı merkezindeki görevliden de benzer yanıtları alınca, bu konuda tecrübelerinden yararlanacığım birilerini bulma ümidiyle dolanıyorum şuan. Seyir halinde maruz kaldığım bir dış etken yüzünden aracımda hasar oluştu ve yolda kaldım. Fakat kasko bunu yapamayacağını söylüyor. Kasko firması haklı mı? Yoksa ben bu firma tarafından madur mu ediliyorum? Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler. Aracım ford fiesta 2014 1.4 titanium 19 Temmuz 2015 tarihinde Hasan Çağrı Salcı tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Misafir 19 Temmuz 2015 Paylaş 19 Temmuz 2015 Merhabalar. Daha senesi yeni geçen aracımla seyir halindeyken, önümde giden ağır vasıta yüzünden göremediğim, muhtemelen bir taş yüzünden karterim delindi. Sigorta firmam aracı yetkili servise çekti. Fakat telefonda sorduğumda bu sorunun kasko kapsamında olmadığını söylediler. Sorunun mekanik bir arıza olduğunu ve kaskonun bunu yapmayacağını söyleyen acente yetkilisine karşılık, ben yaşadığım olayın bir kaza durumu oluşturduğunu düşünüyorum. Çağrı merkezindeki görevliden de benzer yanıtları alınca, bu konuda tecrübelerinden yararlanacığım birilerini bulma ümidiyle dolanıyorum şuan. Seyir halinde maruz kaldığım bir dış etken yüzünden aracımda hasar oluştu ve yolda kaldım. Fakat kasko bunu yapamayacağını söylüyor. Kasko firması haklı mı? Yoksa ben bu firma tarafından madur mu ediliyorum? Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler. Aracım ford fiesta 2014 1.4 titanium Karter delinmesi bir hasardir. Ciddi bir darbe gerektirir. Bu da mekanik bir ariza olamaz. Sigorta sirketinin karsilamadigi karterin delinmesi mi, karter delindikten sonra yol alip aracin motorunda olusan ariza midir? Saygilarimla. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 11 Ağustos 2015 Paylaş 11 Ağustos 2015 Merhabalar. Daha senesi yeni geçen aracımla seyir halindeyken, önümde giden ağır vasıta yüzünden göremediğim, muhtemelen bir taş yüzünden karterim delindi. Sigorta firmam aracı yetkili servise çekti. Fakat telefonda sorduğumda bu sorunun kasko kapsamında olmadığını söylediler. Sorunun mekanik bir arıza olduğunu ve kaskonun bunu yapmayacağını söyleyen acente yetkilisine karşılık, ben yaşadığım olayın bir kaza durumu oluşturduğunu düşünüyorum. Çağrı merkezindeki görevliden de benzer yanıtları alınca, bu konuda tecrübelerinden yararlanacığım birilerini bulma ümidiyle dolanıyorum şuan. Seyir halinde maruz kaldığım bir dış etken yüzünden aracımda hasar oluştu ve yolda kaldım. Fakat kasko bunu yapamayacağını söylüyor. Kasko firması haklı mı? Yoksa ben bu firma tarafından madur mu ediliyorum? Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler. Aracım ford fiesta 2014 1.4 titanium Kazadır.. ödenir... Yorum bağlantısı
Recommended Posts