Murat Yıldırım 3 Kasım 2010 Paylaş 3 Kasım 2010 Ford'un Orijinal triger seti Dayco'dur ama dayco nunda çeşidi var.ben triger seti değiştiğimde sanayiden orijinali(dayco) budur dediler.Benim içime sinmedi ve gidip yetkili servisten sordum.dayconun iki çeşidi var dediler.ikiside orijinal ama biri diğerinden 20 tl daha pahalı.pahalı olanı aldım.aracın trigerini söktürüp baktığımda Trigerin üzerinde Dayco Plus yazıyordu.benim aldığım kayışla aynıydı ve 20 tl daha ucuz olan trigerle arasında kalite olarak dağlar kadar fark vardı.yani araçtan çıkan orjinal triger Dayco ama Plus modeli. çok dikkat edin. Birde hazır triger değişmişken kaçırmasa bile Devir daimi mutlaka değiştirin.ileride size ikinci bir usta masrafı çıkarır.aşağı yukarı ömrü 90.000 km dir. Yorum bağlantısı
Cihan Toparlak 6 Kasım 2010 Paylaş 6 Kasım 2010 fiyat araştırmasına başladım eskişehir bu firmanın reklamına izin vermiyoruz. fiyat listesi debriyaj 155 bilyalar 95 triger 132 v kayış v bilyaları 135 yağ filitreler bujiler 155 devirdaim 95 artı 250 tl işçilik toplamda 1000 tl ye hallederiz dedi ford servisi 90000 bakım fiyat listesi adı altında debriyaj baskı seti 590 debriyaj merkezi 128 triger kayışı 120 eksantirik kayışı 150 yağ filitreler falan 180 devirdaim 120 bir parçada söyledi aklımda tutamadım 235 dedi sanırım benzin filitresimöi dedi aklımda değil 15 tl ufak tefek birkaç malzeme varmış toplamda 1551 tl bu firmanın reklamına izin vermiyoruz. da marka konusunda birşey demediler yetkili servis sanırım tüm parçaları otosan kullanır herhalde birde fren ön takım ve rot balansa da baktırayım diyorum aracı alalı 1 sene 3 ay oldu 24000 km yaptım suana dek 3 defa yap ve filitreleri değiştirrttim sizce bunlardan hangisi ve ekstradan diyeceğiniz birşeyler varmı? Yorum bağlantısı
İsmail Akyol 7 Kasım 2010 Paylaş 7 Kasım 2010 Ben de 2009 model benzinli Focus aracıma ilk bakımını yaptıracağım. Fakat servislerden aldığım fiyatların herbiri ayrı ayrı. Otokoç Dolapdere: 380 TL Bayrampaşa Keleşler: 330 TL Şahsuvaroğlu: 300 TL Muşluoğlu: 260 TL Arkadaşlar siz olsanız hangi servise giderdiniz. Aracın 1 yıl daha garantisi var garantisi varken bakımını servise yaptırmak istiyorum. Saygılarımla. Yorum bağlantısı
Sancak Zengin 8 Kasım 2010 Paylaş 8 Kasım 2010 Arkadaşlar bu servis olayında tercih sebebi neden servisler oluyor (garanti kapsamındakiler hariç) anlayamıyorum bir türlü. Erkan beyinde dediği gibi kendi ustasını bulsun herkes nitekim heryerde iyi ustalarımız mevcut. Örneğin ben bir başlıktada yazmıştım bunu Gebzede Fatih ustayla tanıştım aynı zamanda arabamlada tanışmış oldum. Gidiyorum, gösteriyorum ve öğreniyorum.. Sonucunda aklımda bir tereddüt kalmıyor ayrıca çok daha düşük işçilik ödüyorum. Yorum bağlantısı
Kayhan Kaynak 15 Kasım 2010 Paylaş 15 Kasım 2010 Evet arkadaşlar sonunda parçalarımı aldım. Fiyatlarını da vereyim Bursalı arkadaşlara yardımcı olur. Trigier Set 90 (DAYCO) V kayışı Set 40 Devir Daim Pompası 100 (SKF) Orjinalini bulamadım ne kadar yere sorduysam da. Bugatti almaktansa SKF tercih ettim. Hava Filtresi 10 (FORD) 3 Adet aldım 5000 km de bir değiştirmeyi düşünüyorum. Yağ filtresi 10 (FORD) Benzin Filtresi 35 (FORD) Polen Filtresi 10 (FORD) Karter Tıpası - Hediye ettiler. 4 Adet Buji 20 (FORD) Motocraft yoktu. Ford olandan aldım. Ancak özellikle motorcraft tavsiye ederseniz bayramdan sonra alırım 20-30 lira birşey zaten. Motor suyu soğutma kabı 60 (FORD) -- Otomatik şanzuman yağı filtresi için ise parçaları aldığım yerdeki çalışan arkadaş çok yardımcı oldu. Ve sistemlerinden parçaya baktı. Ancak bana söylediği bu filtrenin bez v.s olmadığı şanzumanın içinde bulunan plastik bir parça ve onun içinde metal bir filtre var dedi. Ancak bu filtrenin dolması kirlenmesi v.s mümkün değil. Bence değiştirme dedi. Bunun değişmesi için şanzumanın açılması lazım onada gerek yok elletme şanzumanını dedi. Yeni kasa Focuslarda bez bir filtre var ama eski kasalarda yok dedi. Banada mantıklı geldi ve almadım. Bu konuda ne dersiniz? Bu parça hakkında bilgisi olan varmı? Yanlış bilgi de almış olabilirim. Yardımlarınızı bekliyorum. -- Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 19 Kasım 2010 Paylaş 19 Kasım 2010 Triger değişimi önemli bir konu.Yetkili servisler bile hata yapabiliyor.Çabuk değiştiririm,tek elimle takarım,gözüm kapalı yaparım diyen ustalardan uzak durun.Değişiminden önce aparat takıp takmadıklarını sorun.Bizzat başında durarak değişime sahit olun.Aparat kullanmadan hallederiz derlerse arkanıza bakmadan başka bir ustaya yönelin. Yorum bağlantısı
Misafir 26 Kasım 2010 Paylaş 26 Kasım 2010 Evet arkadaşlar sonunda parçalarımı aldım. Fiyatlarını da vereyim Bursalı arkadaşlara yardımcı olur.Trigier Set 90 (DAYCO) V kayışı Set 40 Devir Daim Pompası 100 (SKF) Orjinalini bulamadım ne kadar yere sorduysam da. Bugatti almaktansa SKF tercih ettim. Hava Filtresi 10 (FORD) 3 Adet aldım 5000 km de bir değiştirmeyi düşünüyorum. Yağ filtresi 10 (FORD) Benzin Filtresi 35 (FORD) Polen Filtresi 10 (FORD) Karter Tıpası - Hediye ettiler. 4 Adet Buji 20 (FORD) Motocraft yoktu. Ford olandan aldım. Ancak özellikle motorcraft tavsiye ederseniz bayramdan sonra alırım 20-30 lira birşey zaten. Motor suyu soğutma kabı 60 (FORD) -- Otomatik şanzuman yağı filtresi için ise parçaları aldığım yerdeki çalışan arkadaş çok yardımcı oldu. Ve sistemlerinden parçaya baktı. Ancak bana söylediği bu filtrenin bez v.s olmadığı şanzumanın içinde bulunan plastik bir parça ve onun içinde metal bir filtre var dedi. Ancak bu filtrenin dolması kirlenmesi v.s mümkün değil. Bence değiştirme dedi. Bunun değişmesi için şanzumanın açılması lazım onada gerek yok elletme şanzumanını dedi. Yeni kasa Focuslarda bez bir filtre var ama eski kasalarda yok dedi. Banada mantıklı geldi ve almadım. Bu konuda ne dersiniz? Bu parça hakkında bilgisi olan varmı? Yanlış bilgi de almış olabilirim. Yardımlarınızı bekliyorum. -- merhaba kardeş,sana yardımcı olayım.ben yılların otm.şanzımancısıyım böyle çok parçacı gördüm işi biliyormuş gibi görünüp ama işten anlamayan.bütün otm. şanzımanlarda yağ filitresi vardır bazısında 1 bazısında 2 focus otomatiklerde cvt ve 4f27e fark etmeksizin 40.000 km de bir yağı ve filitreleri değişmesi gerekiyor.mondeo şanzımanlarında filitre iç kısımdadır revizyon yapılırken değişir.yok bunun demir yok bunun plastık şunun değişmez bunun değişir kağıttır süzgeçlidir diye bir çok söylemler dolaşıyor ortada ve hepside bilgisizlikten.en sağlıklı bilgiyi öğrenmek istediğiniz şeyi profösyonel olarak yapan kişilerden alabilirsiniz.(satandan değil)saygılar iyi çalışmalar. Yorum bağlantısı
İsa Köse 18 Aralık 2010 Paylaş 18 Aralık 2010 Focusumun 90.000 km bakımını geç kalmış olsam da yaptırmaya karar verdim. Bu bakımda triger seti de değişecek. Sizce ne kadara kadar makul fiyattır? Yetkili servisler arasında epeyce fark var. Biri 3 diyor biri 5. Şu sıralar işçilik ücreti almadıklarına dair kampanya var. Verilen fiyat ise 2 ay önce verilen fiyat ile neredeyse aynı. Nerede kaldı işçilik indirimi? Bir de bugün yetkili servisin biri FKasko'dan kazandığım 200 TL indirim hakkımı da YOK saymaya çalıştı. Bana verdiği fiyattan "sizde emanet 200 TL param var. Onu düşüverin." [Mehmet Abi böyle demişti. ] ) deyince mümkün olmadığını belirtti. Neymiş o zaten indirim yapmışmış. Bir de bu indirimi uygulayamazmış. Yoksa işçilik bedava kampanyasından gelen indirimi kaldırması gerektiğini söyledi. Yani onuda söylemedi, sanki kendisi lutfediyormuş gibi "size özel yaptığım indirimi kaldırırsak... şu olur bu olur..." deyip aynı paraya getirdi işi. Yani Fkasko ile kendince yaptığı indirim aynı oldu. Servisler hep böyle midir? Ne yapmak gerekir? Velhasıl 90.000 km bakımı için en mantıklı rakam nedir sizce? Yorum bağlantısı
İsa Köse 25 Aralık 2010 Paylaş 25 Aralık 2010 Bugün tekrar yetkili servise gittim. 2004 benzinli Focus'um için 90.000 km bakımına istenilen fiyarlar aşağıda. Yorumlarınızı bekliyorum. Duruma göre özel servise gidebilirim... Triger Seti............... 99+KDV V Kayışı................... 53+KDV 90000 bakımı (yağ, filtre, vs.) Toplam.................... 650-700 TL dendi. Bunlar da istenirse; Su Pompası........... 186+KDV Z Rot..................... 161+KDV Z rot'u ben istedim ama yuh dedirtti bana... 30 TL ye almak varken bu rakam nedir... Onu dışarıdan alıp taktırayım dedim takarız dediler. (connect z rotu olayı) Şimdi gelelim Fkasko indirimine 200 TL "tanımlandıysa" veznede ödeme esnasında düşecek dediler... Yani toplam 500 TL olacak... Devirdaim değişirse 700 TL falan. Normal midir arkadaşlar? Özel servise mi gitmeli... Yoksa 200 TL kazanılmış indirim hakkı ile parça alıp özel serviste mi taktırmalı... Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 25 Aralık 2010 Paylaş 25 Aralık 2010 İsa Hocam... 90 bin bakımı adı altında bir bakım yaptırma.. Sadece triger, V kayışı, devirdaim pompası fiyatı ve montaj işçiliği için fiyat al.. Yağ ve filtreleri de değişeceksen onları da değiş.. Ama bunun adı 90 bin bakımı olmasın yağ değişimi olsun.. Z rot fiyatı açma.. yorum yapmıyorum.. Yorum bağlantısı
İsa Köse 25 Aralık 2010 Paylaş 25 Aralık 2010 Mehmet Abi teşekkür ederim. Aklıma yattı senin verdiğin taktik. Triger Seti................. 117 V Kayışı..................... 62 Devirdaim Pompası .. 215 İşçilik ne kadardır..... ??? İşçilik hariç 400 TL civarı tutuyor. İşçilik de 100 TL olsa. Hepsi 500. Diyorsun ki git bunları al ve yaptır. Çıkan faturadan 200 TL düşecekler. Ödediğim 300 TL olacak. Normalde triger hariç 90000 bakımı 200 TL olsa. (yağ, filtreler, vs.) Gider özel servise yaptırırız. Z rotuda araya sıkıştırırız 50 TL. Özelde 250 TL bakıma veririz. O halde sonuçta, 300 Yetkili 250 Özel 550 TL toplam masraf. Yetkilide yaptırırsam 700 TL olacak. 150 TL diye de bunca uğraşmaya değer mi? O tartışılır... DİKKAT: Bunlar sesli düşüncelerdir. Lütfen yorum yaparken insaflı davranınız. Ayrıca ücretleri düzeltebilirsiniz. Yorum bağlantısı
Hakan Yavaş 16 Ocak 2011 Paylaş 16 Ocak 2011 Dün arabamın 90.000 bakımı için ankara başer otoya gittim. Sabah 10 gibi arabayı teslim ettim akşam 16 da anca albildim. Triger artı standart bakım (mazot filtresi hariç) toplamda 591 TL tuttu. Neyse saat 1 gibi telefonla aradılar ve arabamda bir kaç sorun olduğunu söylediler ve başladılar saymaya; -Ön sağ amortisör patlak(Çifti değişmesi lazımmış) -4 balatada bitik -4 fren diskide değişmeliymiş; -Akü çok yakında biticekmiş -Turbo basınç borusu delikmiş ve yolda bırakabilirmiş.. E fiyat dedim hepsi toplam 1800 TL dediler; bende kalsın ozaman dedim ve gittim arabamı almaya. Sitemizde Cihan beyin tavsiye ettiği zenit oto ford aklımda kalmış bari oraya uğriyim dedim. Veysel Ustayla bakmaya başladık; Evet amortisör patlakmış ve çiftinin değişmesi önerilirmiş; balatalar bitmiş ama diskler daha bir balata daha bitirirmiş; turbo basınç borusuda kaynakla düzeltilirmiş. Sonuçta -4 adet motorcraft balata -2 adet orjinal ford amortisör -1 adet turbo basınç borusu kaynağı için toplamda 800 TL ve 2 saat sürede hallettik. Akü şimdilik kalsın dedim bukadar masraftan sonra. Bilginize... Yorum bağlantısı
Turkay Enez 16 Ocak 2011 Paylaş 16 Ocak 2011 Evet boru bu. 2005-2008 arası Tdci lerde bu kroniktir. Sonraki modellerde düzeltilmiş. Çatlak, aşırı bir güç kaybı yapmaz. Borunun çatladığı borunun dışındaki yağlanmadan anlaşılabilir... Turbo basınç borusu kronik bir sorunmudur? Ani hızlanmalarda falanmı zorlanıyor acaba ?Bahsedilen boru bu galiba http://www.otoclubturkiye.com/forum/Turbo-Boru...re-t196372.html Yorum bağlantısı
İsa Köse 23 Ocak 2011 Paylaş 23 Ocak 2011 Yazmayı unutmuştum, belki birilerine fikir verir, yazayım.... 90.000 km bakımını FordExtra'ya yaptırdım. Parçaların bir kısmını (200 TL kasko süprizi vardı ya) yetkili servisten aldım... Triger seti, v kayışı, filtreler... Değişimi Fordextra'da yaptırdım. Devirdaim iyi durumda imiş, usta değişimine gerek yok dedi. Extralar çıktı tabi... (e adı FordExtra ) Z rotlar değişti. Viraj denge çubuğu lastikleri aşınmış onlar değişti. Debriyaj üst merkezi sızdıyordu 3 senedir o değişti. 90.000 km bakımı, yukarıdaki extralar ve işçilik, herşey dahil cebimden 550 TL çıktı. Yalnız bu aralar arabayla fazla ilgilenemedim. Bakımdan sonra, sanki aracım daha gürültülü çalışıyor gibi geliyor. Sanki dizel gibi. Ayrıca benzini de daha çabuk bitiriyor gibi. Gerçekten böyle ise ters giden birşeyler mi var? Servise gitmeli miyim? Yorum bağlantısı
Sertan Ilıca 28 Ocak 2011 Paylaş 28 Ocak 2011 arkadaslar merhabalar aracımın 90bin bakımı geliyor triger, yağ, flitre(hava,polen) değişimi olacak birde gergi kayışı mı tam bilmiyorum ismi aklımda kalmamış ses yapıyormuş değişmesi gerekiyor dediler şıkır şıkır ses geliyor dedikleri yerden yüksek kilometreli araçlarda ses yaparmış ama benim aracım 86500 de neyse 90 bin bakımı için nekadar fiyat cıkar. 2.sorum turbo hortumunda sorun var hava filitresine bağlanan turbo hortumu klipsi kırıldı ve yağ buharı kacırıyor plastik kelepce ile tutturuldu ama yinede yag buharı kacırıyor. metal olan turbo borusundada yaglanma var motora baglantı yerinde catlak olabilir diye okumustum kaynak yapılıyormus nerede nasıl yaptırabilirim yada kontrol ettirebilirim.bu doksanbin bakımı içinde enjektörlere bakılıyormu diplerinde yaglanma varda conta felanmı degişiyor yada nedir bilgilendirirseniz sevinirim 3. sorum egzozdan kötü bir koku geliyor yakıtı opetten alıyordum bu sorunu yasadım sonrasında shellden almaya basladım gtl dizel kullanmaya basladım siyah duman atmaya basladı aracım dip gaz yaptıgımda(3000 4000 devir),, cekişte düzelme oldu neyse ama kötü kokuyu gideremedim cam acıkken yada kapıyı actıgımda içeri geliyor koku rahatsız oluyorum bu konuda yardımcı olursanız sevinirim.CC yaptırmayı düşünüyorum bosh servisinde ne dersiniz arac 2007 tcdi 110ps ist. avcılarda ikamet ediyorum sevis tavsiyesinde bulunacak arkadaslar için bilgilendirme amaclı teşekkürler Yorum bağlantısı
Murat Yıldırım 28 Ocak 2011 Paylaş 28 Ocak 2011 arkadaslar merhabalar aracımın 90bin bakımı geliyor triger, yağ, flitre(hava,polen) değişimi olacak birde gergi kayışı mı tam bilmiyorum ismi aklımda kalmamış ses yapıyormuş değişmesi gerekiyor dediler şıkır şıkır ses geliyor dedikleri yerden yüksek kilometreli araçlarda ses yaparmış ama benim aracım 86500 de neyse 90 bin bakımı için nekadar fiyat cıkar.2.sorum turbo hortumunda sorun var hava filitresine bağlanan turbo hortumu klipsi kırıldı ve yağ buharı kacırıyor plastik kelepce ile tutturuldu ama yinede yag buharı kacırıyor. metal olan turbo borusundada yaglanma var motora baglantı yerinde catlak olabilir diye okumustum kaynak yapılıyormus nerede nasıl yaptırabilirim yada kontrol ettirebilirim.bu doksanbin bakımı içinde enjektörlere bakılıyormu diplerinde yaglanma varda conta felanmı degişiyor yada nedir bilgilendirirseniz sevinirim 3. sorum egzozdan kötü bir koku geliyor yakıtı opetten alıyordum bu sorunu yasadım sonrasında shellden almaya basladım gtl dizel kullanmaya basladım siyah duman atmaya basladı aracım dip gaz yaptıgımda(3000 4000 devir),, cekişte düzelme oldu neyse ama kötü kokuyu gideremedim cam acıkken yada kapıyı actıgımda içeri geliyor koku rahatsız oluyorum bu konuda yardımcı olursanız sevinirim.CC yaptırmayı düşünüyorum bosh servisinde ne dersiniz arac 2007 tcdi 110ps ist. avcılarda ikamet ediyorum sevis tavsiyesinde bulunacak arkadaslar için bilgilendirme amaclı teşekkürler 90000 km bakımında rutin bakımların yanında trigerde değişir.triger set olarak geçer gergi bilyasıda o setin içerisindedir.ayrıca trigerin bağlantılı olduğu devirdaim pompasıda size sürpriz arıza çıkarabilir.aşağı yukarı devirdaimin ömrüde 90000 km civarıdır.bozuk olsada olmasada bence devir daimide hazır triger değişmişken değiştirin.ileride size ikinci bir masraf çıkarır.devir daimin değişmesi için trigerin sökülmesi gerekir.triger setini ve devirdaim pompasını mutlaka orijinal alın.aracınızdan çıkan triger setinin markası DAYCO Plus tur.dayconun iki çeşidi vardır. siz aracınızdan çıkan trigeri yeni takılacak olanla mutlaka karşılaştırın aynı olmasına dikkat edin. Yorum bağlantısı
Cihan Toparlak 27 Temmuz 2011 Paylaş 27 Temmuz 2011 birincisi --bundan 3 ay önce eskişehirden nazilli ye giderken direksiyon hidrolik basınç borusuna taş gelmiş ve bakır borularla aradaki teması sağlayan siyah içi telli basınç borularından birisi yırtılmış. yolda giderken direksiyon aniden sertleşti. ara ilçeden aldığım 3 litre traktör hidrolik yağı ile afyon budan ford yetkili servisine her 20 km de bir tekrar doldurarak(nasıl anlıyorsun derseniz sanırım sağ tekere yakın bir yerlerden özellikle kayış çevresindeki bir yerden inceden özellikle hızlandıkça artan bir ses geliyordu ve teyp motor sesini bastırıyordu) gidebildim. orda bu parça sistemi sıfırdan takıldı ve direksiyon hidroliği basınç borusu değişimi yapıldıktan sonra durum düzeldi. ikincisi Aracım şuanda 91.383 km de geçenlerde aydın nazilli dikmenler ford yetkili servisine gittim 90.000 km bakımı için servis parçaların elinde olmadığı için triger ve v kayış setleri olmadığında başka bakımlarını yapalım diğerleri kalsın sonra yaparız dedi. tamam dedim. öncelikle ön amortisötler değişti ikisinide söktüklerinde amortisörler içine gömülmüş kalmış. özellikle sol taraf. ön iki amortisör değişti. ön fren diskleri değişti. iyice yıpranmış ve ortadan kenara doğru geldiğinizde kenar kısımda yaklaşık 2 mm kalınlığında bir yüzey çıkıntı gibi kalmış balatalar değişti ön tarafın ikiside ve balataların üzerindeki keçemsi kısımlar bitmiş ve perçinli gibi üzerindeki durduğu metal aksam görünmeye başlamış. bunun dışında yağ hava filitresi ve ön tekerleklerle arka tekerleklerin yer değişimleri yapılıp tekerlerin balansı bakıldı. toplamda 1100 tl para alındı. bunu sormak isterim normal bir fiyatmıdır. -aracımın debriyaj baskı balata aksamını değiştirmem gereklimi değiştirirsem triger ve v kayışlarının tekrar değişmesi gerekirmi yani birbiriyle bağlantılım -aracın triger kayışı ve v kayışları bu km de değiştirmek normalmi usta 120.000 km ye kadar yolu var dedi -arka fren disklerindede ön disklere benzer bir durum var ancak dediğim kenarlılık daha az o disk ve balatalarıda değiştireyimmi usta önleri 3 kere değişir arka 1 defa değişir şimdilik gerek yok dedi. bunun dışında tavsiye edeceğiniz herhangi bir değişim veya bakım varmıdır. motoclean denen şey hakkında çok okudum ama birşey anlamadım tavsiye edilirmi uygulatsam normalmi. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 27 Temmuz 2011 Paylaş 27 Temmuz 2011 -aracımın debriyaj baskı balata aksamını değiştirmem gereklimi değiştirirsem triger ve v kayışlarının tekrar değişmesi gerekirmi yani birbiriyle bağlantılım-aracın triger kayışı ve v kayışları bu km de değiştirmek normalmi usta 120.000 km ye kadar yolu var dedi -arka fren disklerindede ön disklere benzer bir durum var ancak dediğim kenarlılık daha az o disk ve balatalarıda değiştireyimmi usta önleri 3 kere değişir arka 1 defa değişir şimdilik gerek yok dedi. bunun dışında tavsiye edeceğiniz herhangi bir değişim veya bakım varmıdır. motoclean denen şey hakkında çok okudum ama birşey anlamadım tavsiye edilirmi uygulatsam normalmi. Debriyajda sorun yoksa, periyodik olarak değiştirmenize gerek yok.. Debriyaj ile triger yada V kayışlarının alakası yoktur.. ayrı ayrı değiştirilebilirler.. Arka disk ve balataları görmek lazım.. Bu sebeple buna bunları gören birisi yorum yapsın.. Motoclean nedir bilmiyorum... Temizlik ihtiyacı hissediyorsanız, Carbon Clean yaptırın... Yorum bağlantısı
Murat Cankurt 5 Ağustos 2011 Paylaş 5 Ağustos 2011 Değerli arkadaşlar; bu yılın ocak ayında 2005 model ford focus cmax 1.6 tdci ile aranıza katıldım. 3700 km lik uzun bir karadeniz seyahatinden sonra tatili sonlandırdık. bazı bilgileri sizinle paylaşmak ve gelen 90 bin bakımı için fikirlerinizi almak istedim. arkadaşlar yol boyunca ailecek yüklü ve çoğunda klima açık olarak gittik. 100-110 km/h hızla ( otobanlarda 120 civarı) seyahat ettik. Aldığım yakıtlara göre 5.2 lt/100km yol bilgisayarına göre ise 4.8 lt/100 km yakıt tüketti. LPGli aracımdan daha az yaktı. Bu arada 90 bin bakımı yaptıracağım. Biraz araştırma yaptım. Araştırmamın sonunda, yetkili servis de dahil olmak üzere Aydın'da fordtan anlayan bir ustanın olmadığına kanaat getirdim. Sunroof sorunum hala devam ediyor. Yetkili Servisten aldığım fiyat: triger kayış seti + alternatör kayış seti (V kayış)=820 tl bakım=320 tl toplam 1140 tl bundan %15 indirim yapacaklarını ifade ettiler. yaklaşık 1000 tl özel servisten fiyatlar triger kayış seti=120 v kayış seti=120 yağ 10/30, yağ filitresi, hava filitresi, mazot filitresi=160 ek olarak devirdaimi de değiştirebiliriz dediler =100 işçilik=100 toplam 600 tl bunların dışında aküyü de değiştirmem gerekiyor. onun da fiyatı 150-170 tl arası Mutlu akünün 66 amperliği alçak tip aküyü 150 ye veriyorlar. özel servisi tercih edeceğim herhalde. tavsiyeleriniz olursa sevinirim. HEPİNİZE KAZASIZ ve İYİ GÜNLER DİLERİM... Yorum bağlantısı
Naci Özkan 17 Ağustos 2011 Paylaş 17 Ağustos 2011 Bakım için servise götürdüm aracı sağolsunlar bayağı bir masraf çıkardılar yapılanlar: eksantrik kayışı değişti yağ ve filtreler değişti braket pompası V kayış zamanlama kayışı alternatör kayışı değişti bunların toplamı 959 tl tuttu bunların dışında mecbur değişmesi gereken parçalar varmış onlarda: sürgülü kapı makaraları rulman şanzıman takozu hararet müşürü sürgülü kapı menteşeleri şaft kafası ön teker rulman sol aks şaftı paspas takımı ıvır zıvır(silecek suyu,silecek kapağı vs.) bunlarında hepsi 900 tl tuttu rica minnet pazarlıkla 1600/8 yaptık Yorum bağlantısı
Tahir İlter 17 Ağustos 2011 Paylaş 17 Ağustos 2011 (düzenlendi) of of of baya ağır olmuş Naci ya eh araç sıfırlanmış Allah gönlünce binmeyi nasip etsin ama mecbur değişen kısmında paspasları anlamadım neyi mecburiymiş. 17 Ağustos 2011 tarihinde Tahir ?lter tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Özcan Cepheci 8 Ekim 2011 Paylaş 8 Ekim 2011 (düzenlendi) Merhaba arkadaşlar bir hata sonucu aracımın 90.000 bakımı için Otokoç kampanyasından faydalanırım düşüncesi ile servise gittim birde yapmışken araç 6.yılını doldurduğundan triger değişimi de yaptırayım dedim.Sonuç boya koruma ve 1 adet arka rulman ile birlikte 1392 TL. İsteyene faturaların scan edilmiş hallerini gönderebilirim. %18 indirim yapalım diyerekten bütün parça fiyatları yükseltilmiş gibime geldi çünkü yıllardır aynı bakımları yaptırdığımdan bu kadar fiyat artışı görmemiştim. Örneğin; Hava Filtresi 38.15 +KDV Yakıt Filtresi 112.89 +KDV V Kayışı Alternatör 61.7 +KDV Poln Filtresi 40 +KDV Tapa Yağ Boşaltma 10.42 Conta Yağ Boşaltma 6.36 Eksantrik Kayış İşçilik 177 +KDV Zamanlama Kayışı 177.63 Rulman Takımı 165.41 Rulman Montajı 53.11 Yağ ve bir sürü ,Standart Bakım inçik boncukları ile birlikte toplam fiyat indirimler dahil: 1392 TL 8 Ekim 2011 tarihinde Adnan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mustafa Karabulut 29 Aralık 2011 Paylaş 29 Aralık 2011 (düzenlendi) sevgili abilerim arkadaşlarım, aracımı aldığım günden beridir geri vites hususunda sıkıntı yaşıyorum. Yetkili serviste bu sıkıntının benzinli focusların kronik sorunu olduğu ve yapılacak birşey olmadığı, sadece dizellerde takılmadan geri vitese geçiş yapıldığı söylendi. Bu sorunu yaşayanlar ve çözüm üretebilenlerimiz var mı ? Ayrıca aracım 90.000 km arefesinde, yetkili serviste. 90 bin ağır bakımı ve baskı balata için işçilik dahil 3.500 TL bir fiyat çıkardılar, bu fiyat bana hiç ama hiç normal gelmedi, sadece baskı balata ve bilyeleri için 1.500 lira fiyat verildi. Aracın normal garantisi yıl olarak bitti, ford güvence mevcut, olur da baskı balata ve ağır bakımı dışarıda özel bir serviste yaptırmam halinde, Allah göstermesin ama garantilik bir durumum olduğunda, otosan " sen ağır bakımı bizde yaptırmamışsın" gibi şeyler söyleyip bana sıkıntı yaratır mı ? sözün özüne gelirsem; Bu ağır bakım 90.000'de mecburen yapılmalımıdır ? Baskı balatanın ömrü ne kadardır ? Verilen fiyat uygunmudur ? Baskı balata değişimi ve ağır bakımı servis harici bir yerde yaptırdığım takdirde, servis ve otosan bana sıkıntı çıkarır mı ? 29 Aralık 2011 tarihinde Mustafa Karabulut tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 29 Aralık 2011 Paylaş 29 Aralık 2011 Uzatılmış garanti, ayrı bir hadise, tüm bakımların yetkili serviste yapılması şart, ancak fren / debriyaj balataları istenen yerde değişebilir, garanti etkilenmez. 3500 TL ye debriyaj dahil ne kadar balata varsa değişir, yetmedi komple boyardım bile. Sachs marka balata ile rahatlıkla değişimi dışarıda yaptırabilirsiniz. Vesile ile, aksi belirtilmedikçe 100.000km de zaten uzatılmış garanti de sonlanıyor. Yorum bağlantısı
Mustafa Karabulut 29 Aralık 2011 Paylaş 29 Aralık 2011 Uzatılmış garanti, ayrı bir hadise, tüm bakımların yetkili serviste yapılması şart, ancak fren / debriyaj balataları istenen yerde değişebilir, garanti etkilenmez. 3500 TL ye debriyaj dahil ne kadar balata varsa değişir, yetmedi komple boyardım bile. Sachs marka balata ile rahatlıkla değişimi dışarıda yaptırabilirsiniz. Vesile ile, aksi belirtilmedikçe 100.000km de zaten uzatılmış garanti de sonlanıyor. Çağlar Abi, bende öyle dedim onlara, servisin yanından arsa filan mı satıyorsunuz dedim bu değişimleri dışarıda uygun fiyata yaptırsam, 90.000 yağ bakımını serviste yaptırsam olmaz mı abi ? yani illa servis kayıtlarında 90.000 bakımının iş kartının içerisinde trigerdi, v kayışıydı devir daimdi diye yazması gerekiyor mu ? ben aracı sıfır alırken yanına ufak bi ücret karşılığı +3 yıl veya 50.000 km vermişlerdi, ford güvence 150.000 e kadar benim. nasıl yapsam abi kafayı yiyeceğim :exc1: Yorum bağlantısı
Recommended Posts