Guest Sinan Akg 2 Nisan 2009 Paylaş 2 Nisan 2009 Araç 2001 53.700de otomatik ghia hb lpg yok bakımları aynen toplantılarda anlatılan gibi yapıldı carbon clean yağı 5000bin olmadan önce değiştirirdim hava filtresi orjinal buji tırnak araları ve kurum kontrolu...Yağ filtresi lastik basınçları hep aynı hergün kontrol ediyorum ve deneme amaçlı ışık yanana kadar benzin almadım...Ve 20tllik aldım sırf deneme amaçlı ibre birazcık kıpırdadı ...30kmlik iş ve ev arasındaki mesafe gidiş dönüş...Trafik olmayan sakin ve açık bi yol izliyorum hergün...20tlik benzın 6.6 litre geldi...Ve ışık yanana kadar yaptığım km ""89-95"" arası...Ortamala hız ""50-80" "80" i geçmedim...Deviri 3bin rpme getirmedim...Çağlar abimden öğrendiğim sayesinde otomatik viteste sağ ayağımla vites atışlarını ayarlamayı başardım...Fordlar çok yakan diyenlere ibret olsun... Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik 2 Nisan 2009 Paylaş 2 Nisan 2009 Ortalama sayılmaz bu. Ona kalırsa ben de hergün 15 tl lik benzinle 95-105 km arası yol gidiyorum. Yorum bağlantısı
Guest Sinan Akg 2 Nisan 2009 Paylaş 2 Nisan 2009 Yokuş aşağı mı gidip gelin Şirketin intercitycardan kiralama Çipli focus çekiyor çekme halatı ile Yorum bağlantısı
Guest Sinan Akg 2 Nisan 2009 Paylaş 2 Nisan 2009 Ortalama sayılmaz bu. Ona kalırsa ben de hergün 15 tl lik benzinle 95-105 km arası yol gidiyorum. Ortamala derken aynı miktarı 3 defa aldım aynı km nası ortalama değil bu ? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 2 Nisan 2009 Paylaş 2 Nisan 2009 Doğru bakım, kullanım, az tüketim, ülke ekonomisine de katkıdır. Yorum bağlantısı
Guest Sinan Akg 2 Nisan 2009 Paylaş 2 Nisan 2009 n'oldu carbon clean?? nanocharger??? Carbon yapıldı nano kafama yatmadı... Yorum bağlantısı
Guest Sinan Akg 2 Nisan 2009 Paylaş 2 Nisan 2009 O zaman daha da çok yakar hızlı çekicek çünki:) araba N konumunda Yorum bağlantısı
Guest Sinan Akg 2 Nisan 2009 Paylaş 2 Nisan 2009 Ben P demedim ki Yani kaç kuruşa geliyor ortalama? Kuruş hesaplamadımda...7 litreden az 100kmde işte.. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 2 Nisan 2009 Paylaş 2 Nisan 2009 peki otomatik viteste motor freni nasıl yapılır ( frene basmak da yakıt tüketimini artırıyor diye biliyorum) burda körfezden merkeze gidene kadar 6-7 tane ışık var vede iki ışık arası genelde hızımız 90 a kadar rahat çıkıyor ben eğer uzaktan kırmızı yandığını görürsem gazdan ayağımı çekiyorum sırayla önce over drive kapıyorum ardından D den 2 ye alıyorum hız30 un altına indiğinde 1 e alıyorum acaba sakıncalı mı bu uygulama ve de cut off a girdiğini nasıl hissederiz zaten araç frene normalde basınca önce şanızman kilidi galiba ( çakma 5. vites ) açılıyor 4 e alıyor sonra kaça alıyor onu bilemiyorum Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 2 Nisan 2009 Paylaş 2 Nisan 2009 tam hatalı sürücüyüz demekki şanzıman iyi dayanıyor bana hata yapa yapa doğrusunu öğreniyorz abi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 2 Nisan 2009 Paylaş 2 Nisan 2009 Mustafa bey bunları yapmanız gereksiz, zira focus otomatik siz bunları yapmadan da cutoff a girer yani gaza basmassanız ve yokuş aşağı ise enjektörler yakıtı püskürtmez, yol bilgisayarınız olsa, o an ortalama tüketimi sıfırlarsanız, tüketimin 0 olduğunu görebilirdiniz. Yapmanızda normal şartlarda sakınca yok ama hız-deviri tam bilmeniz hissetmeniz lazım. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 2 Nisan 2009 Paylaş 2 Nisan 2009 anladım gereksiz bir uygulamaymış evet bilgisayar olmayınca bir şey anlamıyoruz anlamadığım ne yaparsam yapayım ortalama yakıt hep 10 -11 litre arası değişiyor ama sabahları hep 10 km lik bir yol gidiliyor herhalde ondan Geçişlerde devir yeterince ayarlanamazsa balatalara gereksiz yükleme olacak. Gereksiz tork dalgalanmaları olacaktır. Bence zararlı. genelde 3000 e kadar çıkıyor düşürdüğümde Yorum bağlantısı
Guest Sinan Akg 2 Nisan 2009 Paylaş 2 Nisan 2009 Yaptığın zararlı aldığımda bu aracı...Bana D den başka bir şekilde kullanma demişlerdi...Durmadanda P R D gibi vites değişimi kesinlikle yapmamam tavsiye edilmişti ancak 2 3 dakikalık uzun duruşlarda aracı n konumuna almak şanzımanı rahatlatıyor...Her kırmızı ışıktada yapın demiyorum 2 3 dakikadan sonra anca.. Yorum bağlantısı
Ruhi Gökhan 2 Nisan 2009 Paylaş 2 Nisan 2009 Birgün şanzımanı kucağına alınca hatırla yapma dediğimi. Birader D'de bin D'de in. Bu kadar. Hakan sende bu kucak olayına takıldın kaldın valla Sana inat hep 2 ye alıp motor freni yapıyorum . Valla ben 3 senedir istediğimi yapıyorum vitese, Ali Horasan' dan öyle öğrendim , hiç bir sorunda yaşamıyorum. Ama bu aralar Citroen'in 6 vitesli dizelindeki otomatik viteslisinin değiştirme şekline hasta oldum, onu uyguluyorum. Sinan gibi bende devrine gelince hafif ayağımı çeker tekrar basardım. Ama şimdi vites değişceğim zaman ayağımı düz vitesdeki gibi tam gazdan çekip tekrar basıyorum daha hoş değişiyor Yorum bağlantısı
Karani Gülistan 2 Nisan 2009 Paylaş 2 Nisan 2009 Yaptığın zararlı aldığımda bu aracı...Bana D den başka bir şekilde kullanma demişlerdi...Durmadanda P R D gibi vites değişimi kesinlikle yapmamam tavsiye edilmişti ancak 2 3 dakikalık uzun duruşlarda aracı n konumuna almak şanzımanı rahatlatıyor...Her kırmızı ışıktada yapın demiyorum 2 3 dakikadan sonra anca.. Hımm..D den başkasına almayacağız.N,normal(boş) anlamında mı? 2-3 dk. dan uzun bekleyişlerde N ye almak şanzımanı gerçekten rahatlatıyor mu? Yani bu ifadeniz teknik bir bilgiye mi yoksa tecrübeden kaynaklanan bir duyguya mı dayanıyor? Yorum bağlantısı
Guest Sinan Akg 2 Nisan 2009 Paylaş 2 Nisan 2009 Teknik bilgi Karani bey... 1 konumu dik yokuşlarda kalkışta 2 konumu karlı zeminde gidişte... D konumu her zaman araç durmadan kesinlikle vites değiştirmeyin... Evet teknik bilgidir yapınca arabanın rahatladığını hissediceksiniz...Otomatikte ben sokak arasında bazen hiç gaz kullanmadan gidiyorum...D konumunda rahatça kendi hızlanıyor...Ancak uzun bekleyişlerde N konumuna yani boş konumuna almak rahatlatır...Çünkü sizin ayağınız frendeyken kaldırdığınızda kendi gider araç D konumunda...Uzun bekleyişlerde N konumuna almak bu gitme isteğinide engellicektir... Yorum bağlantısı
Ruhi Gökhan 2 Nisan 2009 Paylaş 2 Nisan 2009 Hımm..D den başkasına almayacağız.N,normal(boş) anlamında mı? 2-3 dk. dan uzun bekleyişlerde N ye almak şanzımanı gerçekten rahatlatıyor mu? Yani bu ifadeniz teknik bir bilgiye mi yoksa tecrübeden kaynaklanan bir duyguya mı dayanıyor? Karani Bey uzun duruşlarda N ye almak hem şanzımanı hemde motoru rahatlatır. Ben genelde P ye alıyorum, aman P de de benim gibi komik bir anı yaşıyabilirsiniz Şehir içindeyim, bir araba takıldı arkama ışık çok, kırmızıya yakalanıyoruz devamlı. Bende durdukça p ye alıp bekliyorum, yanınca D ye alıp devam ediyorum. sayısını hatırlamıyorum ama 2-3 ışık sonra yine durdum, adam çıktı arabadan bana doğru gelmeye başladı, cam açıktı, içeri baktı "arkadaş sen kalkmadan önce Geri vitesinemi takarsın devamlı" demesinmi otomatik araba dedim, gerçi anladımı bilmiyorum o nedenle p ye alınca ve d ye geri getirince R den geçtiği için geri ışıklarınız yanıyor, böyle süprizlere hazır olun. Yorum bağlantısı
Guest Sinan Akg 2 Nisan 2009 Paylaş 2 Nisan 2009 Ben geri vitesin mandalı bozuk derdim 1 yerine geriye geçiyor :D Yorum bağlantısı
Ruhi Gökhan 2 Nisan 2009 Paylaş 2 Nisan 2009 Ben geri vitesin mandalı bozuk derdim 1 yerine geriye geçiyor :D Yorum bağlantısı
Mete Gürer 3 Nisan 2009 Paylaş 3 Nisan 2009 Hımm..D den başkasına almayacağız.N,normal(boş) anlamında mı? 2-3 dk. dan uzun bekleyişlerde N ye almak şanzımanı gerçekten rahatlatıyor mu? Yani bu ifadeniz teknik bir bilgiye mi yoksa tecrübeden kaynaklanan bir duyguya mı dayanıyor? Karani Bey, Özel Halk otobüslerinin bazılarında ve yine bazı IETT otobüslerinde, otomatik şanzıman var. Bu araçların bazılarında bir sistem var. Kırmızı ışıkta beklerken kendilerini D'den N konumuna alırlar programları gereği. Siz düğmeye bile basmadan yaparlar bu işi... Siz ayağınızı frenden çekince yine N'den D'ye alırlar. Amaç şanzımanın yağının aşırı ısınmaması, motorun daha az yakması gibi şu an hatırlayamadığım bir çok sebebi içerir.... Araçta beklerken D'den N'ye alın ama ışık yeşile döndüğünde veya yol açıldığında N'den D'ye aldığınızda, şanzıman'ın vites , lamel, balata grubunun yağ ile dolmasını bekleyin önce. Bunu hissedersiniz, şanzıman aracı alıp götürmek ister, ses değişir. Bu andan sonra gaza basıp hareket edin. Bu süre 3-5 sn arası bir süredir diye tahmin ediyorum. Şanzıman vites grubunu basınçlı yağla doldurmadan, araca yük geldiğini hissetmeden gaza basmayın..Bizim otomatik şanzımanı biz böyle kullandık. Şanzıman revizyonunu 350.000 km'de yaptırmıştık.... Zararını görmeyeceğinizi düşünüyorum... Selamlar, Yorum bağlantısı
Mert Can Üzger 3 Nisan 2009 Paylaş 3 Nisan 2009 Otomatik araç kullanmak göründüğü kadar kolay değil. Şanzumanın ömrü ve yakıt tüketimi açısından otomatik vitesli bir araba mümkün olduğu kadar sakin ve narin kullanılmalı. Araç tam durmadan vites değiştirilmemeli. Ben o hatayı çok yapıyordum, araç geri geri giderken tam durmadan R den D ye alıyordum. Sonra öğrendim ki şanzumanı kucağa alabilirmişiz, bıraktım yapmayı Birde otomatik vites kullanıcılarının %90'ının yaptığı bir hata var. Araç frenle durduruluyor, vites P ye alınıyor ve el freni çekilmiyor. Bu durumda araçta çok ufak bir ileri geri sallanma oluşuyor. Özellikle bu durum yokuşlarda daha belli oluyor. İşte bu sallanma durumunda araç şanzumanın üzerine biniyor ve şanzumanda aşırı bir yük oluşuyor. Daha sonra arabayı D ye almak istediğimizde vites P den sert bir şekilde 'takkk' sesi eşliğinde çıkıyor. Bu durum sürekli tekrarlandığında ise şanzumanın ömrünü oldukça azalıyor. Bunun oluşmaması için yapılmaması gereken işlem sırası şu şekilde olmalı; Araç frenle durdurulmalı (Ayağımız frende kalmalı) Vites P ye alınmalı (ayağımız hala frende, hiç çekilmiyor) El freni çekilmeli Ayak freni bırakılmalı Bu işlem sırasını takip ederseniz şanzumanınız uzun ömürlü olur.... Yorum bağlantısı
Halil Gümüş 3 Nisan 2009 Paylaş 3 Nisan 2009 Düz zeminde bende el freni çekmiyordum ama o sesi bir iki defa duyunca artık el freni çekip,ayak frenini bırakıyorum. Yorum bağlantısı
Harun Ceyhan 3 Nisan 2009 Paylaş 3 Nisan 2009 (düzenlendi) aracı düz zeminde bıraktığım zamanlarda genelde el freni çekmiyorum. p'de bırakıyorum. özellikle kışın el freni çekmeyin diyorlar burası gibi soğuk iklimi olan yerlerde. şimdi el freni çekmiyorsak şanzımana zararı var diyorsunuz. dikkate alalım. bir de mustafa bey , sürekli d'ye, 1'e , 2'ye alacaksak O/D vs. uygulayacaksak neden otomatik vites alalım ki. D dışında diğerlerini hiç kullanmıyorum. yakıt konusunda da bi sıkıntımız yok şükür. 3 Nisan 2009 tarihinde Harun Ceyhan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Taner Kadak 4 Nisan 2009 Paylaş 4 Nisan 2009 Otomatigin tadi depoyu 15 dolara fulleyince cikiyor. Hele kalkislarda Allah ne verdiyse basmak cok zevkli. Bazen tr deki 1.6 benzinli focusum geliyor aklima, gaza parmak ucuyla basiyordum Yorum bağlantısı
Recommended Posts