İçeriğe Yönlendir

Focus II Ghia pekbidolu modeline eklentiler


Çağlar Bayur

Recommended Posts

Çağlar Bayur

Optigrip 800km yol kat etti, araç kaymaya başlarken sanki farklı bir güç ile yolu tekrar kavrıyor yani yol tutuşta sıkıntısı yok, düz gitme kararlılığı güzel, zemin şartlarından çok etkilenmiyor ki beni şaşırtan bu oldu, aşırı sessiz değil yani yuvarladığını duyabiliyorsunuz, patinaj çekmesi azaldı ama yok olamadı, henüz yağmurlu havada kullanmadım.

Bunlardan ziyade, Goodyear yetkili satıcılarında %14 e varan fiyat farkı mevcut, yani satın alma aşamasında farklı 3-4 yerden fiyat almak şart, Goodyear in sabit fiyatı sağlayamaması büyük bir gaftır, otomotiv sektöründe sabit fiyatı sağlamak bir firmanın en büyük görevidir. Bugün itibarı ile 4 adet 205/55/16 lastik için öğrendiğimiz en düşük rakam 750TL dir.

Yorum bağlantısı
Övgü Gürşen
Optigrip 800km yol kat etti, araç kaymaya başlarken sanki farklı bir güç ile yolu tekrar kavrıyor yani yol tutuşta sıkıntısı yok, düz gitme kararlılığı güzel, zemin şartlarından çok etkilenmiyor ki beni şaşırtan bu oldu, aşırı sessiz değil yani yuvarladığını duyabiliyorsunuz, patinaj çekmesi azaldı ama yok olamadı, henüz yağmurlu havada kullanmadım.

Bunlardan ziyade, Goodyear yetkili satıcılarında %14 e varan fiyat farkı mevcut, yani satın alma aşamasında farklı 3-4 yerden fiyat almak şart, Goodyear in sabit fiyatı sağlayamaması büyük bir gaftır, otomotiv sektöründe sabit fiyatı sağlamak bir firmanın en büyük görevidir. Bugün itibarı ile 4 adet 205/55/16 lastik için öğrendiğimiz en düşük rakam 750TL dir.

reklam iddialarına hiç inanmadığımdan dikkate dahi almıyorum. goodyear uzun yıllardır iyi bir lastik üretemedi bence. optigripi bilmiyorum ama sadece diş yapısı vs önemli değil kesinlikle. hatta 30000km sonra diş derinliği hemen tüm iyi markalarda gayet iyi görünüyor ama biliyorsunuz asıl sihir hamurda.

lastik hamuru hem yumuşak olacak, hem de yıllar içinde sertleşmeyecek. hem sessiz olacak, hem de dayanıklı. hem her mevsimde iyi yol tutacak, hem de uzun km yapacak. tabi bu tanımlar komik çünkü biribirlerini tersi karakteristik özellikler var burada. dolayısıyla bunların arasında bir özellik ne kadar iyiyse kontr anlamda da kaybediyor. yumuşak lastik mutlaka daha çabuk sertleşir. kuruda en iyi yol tutuş daha az boşluklu lastikte olur ama o lastikte suyu zor boşaltırsınız ve dolayısıyla ıslak yolda daha kötü yol tutar vs vs. yani eşit şartlarda bir lastiğin mükemmel olması mümkün değildir.

testlerin en büyük artısı tüm lastiklerin aynı araç üzerinde ve aynı yol koşullarında denenmesidir. bunu bizim deneme şansımız pek yok çünkü. bu tip testlerde de asla yerli testleri baz almam. reklam konuşur çünkü. yabancılar çok daha dürüst olduklarından onlara bakarım. testlerde hemen her disiplin test edilir ve ben bunlardan hangilerine önem veriyorsam onların ilk üçlerini karşılaştırarak karar vermeye çalışırım. kuruda yol tutuş, sessizlik ve fren mesafesi en önemli kriterlerim. fiyat, uzun ömür ve ıslak geri planda kalır benim için.

kişisel tercihler farklı olacağından kişisel "en iyiler" de değişkendir.

bilmem katılır mısınız arkadaşlar?

Yorum bağlantısı
Deniz Tayanç
(düzenlendi)
Bugün itibarı ile 4 adet 205/55/16 lastik için öğrendiğimiz en düşük rakam 750TL dir.

225*45*17 660tl ye aldım markası kumho çokta memmunum lastiklerden hem kışlığını kullanıyorum hemde yazlığını.

tarihinde Deniz Tayan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Övgü Gürşen
(düzenlendi)
Sadece reklam değil, test verileri mevcut:

http://www.otoclubturkiye.com/forum/index.php?showtopic=174933 , yoksa reklamlara baksanız artık nerede ise market lastiği olan Pirelli daha çok satardı.

baştan sona okudum. almanca bilmediğimden detayları öğrenemedim ancak özetinden okuduğum kadarıyla sadece ıslakta ve ömürde iddialı bir lastik. benlik değil yani. ilginçtir kuruda sınıfta kalan kötü maloya diye bir markayla ıslakta en iyide peşpeşe gelmiş. birinde en kötü diğerinde en iyi olması ilginç. tahminimden iyi çıkmış ama ben yine de ümitsizim. çağlar abi sen 6 ay sonra buraya ne yazacaksın ona bakmak lazım. bakalım performans ne noktada olacak. sen objektifsindir.

ayrıca senin yazdığın bir mesajı gördüm. "hala patinaj var ama cilanın geçmesini bekliyorum" demişsin. canımı sıkardı daha ilk kullanımda ben de aynı şeyi yaşasaydım. 50-100km yeter mevzuya. şu an kaç km oldu?

kasımda corsa aldık babama. conti ecocontact geldi üstünde. kuruda çok çabuk abs liyordu ve patinaj vardı. dedim heralde benden kaynaklanıyor. sonra gittim 4 tane michelin kış lastiği aldım. tabir-i caizse kuruda otuz bastı contiye. gerçi normal bu durum kış lastiği için ama continin 1.2 motorla bu kadar kolay patinaja kalması canımı sıktı. bendeki 2.5 yaşındaki michelin energy ler asla ilk günkü gibi olmasa da hala bu contilerden iyi mesela.

pirelliyi ücretsiz verseler kullanmaz burada bir çok kişi ama ilk beşte çıkmış mesela. birinci olan michelin için birisi kabus diyordu ama herkesçe bilinen kötünün kötüsü nct5 almayı düşünüyordu aynı kişi. olay gerçekten kişisel kullanıma ve tercihlere bakıyor.

biribiriyle o kadar zıt kalan sonuçlar görüyorum ki "şu lastik benim için en iyi" demem mümkün değil denemeden.

tarihinde Misafir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Optigrip 800km yol kat etti, araç kaymaya başlarken sanki farklı bir güç ile yolu tekrar kavrıyor yani yol tutuşta sıkıntısı yok, düz gitme kararlılığı güzel, zemin şartlarından çok etkilenmiyor ki beni şaşırtan bu oldu, aşırı sessiz değil yani yuvarladığını duyabiliyorsunuz, patinaj çekmesi azaldı ama yok olamadı, henüz yağmurlu havada kullanmadım.

Bunlardan ziyade, Goodyear yetkili satıcılarında %14 e varan fiyat farkı mevcut, yani satın alma aşamasında farklı 3-4 yerden fiyat almak şart, Goodyear in sabit fiyatı sağlayamaması büyük bir gaftır, otomotiv sektöründe sabit fiyatı sağlamak bir firmanın en büyük görevidir. Bugün itibarı ile 4 adet 205/55/16 lastik için öğrendiğimiz en düşük rakam 750TL dir.

Demişim yani ilk 800 km sonraki izlenimim. Bu arada linkteki teste baktım, kuru zeminde Maloya 2,8 puan almış yani en kötüsü, Optigrip 2,2, daha önce Micheline Primacy ve Pilot Primacy kullanmıştım, 8.000 km sonra lastikte performans düşüklüğünü hissetmeye başlamıştım, yani bu testlerdeki ömür kriterinde, ömürle beraber yol tutuşa bakılmıyor, Optigrip in iddiası; 20.000-30.000 km bile geçse, tutuş performansının nispeten daha az azalacağı yönünde.

Bu arada diğer aracımda şahsen Nct5 takmıştım, lastik işi tamamen fiyat/performastır. Tanesinde 20-30 Tl daha verip lastik gibi lastik almak mantıklıca.

Linkteki testte Pirelli yok, zira gelen P7, Ford a özel ve piyasada satılmaması gerekn bir model olduğu içni karşılaştırma dışı bırakılmış.

Yorum bağlantısı
Yasin Yaparoğlu

çağlar abi biizm araçta nexen var vv lastik çok sert süspansiyon kötü oluyor ş.içinde bende lastiği değiştirmeyi düşünüyorum fordların süspansiyonuda sert diğer araçlara göre birde lastik sert olunca içindekileri kötü etkiliyor optigrip nasıl konfor olarak içeriye ses verme olayı sadece konfor yüzünden lastik değiştiricem aslında kullandığım lastikler yeni , bu yüzden bana michelin primacy hp mi goodyear optigripmi tavsiye edersin konfor açısından ?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Konfor açısından Michelin derim, ama taze yağmurlu zeminden geldim, masama oturdum, Optigripin yol tutuş, suda kızaklamaması :lol2: hoşuma gitti. Esp yi de kapattım sonuç güzel.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Güle güle kullanın Çağlar bey.

Lastiğin hamuru yumuşak ve sessiz olarak tahmin ediyorum. Doğrumu?

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Michelin hem konfor lastiğidir hemde otoban lastiğidir ama Türkiye yollarının lastiği değildir.

İncecik yanakları ile araba hava üzerinde yaylanıyor. Yanak direnci diye bişey yok. Hava sıkıştırılabilir olduğundan dolayı darbelerde balon yapmaya çok müsait bir lastik.

Neredeyse 3 yıl Goodyear kullandım, lastikte aşırı bir değişim olmadı. Sertleşme vs yoktu. Firen performansı ıslakta ve kuruda çok başarılıydı. Lastik resmen kızaklanmamak için direnc gösteriyordu. Islakta yol tutuşu güzeldi. Tek problemi yazın sıcak asfaltta virajlarda araba kendini bırakıyordu. Onuda 175 tabana bağlıyorum.

Şuanki lastiklerim Bridgestone Turanza ER300 82H. Henüz tam anlamıyla test edemedim ama virajlarda çok başarılı. Sert girilen virajlarda bile direksiyon tepkilerine çok net kararlı yanıt verebiliyor. 10-15 km kullanıp lastiği ısıtmadan lastik pek kendini gösteremiyor.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Çağlar abi senin İstanbul'da pahalı aldığın bayi hangisi idi? :D

Maslak Sanayide Goodyear yetkili bayi idi.

Yorum bağlantısı
Övgü Gürşen
(düzenlendi)
Michelin hem konfor lastiğidir hemde otoban lastiğidir ama Türkiye yollarının lastiği değildir.

İncecik yanakları ile araba hava üzerinde yaylanıyor. Yanak direnci diye bişey yok. Hava sıkıştırılabilir olduğundan dolayı darbelerde balon yapmaya çok müsait bir lastik.

Neredeyse 3 yıl Goodyear kullandım, lastikte aşırı bir değişim olmadı. Sertleşme vs yoktu. Firen performansı ıslakta ve kuruda çok başarılıydı. Lastik resmen kızaklanmamak için direnc gösteriyordu. Islakta yol tutuşu güzeldi. Tek problemi yazın sıcak asfaltta virajlarda araba kendini bırakıyordu. Onuda 175 tabana bağlıyorum.

Şuanki lastiklerim Bridgestone Turanza ER300 82H. Henüz tam anlamıyla test edemedim ama virajlarda çok başarılı. Sert girilen virajlarda bile direksiyon tepkilerine çok net kararlı yanıt verebiliyor. 10-15 km kullanıp lastiği ısıtmadan lastik pek kendini gösteremiyor.

michelin avukatı gibi oldum ama yanlış anlaşılmasın. 93 ten beri michelin kullandım. şu Türkiye lastiği değildir lafını Ayhan gibi bu işi okuyan bir arkadaşa yakışıtıramıyorum. bunu çok afedersiniz ilkokul-ortaokul mezunu lastik satıcıları filan söylerdi eskiden. böyle bir şey yok. balon yapmayan lastik görmedim marka olarak. kullanımla o kadar alakalı bir konu ki şans da bir faktör.

örnek vereyim 99 yılı bir arkadaşımla daracık sokakta gazlıyoruz hangi akla hizmetse. hız fazla değil aslında ama sokakta olunca etki farklı olur malum. bende escort 1.3 var, onda da tipo. dipdibeyiz sokakta ve çok keskin köşeli bir çukura önce ben sonra da o girdi. yalan olmasın ya goodyear ya da pirelli vardı tipoda ve lastik yarıldı. durduk baktık benim jant kapağı o kısımda dışarı çıkmış, onun ki yarılmış.

nasıl ki bu bağlayıcı bir örnek değil, o söz de bağlayıcı değil.bu michelin zıkkımının hamuru büyülü gibiydi eskiden. mükemmeldi yani. Allahtan diğerleri de yetişti. bence conti, michelin ve bridgestone süper ama kusura bakmayın goodyear, pirelli, falken, nokian vs değil. her disiplinde de değişir bu yargılar o da ayrı konu.

göz var mantık var. pilotajımla rahatlıkla anlayabiliyorum altımdayken.

bu arada hatırlatayım, aynı ustalar eskiden kışın karda lastik havalarını indirtmekten bahsederdi. seksenlerin sonlarında çocuktum ama o zamanlarda bile araştırmış ve bunun saçma sapan bir şey olduğunu öğrenmiştim.

tarihinde Misafir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Deniz Tayanç
michelin avukatı gibi oldum ama yanlış anlaşılmasın. 93 ten beri michelin kullandım. şu Türkiye lastiği değildir lafını Ayhan gibi bu işi okuyan bir arkadaşa yakışıtıramıyorum. bunu çok afedersiniz ilkokul-ortaokul mezunu lastik satıcıları filan söylerdi eskiden. böyle bir şey yok. balon yapmayan lastik görmedim marka olarak. kullanımla o kadar alakalı bir konu ki şans da bir faktör.

örnek vereyim 99 yılı bir arkadaşımla daracık sokakta gazlıyoruz hangi akla hizmetse. hız fazla değil aslında ama sokakta olunca etki farklı olur malum. bende escort 1.3 var, onda da tipo. dipdibeyiz sokakta ve çok keskin köşeli bir çukura önce ben sonra da o girdi. yalan olmasın ya goodyear ya da pirelli vardı tipoda ve lastik yarıldı. durduk baktık benim jant kapağı o kısımda dışarı çıkmış, onun ki yarılmış.

nasıl ki bu bağlayıcı bir örnek değil, o söz de bağlayıcı değil.bu michelin zıkkımının hamuru büyülü gibiydi eskiden. mükemmeldi yani. Allahtan diğerleri de yetişti. bence conti, michelin ve bridgestone süper ama kusura bakmayın goodyear, pirelli, falken, nokian vs değil. her disiplinde de değişir bu yargılar o da ayrı konu.

göz var mantık var. pilotajımla rahatlıkla anlayabiliyorum altımdayken.

bu arada hatırlatayım, aynı ustalar eskiden kışın karda lastik havalarını indirtmekten bahsederdi. seksenlerin sonlarında çocuktum ama o zamanlarda bile araştırmış ve bunun saçma sapan bir şey olduğunu öğrenmiştim.

katılıyorum size michelin dünyanın en iyi lastiği diyor lastik satıcıları ve kullanıcıları.

Yorum bağlantısı
Övgü Gürşen
katılıyorum size michelin dünyanın en iyi lastiği diyor lastik satıcıları ve kullanıcıları.

deniz kardeşim senin araca da nazar değmesin harika oldu, maşallah. benimki bu ay bir teslim edilsin senin yanında alıcam soluğu. direksiyon, kolçak, sis ve ön panjur için artık ne yaparız bilmiyorum. emr-i vaki de olsa yardım edersin değil mi? :D

Yorum bağlantısı
Deniz Tayanç
(düzenlendi)
deniz kardeşim senin araca da nazar değmesin harika oldu, maşallah. benimki bu ay bir teslim edilsin senin yanında alıcam soluğu. direksiyon, kolçak, sis ve ön panjur için artık ne yaparız bilmiyorum. emr-i vaki de olsa yardım edersin değil mi? :fiuw:

teşekkür ederim. ne demek elimden geldiği kadar yardımcı olurum. sizin araç ne zaman geliyor.

tarihinde Deniz Tayan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Övgü Gürşen
teşekkür ederim. ne demek elimden geldiği kadar yardımcı olurum. sizin araç ne zaman geliyor.

çok teşekkür ederim şimdiden. aracı mayıs ortasında vereceğiz diyolardı ama tahmin ettiğim gibi ay sonuna kadar demeye başladılar. o kadar arba gümrükte yığılacak ve gecikecekti zaten. tahmin ettiğim oluyor. araçlara zarar vermesinler de önemli olan o. neler bilirim ben sıfır boyalı araçlar, değişmiş parçalı araçlar vs...

Yorum bağlantısı
Deniz Tayanç
çok teşekkür ederim şimdiden. aracı mayıs ortasında vereceğiz diyolardı ama tahmin ettiğim gibi ay sonuna kadar demeye başladılar. o kadar arba gümrükte yığılacak ve gecikecekti zaten. tahmin ettiğim oluyor. araçlara zarar vermesinler de önemli olan o. neler bilirim ben sıfır boyalı araçlar, değişmiş parçalı araçlar vs...

şimdiden hayırlı uğurlu olsun. benim bir arkadaşım var ankarada ford bayiinde elektrikçi olarak çalışıyor. kendi anlattı 2009 modeoyla sıfır kaza yapmış tekrar boyatıp sıfır olarak sattık dedi. ben bile korktum. araç sıfır dahi olsa boya makinesi ile mikronuna baktırmakta fayda var.

Yorum bağlantısı
Övgü Gürşen
Ünv. öğrencisi iken benimde 1.6 bir escortum vardı. 3 takım michelini balon nedeniyle attım. Aynı araç aynı sürücü aynı memleket aynı yolda bir sonraki takımı Good Year taktım. 3 yıl kullandım. Satarkende üzerinde aynı lastiklerle sattım.Bir dahada Micheline yanaşmadım.Şuanki Focusumdada good year var üzerinde geldi; gayet memnunum.Değiştirme zamanı gelincede good year yada continental alacağım.

Bende Michelin'in lastiklerinin Türkiye yollarına uygun olmadığını düşünüyorum. Sürekli kaymak gibi otobanda gidilse belki böyle düşünmezdim.

her kullanıcı farklı fikir tabi. ama ne kadar memnunmuşsunuz ki balon şikayetinize rağmen aynı markayı 2 defa daha almışsınız. ben olsam ya ilkinde ya da en kötü ihtimalle ikinci seferinde değiştirirdim. 3. de değiştirme sebebinizi merak ettim.

markadan memnun olmak ihtiyaç ve tercih meselesi. hep derim ben kuru zeminde konfor ve yol tutuş ararım. konfordan kasıt sessizlik daha ziyade. limitlerde kullandığım çok olur ama ıslak havada aksine çok daha yavaş giderim. dolayısıyla hemen her lastikte orta üzeri performans alırım. ankara-istanbul'u 7 saatte alıyorum ben arkadaşlar. ama şehir içinde benim diyene kafa tutarım. yol var, yol var.

tamamen tercih meselesi. balon iddialısı michelin goodyear'dan çok daha güvenli benim için.

lastik zarar görmeyeceğine ben zarar görmeyeyim. continental için de iyi duygulara sahibim. bridgestone için de. goodyear nct serisiyle olsun, gt serisiyle olsun kredisini tüketti bende. o yüzden çağlar abinin optigripi için çok mesafeliyim. o lastik ıslak zeminde iddialı görünüyor ki o konuda saygı duyuyorum markaya.

şimdiden hayırlı uğurlu olsun. benim bir arkadaşım var ankarada ford bayiinde elektrikçi olarak çalışıyor. kendi anlattı 2009 modeoyla sıfır kaza yapmış tekrar boyatıp sıfır olarak sattık dedi. ben bile korktum. araç sıfır dahi olsa boya makinesi ile mikronuna baktırmakta fayda var.

tekrar teşekkürler. olaya inanırım hatta bu yüzden aynen senin dediğin gibi ölçüm cihazı araştırıyorum. çok pahalıysa bir şekilde kiralamayı filan düşünüyorum. inanmıyorum kimseye, satıcıya vs. gözümle görecem onu.

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Rating A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 B C D E F G J

Max. km/h 5 10 15 20 25 30 35 40 50 60 65 70 80 90 100

Max. mph 3 6 9 12 15 19 22 25 31 37 40 43 50 56 62

Rating K L M N P Q R S T H V W Y ZR

Max. km/h 110 120 130 140 150 160 170 180 190 210 240 270 300 240+

Max. mph 68 75 81 87 93 100 106 113 118 130 150 168 186 149+

Böyle bir tablo var Googyear ın sitesinde....

http://eu.goodyear.com/tr_tr/advice/tiretutor/loadindex/

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Deseni, boyutları herşeyi aynı dedi yapımı farklı. Hamuru sordum, aynı dedi.

Anlamadım açıkcası birşey :rofl::unsure:

Hamur da aynı değildir.. Farklı lastiklerdir..

Şu pdf'te bişeyler var..

Yorum bağlantısı
Çağatay Ateş

Ben de Goodyear Optigrip almayı düşünüyorum. Gerçi bendeki, desen itibariyle Bridgestone çakması Accelera Alpha lastikler yerine ne alsam daha iyi olacaktır ama değiştirmişken en iyisini almaya niyetliyim. Michelin düşünüyordum ama Optigrip reklamını görünce (ki reklamlara hiç itibar etmem) biraz daha düşünmeye karar verdim. Tesadüf bu ya, bir süre sonra bir müşterim Goodyear bayisi çıktı. Fakat söylediğine göre sadece Goodyear değil, Michelin, Bridgestone, Continental v.s. birçok markayı da satıyormuş. Bu arada kendisi de 2008 Focus sedan kullanıyor ve bana, daha önceki araçları da dahil bu güne kadar Michelin'den başka lastik kullanmadığını, en iyisinin bu olduğunu söyledi. Ta ki Goodyear Optigrip çıkana kadar. Şimdi hepiniz bunu okurken "Tabi ki Goodyear'ı yüceltir, adam markanın bayisi" diyebilirsiniz ama öyle değil. Aramızdaki diyalog gayet samimi bir şekilde gelişti. Optigrip lastikleri taktıktan sonra aracın yoldaki hissinin çok değiştiğini ve bu güne kadar hiçbir lastik değişiminden bu kadar etkilenmediğini anlattı. Umarım anlattığı gibi olur, haftaya Perşembe günümü bu işe ayırdım. Ayrıca Alman TUV testlerini inceledim, sonuçlar gerçekten şaşırtıcı. Bakalım değiştirince nasıl olacak.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

;)

aslında bu araba biçerdöverden önce Hb ti, ama hurdacıda Sedan arka paneli bulabildik. Neyse tutkal-zamk-caponla tutturmayı başardık.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...