Levent Ayhan 24 Mart 2009 Paylaş 24 Mart 2009 güzel olmuş elinize sağlık... ancaaak!!! şu kablo ekleme-bağlantı işlerinde bant olayından vazgeçelim diyorum.zira bantlar zamanla sıcağında etkisiyle açılmaya başlıyor,arkasından oksit,kısa devre filan... onun yerine sıcağı görünce büzülen makaronlar var.hem orjinal duruyor hem de bant gibi açılma derdi yok Yorum bağlantısı
Nuri Başer 24 Mart 2009 Paylaş 24 Mart 2009 Süper olmuş.. eline sağlık.. işte Ford kullanıcısı.. Yorum bağlantısı
Toprak Ağaoğlu 24 Mart 2009 Yazar Paylaş 24 Mart 2009 dün çekmeyi unutmuşum bugün çektim sensörün fotosunu arkadaşlar. yorumlar için herkese teşekkür ederim. Yorum bağlantısı
Engin Özarı 24 Mart 2009 Paylaş 24 Mart 2009 Oto elektrikcilerin meslek sırrını açıklamışsısınız. Elinize ve emeğinize sağlık Yorum bağlantısı
Toprak Ağaoğlu 24 Mart 2009 Yazar Paylaş 24 Mart 2009 Oto elektrikcilerin meslek sırrını açıklamışsısınız. Elinize ve emeğinize sağlık teşekkür edrim engin bey. yok daha oto elektrikçisi kadar olamadık birde alarm setini takabilirsem işte o zaman onlara rakip olabilirim Yorum bağlantısı
Erkan Kıyak 24 Mart 2009 Paylaş 24 Mart 2009 (düzenlendi) şu işi ticarete dökün, bize de yapıp satın, paralar da forumdan birilerine gitsin 24 Mart 2009 tarihinde Erkan K?yak tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Yurdaer Elay 24 Mart 2009 Paylaş 24 Mart 2009 Elinize sağlık çok başarılı bir çalışma. Bu far sensörünün olması gereken yer neresidir diye sorayım hemen? Yani fabrika çıkışlı aldığımızda genellikle nerede oluyor sensör? Yorum bağlantısı
Toprak Ağaoğlu 24 Mart 2009 Yazar Paylaş 24 Mart 2009 Elinize sağlık çok başarılı bir çalışma.Bu far sensörünün olması gereken yer neresidir diye sorayım hemen? Yani fabrika çıkışlı aldığımızda genellikle nerede oluyor sensör? valla yurdaer bey genellikle iç dikiz aynasının orda oluyor diye biliyom.şirket arabası renault trafic var bizde ondada oraya koymuşlar bende onun için oraya koydum zaten far sensörü,yagmur sensörü gibi sensörleri mevcut arabaların iç dikiz aynasının tam tavanla birleştigi yerde siyah bi kutu gibi bişi var dışardan dikkatli bakıldıgında sensörler hemen göze çarpıyor. banim bildigim bu yinede bu araçtan araca degişebilir tabi... Yorum bağlantısı
Onur Demir 24 Mart 2009 Paylaş 24 Mart 2009 Elinize sağlık Çok güzel olmuş. Güzel günlerde kullanın... Yorum bağlantısı
Fırat Tarman 24 Mart 2009 Paylaş 24 Mart 2009 arkadaşlar herkese tekrar merhaba. sitete fazla sesim çıkmıyor kusuruma bakmayın. kafamı kurcalayan şu otomatik far yakma işine bugün can sıkıntısına bi el atayım dedim sonuç olumlu oldu ve çok eglenceli birşeymiş yapım aşamalarını resimli olarak açıklayım kullanılan malzemeler tamamen sagdan soldan toplanan elk parçalardan . yenisini almaya kalsanız da 5 lira tutmaz. hazırını alsanız yanılmıyosam 60tl felen yazıyodu sitelerde artı takma parası neyse ben açıklamaya başlayayım. ilk önce resimdeki devreyi yaptım malzeme degerleri belirtildigi gibi sadece 50k'lık trippot yerine 470k'lık trippot kullandım. sonuç süper ister otomatik çalışıyo istersemde eskisi gibi manuel anahtarı devre dışı bırakmadım. bu arada sensörü öle sap gibi bırakmadım güzelcene yapıştırdım onun resmini çekmeyi unutmuşum kusuruma bakmayın birde resimlerdeki kabhlo baglantısı sadece kısa farlar için yapmıştım sonra parklarıda bagladım ama öle resim çekmemişim zaten sadece atlama yaptım kafa karıştırcak bişi yok yani. sorulara ve açıgım Elinize sağlık. Benim arabadaki orjinal sensörün şöyle bir özelliği var; örneğin bir tünele girince farları hemen yakıyor, ama gün ışığına çıkınca 10-15 saniyelik bir gecikmeden sonra söndürüyor. Hızlı ışık değişimi olan yerler için boyuna röleyi açıp kapamamak için bir tedbir sanırım. Bir kondansatörlük işi var eklemek isterseniz Yorum bağlantısı
Mehmet Taner Kadak 25 Mart 2009 Paylaş 25 Mart 2009 Hep boyle seyler yapabilmek istemisimdir. Bu islerde kullanmaktan cok yapmak zevk veriyor insana Yorum bağlantısı
Toprak Ağaoğlu 25 Mart 2009 Yazar Paylaş 25 Mart 2009 Elinize sağlık. Benim arabadaki orjinal sensörün şöyle bir özelliği var; örneğin bir tünele girince farları hemen yakıyor, ama gün ışığına çıkınca 10-15 saniyelik bir gecikmeden sonra söndürüyor. Hızlı ışık değişimi olan yerler için boyuna röleyi açıp kapamamak için bir tedbir sanırım. Bir kondansatörlük işi var eklemek isterseniz evet haklısınız fırat bey bir kondansatör taksam olur aslında ama biraz böle kullanayım. zaten devre böyle kalmıyacak daha kararlı çalışma prensibine sahip bir devre yapıcam yeriine. yeni nesil araçlarda oldugu gibi merkezi kumandaya basılınca farlar felen yanacak yani bi düşünüp kafamda toparlamaya çalışıyom şimdi projeyi o zaman hepsini bir kerede hallederim Elinize sağlık güzel olmuş...Bu sistem çalışan gece lambaları var.devresini arabada kullanabilirmiyiz? kesin olur diyemem erdogan bey çünki o devreler 220V gerilimle çalışıyor ama 12V'luk bulursanız o zaman olur. ama gece lambasının içindeki LDR'yi alarak böyle basit bir devre yapılabilir şahsen ben öyle yaptım tamamen çıkma parçalardan bu kadar oldu Yorum bağlantısı
Toprak Ağaoğlu 26 Mart 2009 Yazar Paylaş 26 Mart 2009 Güzel çalışma tebrik ederim,yapalı birkaç gün olmuş sanırım sistem turmuş olmalı ögrenmek istedigim birkaç şey vardı.1) Farların yanma ışık şiddetini nasıl hangi ışık ortamında ayarladınız 2) Ani ışık degişimlerinde(sokak lambası,karşıdan gelen araç far ışıgı,şimşek,vb) bu devre sürekli sellektör yaptırır gibi geliyor birkaç seniyelik ani ışık degişiminden etkilenmiyecek ek geçikme devresi ekleme durumu olbilirmi.Bu zamana kadar olan kullanım fikirlerinizi paylaşabilirmisiniz. evet sistem tam olarak oturdu. 1 -ışık şiddetini kapalı depo içinde güneş görmeyen ve orjinalıinde far sensörü bulunan bir araçla karşılaştırarak ayarladım sonuç mükemmel. 2- sensörü koydugum yere dikkat etmişinizdir.özellikle yukarı bakıyor karşıdan gelen aracın ışıgı etkilemiyor.aydınlatma ışıklarıdanda etkilenmiyor onuda denedim direk altında durmama rahmen herhangi bir kesiklik kapama veya açma yapmadı. sensörrü zaten ufak bir parça içine ve tek bir noktadan ışık alcak şekilde yapıştırdım. camdaki petekli, dokuyu görüyorsunuzdur resimde o petekli dokunun bu işte benim için büyük önemi var çünki ldr tek bir noktadan ışık vurdurtuyor. bu sebeplede yazdıgınız sorunlardan hiç birini yaşamadım yani sensörün montaj yeri bana göre çok önemli bu arada zaman geçikme işinide bugün ayarladım yaklaşık 5 saniyelik bir geçikmeyi sadece bir kondansatör kullanarak elde ettim istege göre degiştirebilir tabi ama bana yeterli oldu argun bey umarım yardımcı olabilmişimdir. Yorum bağlantısı
Toprak Ağaoğlu 26 Mart 2009 Yazar Paylaş 26 Mart 2009 ve arkadaşlar devrenin son hali park ve kısa farlar için kullandıgın röleleri ayırdım ikisi içinde ayrı röle kullandım. devreyi yani bir plakete yaptım .eski bir merkezi kilit ünitesinin içine yerleştirdim. ayar potunu dışarı aldım . ve geçikme saglaması içinde devreye ek olarak bir kondansatör bagladım 5 saniyelik bir gecikme sagladı tabi bu istege göre arttırılabilir. önemli : devreyi yapacak arkadaşlar olursa devrenin besleme voltajını sigorta kutusunun üzerinde 20A sigorta üzerinden alsınlar ama bu sadece 2 adaet röle kullanınca geçerli. yoksa sistem devreye girdimi 2 röleden dolayı akım çekimi biraz artıyor ve gösterge ışıkları biraz sönük yanıyo.tek röle kullanınca sorun yok istediginiz yerden alabilirsiniz o zaman 12v'tu. işte resimler. Yorum bağlantısı
Toprak Ağaoğlu 26 Mart 2009 Yazar Paylaş 26 Mart 2009 Devrenin son semasını,baskı devresinin semasını ayrıca iki röleli varsa baglantı fotosunu rica etsem mümkünmü Toprak bey valla argun bey delikli plaket oldugundan baskı devresini çıkarmaya ihtiyaç duymadım. daha kolay oluyor ama iki röleli devre şeması ve baglantı şeklini vereyim. yardımcı olur umarım. valla argun bey delikli plaket oldugundan baskı devresini çıkarmaya ihtiyaç duymadım. daha kolay oluyor ama iki röleli devre şeması ve baglantı şeklini vereyim. yardımcı olur umarım. bu arada bu baglantı focus 1 (2000 model) için geçerlidir diger modellerde farklılık gösterirmi bilmiyorum. ölçü aleti ile kontrol edilmelidir. Yorum bağlantısı
Caner Kırmızı 28 Mart 2009 Paylaş 28 Mart 2009 bazı yeni arabalarda olan kumandadan kapıları açınca sis lambalarının yanması ve kapıları kıtledıkten sonra 15 20 sn farların acık kalması gıbı özellıklerde eklenebılırmı yaptıgınız sısteme ? Yorum bağlantısı
Toprak Ağaoğlu 28 Mart 2009 Yazar Paylaş 28 Mart 2009 evet caner bey dediginiz sistemi düşünüyorum yapmayı yeni projelerim arasında o ve yagmur sensörü, elektrikli ayna gibi projelerde var aklımda şu an yanlız sizin dediginiz sistem için entegrelerle bir geçiktirme devresi yapmak lazım,elimde malzeme yok büyük bir ihtimal 1 aya kadar yapmış olurum ama bu sistemin aynısını dün akşam arkadaşın arabasına yaptık (renault flash s ) süper oldu herkes istemeye başladı Yorum bağlantısı
Toprak Ağaoğlu 28 Mart 2009 Yazar Paylaş 28 Mart 2009 ticarete dökün derim ooo müşteri çokkk 5 kişi sırada bekliyor ama para karşılıgı yapmıyorum. hobi ve vakit geçsin diye ugraşıyorum arkadaşlar malzemeleri alıyo ben devreyi yapıp arabaya monte ediyorum sadece Yorum bağlantısı
Toprak Ağaoğlu 28 Mart 2009 Yazar Paylaş 28 Mart 2009 Tebrikler! Elinize sağlık. teşekkür ederim hasan bey Yorum bağlantısı
Erkan Kıyak 28 Mart 2009 Paylaş 28 Mart 2009 evet caner bey dediginiz sistemi düşünüyorum yapmayı yeni projelerim arasında o ve yagmur sensörü, elektrikli ayna gibi projelerde var aklımda şu an yanlız sizin dediginiz sistem için entegrelerle bir geçiktirme devresi yapmak lazım,elimde malzeme yok büyük bir ihtimal 1 aya kadar yapmış olurum ama bu sistemin aynısını dün akşam arkadaşın arabasına yaptık (renault flash s ) süper oldu herkes istemeye başladı Toprak bey yaptıklarınız çok başarılı ve profesyonelce işler. Şöyle bişey pratikte mümkün müdür? Malum araçlarımıza far sensörü, yağmur sensörü gibi birtakım uygulamalar yaparkern camın ordan veya aracın başka bir yerinden geçirmek zorunda kaldığımız kablolar çirkin görünüyor, öyle bir ayna yapsak ki, mesela hiçbir kablo kullanmadan bu sesnsörlerin hepsini barındırsa. Aynanın cama monte edilen yeri bira daha genişçe olup bu yerin sağına far sensörü, soluna yağmur sensörü takıp, aynanın içine "yağmur yağıyor" verisini ve "karanlık" verisini radyo frekansıyla aracın uygun bir yerine yerleştirilen devrelere göndersek, bu aynadaki sensörlerin enerjisi içinde bulunan bi batarya ile sağlansa, bu batarya da ayna üzerinde bulunan güneş panelleri ile gündüz dolsa çok mu ütopik olur? Yorum bağlantısı
Recommended Posts