Baris Eker 23 Mart 2009 Paylaş 23 Mart 2009 Yeni aldigim FII Otomatik aracima LPG taktirmayi dusunuyorum. 3 haftadir kullaniyorum, benzim tuketimi sehir ici 11lt civarinda dolasiyor yol bilgisayari verilerine gore. Onceki aracim 2001 otomatik AStra'da Atiker kullanmistim. Cok buyuk bir sorun yasamamakla beraber cok defa servise gitmek zorunda kaldim. 3 sefer falan enjeksiyon arizasi verdi. Ikisinde biryerler gevsemisti, birinde enjektorleri degistirdiler. Birkac sefer ayar icin gittim. Ilk zamanlar montajin dandikliginden dolayi onden gelen sesler vardi. Kisacasi, cok hos degildi ama temel olarak sorunlar sanki montajdan kaynaklaniyordu. Simdilik iki yerle gorustum. Ilk yerde adamlar eger hic problem istemiyorsaniz Lovato oneriyoruz dediler. Fiyat olarak taksitli 1600, pesin 1500 diyorlar. Sonra MimGas diye bir markayi cok ovduler. Bu da sozde %80 italyan bir markaymis ve fiyatina taksitli 1100 gibi birsey dediler. Bunda da kesin sorun yasamazsiniz diyorlar. Bir de Atiker var, o da zaten her yerde 990 TL. Atiker tecrubemi anlattim. Atiker'de sorun yasama ihtimaliniz daha fazla ama sonucta bizim montaj kalitemiz cok iyi eski sorunlari yasamazsiniz falan dediler. Malzemeyle ilgili bir sorunda da garanti var. Yakit tuketimi veya performans olarak bu markalarin aralarinda bir fark yok da dediler. Burayla gidip gorustum, Istanbul Umraniye'de Candan Muhendislik diye buyuk bir yer. 20 calisanlari var, o yonden insana biraz olsun guven veriyor. Ben biraz tereddutlu olunca, size en kaliteli ustamizi veririz falan diye de gaz verdiler:) Ikinci yeri telefonla aradim ve Landi Renzo hakkinda bilgi aldim. Landi Renzo'nun iki farkli modeli varmis. Biri ekonomik model. Telefonda dediklerine gore kitler arasinda pek ciddi bir fark yokmus, pahalida ayar yapilmasini kolaylastiran bir parca varmis(cok inandirici gelmedi ya) Pahali olan model icin 1650 (10 taksit), 1400 pesin, ekonomik model icin 1350(10 taksit), 1150 pesin dediler. Burada LPG ile ilgili kisimlari bayagi bir okudum, genel intiba Prins, Teleflex bir yana digerleri bir yana seklinde. Bunlarin guncel fiyatlarini bilmiyorum ama 2000 TL'nin uzerindedir diye tahmin ediyorum. O kadar da bana cok geliyor. Bu parayi cikarmak bayagi uzun surer. Atiker'le yasadigim bu git-gel'lerden sonra daha adam gibi bir marka taktirayim diye dusunuyordum ama deger mi diye de dusunuyorum. Kaliteli bir montajla Atiker isimi rahatlikla gorebilir diye de dusunuyorum. Ancak Landi Renzo'nun enjektorlerinin oldukca kaliteli olduguna dair farkli yerlerde bilgiler okudum. Bu baktigim yerin montaj kalitesi hakkinda pek bir fikrim yok. Kaliteli monte edilen bir Atiker kotu monte edilen bir Landi Renzo'dan daha iyi olabilir diye dusunuyorum, bir yandan da taksitle 990'a Atiker yerine, pesin 1150'ye Landi Renzo mu taktirsam diye dusunuyorum, kararsiz kaldim. Fikirleri bekliyorum. Yorum bağlantısı
Halil Gümüş 23 Mart 2009 Paylaş 23 Mart 2009 Landi o fiyata düştüyse taktırın bence. Ben 6000 km oldu landi taktıralı bi sıkıntım yok çok şükür... Yorum bağlantısı
Baris Eker 23 Mart 2009 Yazar Paylaş 23 Mart 2009 Yılda kaç km yol yapıyorsunuz? 15-20bin km civari. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 23 Mart 2009 Paylaş 23 Mart 2009 brc tavsiye ediyorum 2a mühensilik güvencesinde bir yerde taktırın sorun yaşamazsınız bizde de otm var focus I tükeyi olarak şehir içi 10-12 litre arası gezebiliyor ortalamada 8 ile 10 litre arası tasarruf tahmini %30 ile %35 net olur oda kmde 10 kuruş gibi ayrıca şunuda belirteyim lpg takılınca senede 15-20 bin yapıyorsanız farkında olmadan 30 bine kayabilirsiniz Yorum bağlantısı
Harun Ceyhan 23 Mart 2009 Paylaş 23 Mart 2009 2004 focus otomatik aracımda aldığımda landi renzo takılı idi. 17000 km kullandım. sorunum yok şimdilik. ortalama değerlerim de manuel araçlarla aynı. normal herşey. tavsiye ederim... Yorum bağlantısı
Turhan Onat 23 Mart 2009 Paylaş 23 Mart 2009 2006 focus II SW otomatik aracımı 40000 km'dir Zavoli Lpg ile kullanıyorum. Şu anakadar iki kez filitre değişimi haricinde servise uğramadım. Saygılar Yorum bağlantısı
Baris Eker 28 Mart 2009 Yazar Paylaş 28 Mart 2009 Landi Renzo ile Atiker arasinda kararsiz kalmistim. Atiker icin konustugum yerin ustaligina guvenerek Atiker'de karar kildim ve Persembe gunu Atiker montajini yaptirdim. Persembe gunu ancak 3-4 km kullanabildim, dun arabayi esime birakmistim o kullandi, bugun de bir 10 km yaptim, bir kismini cevre yolundan geldim. Genel itibariyle gidiste, rolanti devrinde bir sorun yok gozukuyor. Hatta artik gaza daha rahat bastigimdan midir nedir sanki perfmansi daha iyi gibi duruyor. En azindan bir kotulesme hissetmedim simdilik. Montaj yapilirken 1-1.5 saat civarinda baslarinda durabildim. Depo takildi, borular on tarafa kadar dosendi, gozume batan birsey olmadi, hatta begendim diyebilirim. Sonra motor kismindaki montaj kismina ustabasi bakti, sonra da ben ayrildim. Arabayi teslim almaya gelince motor kismini gosterdi, Astra'nin montajiyle karsilastirinca hersey cok daha duzenli gozukuyordu. Astra'da enjektorlere giren borular cok uyduruktu mesela. 2-3 kere onun yuzunden enjektor arizasi nedeniyle gittim, megersem sadece gevsemis. Simdiki borular hem cok daha saglam gozukuyor hem de guzel monte edilmis. Bu yonden simdilik memnunum. Gelelim olumsuz yonlere. Birincisi LPG'de calisirken enjektor sesi cok fazla geliyor, benzine gecince birsey yok. LPG'de biraz dizel calisma tarzina benziyor. Atiker'in iki tip enjektoru var biri Italyan biri yerli dediler, sozde Italyan kullandilar. Ben Astra'da bu kadar ses hatirlamiyordum, bunu sorusturcam biraz, normal mi degil mi. Normalse de sesi kesmeye calisacagim. Olmadi dizel araba kullaniyorum diye dusunecegim:) Ikinci olumsuzluk ise FII'lerdeki stepne ince oldugu icin konuldugu yerde ona gore ince. LPG'nin simit deposu ona gore daha kalin. Oyle olunca bagajin ortasinda bir yukselti oldu. Deponun kenarlarina strafor koyarak oralarini yukselttik ve bagajin zemininin duz olmasi sagladik. Tabi bu da bize bagajda yer kaybettirdi. Simdilik aklima gelenler bunlar. Yakit tuketim degerleri belli olunca o bilgileri de paylasirim. Herkese onerileri icin tesekkurler. Yorum bağlantısı
Baris Eker 28 Mart 2009 Yazar Paylaş 28 Mart 2009 Enjektor sesini kesmek icin bir tavsiyesi olan veya deneyen var mi? Oncelikli olarak sadece enjektorleri kece gibi birseyler sarmak sozkonusunu olur mu? Bir zarari olur mu ve sesi azaltir mi? Ayrica, benim arabanin kaput altinda kece yok. Bunu temin etmenin hissedilir bir faydasi olur mu? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 28 Mart 2009 Paylaş 28 Mart 2009 Lpg den çok anlamam ama, sesli çalışan enjektörler metal gövdeli ve uzun ömürlü, sessiz olanlar plastik gövdeli ve sorun adayı olabilir diye duymuştum. Yorum bağlantısı
Onur Ertürk 30 Mart 2009 Paylaş 30 Mart 2009 Arkadaşlar selam Oncelikle ilk yazım ,herkese iyi gunler dileyerek başlıyalım Pazar günü yeni aldığım sedan tit x-otomatik aracımı teslim alacağım. otomatik buyuk hevesimdi, şirket aracı oldugu ıcın cok kullanılmayacak sonucta ama , forumlar okadar acımasızkı sımdıden otomatıkten gozum korktu yeni kasa otomatık normal kullanımda ne yakar ,fabrıka verılerı yanıltırmı ? lpg yakır rakamları nedir ? lpg sartmı ,trafıge cıkmadan onudamı taktıralım. tavsıye edılen marka ve guncel fıyat alabılırsem buralardanda arastıracagım , brc24 soylenıyor genelde kaliteli ve uygun ama fıyat bılgım yok. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 30 Mart 2009 Paylaş 30 Mart 2009 bence 0 araca lpg büyük hata olur sebebi lpgnin kötülüğü değil servislerin çirkefliği her arızayı lpgye bağlayacaklardır Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 30 Mart 2009 Paylaş 30 Mart 2009 Yeni aracınız hayırlı olsun, motorunuz eski focus motorudur yani sürpriz arıza çıkarmaz, şanzımanınız geliştirilmiş klasik şanzımandır yani yüne sürpriz arızadan uzak sorunsuz bir yapısı vardır. Eskişehirde, uzun düzlüklerde sakin kullanım ile 10lt/100km yi aşmamanız gerekir diye düşünüyorum, motor 2.0 olsa daha da az yakardı. Yorum bağlantısı
Baris Eker 31 Mart 2009 Yazar Paylaş 31 Mart 2009 Ben araci alali 1 ay almak uzere. Onceki aracim LPG'liydi. Focus'u biraz tartayim, eger 9 lt civarinda yakarsa, lpg taktirmam belki diye dusunuyordum, cunku onceki aracimda ufak tefek de olsa LPG ile sorunlar yasamistim. Maasli calisan olunca ve mesai saatleri de belli olunca bu tarz seyler can sıkıcı oluyor tabi. Oldukca sakin kullanma gayretlerime ragmen Focus'ta benzinde 10.5-11 lt civarinin altina pek dusemedim. Ustelik yaptığım km'nin çoğu da çevreyolunda diyebilirim. Surekli kisa mesafe kullanimda bu rakam daha da artabilir. Eskisehir'de yogun trafigin olmamasi bir avantaj olabilir ama gideceginiz mesafeler uzunsa yine yuksek rakamlar cikabilir. Bazi markalarda oldugu gibi eger garantiyi bozmadan LPG takma imkani varsa ve senede 15-20 bin km civari yapacaksaniz bence LPG taktirmak makul. Ancak gercekten icinize sinecek biryer olmasi lazim. Benim onceki aracimda da Atiker vardi, bunda da. Konusmak icin belki cok erken ama bu gozume cok daha iyi gozukuyor montaj olarak, insallah boyle devam eder. Yorum bağlantısı
Onur Ertürk 1 Nisan 2009 Paylaş 1 Nisan 2009 teşekkürler bir ikiyere sordum ilginc lpg satıcılarıda pek sıcak yaklasmadı bırı harıc , abı delımısın ,ne gerek var okadar para verıp almıssın vs dediler. herkes agızbırlıgı etmıscesıne zavoli onerdi ki brc yi cok duymustum gerek dısarıda gerek burada.fiyatta 1500 bolu 10 Pazar aracı cıkaracagım ,haftaya bır antalya yapaagım ,heralde degerlere bakıp karar verecegız. cokta kullanmayacagım ıcın kıyacagımı sanmıyoum extra olarak bir serviste ,aracın garantı dısı kalır ,degmez ,1-2 yıl bın oyle dene dedı. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 1 Nisan 2009 Paylaş 1 Nisan 2009 Barış bey 11 gibi rakam yüksek bir değer. Yeni aldığım ve henüz tam bakım yapmadığım 1.6 benzinli tiptronik focus 10.9lt/100 km yakıyor ki bu değer deneme amaçlı kullanım dahil olarak yüksek çıkan bir değer. Yorum bağlantısı
Baris Eker 2 Nisan 2009 Yazar Paylaş 2 Nisan 2009 Barış bey 11 gibi rakam yüksek bir değer. Yeni aldığım ve henüz tam bakım yapmadığım 1.6 benzinli tiptronik focus 10.9lt/100 km yakıyor ki bu değer deneme amaçlı kullanım dahil olarak yüksek çıkan bir değer. Bu araci almadan once burada hep yakit tuketiminin yuksek oldugunu okumustum. 10.5-11'li rakamlardan bahsediliyordu, hatta biraz zorlarsaniz cok rahat ustune cikarsiniz deniyordu. Ote yandan klasik otomatik bir aracla 10'un altina dusmek oldukca zor sehir icinde. O yuzden az yakacak gibi bir beklentim yoktu, bu rakamlari gorunce cok da sasirmadim o yuzden. Bakalim LPG'den sonra nasil olacak... Yorum bağlantısı
Recommended Posts