İçeriğe Yönlendir

Test : 2009 Yaz Lastikleri Tercümesi


Çağlar Bayur

Recommended Posts

Ayhan Şentürk
Ayhan skidcarla en az 40-50 kez dönmüşümdür. Dediklerim yanlış değil. Gaz kesmek bi reflekstir. 99 değil, 99 milyon kişinin yapması doğru olduğu anlamına gelmez.

Zaten gaz kesmemden dolayı kaydı, gaz kesmesem kaymayaçaktı ama gaz kesme mecburiyetindeydim. O virajda okadar hızda gazda kessem kayacak bir viraj değildi. Yağmurlu havalarda bile çoğu insan normal bir şekilde o hızlarda döner. Asfaltın aşırı tozlu oluşundan ve jantların balanssız oluşu destekledi, birde gaz kesmek mecburiyetide eklenince tam oldu. Hani normal zamanlarda direksiyonu fazla kırınca her arabada tekerleklerin yere tutunduğunu hissedersin. Ben onu hic hissetmedim. Buz üzerindeymiş gibi oldu.

Fiesta değişik bir araba, hangi hızda ne yapaçağını çok iyi bilmek kerekiyor.

30-40 km hıza kadar düşük hızlarda nekadar ani manevra yaparsanız yapın, gaza basın yada gaz kesin kesinlikle arkadan kaymıyor, gaza basarsanız sadece tatlı bir şekilde önden kayar ama kontrolden asla çıkmaz.

50-80 arası orta hızlarda gaza basınca yine önde kayar, gaz kesince arkayı bırakır, boşta iken çok çok iyi yol tutar.

Yüksek hızlarda asla önden kaymaz, arkadanda çok dengeli kayar ve savrulmaz. Ben 100 km hızın üzerinde direksiyon ne kadar ani kırılabiliyorsa o sertlikte şerit değiştirdiğimi biliyorum. Yola bakmanıza gerek yok, sadece ani olarak şerit değiştirecek kadar kırıp düzlüyorsunuz ve ani bir şekilde öbür şerittesiniz ve hic bir yeri oynamıyor. Ama bunu gaz keserek yaptığınızda işiniz çok zor. Arabanın ağırlık dengesi iyi değil.

Yani karışık,şehir içinde ne yapacağı belli değil. Arabyıı iyi tanırsanız çok iyi yol tutturursunuz. Gaz pedalıyla herşey ayarlanabilir.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Vesile 2; Örneklerini daha önce gördük... Bu fiestalar iyi yol tutmuyor.. HB focus görüp gaza gelmeyin...

Sedan görünce gelsinler yani :nazar:

Ford fiestalara o kadar para istiyorda haeln arkaya bağımsız süspansiyon koymadı.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Sedan görünce gelsinler yani :D

Focusun sedanı da virajda üstünden atlar onun :nazar:

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Fiesta focus kadar iyi yol tutmaz ama sınıfında yol tutuşu iyidir.

Yol tutuşu için focusa 100 üzerinden 100 verirsek fiesta 85 alır ama focus sınıfında olupta 80in üzerine çıkamayacak bir sürü araba var.

İsterse dünyanın en iyi yol tutan arabalardan birine binin, yinede iyi yol tutuyor diye aşırı güvenip virajlara sert girmeyin.

Aynı ABS gibi, arabada abs var diye devamlı abs ile durmayın, abs gerektiğinde size faydalı olur.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Dur daha da karıştırayım: benim pekbidolu ile Bmw X1 i virajda harap ederim, tabii motor gücüm yettiği kadar.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

linea buçuklu sınıf :rallici:

absnin devreye giresini hiç istemem içim gidiyor :D

Focusta kayar 100 üerinden 100 vermem ben, önden bıraktı mı hiç iyi olmuyor.

Bu arada lastik bancı 33-32 ve 32-31 psi arası yol tutuşu nasıl etkiler yüksek hız yük durumu 33 diyor 32 zıplıyor araba boşken 31 de abs daha sık devreye giriyor.

Dur daha da karıştırayım: benim pekbidolu ile Bmw X1 i virajda harap ederim, tabii motor gücüm yettiği kadar.

2 ye kitleyip virajda çok güzel bmw severdim bi ara :rallici:

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...