İçeriğe Yönlendir

Test : 2009 Yaz Lastikleri Tercümesi


Çağlar Bayur

Recommended Posts

Erkan Baydemir
(düzenlendi)

yahu yıllardır sabrediyorum ama dayanamadım artık.

1-Burada amacım hiçbir kurumu kötülemek değil.

2-Burada amacım,herhangi bir markayı-modeli kötü yada iyi göstermek değil.

3-Burada amacım,insanların tamamen iyi niyetli olan çabalarını boşa çıkartmak değil.

Tüm bunlarıın özellikle üstüne basmak istiyorum.

Bu sadece bir kuruluşun 2007 de yapmış olduğu test.

ADAC/ÖAMTC (DE) 2007 - 205/55 R16

1) Pirelli P7 ***

2) Bridgestone Turanza ER300 ***

3) Continental Premium Contact 2 ***

4) Uniroyal Rallye 550 ***

5) Vredestein Sportrac 3 ***

6) Michelin Pilot Primacy HP **

7) Fulda Progresso **

8) Hankook Ventus K105 **

9) Goodyear Excellence **

10) Firestone Firehawk TZ 200 **

11) Kumho Ecsta KU31 SPT **

12) Nokian NRVi **

13) Avon ZV3 **

14) Nankang Ultra Sport NS-2 *

15) Marangoni Vanto *

16) Falken ZE-512 -

Buda yine aynı kuruluşun 2009 da yapmış olduğu test

ADAC/ÖAMTC (DE) 2009 - 205/55 R16

1) Michelin Pilot Primacy HP ***

2) Continental Premium Contact 2 ***

3) Nokian Z G2 ***

4) Bridgestone Turanza ER300 ***

5) Firestone Firehawk TZ 300 ***

6) Dunlop SP Sport Fastresponse **

7) Maloya Futura Sport W **

8) Uniroyal Rainsport 2 **

9) Fulda Exelero **

10) Semperit Speed Life **

11) Kumho KH31 HM **

12) Hankook Ventus K105 *

13) Matador Ultra Sport Hectorra 2 *

14) Avon ZV5 *

15) Mabor Sport-Jet 2 -

16) Syron Race 1 -

Şimdiiii

Adama sormazlarmı

1-2007 de 6. olan lastik ne olduda 2009 da 1. oldu

2-Yada adama sormazlarmı 2007 de 8. olan ve 2 yıldız alan lastik ne olduda 2009 da 12. oldu ve tek yıldız oldu.

3-Bakın,burası dahada komik ;)

2007'de Uniroyal R550 4. olurken ve 3 yıldız almışken,

2009 da Uniroyal markasının top modeli olan Rainsport 2 gibi bir lastik (R550, RainSport 2'nin iki alt modelidir,yani arada şu anda üretimden kalkan RainSport 1 vardır üstelik) nasıl olurda 8. olur ve 2 yıldız alır. :D

Kusra bakmayın ama,herşeyi anlarım ama bunu anlamam işte,bu olmaz :D

Anlaşılması ve açıklaması biraz zor dimi.

Kiii bu sadece bir kuruluşun testi.Peki birde buna başka kuruluşların yapmış olduğu,halka açık olan testleri eklersek ne olur.

Yoruldum :good1:

tarihinde Erkan Baydemir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Lokman Ceritlioğlu

bugün koçtaşta Continental süraat lastiklerini sordum 205x55x16 olanlarının fiyatı 181 Tl.balansta yapıyorlarmış.

Michelnin fiyatı 220 TL. kafam çok karıştı :) kışın başında lastikleri değiştirmeyi düşünüyorumda ne alacağıma karar veremiyorum :lol2:

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Aynı model adı altında satılan lastiklerin farklı test sonuç açıklaması da yapılmış : http://www1.adac.de/Tests/Reifentests/Somm...2#atcm:8-242850

Kabaca tercümesi:

4 üretici görsel olarak, 2008 deki gibi aynı modellerle ile karşımıza çıktı. Bridgestone başarını tekrarladı,Continental Premium COntact2 deki aşınma problemini ortadan kaldırdığı için yine tavsiye edilir olarak derecelendirildi, Buna karşı Dunlop ve Hankook ıslak zemin tutunmasını geçen yıla göre kötüleştirdi. Görünen o ki , tüm katılımcılar lastiklerini geliştirmişlerdi ......

Ayrıca linkteki tabelanın en altındaki notlardai mesela Marbor için 08/09 tarihinden sonra, Avon için 04/09 tarihinden sonra üretimde değişiklik notu düşülmüş:

http://www1.adac.de/Tests/Reifentests/Somm...cePageID=243132

Yorum bağlantısı
Lokman Ceritlioğlu

bu demekki çağlar Continentalı düşünmekte fayda var.fiyatıda uygun.

Yorum bağlantısı
Lokman Ceritlioğlu

T değil süraat lastiği 240 km dayanıklı olan serisini unuttum :) 180 TL.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

195/50/14 gibi bir ebat satılıyor mu? Ayrıca araç çok alçalacaktır, balon riski söz konusu, yani mantıksız, ayrıca Ford un tavsiye listesinde de yoktur.

Yorum bağlantısı
Lokman Ceritlioğlu
(düzenlendi)

arkadaşlar gezerken bir link buldum eğer uygun değilse yönetici arkadaşlarım silsin.

burda bütün lastikler ve fiyatları var bana çok uygun geldi fiyatları bilen arkadaşlar karşılaştırma yapabilirlermi?

http://www.lastix.com/default.asp

düzeltme nedeni linki unutmuşum :flowers:

tarihinde Lokman Ceritlio?lu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Hasan Aksüt

Ben Erkan'a giderek öenrilerini dinleyerek seçimimi yaptım. ContiSportContact2 205/55/R16 V serisi aldım. Direk yavışlı havalarda kullanım fırsatı buldum. Şimdilik memnunum. Yağışlar ve bayram tatili kafamı karıştırıyordu. İyi oldu.

Yorum bağlantısı
  • 8 ay sonra...
Ayhan Şentürk

Şu günlüerde dikkat edin, pazar sabahı uyandığımda dışarda arabaların üzeri resmen çamurdu. Kısa sürede olsa çamur yağmış. Yollarda ince toz ile kaplı ve şu aralar kaygan. Bugün çok keskin olmayan 70-80 ile girilebilen bir virajda ciddi kaydım. Viraj içine girerken 4. viteste hafif gaz kestim ve arka taraf attı, pay vardı, direksiyon ile topladım, sonra arkası öbür tarafa attı bende hemen hafif gaza basıp toparlayıp araba düz gitmeye başlayınca gazı kestim. Hafif kayma değil araba baya sağ sol yaptı. Üstelik kuru asfalt. Az ilerde firene dokuntum ve ABS hemen devreye gidiyordu. Yolu tutmuyor. Zaten lastiklerin tabanı sapsarı toz ile kaplı, tozda ne kadar yol tutarki. İyi bir yağmur yağıp yolların yıkanması gerek yada oradan çok araba geçmesi gerek :D

Kaygan yolu bulmuşken denedim, ilk sağ ön tekerlekte ABS devreye giriyor. Devamlı böyle.

Yorum bağlantısı
Cenk Odakan
bugün koçtaşta Continental süraat lastiklerini sordum 205x55x16 olanlarının fiyatı 181 Tl.balansta yapıyorlarmış.

Michelnin fiyatı 220 TL. kafam çok karıştı :dil: kışın başında lastikleri değiştirmeyi düşünüyorumda ne alacağıma karar veremiyorum :bomb:

Lokman Bey,

Sürat lastiği derken hangi Conti ye fiyat aldınız, PC mi, SC mi, 91 v mi w mi? Eğer kararınız Continental olacaksa neden Erkan Bey e sormuyorsunuz, ben 205/55/16 91v Conti PC2 de (sanırım forumdaşlığın avantajı sayesinde) bulabildiğim en iyi fiyatı kendisinden aldım...

Yorum bağlantısı
Lokman Ceritlioğlu
Lokman Bey,

Sürat lastiği derken hangi Conti ye fiyat aldınız, PC mi, SC mi, 91 v mi w mi? Eğer kararınız Continental olacaksa neden Erkan Bey e sormuyorsunuz, ben 205/55/16 91v Conti PC2 de (sanırım forumdaşlığın avantajı sayesinde) bulabildiğim en iyi fiyatı kendisinden aldım...

Cenk bey lastik aldım yaklaşık 8 ay olmuş, Conti primum Contact2 205/55/R16 aldım 161 tl. ye

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Kaydıktan sonra aklıma gelen soru işaretlerini gidermek için bugün jantları taktırdığım yere gittim. Jant ve lastikler takılırken hemen balans yapmayalım 150-200 km kadar gezip sonra balansı yapalım demiştim. O gün bizdeki makina farklı şimdi nasılsa balansı hiç değişmez demişlerdi. Bugün gittim ve tüm jantların balansları kaçık dedim, olamaz dediler oynar ama en fazla 5 gr oynar dediler. İddalaştılar hatta. Tamam dedim sökün jantları bakın, ben bugüne kadar hiç ellemedim, hiçte patlamadı dedim. Tüm jantlarda 20 grama kadar balanssızlık çıktı. Ben size daha o gün demiştim dedim. Yeni jant lastik takarsanız 1 ay içinde tekrar balanslarını kontrol ettirin. O an yapmayla olmuyor.

20 gr fark hızlı dönen tekerleği ciddi etkiler. Bu tekerleğin yere basan ağırlığının sürekli artıp azalması demek. Virajlarda azaldığı anda kaymaya sebep olur. Yani kesikli yol tutuş olur.

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik
(düzenlendi)
Şu günlüerde dikkat edin, pazar sabahı uyandığımda dışarda arabaların üzeri resmen çamurdu. Kısa sürede olsa çamur yağmış. Yollarda ince toz ile kaplı ve şu aralar kaygan. Bugün çok keskin olmayan 70-80 ile girilebilen bir virajda ciddi kaydım. Viraj içine girerken 4. viteste hafif gaz kestim ve arka taraf attı*1, pay vardı, direksiyon ile topladım, sonra arkası öbür tarafa attı bende hemen hafif gaza basıp toparlayıp araba düz gitmeye başlayınca gazı kestim*
tarihinde Cihan Tiftik tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Vesile ile, lastik-zemin arasında katman var ise, çamur-buz, treni bile raydan çıkartabilir. güvenli sürüşte, böyle havalarda , toplu taşımayı tercih edin demediler mi :lol2:

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Vesile 2; Örneklerini daha önce gördük... Bu fiestalar iyi yol tutmuyor.. HB focus görüp gaza gelmeyin...

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
*Hata 1: Gaz kestin,aracın ağırlık merkezi öne kaydı,arka hafifledi ve arka lastiklerin yere tutunma alanı azaldı.

Sonuç:Arkadan kopma başladı.

*Hata 2: Araç kaymaya başladıktan sonra sadece direksiyon ile kontra verilmeli,ani akserelasyon değişimleri(gaza yüklenme veya hafif de olsa frenleme) aracın ağırlık merkezini sağa-sola,öne-arkaya kaydıracağından aracın kontrolü zorlaşır. Gaz dengeli tutulmalı.

Güvenli sürüş eğitiminden öğrendiğim bişeyler, vesile ile faydası olur inşallah. :lol2:

Hata olarak yazmışsın ama onlar hata değil.

'' *hata 1: '' isimli yazıda gaz kesmem doğru ama orada 100 kişiden 99'u aynı şeyi yapar, siz naparsınız bilmiyorum. Öncelikle yol 2 şeritli, sollama serbest, viraj açısı aşağı yukarı 160derece. Önümde giden arac aynaya bakmadan viraja rasgele girip dıştan içe,içten dışa yapmaya çalıştı. virajın içindeydi, bende normal bir şekilde solluyordum ve önüme gelmeye başladı. Orada firene bassam hafif firende abs devreye girer, sadece arka kaymaz, komle araba yolun dışına kayar.

Gazı kesmemle ağırlık merkezi öne gelme değil tam olarak. Motor önde olduğu için ağırlık merkezi zaten öndedir ve arac ağırlık merkezi etrafında dönmek ister. Virajda olduğum için direksiyon istikameti ile arka tarafın gitmek istediği istikamet aynı olmadığından ağırlık merkezi etrafında dönmek istedi. Gaza yüklenince hafif direksiyon hareketiyle yoluna girdi.

Güvenli sürüş eğitimlerini iyi biliyorum, orada verilen eğitimler işin en temeli. Onlar ehliyet kurslarında bile uygulanmalı.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
Vesile ile, lastik-zemin arasında katman var ise, çamur-buz, treni bile raydan çıkartabilir. güvenli sürüşte, böyle havalarda , toplu taşımayı tercih edin demediler mi :lol2:

Bizim yollarımızda o katman herzaman var. Hava çok tozlu. İngilterede arabaların lastikleri herzaman siyahtı, asfaltlar yeni dökülmüş gibi herzaman koyu renkliydi. Bizim yollarda lastik pek yol tutmuyor emin olun. Bu yüzden malzeme çok önemli değil, hamur kıvamı önemli.

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik
Hata olarak yazmışsın ama onlar hata değil.

'' *hata 1: '' isimli yazıda gaz kesmem doğru ama orada 100 kişiden 99'u aynı şeyi yapar, siz naparsınız bilmiyorum. Öncelikle yol 2 şeritli, sollama serbest, viraj açısı aşağı yukarı 160derece. Önümde giden arac aynaya bakmadan viraja rasgele girip dıştan içe,içten dışa yapmaya çalıştı. virajın içindeydi, bende normal bir şekilde solluyordum ve önüme gelmeye başladı. Orada firene bassam hafif firende abs devreye girer, sadece arka kaymaz, komle araba yolun dışına kayar.

Gazı kesmemle ağırlık merkezi öne gelme değil tam olarak. Motor önde olduğu için ağırlık merkezi zaten öndedir ve arac ağırlık merkezi etrafında dönmek ister. Virajda olduğum için direksiyon istikameti ile arka tarafın gitmek istediği istikamet aynı olmadığından ağırlık merkezi etrafında dönmek istedi. Gaza yüklenince hafif direksiyon hareketiyle yoluna girdi.

Güvenli sürüş eğitimlerini iyi biliyorum, orada verilen eğitimler işin en temeli. Onlar ehliyet kurslarında bile uygulanmalı.

Ayhan skidcarla en az 40-50 kez dönmüşümdür. Dediklerim yanlış değil. Gaz kesmek bi reflekstir. 99 değil, 99 milyon kişinin yapması doğru olduğu anlamına gelmez.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...