Emrah Musalli 13 Mart 2009 Paylaş 13 Mart 2009 Dikkat edilmesi gereken noktalar. 1. Patinaj 2. Yarım debriyaj 3. Aşırı zorlama (yüklüyken kalkışlar, yada dik rampada kalkışlar) mehmet abi bunlara uzun süreli düşük devirlerde kullanımı da ekleyebilirmiyiz acaba... 1 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 13 Mart 2009 Paylaş 13 Mart 2009 istanbul trafiğinde hiç gaz vermeden debriyajdan azar azar çekerek kaldırıyorum ve durduruyorum, sizce zararlı mıdır? yarım debriyaj tam olarak nedir? anlamını kavrayamadım, kusura bakmayın Yorum bağlantısı
Özgür Temiz 13 Mart 2009 Paylaş 13 Mart 2009 valla 150000 e kadar babam kullandı ama çok hassas kullanırdı fazla trafiğe girmedi dediğiniz gibi çoğu uzun yol istanbuldada kurtköy kartal arası bos iş yolarındaydı ancak sonra ben alınca bu sefer değişecek eminim çünkü çok oynarım yani fazla kişi binip cok trafikte kullandım bazen kalkışlarda eskisi gibi değil artık ... Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 13 Mart 2009 Paylaş 13 Mart 2009 mehmet abi bunlara uzun süreli düşük devirlerde kullanımı da ekleyebilirmiyiz acaba... Hayır Hocam.. Düşük devirde kullanımın baskı balataya bir zararı olmaz.. 1 Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 14 Mart 2009 Paylaş 14 Mart 2009 Debriyaj balatasında sorun olduğunu özellikle 1.viteste çekişte kayıp olduğundan anlayabilirmiyiz?Forumda bir yerde okumuştum sanırım 1.viteste 5 bin devir olmuyor falan yazıyordu?Böyle bişey mümkün mü? Yorum bağlantısı
Özgür Temiz 14 Mart 2009 Paylaş 14 Mart 2009 sanırım debriyaj daha zor kavrar ve yukarıda olması lazım Yorum bağlantısı
Hasan Aksüt 14 Mart 2009 Paylaş 14 Mart 2009 Aslında balata ömrünü uzatmanın en basit yolu debriyaj kullanmamak. Şaka gibi ama her yavaşlamada ya da durma ihtimalinde debriyaj ile stop ettirme kaygısına karşı tedbir almak fazladan baskı/balatayı kullanmak anlamına geliyor. Eğer araç için frene basmak sadece yavaşlamak ihtimali taşıyorsa, aynı vitesle devam etme ihtimalinizde olabilir. Bir diğer noktada; zorlamamak. Biraz açıklamak gerekirse, vites değişikliklerini hiçbir yolcunun hissetmeyeceği şekilde yumuşak yapmak, yazıldığı gibi zorlu kalkışlardan kaçınmak. Burada zaten herkesin yaptığı gibi kavrama noktasını kalkşta 1 kademe ile geçmeye özen göstermek ama aynı anda gaza mümkün olduğu kadara az basmak. Hatta köprü trafiği gibi şartlarda gaza hiç basmadan kalkış yapmak. Benzinlilerde de bu gerçekleşebilir. Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik 14 Mart 2009 Paylaş 14 Mart 2009 Hatta köprü trafiği gibi şartlarda gaza hiç basmadan kalkış yapmak. Benzinlilerde de bu gerçekleşebilir. Tabi eğer baskı balata yeniyse. Eskimiş balatayla araçta 2-3 kişi varken gaza basmadan yürütmek zor iş. Yorum bağlantısı
Rıdvan Kocabaş 14 Mart 2009 Yazar Paylaş 14 Mart 2009 Focusların genel anlamda debryajlarının kavrama noktasının yukarda olması balata ömrü için bir dezavantaj olabilir mi ? Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 14 Mart 2009 Paylaş 14 Mart 2009 Focusların genel anlamda debryajlarının kavrama noktasının yukarda olması balata ömrü için bir dezavantaj olabilir mi ? Bence hayır çünkü artık hidrolik sistemli olan bütün araçlar yukardan kavrıyor.Sadece focusa özgü bişey değil. Yorum bağlantısı
Hakan Gürsu 14 Mart 2009 Paylaş 14 Mart 2009 İstanbul trafiğinde her gün iş saatleri araba kullananların 100 bin km görmeleri cok zor.Ne kadar iyi kullanırsan kullan. Yorum bağlantısı
Mehmet Barın 14 Mart 2009 Paylaş 14 Mart 2009 istanbul trafiğinde hiç gaz vermeden debriyajdan azar azar çekerek kaldırıyorum ve durduruyorum, sizce zararlı mıdır?yarım debriyaj tam olarak nedir? anlamını kavrayamadım, kusura bakmayın Tam gaz vererek debriyajı azar azar çek bırak,çalış seninde olur. Lastiklerden ıyyyk sesleri getirtebilmeye yarım debriyaj diyoruz. Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 14 Mart 2009 Paylaş 14 Mart 2009 Yarım debriyaj gaz verirken aynı zamanda debriyajı biraz bırakıp sonra hafifce tekrar basmaktır.Araç terazide dengede kalır ne öne gider ne arkaya kaçar.Gidip gitmemek arasında kalır.Rampada bir ayak debriyajda bir ayak gazda olur ve araç ne öne gider nede arkaya kaçar. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 14 Mart 2009 Paylaş 14 Mart 2009 Yarım debriyaj gaz verirken aynı zamanda debriyajı biraz bırakıp sonra hafifce tekrar basmaktır.Araç terazide dengede kalır ne öne gider ne arkaya kaçar.Gidip gitmemek arasında kalır.Rampada bir ayak debriyajda bir ayak gazda olur ve araç ne öne gider nede arkaya kaçar. tam olarak ölü noktanın yakalandığı yer oluyor herhalde, değil mi? hiç öyle kullanmayı sevmiyorum normal olarak. Tam gaz vererek debriyajı azar azar çek bırak,çalış seninde olur.Lastiklerden ıyyyk sesleri getirtebilmeye yarım debriyaj diyoruz. tam gaz dediğiniz 5bin devirse, garip bakışlara mazur kalırım Yorum bağlantısı
Burak Karadeniz 14 Mart 2009 Paylaş 14 Mart 2009 (düzenlendi) 200k yaparım, iddalıyım... Serkan abi bana "ileri seviyede debriyaj kullanma teknikleri" dersi verir misin Ama istanbulda haliçden okmeydanına çıkan yokuşda ve trafikte yada altunizadeye çıkan yokuşda ve trafikde Tek başına balata 75 lira gibi bişey. Buji değişir gibi değiştirmeyi planlıyorum. Doğan otoda tek olmaz komplede 1250 lira demişlerdi bana f2 için 14 Mart 2009 tarihinde Burak Karadeniz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Hasan Aksüt 14 Mart 2009 Paylaş 14 Mart 2009 Ama istanbulda haliçden okmeydanına çıkan yokuşda ve trafikte yada altunizadeye çıkan yokuşda ve trafikde Yokuş başlamadan doğru vitese alarak devirli bir şekilde ve yokuş içinde de vites değiştirmeden sabit hızla çıkarsan balataya zarar vermemiş olursun. Ya da çok sınırlı vermiş olursun. Yorum bağlantısı
Burak Karadeniz 14 Mart 2009 Paylaş 14 Mart 2009 Yokuş başlamadan doğru vitese alarak devirli bir şekilde ve yokuş içinde de vites değiştirmeden sabit hızla çıkarsan balataya zarar vermemiş olursun. Ya da çok sınırlı vermiş olursun. Yokuşda dur kalk yapmayı kasttetmiştim ama olsun Yorum bağlantısı
Hasan Aksüt 14 Mart 2009 Paylaş 14 Mart 2009 O zaman haklısınız yapacak birşey yok. Ben genellikle mesai giriş/çıkış saatlerinde kullanmadığım için düşünemedim. Yorum bağlantısı
Serkan Toker 14 Mart 2009 Paylaş 14 Mart 2009 Serkan abi bana "ileri seviyede debriyaj kullanma teknikleri" dersi verir misin Ama istanbulda haliçden okmeydanına çıkan yokuşda ve trafikte yada altunizadeye çıkan yokuşda ve trafikde Olabilir, yeri ve zamanı sen seç... Yorum bağlantısı
Burak Karadeniz 14 Mart 2009 Paylaş 14 Mart 2009 yer olarak dediğim gibi iş çıkışı ve cuma akşamı, oldukça eğimli trafikli alanlar zamanı da sana bırakıyorum o değilde fazla trafiğe girmiyormusun sen serkan abi? 200k hedeflediğine göre (: Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik 14 Mart 2009 Paylaş 14 Mart 2009 Doğan otoda tek olmaz komplede 1250 lira demişlerdi bana f2 için Komplesi de 125 lira mı ne. Hem de orjinal parça. Bi de bana niye hala escorta biniyosun diyolar. F2 ye binsem parçalanır kalır elimde o. Yorum bağlantısı
Burak Karadeniz 14 Mart 2009 Paylaş 14 Mart 2009 Komplesi de 125 lira mı ne. Hem de orjinal parça. Bi de bana niye hala escorta biniyosun diyolar. F2 ye binsem parçalanır kalır elimde o. Binikiyüzelli Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik 14 Mart 2009 Paylaş 14 Mart 2009 Binikiyüzelli 10 kat masraf yani. 125x10=benim arabanın ömrü de benim ömrümde yetmez. Yorum bağlantısı
Emrah Musalli 14 Mart 2009 Paylaş 14 Mart 2009 benim f1 için değiştirme kararı vermişti yaşar usta. yanlış hatırlamıyorsam orjinal LUK marka baskı balata 120 tl idi. işçilik hariç. ama ben 20 tl ye çakma balatayı tercih ettim. 30000 km falan kullandıktan sonra orjinal olnala değiştirmeyi düşünüyorum ama. çakma da bile araba ne kadar fark etti. debriyaş tüy gibi oldu. fazla da pahalı bişi değil zaten. Yorum bağlantısı
Serkan Toker 14 Mart 2009 Paylaş 14 Mart 2009 o değilde fazla trafiğe girmiyormusun sen serkan abi? 200k hedeflediğine göre (: 120k yaptık bakalım, ne olacak göreceğiz.Trafik deyince, sabahları genellikle oluyor ama fazla değil.İşe git gel günlük 48 km. yolum var.Şimdilik iyi gidiyor yani.. Yorum bağlantısı
Recommended Posts